Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by Dualfun View Post
    Tää on kyllä kovanluokan pornoa ja melkein tekee mieli lähteä kauppaan.
    Nim. omistan vain yhdet pienet.
    Itsellä kovasti polttelee, että pitäisi tilata se kolmen sarja. Yrittänyt keksiä syitä miksi ei kannattaisi, mutta taitaa se mennä tilaukseen. On nimittäin melko vakuuttavat pihdit videoiden perusteella. Työkaluihin tuntuu uppoavan aina lisää rahaa kun keksii aina jotain uutta mitä tarvitsee, tai ainakin luulee tarvitsevansa. :think
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • janne30
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 2198
      • Vantaa

      Originally posted by HTK12 View Post
      Minkälaiset lukkopihdit? Knippexin siirtoleuka pihdit niin aukeaa tai katkeaa. Purevat nimittäin hieman tiukasti. Tässä video näyttää melko hyvin: https://www.youtube.com/watch?v=dTL38C1Nhg0
      Onko niitä muitaki pihtejä? Nimimerkki 6v joka päivä käyttäny just noita
      Hyvin kestää, olisko vasta kolmannet menossa. Yhdetkään ei oo menny rikki, hampaat vaan vähän kuluneet.
      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


      1 x F20
      3 x E30
      2 x E36
      5 x E46
      3 x E9X

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by janne30 View Post
        Onko niitä muitaki pihtejä? Nimimerkki 6v joka päivä käyttäny just noita
        Hyvin kestää, olisko vasta kolmannet menossa. Yhdetkään ei oo menny rikki, hampaat vaan vähän kuluneet.
        On olemassa "pihtejä" ja sitten on Knipexit . No joo varmasti joltain multakin valmistajalta löytyy maailmalta toimivat pihdit, mutta Knipexit on kyllä varma valinta. Kotikäytössä varmaan melkein ikuiset, jos ei kovin pahoinpitele. Ammattikäytössä toki kaikki työkalut kuluu.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17837
          • PKS

          Originally posted by Bnito View Post
          Onko siis esim sedan 330d ja toukka 330d samalla jousi jäykkyydellä?

          Toki ehkä se fiksumpaa ois vaan tilata uudet 2kpl ja kovaa ajoa
          Eihän ne ole, siihen viittasinkin että paikoilleen menee mutta ominaisuudet ei välttämättä ole samat. Sittenhän se on ihan valmistajasta kiinni haluavatko sanoa että sama jousi sopii 316i sedanista 330d touringiin asti. Touringin tekee poikkeuksen, sillä kuormauskyvyn vuoksi taakse (pitäisi olla) lisätty jousen kantokykyä.

          Minusta tilaa uudet 2kpl. Jos yksi meni jo poikki niin kyllä se toinenkin menee jossain vaiheessa. Nämäkin jo sen verran vanhoja autoja, että takuulla on ainakin se ehjäkin jo menettänyt parhaan jäykkyytensä.
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36
          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
          Muut talouden vehkeet:
          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • Bnito
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 334

            Originally posted by Dualfun View Post
            Eihän ne ole, siihen viittasinkin että paikoilleen menee mutta ominaisuudet ei välttämättä ole samat. Sittenhän se on ihan valmistajasta kiinni haluavatko sanoa että sama jousi sopii 316i sedanista 330d touringiin asti. Touringin tekee poikkeuksen, sillä kuormauskyvyn vuoksi taakse (pitäisi olla) lisätty jousen kantokykyä.

            Minusta tilaa uudet 2kpl. Jos yksi meni jo poikki niin kyllä se toinenkin menee jossain vaiheessa. Nämäkin jo sen verran vanhoja autoja, että takuulla on ainakin se ehjäkin jo menettänyt parhaan jäykkyytensä.
            Näin edetään.
            F11 525 3.0 -10

            Ex E46 330d Touring -00
            Ex 316/325 '85

            Comment

            • MIKES
              Newbiemmer
              • Jun 2017
              • 25
              • Suomi

              Kyseessä 316 -04 1.8 bensa n46 moottori. Niin kannattaaako tohon laittaa paisuntasäiliön korkiksi 1.4 baaria? Paljon on jäähdytysjärjestelmän tilavuus? Mites ilmaus näissä menikään?

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17837
                • PKS

                Originally posted by MIKES View Post
                Kyseessä 316 -04 1.8 bensa n46 moottori. Niin kannattaaako tohon laittaa paisuntasäiliön korkiksi 1.4 baaria? Paljon on jäähdytysjärjestelmän tilavuus? Mites ilmaus näissä menikään?
                Mitä ajat takaa "miedommalla" korkilla? Kyllä se tehtaan laittama korkki on mielestäni oikea, varsinkin kun TIS kertoo että testauspaine on 1,5 bar.

                Tilavuus lämppärin kennon kanssa on 7,5l.

                Ilmaus ihan normaalisti, lämmöt täysille, avaamalla ylivuotoruuvit ja hitaasti nesteet sisälle.
                Last edited by Dualfun; 14-06-2017, 11:33.
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                ½ E36
                ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                Muut talouden vehkeet:
                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • Wespa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2016
                  • 1832
                  • Karjaa

                  Originally posted by Dualfun View Post
                  Mitä ajat takaa "miedommalla" korkilla? Kyllä se tehtaan laittama korkki on mielestäni oikea, varsinkin kun TIS kertoo että testauspaine on 1,5 bar.
                  Se diesel-mallien 1.4 barin korkki on ihan hyvä sulake systeemiin, varsinkin jos paisaria ei ole uusittu. Mitään haittaa "miedomman" korkin käytöstä ei ole.
                  E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                  Porsche 944 -86 (DE)
                  Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                  Comment

                  • MIKES
                    Newbiemmer
                    • Jun 2017
                    • 25
                    • Suomi

                    Joo tilaukseen meni 1.4bar korkki. Bmw huollossa sano myös että on niitä vaihdettu ja ei ole mitään negatiivista kuullut.

                    Comment

                    • Lundersson
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2009
                      • 245
                      • Kerava

                      Originally posted by Dualfun View Post
                      Mitä ajat takaa "miedommalla" korkilla? Kyllä se tehtaan laittama korkki on mielestäni oikea, varsinkin kun TIS kertoo että testauspaine on 1,5 bar.

                      Tilavuus lämppärin kennon kanssa on 7,5l.

                      Ilmaus ihan normaalisti, lämmöt täysille, avaamalla ylivuotoruuvit ja hitaasti nesteet sisälle.
                      Kyllä se järjestelmä kestää 2,0 barin korkin. Paisuntasäiliö ja liitokset ovat toki elämää myöten halkeavaa/vuotavaa sorttia joten mielummin ne vaihtoon jos pelkää vuotoja. Termari pitää huolen että järjestelmässä on 105 asteista nestettä, ja korkki pitää paineen koholla että neste ei kiehu. Nyt jos vaihdat kevyemmälle korkille niin paineet voi karata lämpöpiikin takia ja sitten nesteet kiehuu kun korkki päästä paineet pihalle.
                      Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                      ex 325 e30, 316ti e46

                      Comment

                      • greivi
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2009
                        • 173
                        • Laihia

                        Mikä liitin ja mistä uus ? Johdot riekaleina, koneen päällä
                        E46 33d
                        Last edited by greivi; 03-03-2023, 11:33.

                        Comment

                        • peltone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 8092
                          • Willähde

                          320d 2003 M47-TUD20 kaipaa uutta ruiskusuutinta, mitä ihmeen eroa on saman aikakauden m47/m57 ruiskusuuttimissa päästöjen osalta?

                          Ei eu4 mukaan käy 320d/330d / E6x 530d/730d E53, m47n ja m57n.

                          Sitten seuraava suutin:

                          "For vehicles with

                          EU4 exhaust emissions standard Yes S167A"

                          tämä eu4 sama m47 taas sitten ehdottaa samat + e87, e9x m47n2 etc.

                          e; sainkin hommattua oikeanlaisen suuttimen mutta tähän voi silti kyllä vastata jos joku pähkäilee joskus saman asian kanssa.
                          Last edited by peltone; 18-06-2017, 23:35.
                          E30 316 -87
                          E91 325i -06
                          E61 530d -06
                          F10 520d -14
                          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                          Comment

                          • vam0s
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2014
                            • 134
                            • 03

                            Ovi ei aukea sisältä eikä ulkoa. ovipahvi on myös otettu irti jotta saisi käsin avattua oven sisältä mutta vaikka kuinka mekanismiä ränkkää niin ovi ei aukea mitä seuraavaksi? Rälläkällä ovi auki ja uusi tilalle?

                            Comment

                            • Jampsu87
                              BTCF Member
                              • Oct 2007
                              • 1335
                              • Rovaniemi

                              Miten coupen ja sedanin konepellit eroaa toisistaan? Onkos tuossa minun facelift-sedanissa oikeanlainen pelti paikoillaan? http://s303.photobucket.com/user/Jan...?sort=3&page=1
                              E91 lci 330xd.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by vam0s View Post
                                Ovi ei aukea sisältä eikä ulkoa. ovipahvi on myös otettu irti jotta saisi käsin avattua oven sisältä mutta vaikka kuinka mekanismiä ränkkää niin ovi ei aukea mitä seuraavaksi? Rälläkällä ovi auki ja uusi tilalle?
                                Jos se ovenlukko on hajonnut eikä sitä saa enää auki, niin sitten porakoneella tms. reikää lukon koteloon ja kampeamaan lukon sisältä auki. Näin jouduin erääseen toisen merkkiseen tekemään kun lukko sanoi sopimuksensa irti. Ovea ei kannata alkaa rälläköimään.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎