Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jiberish
    Newbiemmer
    • Aug 2017
    • 20
    • Helsinki

    Noniih mistäs porukalla on löytynyt syy koodeille P0171 sekä P0174? Koneena N42 ja en ole ainakaan motor starterin kanssa löytänyt vuotokohtaa mistään Haitariputki uusittu, MAF uusittu, onko se vaan pakko käydä seuraavaksi kaikki mahdolliset letkut läpi? Suuttimet vähän nakuttaa/säksättää, voiko tällä olla osuutta asiaan? Mites voiko venakopan tiiviste olla syypäänä, mietin vain kun huoltokirjan mukaan se on uusittu jo 2krt 180tkm sisällä, että josko siinä olis aiemmin ollut jotain myöskin:think

    Edit. Tosiaan myös öljykorkki vaihdettu uuteen����
    Last edited by Jiberish; 25-09-2017, 21:51.

    Comment

    • Lundersson
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2009
      • 245
      • Kerava

      Originally posted by Jiberish View Post
      Noniih mistäs porukalla on löytynyt syy koodeille P0171 sekä P0174? Koneena N42 ja en ole ainakaan motor starterin kanssa löytänyt vuotokohtaa mistään Haitariputki uusittu, MAF uusittu, onko se vaan pakko käydä seuraavaksi kaikki mahdolliset letkut läpi? Suuttimet vähän nakuttaa/säksättää, voiko tällä olla osuutta asiaan? Mites voiko venakopan tiiviste olla syypäänä, mietin vain kun huoltokirjan mukaan se on uusittu jo 2krt 180tkm sisällä, että josko siinä olis aiemmin ollut jotain myöskin:think

      Edit. Tosiaan myös öljykorkki vaihdettu uuteen����
      Kun kone käy ja avaat öljykorkin - onko alipainetta? Jos on niin huohotin on entinen ja vuotaa ilmaa imusarjaan ja seos menee laihalle. Kun olet poissulkenut kaikki imuvuotomahdollisuudet (suositellaan savukoetta) niin tarkista bensanpaineet - bensakiskossa on liitin mihin saa asianmukaisen mittarin kiinni. Muistaakseni pitäisi pysyä 3 bar paikkeilla (korjatkaa jos olen väärässä). Jos on alle niin ei saa tarpeeksi kakkua ja syypää on joko tukkiutunut suodatin tai väsynyt pumppu. Omassa N42 pumppu simahti 150 tkm kohdalla ja on vissiin ihan yleinen ongelma (ja nimenomaan nuo koodit, pumppu ei aiheuta omia koodeja). Tarkasta myös että suodattimeen menevä alipainejohto on kunnossa. Se säätää paineet.. Omassa koneessa on myös melko hiljaiset suuttimet joten näiden toimenpiteiden jälkeen ne ehkä kannattaisi tarkistuttaa etteivät ole jumissa ja että niiden oma suodatin ei ole ummessa (jos on?).
      Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
      ex 325 e30, 316ti e46

      Comment

      • Jiberish
        Newbiemmer
        • Aug 2017
        • 20
        • Helsinki



        Voikos tällä olla vaikutusta asiaan? Kiinnike sulanut jostain syystä eikä tuo letku pysy kunnolla kiinni/tiiviinä.

        Comment

        • AnttiJuhani
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 2056
          • Kittilä

          Originally posted by JQiP View Post
          Olen taas vaihteeksi bemaria ostamassa ja nyt mielessä juurikin e46 316 (1.8i).
          Onkos näissä jotain erikoista jotka kannattaa tutkia hyvin ennen ostoa? Autolla rullattu rapea 200tkm ja kaikin puolin siistin oloinen.
          Lyhyesti: Ketju on kapea ja venyy. Valvetronicin osat kuluu, mutta tarvittaessa sen voi myös disabloida. Jos täysin kunnossa ja noille on jo tehty jotain niin sitten uskaltaisin ostaa. Ketjusarja ei paljoa maksa mutta on työläs vaihtaa. (konetta pitää ainakin nostaa)

          Kaikissa on vikansa. Ei huonoin kone vaikka maine on paska, mutta ei kyllä paraskaan.

          Comment

          • Jiberish
            Newbiemmer
            • Aug 2017
            • 20
            • Helsinki

            Originally posted by Lundersson View Post
            Kun kone käy ja avaat öljykorkin - onko alipainetta? Jos on niin huohotin on entinen ja vuotaa ilmaa imusarjaan ja seos menee laihalle. Kun olet poissulkenut kaikki imuvuotomahdollisuudet (suositellaan savukoetta) niin tarkista bensanpaineet - bensakiskossa on liitin mihin saa asianmukaisen mittarin kiinni. Muistaakseni pitäisi pysyä 3 bar paikkeilla (korjatkaa jos olen väärässä). Jos on alle niin ei saa tarpeeksi kakkua ja syypää on joko tukkiutunut suodatin tai väsynyt pumppu. Omassa N42 pumppu simahti 150 tkm kohdalla ja on vissiin ihan yleinen ongelma (ja nimenomaan nuo koodit, pumppu ei aiheuta omia koodeja). Tarkasta myös että suodattimeen menevä alipainejohto on kunnossa. Se säätää paineet.. Omassa koneessa on myös melko hiljaiset suuttimet joten näiden toimenpiteiden jälkeen ne ehkä kannattaisi tarkistuttaa etteivät ole jumissa ja että niiden oma suodatin ei ole ummessa (jos on?).
            Noniin, kokeilimpa tätä öljykorkin irroittamista kun kone käynnissä. Selvästi on alipainetta kyllä ja heti kun korkin irroitti niin moottori sammui.. Mistäs tämä nyt kertoopi?

            Comment

            • Lundersson
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2009
              • 245
              • Kerava

              Originally posted by Lundersson View Post
              Kun kone käy ja avaat öljykorkin - onko alipainetta? Jos on niin huohotin on entinen ja vuotaa ilmaa imusarjaan ja seos menee laihalle...
              Originally posted by Jiberish View Post
              Noniin, kokeilimpa tätä öljykorkin irroittamista kun kone käynnissä. Selvästi on alipainetta kyllä ja heti kun korkin irroitti niin moottori sammui.. Mistäs tämä nyt kertoopi?
              Imusarjan alla oleva huohotinventtiili vaihtoon. Varmista että on kylmän maan malli ja kannattaa ottaa tarvittavat 3 eristettyä yhdysletkua. Yleensä hajoavat purkaessa. Imusarja on siis irroitettava joten sen tiivistesarja on myös kannattava. Tämän paketin saa esim bemariosat.fi:stä ~200€. Vaihto-operaatioon meni nelisen tuntia kun itse touhusi rauhassa. Samalla tulee alipaineletkuja tarkasteltua ja imusarjan kumitulppia etc.
              Last edited by Lundersson; 28-09-2017, 14:57.
              Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
              ex 325 e30, 316ti e46

              Comment

              • jonsered92
                BTCF Member
                • Jun 2012
                • 470
                • JKL

                Onko veden lämpötila-anturin vikakoodil jotai merkitystä mihkää? Mittaristossa näkyy lämmöt ok, salavalikossa myös. Auto lämpiää sisältäki ok. Voiko mitenkää vaikuttaa kulutukseen ? Tosiaa herjaa vaa (vissii) alavesiletkussa olevaa anturia..
                Nyt:e60 530xda herkuilla
                ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                Comment

                • [Snowboarder]
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 2184
                  • Karstula

                  Vaihettiin e46 316 m43 99vm autoon ihka, automaatti ilmastoinnilla, kun antoi vikakoodia lämpötilan tunnistajasta. Se vikakoodi hävis, mut ilmesty uuskoodi solar sensor:ista? Eli mikähän tuo mahtaa olla? Koodit luettu inpalla ja istalla.
                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                  Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                  Comment

                  • Lundersson
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2009
                    • 245
                    • Kerava

                    Originally posted by jonsered92 View Post
                    Onko veden lämpötila-anturin vikakoodil jotai merkitystä mihkää? Mittaristossa näkyy lämmöt ok, salavalikossa myös. Auto lämpiää sisältäki ok. Voiko mitenkää vaikuttaa kulutukseen ? Tosiaa herjaa vaa (vissii) alavesiletkussa olevaa anturia..
                    Eikös se anturi ole sähköflektin termostaatti? Anturi vaihtuu helposti lennosta ja maksaa esim https://bemariosat.fi/index.php?id_p...3077&results=2 22,5€. Sillä saat samalla sen yleisesti pettävän O-renkaan uusittua.
                    Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                    ex 325 e30, 316ti e46

                    Comment

                    • jonsered92
                      BTCF Member
                      • Jun 2012
                      • 470
                      • JKL

                      Originally posted by Lundersson View Post
                      Eikös se anturi ole sähköflektin termostaatti? Anturi vaihtuu helposti lennosta ja maksaa esim https://bemariosat.fi/index.php?id_p...3077&results=2 22,5€. Sillä saat samalla sen yleisesti pettävän O-renkaan uusittua.
                      Joo ei vuoda ainakaa viel. Voisiha sen vaihtaa nii saa yhde koodin taas vähemmäksi. Tuleekoha ilmauskeikka kun nestettähän tulee luonnollisesti pihalle jonku verra?
                      Nyt:e60 530xda herkuilla
                      ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                      Comment

                      • Lundersson
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2009
                        • 245
                        • Kerava

                        Originally posted by jonsered92 View Post
                        Joo ei vuoda ainakaa viel. Voisiha sen vaihtaa nii saa yhde koodin taas vähemmäksi. Tuleekoha ilmauskeikka kun nestettähän tulee luonnollisesti pihalle jonku verra?
                        Itse tein niin (järjestelmän korkit kiinni) että anturin johto irti - uusi anturi oikeassa kädessä, vasemmalla vanha irti ja uusi paikalleen. Ehtii lorahtaa desin verran, joten vaihdon jälkeen lisäys tai miksei ennen jo valmiiksi. Ei tarvinnut ilmata.
                        Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                        ex 325 e30, 316ti e46

                        Comment

                        • akzy
                          Bimmer Rookie
                          • May 2017
                          • 37
                          • Seinäjoki

                          Mikähän mahtaa olla vikana E46 -05 avaimessa?
                          Elikkä siis diamond key johon VL2020 paristo vaihdettu ja pari pintaliitoskomponenttia tinailtu paikoilleen, koska ne avaimen aukaisun yhteydessä pääsivät irtoamaan.

                          Avain on synkattu toisen pääavaimen kanssa (täysin toimiva) ja se avaa ovet ja farmarin takaluukun lasin, muttei lukitse ovia!!?? Mikrokytkin tarkistettu ja ehjä on. Ja avaimien synkkauksessa tarvitsee lukitusnappia niin pakkohan sen on toimia?
                          BMW 320d M-sport 2005:think

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by akzy View Post
                            Mikähän mahtaa olla vikana E46 -05 avaimessa?
                            Elikkä siis diamond key johon VL2020 paristo vaihdettu ja pari pintaliitoskomponenttia tinailtu paikoilleen, koska ne avaimen aukaisun yhteydessä pääsivät irtoamaan.

                            Avain on synkattu toisen pääavaimen kanssa (täysin toimiva) ja se avaa ovet ja farmarin takaluukun lasin, muttei lukitse ovia!!?? Mikrokytkin tarkistettu ja ehjä on. Ja avaimien synkkauksessa tarvitsee lukitusnappia niin pakkohan sen on toimia?
                            Lataa avaimen akku täyteen vaikka hammasharjan laturilla tms. Kun virta vähissä, niin ei lukitse ovia, mutta avaa ne. Ainakin yksi vaihtoehto.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Lundersson
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2009
                              • 245
                              • Kerava

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Lataa avaimen akku täyteen vaikka hammasharjan laturilla tms. Kun virta vähissä, niin ei lukitse ovia, mutta avaa ne. Ainakin yksi vaihtoehto.
                              Paristo siis latautuu virtalukossa kun auto on käynnissä eli alkanee toimimaan kun olet ajanut sillä avaimella jonkin aikaa. Tämä myös vinkiksi muille, muistakaa käyttää molempia avaimia ettei sen akku pääse kuolemaan.
                              Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                              ex 325 e30, 316ti e46

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by Lundersson View Post
                                Paristo siis latautuu virtalukossa kun auto on käynnissä eli alkanee toimimaan kun olet ajanut sillä avaimella jonkin aikaa. Tämä myös vinkiksi muille, muistakaa käyttää molempia avaimia ettei sen akku pääse kuolemaan.
                                Toki, mutta tuolla hammasharjan laturilla sen saa yön aikana ladattua ilman, että autolla on pakko ajaa. Tyhjä akku vaatii kuitenkin aika pitkän latausajan.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎