Originally posted by HTK12
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by vam0s View PostLukkomekanismi rikki ei auta vaikka saisinkin ulkokahvan pois. Sisäpuolen kahvalla jos autossa on ovet lukossa ni avaa lukot kyllä ei muuta.
Eli älä koskaan lukitse autoa avaimella niin että joku on sisällä autossa!*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by vam0s View PostLukkomekanismi rikki ei auta vaikka saisinkin ulkokahvan pois. Sisäpuolen kahvalla jos autossa on ovet lukossa ni avaa lukot kyllä ei muuta.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Täytys vaihtaa kampiakselin asennontunnistin N42 koneeseen. Mitähän kaikkee siinä samalla kannattaa tehdä, kun sen imusarjankin joutuu purkaan irti? Huohottimen letkuineen ajattelin, mutta onko jotain tiivisteitä jne. mitä kannattaa varata operaatioon?
Kone ainakin ihan öljynen ja kuluttaakin sitä. Öljynsuodattimen jalan tiivistekkö on yks mahdollinen, mikä vuotaa? Muita?
Comment
-
-
-99 vuoden nelikutosessa on semmonen ongelma, että lämpöä ei tuu hyttiin, ei sitten yhtään. Nestevajautta oli aluksi, mutta lisätty täyteen ja ilmattu. Ei vaikutusta. Auto käyttäytyy muutenkin vähän haasusti omasta mielestä. Ajamaan kun lähtee niin lämmöt nousee normaaliin max kahden kilometrin ajon aikana, mutta ajossa pysyy myös normaalissa lukemissa(103-107 tilanteesta riippuen). Ainoastaan kerran tyhjäkäynnillä on lämmöt käynyt 115 asteessa, mutta se johtunee siitä ettei flekti pyöri(ei ainakaan oo kertaakaan minun aikana pyöriny). Mikähän siinäkin on vikana? Ja tosiaan lämpöäkin olisi kiva saada auton sisälle, kun tulee aamuisin viileällä liikuttua ja sateellakin on aika kylmä. Kiitoksia jo etukäteen!
Edittiä: Noin 4,5tkm sitten on edellisen omistajan toimesta vaihdettu kansipahvi ja termostaatti.Last edited by Zanddu; 25-06-2017, 16:27.
Comment
-
-
Originally posted by Suorakuus View Post2001 vuoden 330ci. Koneen lämmettyä tyhjäkäynnillä alkaa keulasta kuulua ärsyttävää vinkumista, ääni loppuu heti kun vähänkin nostaa kierroksia. Mistä mahtaa johtua? Automaatti-ilmastointi löytyy jos sillä on jotain merkitystä.
Jompikumpi hihna luistaa.
Comment
-
-
Originally posted by Suorakuus View PostMeinaatko? Ääni ei siis ole sellaista kirkumista vaan kuuluu tyhjäkäynnillä kokoajan tasaisena ja muuttumattomana. Erehdyin ensin luulemaan jarrujen vinkumiseksi kun rullasin autoa tyhjäkäynnillä, aika samanlainen ääni omaan korvaan.
Comment
-
-
Originally posted by Zanddu View Post-99 vuoden nelikutosessa on semmonen ongelma, että lämpöä ei tuu hyttiin, ei sitten yhtään. Nestevajautta oli aluksi, mutta lisätty täyteen ja ilmattu. Ei vaikutusta. Auto käyttäytyy muutenkin vähän haasusti omasta mielestä. Ajamaan kun lähtee niin lämmöt nousee normaaliin max kahden kilometrin ajon aikana, mutta ajossa pysyy myös normaalissa lukemissa(103-107 tilanteesta riippuen). Ainoastaan kerran tyhjäkäynnillä on lämmöt käynyt 115 asteessa, mutta se johtunee siitä ettei flekti pyöri(ei ainakaan oo kertaakaan minun aikana pyöriny). Mikähän siinäkin on vikana? Ja tosiaan lämpöäkin olisi kiva saada auton sisälle, kun tulee aamuisin viileällä liikuttua ja sateellakin on aika kylmä. Kiitoksia jo etukäteen!
Edittiä: Noin 4,5tkm sitten on edellisen omistajan toimesta vaihdettu kansipahvi ja termostaatti.
Comment
-
-
Originally posted by Tikki- View PostTäytys vaihtaa kampiakselin asennontunnistin N42 koneeseen. Mitähän kaikkee siinä samalla kannattaa tehdä, kun sen imusarjankin joutuu purkaan irti? Huohottimen letkuineen ajattelin, mutta onko jotain tiivisteitä jne. mitä kannattaa varata operaatioon?
Kone ainakin ihan öljynen ja kuluttaakin sitä. Öljynsuodattimen jalan tiivistekkö on yks mahdollinen, mikä vuotaa? Muita?
Öljyvuoto kannattaa paikallistaa. Tukkeutunut huohotin on voinut aiheuttaa ylipainetta jolloin venttiilikannen tiiviste on yleensä ensimmäinen vuotamassa (sitä varten imusarjaa ei tarvitse irroittaa ja omaan lompakkoon kallis http://www.motonet.fi/fi/varaosatuot...35?ajoneuvo=58). Omaan samaan laitokseen olen joutunut vaihtamaan öljyn jalan tiivisteen kahteen kertaan (100tkm sisään, osa nro 5 http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3194). FYI: Nesteputkia ei tarvitse/kannata irroittaa.Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
ex 325 e30, 316ti e46
Comment
-
-
Originally posted by Lundersson View PostTäältä (http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3194) kannattaa kaikki tiivisteet vaihtaa, saa pienellä rahalla ja eliminoit tulevat imuvuodot.
Öljyvuoto kannattaa paikallistaa. Tukkeutunut huohotin on voinut aiheuttaa ylipainetta jolloin venttiilikannen tiiviste on yleensä ensimmäinen vuotamassa (sitä varten imusarjaa ei tarvitse irroittaa ja omaan lompakkoon kallis http://www.motonet.fi/fi/varaosatuot...35?ajoneuvo=58). Omaan samaan laitokseen olen joutunut vaihtamaan öljyn jalan tiivisteen kahteen kertaan (100tkm sisään, osa nro 5 http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3194). FYI: Nesteputkia ei tarvitse/kannata irroittaa.
Venttiilinkannen tiiviste on hyvin pehmeä ja uuden oloinen, kun jakopääkin on tehty alkuvuodesta. Tosin en tiedä onko tosiaan käynyt noin kun mainitsit. Täytyy se seuraavaksi vaihtaa, jos vaikuttaa siltä.
Jos vaihtaisi sen vielä vähän myöhemmin, kun tähän hätään jos nyt vaihtaisi ensin nämä: http://imgur.com/a/w6YBD
Katotaan onko millainen vaikutus. Samalla vielä tuoreet öljyt sisään.
Comment
-
Comment