Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarQu
    Moderator
    • Mar 2006
    • 5517
    • Vaasa

    Originally posted by Pave407 View Post
    Termos! Pitäisi tässä itse tilata korjaamolle purku- tai varaosia.

    Kuulemma auton perä, taka-akseliston iso mötikkä on sökö ja pitäisi tilata uusi. Ei osannut korjaamomies tarkemmin sanoa osalle eksaktia nimeä, mutta käsittääkseni se on 2002 e46 touring 316i:ssä tasauspyörästö?

    Mitä mun pitäisi tietää, kun tilaan purkutasauspyörästöä? Miten voin tilata väärän osan? Onko jotain väliä, onko perä 330d tai muu vastaava malli?

    Takaiskarit olivat myös tyhjät, joten uudet sellaiset. Mistä niitä saa ja pitääkö niistäkin tietää jotain erityistä?
    Perästä puhutaan kansankielellä. Harva ruuvauspaikka/purkaamo ei tunnista asiaa jos kerrot että olet etsimässä ko autoon perää.



    Sieltä löytyy sun autoon sopivan perän välitykset.
    Eli ilmeisesti manuaali vaihteinen : 3.38
    Sama perä 316-320. Siitä sinisen I napin takaa näkee sopivuudet.

    Esim tästä voisi saada edullisen perän:


    Millä korjaamolla auto on?
    Last edited by MarQu; 28-07-2017, 14:01.
    sigpic

    Comment

    • Pave407
      Bimmer Rookie
      • Mar 2017
      • 84
      • Helsinki

      Kiitos vastauksista. Luonnollisestin tällaisen asian kohdatessa on kiire, koska muutan uuteen kaupunkiin ja tarvitsen auton pikaisesti ja piti saada osa vielä perjantaina matkahuollon kyytiin. Tilasin e46 316i 03 touringin tasauspyörästön purkuosana ja oma kosla tosiaan sama käsittääkseni mutta 02. Nyt kyllä hieman kuumottelee, tuliko ostettua sopiva osa vai ei. Välitysten jne kanssa mulla ei ole niinkään väliä, kunhan auto liikkuu. Ainoa ero noiden autojen välillä lienee, että mulla on N42-kone ja 2003 on N46? Mutta se tuskin vaikuttaa tasauspyörästöön?
      Last edited by Pave407; 31-07-2017, 10:05.

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8092
        • Willähde

        m47n dampperin vaihon yhteydessä, pitääkö kingbolt uusia?
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          Originally posted by peltone View Post
          m47n dampperin vaihon yhteydessä, pitääkö kingbolt uusia?
          Kyllähän se pitäisi uusia kun on venyvä pultti.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • |makke
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 847
            • Vaasa

            M54B30.

            Mihin voin kytkeä ahtopainemittarin?
            Voiko kytkeä noihin putkiin mihinkä tulee nuo kumitutit osa nro 15 tai 17?
            Autossa on remmiahdin. Vai pitäisikö ottaa heti ahtimen jälkeen jostain putkesta. Kovin on ahdasta vaan

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by |makke View Post
              M54B30.

              Mihin voin kytkeä ahtopainemittarin?
              Voiko kytkeä noihin putkiin mihinkä tulee nuo kumitutit osa nro 15 tai 17?
              Autossa on remmiahdin. Vai pitäisikö ottaa heti ahtimen jälkeen jostain putkesta. Kovin on ahdasta vaan
              No sen ahtopainemittarinhan voi kytkeä ihan minne itse parhaaksi näkee, näissä custon toteutuksissa aika hankala sanoa minne se on järkevintä laittaa. Noihinkin paikkoihin voi laittaa, jos sen saa järkevästi kiinni.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • |makke
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 847
                • Vaasa

                Originally posted by HTK12 View Post
                No sen ahtopainemittarinhan voi kytkeä ihan minne itse parhaaksi näkee, näissä custon toteutuksissa aika hankala sanoa minne se on järkevintä laittaa. Noihinkin paikkoihin voi laittaa, jos sen saa järkevästi kiinni.
                Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Noihin putkiin sen nyt ainakin saa helposti laitettua.

                Mitä käytännön eroa sillä on, onko se mittari imusarjassa vai jossain heti ahtimen jälkeen kiinni?

                Kysymys nro 2: Mikä on helpoin reitti viedä mittari kabiiniin :think

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by |makke View Post
                  Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Noihin putkiin sen nyt ainakin saa helposti laitettua.

                  Mitä käytännön eroa sillä on, onko se mittari imusarjassa vai jossain heti ahtimen jälkeen kiinni?

                  Kysymys nro 2: Mikä on helpoin reitti viedä mittari kabiiniin :think
                  Voihan siinä pieni ero olla paineissa riippuen missä kohtaa se mittari on, mutta käytännössä en usko sillä olevan juuri mitään merkitystä. Imusarjassa oleva paine on se joka menee sylinteriin, niin ei se hyvin pahasti metsää johda.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • fuckface
                    Newbiemmer
                    • Jul 2016
                    • 5
                    • Tuusula

                    325cia. Ilmastointi pitänyt sirittävää ääntä päällä ollessaan jo jonkin aikaa mutta nyt lopetti toimimisen siten ettei anna enää kylmää ilmaa. Mistä etsiä vikaa, voiko nesteentäytöllä saada tekohengitettyä tuota vai pitääkö ruveta jotain kompuroita vaihtamaan? Pelkän puhaltimen ollessa päällä ilma myös haisee melko huonolta.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by fuckface View Post
                      325cia. Ilmastointi pitänyt sirittävää ääntä päällä ollessaan jo jonkin aikaa mutta nyt lopetti toimimisen siten ettei anna enää kylmää ilmaa. Mistä etsiä vikaa, voiko nesteentäytöllä saada tekohengitettyä tuota vai pitääkö ruveta jotain kompuroita vaihtamaan? Pelkän puhaltimen ollessa päällä ilma myös haisee melko huonolta.
                      Varman viisainta olisi käydä ilmastointihuollossa, niin tietäisi onko sieltä vuotaneet aineet pihalle vai hajosiko magneettikytkin/kompura. Mikäli aineet on vuotaneet pihalle, niin testaavat sitte samalla kuinka iso vuoto on, jos vuoto on todella pieni, niin kyllähän se täytöllä varmaan jonkun aikaa taas toimii.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Wespa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2016
                        • 1832
                        • Karjaa

                        Originally posted by fuckface View Post
                        325cia. Ilmastointi pitänyt sirittävää ääntä päällä ollessaan jo jonkin aikaa mutta nyt lopetti toimimisen siten ettei anna enää kylmää ilmaa. Mistä etsiä vikaa, voiko nesteentäytöllä saada tekohengitettyä tuota vai pitääkö ruveta jotain kompuroita vaihtamaan? Pelkän puhaltimen ollessa päällä ilma myös haisee melko huonolta.
                        Itselläni sirittänyt myös jo pitkään, tiettävästi ensimmäisenä kannattaa kokeilla paisuntaventtiilin ja parin muun pikkuosan vaihto: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=894892

                        Tuosta pahasta hajusta tulee ensimmäisenä mieleen raitisilmasuodatin, vaihda nyt se jo kiireen vilkkaa jos ei ole tiedossa milloin vaihdettu.:think
                        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                        Porsche 944 -86 (DE)
                        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                        Comment

                        • |makke
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 847
                          • Vaasa

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Voihan siinä pieni ero olla paineissa riippuen missä kohtaa se mittari on, mutta käytännössä en usko sillä olevan juuri mitään merkitystä. Imusarjassa oleva paine on se joka menee sylinteriin, niin ei se hyvin pahasti metsää johda.
                          Thanks, koitetan laittaa tuonne kumitappien tilalle.



                          Eikös tässä nyt ole E46:lle hyvät kulmat?
                          .
                          19" vanteet 225/35 ja 265/30 kumeilla ja kaarista keskiöön edessä 325 mm ja takana 320 mm.
                          Takaa loppu cambersäätö kesken (tai no, toinen puoli meni johonkin 1°37' , mutta laitoin symmetriseksi).
                          Ei hae entiseen vittumaiseen tyyliin, että vie minne huvittaa. Ehkä kovemmissa vauhdeissa vähän "vaeltaa".

                          Ratti jäi vähän vinoon Kai ne sen suoristaa, kun käy pyytämässä. Mutta toki auraus menee uusiksi, niin siksi kysynkin, että eikös tuossa nyt ole aika optimiarvot?

                          Comment

                          • Timppaa
                            Newbiemmer
                            • Nov 2013
                            • 27
                            • Tampere

                            bmw e46 320d -03

                            Elikkäs puhallin/koko puhaltimen säädinpaneeli sammui kesken ajon? Ei toimi takalasinlämppäri eikä mikään nappi koko paneelissa ja näyttö sammui. Onko ideoita mikä vikana?

                            Comment

                            • fuckface
                              Newbiemmer
                              • Jul 2016
                              • 5
                              • Tuusula

                              Kiitosta vastauksista. Raitisilmasuodatin on alle vuoden sisään laitettu ja ihan hyvän näköinen kun sen katsoin. Paha haju tosiaan ei ilmene ilmastoinnin päällä ollessa. Ilmastoinnin täyttöön siis näin ensialkuun.

                              Comment

                              • peltone
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 8092
                                • Willähde

                                Kuinka vapaasti tollasen m47n garretin siipien pitää pyöriä turbon ollessa irrallaan?
                                E30 316 -87
                                E91 325i -06
                                E61 530d -06
                                F10 520d -14
                                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎