Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jampsu87
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1335
    • Rovaniemi

    Autoon vaihdettu 1-2 vuotta sitten uusi kytkin ja vauhtipyörä (LUK repset.). Nykyisin kuuluu useasti kytkin ylhäällä kova kolkotus. Kun kytkimen painaa pohjaan ääni katoaa täysin. Ääni ei tule jos kytkimen löysää hitaasti ylös mutta nopeasti nostaessa kolkutus tulee melkein aina ja äänen voimakkuus vaihtelee. Kolinan ollessa "päällä" kytkin ylhäällä kierroksia antaessa ääni on melkoinen.

    Video kolinasta: https://www.youtube.com/watch?v=pjMaoEL6-gA

    Muistaakseni olin jo silloin remontin jälkeen silloin tällöin kuulevinani äänen mutta paljon vaimeampana. Mitähän tuossa kytkin remontissa on ryssitty?
    E91 lci 330xd.

    Comment

    • Georgios Terziakis
      BTCF Member
      • Sep 2010
      • 370
      • Imatra

      Originally posted by Jampsu87 View Post
      Autoon vaihdettu 1-2 vuotta sitten uusi kytkin ja vauhtipyörä (LUK repset.). Nykyisin kuuluu useasti kytkin ylhäällä kova kolkotus. Kun kytkimen painaa pohjaan ääni katoaa täysin. Ääni ei tule jos kytkimen löysää hitaasti ylös mutta nopeasti nostaessa kolkutus tulee melkein aina ja äänen voimakkuus vaihtelee. Kolinan ollessa "päällä" kytkin ylhäällä kierroksia antaessa ääni on melkoinen.

      Video kolinasta: https://www.youtube.com/watch?v=pjMaoEL6-gA

      Muistaakseni olin jo silloin remontin jälkeen silloin tällöin kuulevinani äänen mutta paljon vaimeampana. Mitähän tuossa kytkin remontissa on ryssitty?
      En videota kattonu, mut olisko painelaakeri?
      BMW 335i coupe -06
      BMW 330i coupe -00
      Ja pari vanhempaa menOpeliä

      Comment

      • Vicious_e36
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2015
        • 840
        • Hämeenlinna

        Sanokaapa nyt joku fiksumpi että onko '04 M57TUD30 läppiä vai ei? Rek. YZY-855 jos haluaa tarkemmin tarkastaa. Kiitos!
        e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

        ex:
        e36 328i ’95 Touring,
        e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
        e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
        e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
        e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
        e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
        e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
        e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
        e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17837
          • PKS

          Originally posted by jvsvmvsv View Post
          Sanokaapa nyt joku fiksumpi että onko '04 M57TUD30 läppiä vai ei? Rek. YZY-855 jos haluaa tarkemmin tarkastaa. Kiitos!
          Onhan ne sielläkin ne läpät jos ei ole jo poistettu, tai kadonneet koneen sisälle
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36
          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
          Muut talouden vehkeet:
          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • 525iiäxä
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1842
            • Lappeenranta, Finland

            Löytyykö tourinkiin jotain fiksua takarekkarin taustaa? Tossa on pari ylimääräistä reikää, jotka voisi jotenkin yrittää saada piiloon.

            Volvo V70 2.4T -02
            E30 323i -84 (taas)

            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

            Comment

            • 5/5
              Bimmer Rookie
              • Oct 2012
              • 135
              • suomi

              Vaihdoin jakopään kotelon tiivisteen ja mottoriöljyt ja sen jälkeen kone ruvennut ''nakuttamaan''. Sitten vaihdoin jakoketjun kiristimen ja nakutus jatkuu. Tarkemmin kuunnellessa ääni kuuluu venakopan kohdalta. Onko joku venttiilin nostimista paskana? Jossain luki, että väärä öljynsuodatin voi vaikuttaa nakutukseen, ettei öljy kierrä kunnolla. Nakutus kuuluu 2000rpm - 4000rpm välissä.

              -99 m43 1.9L moottori

              Comment

              • jonsered92
                BTCF Member
                • Jun 2012
                • 470
                • JKL

                Nyt tarviis fiksujen neuvoja.. Vaihdoin pyöränlaakerin eteen. Ensin oli taistelu varmaa viiden tunni taistelu saaha satulankannattimen pyöristynyt pultti irti, ei sulanut hitsi edes pulti päähä. Mitä lie ainetta seki..

                Mut laakeri saatiin vaihdettua, sitte huomattii että ei v*ttu jarrukilpi jäi välistä perus meikäläisen nälissää sekoilua D: No sain senki paikallee kun leikkasin siitä pienen siivu pois että saan sen ujutettua paikalleen. No sit auto käyntiin ja abs valot palaa. Inpa näytti että kyseisen nurkan anturi ois paskana. Ei sammu ajamalla ja livedata näytti myös kaput. En koskenu koko johtoon.. Nyt siis varsinainen kysymys: Voiko vaikuttaa anturin toimintaan ettei sen ympärillä ole jarrukilpeä enää niinkuin normaaisti olisi?

                Olkaa helliä
                Nyt:e60 530xda herkuilla
                ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by jonsered92 View Post
                  Nyt tarviis fiksujen neuvoja.. Vaihdoin pyöränlaakerin eteen. Ensin oli taistelu varmaa viiden tunni taistelu saaha satulankannattimen pyöristynyt pultti irti, ei sulanut hitsi edes pulti päähä. Mitä lie ainetta seki..

                  Mut laakeri saatiin vaihdettua, sitte huomattii että ei v*ttu jarrukilpi jäi välistä perus meikäläisen nälissää sekoilua D: No sain senki paikallee kun leikkasin siitä pienen siivu pois että saan sen ujutettua paikalleen. No sit auto käyntiin ja abs valot palaa. Inpa näytti että kyseisen nurkan anturi ois paskana. Ei sammu ajamalla ja livedata näytti myös kaput. En koskenu koko johtoon.. Nyt siis varsinainen kysymys: Voiko vaikuttaa anturin toimintaan ettei sen ympärillä ole jarrukilpeä enää niinkuin normaaisti olisi?

                  Olkaa helliä
                  Ei vaikuta jarrukilpi mitään ABS toimintaan. Ottikohan anturi itseensä laakerin vaihdossa. Minkä valmistajan laakeri?
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • stormbug
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2008
                    • 52
                    • Helsinki

                    Originally posted by 5/5 View Post
                    Vaihdoin jakopään kotelon tiivisteen ja mottoriöljyt ja sen jälkeen kone ruvennut ''nakuttamaan''. Sitten vaihdoin jakoketjun kiristimen ja nakutus jatkuu. Tarkemmin kuunnellessa ääni kuuluu venakopan kohdalta. Onko joku venttiilin nostimista paskana? Jossain luki, että väärä öljynsuodatin voi vaikuttaa nakutukseen, ettei öljy kierrä kunnolla. Nakutus kuuluu 2000rpm - 4000rpm välissä.

                    -99 m43 1.9L moottori
                    EDIT:
                    Äh, katsoin moottorityypin väärin, niin ei mulla nyt sitten ookkaan tähän ideaa
                    Last edited by stormbug; 29-04-2017, 21:17. Reason: Väärää infoa..

                    Comment

                    • lassiv
                      BTCF Member
                      • Nov 2015
                      • 311
                      • Lahti

                      Koiranluita pitäisi hankkia E46 sigun cabriin. (etuvakaajaan). Mitähän merkkejä tarvikkeista kannattaa käyttää, näistä merkeistä mikään hyvä valinta vai onko joku muu ehdoton mikä kannattaa valita: Mapco, febi bilstein, topran, Swag Germany, MOOG, Lemförder, TRW, Fortune Line, QH, Ridex, ABS, Mertger autoteile, Meyle Producks, Ruville, Triscan, Vaico, Monroe, Delphi

                      OEM tavaraa ei liene tarvetta käydä tiskiltä hakemassa?

                      ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16419
                        • Asikkala

                        Originally posted by lassiv View Post
                        Koiranluita pitäisi hankkia E46 sigun cabriin. (etuvakaajaan). Mitähän merkkejä tarvikkeista kannattaa käyttää, näistä merkeistä mikään hyvä valinta vai onko joku muu ehdoton mikä kannattaa valita: Mapco, febi bilstein, topran, Swag Germany, MOOG, Lemförder, TRW, Fortune Line, QH, Ridex, ABS, Mertger autoteile, Meyle Producks, Ruville, Triscan, Vaico, Monroe, Delphi

                        OEM tavaraa ei liene tarvetta käydä tiskiltä hakemassa?
                        Lemförder

                        Comment

                        • jonsered92
                          BTCF Member
                          • Jun 2012
                          • 470
                          • JKL

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Ei vaikuta jarrukilpi mitään ABS toimintaan. Ottikohan anturi itseensä laakerin vaihdossa. Minkä valmistajan laakeri?
                          Lohdullista sinänsä ainaki kuulla ettei tarviis enää repiä laakeria pois. Ei koskettu muutenkun hieman pyyhittiin brake cleanerilla paskaa pois. Vaicon laakeri. Saman merkkinen toiminu pari vuotta ainaki kuskin puolella.. Tosi ärsyttävää.. :S Täytyy huvin vuoksi varmaa tarkistaa liitos sieltä lokarin poksista.. E: Onhan se varmaa hyvin mahdollista että anturi on ottanu itseensä kun monta tuntia hakattiin ja lämmitettiin hitsaamalla kehän seutua.. ?
                          Last edited by jonsered92; 29-04-2017, 22:10.
                          Nyt:e60 530xda herkuilla
                          ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                          Comment

                          • Jesse93
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2012
                            • 938
                            • Mustio

                            Originally posted by jonsered92 View Post
                            Lohdullista sinänsä ainaki kuulla ettei tarviis enää repiä laakeria pois. Ei koskettu muutenkun hieman pyyhittiin brake cleanerilla paskaa pois. Vaicon laakeri. Saman merkkinen toiminu pari vuotta ainaki kuskin puolella.. Tosi ärsyttävää.. :S Täytyy huvin vuoksi varmaa tarkistaa liitos sieltä lokarin poksista.. E: Onhan se varmaa hyvin mahdollista että anturi on ottanu itseensä kun monta tuntia hakattiin ja lämmitettiin hitsaamalla kehän seutua.. ?
                            Varmaan hakkaamisesta ottanut anturi kipiää. Ite sain anturin rikki e36 kun mäiskin perkeleen lujaan juuttuneita speicereitä
                            E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                            Comment

                            • jonsered92
                              BTCF Member
                              • Jun 2012
                              • 470
                              • JKL

                              Originally posted by Jesse93 View Post
                              Varmaan hakkaamisesta ottanut anturi kipiää. Ite sain anturin rikki e36 kun mäiskin perkeleen lujaan juuttuneita speicereitä
                              Joo kai se pitää kl-varaosista hommaa uus. Edestä kuulema lähtee paremmi anturi irti, takaa oli yks saatanan työmaa vaihtaa.. Eikö sieltä kooällästä muuten enää saa btcf-jäsenet alennusta?
                              Nyt:e60 530xda herkuilla
                              ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                              Comment

                              • Esal
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2009
                                • 1344
                                • Lempäälä

                                Originally posted by jonsered92 View Post
                                Joo kai se pitää kl-varaosista hommaa uus. Edestä kuulema lähtee paremmi anturi irti, takaa oli yks saatanan työmaa vaihtaa.. Eikö sieltä kooällästä muuten enää saa btcf-jäsenet alennusta?
                                Tarvikeosia voi kl:stä hakea, mutta alkuperäisosat on ihan mettässä hinnoittelultaan ja toimitusajoiltaan.
                                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎