Originally posted by Wespa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Markuzzz View PostKiitos. Samaa epäilinkin. Tuleeko tuo alas renkaan puolelle vai ylös konttiin?
Hups @MPV sieltä vielä vastaili. Joo, aikaa kun hieman käytin, löysin saman räjäytyskuvan. Pulttihan sieltä oli ruostunut puhki, ainakin pimeässä silmämääräisesti. Noh, huomenna katsastan lisää!
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKenties se toimii eritavalla noissa kutosissa kun kasissa. Itsellä ainakaan ei kyllä todellakaan liian herkästi ota kiinni. Ero voi olla toki pre-face/face, mutta sama DSC yksikkö kuitenkin. Koodauksessa on eroa, eri moottorilla on eri parametrit. Mielestäni cruisella ajaessa ei kyllä perä saisi lähteä alta sen takia, että DSC ei puutu peliin vaan auto lyö niin paljon lisää löylyä, että perä irtoaa. Alla oli uudet pirellin nastat, joten renkaista homma ei ollut kiinni (olivat muistaakseni kolmanneksi parhaat silloin tm testissä). Onneksi ei tullut ketään vastaan kun perä kyllä luisteli sen verran reippaasti, että ahdasta olisi tullut. Tässä kohtaa oli jäljistä päätellen kuorma-auto ohittanut jonkun ja tämän seurauksena sohjoa oli heittänyt sitten ajolinjalle, johon vauhti meinasi hidastua, mutta cruise kyllä välittömästi lisäsi kaasua. Keli oli kyllä todella paska ja tiellä ajolinjojen ulkopuolella todella reippaasti sohjoa. Joo eihän sitä varmaan kannattaisi cruisella ajaa huonolla kelillä, mutta ajattelin, että ei se anna perää sutia niin paljon, että lähtisi alta. Olin väärässä, kyllä antaa. Tämän jälkeen en ole huonolla kelillä enää ajanut cruisella..e46 325xi
Yamaha FZR 1000 EXUP
ex-e39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by Kähmy View PostVoipi olla että eri parametrit. Kävin koeajamassa samanikäistä 130i:tä ja siinä oli semmoinen piirre, että liukkaalla motarilla se päästi perän hieman liiruun ja sitten tuli mukaan. Sen verran paljon se päästi sitä irti, että mamma vieressä sanoi että tämmöistä ei meille tule..ikinä. Kyllä se itelläkin kieltämättä ilkeältä tuntui perstuntumalta, kun se jaksoi aika helposti vääntää sen perän irti ja motarinopeuksissa se ei välttämättä ole kivaa kun on autoja vierellä.
Silloin kun ajetaan jalkakaasulla niin ihan ok, että antaa luistaa kun kuski itse hallitsee kaasua jalallaan, joten ei pääse yllättämään. Sitten kun cruise ohjaa sitä kaasua, niin silloin saisi kyllä heti puuttua kun alkaa sutimaan. Tuollaisessa tilanteessa jos erehtyy esim. jarrun polkaisemaan kuten moni vaistomaisesti tekee, niin metsään menee kyllä komeasti.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostSilloin kun ajetaan jalkakaasulla niin ihan ok, että antaa luistaa kun kuski itse hallitsee kaasua jalallaan, joten ei pääse yllättämään. Sitten kun cruise ohjaa sitä kaasua, niin silloin saisi kyllä heti puuttua kun alkaa sutimaan. Tuollaisessa tilanteessa jos erehtyy esim. jarrun polkaisemaan kuten moni vaistomaisesti tekee, niin metsään menee kyllä komeasti.
Vuosia sitten tuli koettua cruisen kuumotteluita erään E39 535 kanssa (97vm ASC luistonestolla). Jokin ihme vika iski päälle ja cruise ei pitänyt kaasua päällä vaan antoi nopeuden tippua reilusti (100kmh asti) ja kiihdytti 110kmh tavoitevauhtiin jäätävällä kickdownilla. Kickdownilla nopeasti 110kmh mittariin ja taas tiputus. Tuo ominaisuus säikäytteli mukavasti kesäkelillä, mutta talvella olisi varmasti ollut killeri.E34 540iA -94
Comment
-
-
Originally posted by elemo View PostIsän E46 325ti:ssä tuo DSC toimii ihan sivistyneesti, tosin liukkaalla kävi pieni luisu juurikin aivan jäisellä tiepätkällä cruisen kanssa jonka DSC kuitenkin korjasi. Automaattiloota tuossa 325ti:ssä tiputtaa ainakin mäessä välillä vaihdetta aika helposti pienemmälle jos esimerkiksi vertaa omaan 540 mikä jaksaa mennä väännöllä. Tosin tuossa omassa on muutenkin jyräkkä 5HP30, mikä pitää A moodissa varsin kiitettävästi lukkoa ja isoa vaihdetta päällä.
Originally posted by elemo View PostVuosia sitten tuli koettua cruisen kuumotteluita erään E39 535 kanssa (97vm ASC luistonestolla). Jokin ihme vika iski päälle ja cruise ei pitänyt kaasua päällä vaan antoi nopeuden tippua reilusti (100kmh asti) ja kiihdytti 110kmh tavoitevauhtiin jäätävällä kickdownilla. Kickdownilla nopeasti 110kmh mittariin ja taas tiputus. Tuo ominaisuus säikäytteli mukavasti kesäkelillä, mutta talvella olisi varmasti ollut killeri.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by eekolmekyssine View PostSemmosta kysyisin että onko coupen ja sedanin etulokasuojan listoissa eroja?
Että käykö sedanin lista coupen etulokasuojaan?
Saa varmaan käymään, mutta näyttää hassulta.
Coupe/cabrio
Sedan/touring
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostSedan -02 n42b20 dsc:llä, abs-valo palaa, bosch-testeri ei anna vikakoodia. Ohjainyksikkö ? Tämä on jokin muu laatikko kuin abs-pumpun kyljessä oleva ? Missä ? Hanskalokeron tietämillä kuten e36:ssa ? Abs-anturi antaa aina vikakoodin jos vikaa ?
Pääseekö yksikköön kuitenkin lukemaan livedataa?
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostSedan -02 n42b20 dsc:llä, abs-valo palaa, bosch-testeri ei anna vikakoodia. Ohjainyksikkö ? Tämä on jokin muu laatikko kuin abs-pumpun kyljessä oleva ? Missä ? Hanskalokeron tietämillä kuten e36:ssa ? Abs-anturi antaa aina vikakoodin jos vikaa ?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostOnko mahdollisuutta käyttää INPA/DIS/ISTA? Tuo bosch ei ole se paras näiden kanssa. Se on kiinni siinä abs-pumpussa. Boksi vika on yleinen näissä. Jos valo palaa, niin kyllä siellä pitäisi koodikin olla.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostEi ole ainakaan vielä. Joo tämä yleisyys on tiedossa, livedataa on kohta vaikea ottaa ulos kun ajoaika loppui tänään, jäi leima saamatta tuon valon takia.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment