Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16450
    • Asikkala

    Originally posted by Wespa View Post
    Yksi näistä E46:sen (ja ilmeisesti myös E30:n ja E36:sen?) huonosti suunnitelluista paikoista. Mielenrauhan turvaamiseksi laitoin omaani tällaiset joiden pitäisi estää korkkaaminen: https://www.rogueengineering.com/Rog...E46_p_270.html
    Ei nuo estä mitään jos osia jätetään asentamatta tai kuten kuvassa näyttäisi niin alempi iso rikka ruostunut paskaksi.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16450
      • Asikkala

      Originally posted by Markuzzz View Post
      Kiitos. Samaa epäilinkin. Tuleeko tuo alas renkaan puolelle vai ylös konttiin?

      Hups @MPV sieltä vielä vastaili. Joo, aikaa kun hieman käytin, löysin saman räjäytyskuvan. Pulttihan sieltä oli ruostunut puhki, ainakin pimeässä silmämääräisesti. Noh, huomenna katsastan lisää!
      Mikä pultti ? Minkään kuvassa näkyvä tai edes lähellä oleva pultti ei aiheuta tuota vaan sen ison ALAPUOLISEN rikan puuttuminen/ruostuminen olemattomiin.

      Comment

      • Kähmy
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2007
        • 422
        • Kempele

        Originally posted by HTK12 View Post
        Kenties se toimii eritavalla noissa kutosissa kun kasissa. Itsellä ainakaan ei kyllä todellakaan liian herkästi ota kiinni. Ero voi olla toki pre-face/face, mutta sama DSC yksikkö kuitenkin. Koodauksessa on eroa, eri moottorilla on eri parametrit. Mielestäni cruisella ajaessa ei kyllä perä saisi lähteä alta sen takia, että DSC ei puutu peliin vaan auto lyö niin paljon lisää löylyä, että perä irtoaa. Alla oli uudet pirellin nastat, joten renkaista homma ei ollut kiinni (olivat muistaakseni kolmanneksi parhaat silloin tm testissä). Onneksi ei tullut ketään vastaan kun perä kyllä luisteli sen verran reippaasti, että ahdasta olisi tullut. Tässä kohtaa oli jäljistä päätellen kuorma-auto ohittanut jonkun ja tämän seurauksena sohjoa oli heittänyt sitten ajolinjalle, johon vauhti meinasi hidastua, mutta cruise kyllä välittömästi lisäsi kaasua. Keli oli kyllä todella paska ja tiellä ajolinjojen ulkopuolella todella reippaasti sohjoa. Joo eihän sitä varmaan kannattaisi cruisella ajaa huonolla kelillä, mutta ajattelin, että ei se anna perää sutia niin paljon, että lähtisi alta. Olin väärässä, kyllä antaa. Tämän jälkeen en ole huonolla kelillä enää ajanut cruisella..
        Voipi olla että eri parametrit. Kävin koeajamassa samanikäistä 130i:tä ja siinä oli semmoinen piirre, että liukkaalla motarilla se päästi perän hieman liiruun ja sitten tuli mukaan. Sen verran paljon se päästi sitä irti, että mamma vieressä sanoi että tämmöistä ei meille tule..ikinä. Kyllä se itelläkin kieltämättä ilkeältä tuntui perstuntumalta, kun se jaksoi aika helposti vääntää sen perän irti ja motarinopeuksissa se ei välttämättä ole kivaa kun on autoja vierellä.
        e46 325xi
        Yamaha FZR 1000 EXUP
        ex-e39 530i Touring

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by Kähmy View Post
          Voipi olla että eri parametrit. Kävin koeajamassa samanikäistä 130i:tä ja siinä oli semmoinen piirre, että liukkaalla motarilla se päästi perän hieman liiruun ja sitten tuli mukaan. Sen verran paljon se päästi sitä irti, että mamma vieressä sanoi että tämmöistä ei meille tule..ikinä. Kyllä se itelläkin kieltämättä ilkeältä tuntui perstuntumalta, kun se jaksoi aika helposti vääntää sen perän irti ja motarinopeuksissa se ei välttämättä ole kivaa kun on autoja vierellä.
          Itsellä lähti perä kyllä ihan kunnolla irti, ei vain vähän liruun. Jos olisi ollut autoja vierellä tai kaide, niin kolina olisi käynyt. Auto tökkäsi siihen sohjoon ihan tuntuvasti, cruise avasi momentinmuuntimen tai sitten vaihtoi pienempää (ihan varmaksi en sano kun oli vähän kiire oikoa..) ja lisäsi todella reippaasti kaasua. Kasissa toki sitä vääntöä on kyllä sen verran reilusti, että perä irtoaa kyllä aika herkästi talvella. DSC koodaukseen on eriparametrit riippuen moottorista jne., kun tämän kanssa joutui aikoinaan painimaan erään dieselin manuaali swapin kanssa. Joutui käsin muuttamaan niitä parametrejä, että homman sai toimimaan. Cruise ei päästä tuossa kasissa vauhtia tippumaan, vaan aina lisää niin paljon löylyä, että vauhti pysyy riippumatta mäen koosta.

          Silloin kun ajetaan jalkakaasulla niin ihan ok, että antaa luistaa kun kuski itse hallitsee kaasua jalallaan, joten ei pääse yllättämään. Sitten kun cruise ohjaa sitä kaasua, niin silloin saisi kyllä heti puuttua kun alkaa sutimaan. Tuollaisessa tilanteessa jos erehtyy esim. jarrun polkaisemaan kuten moni vaistomaisesti tekee, niin metsään menee kyllä komeasti.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • elemo
            Bimmer Rookie
            • Apr 2013
            • 44
            • Kaakko

            Originally posted by HTK12 View Post
            Silloin kun ajetaan jalkakaasulla niin ihan ok, että antaa luistaa kun kuski itse hallitsee kaasua jalallaan, joten ei pääse yllättämään. Sitten kun cruise ohjaa sitä kaasua, niin silloin saisi kyllä heti puuttua kun alkaa sutimaan. Tuollaisessa tilanteessa jos erehtyy esim. jarrun polkaisemaan kuten moni vaistomaisesti tekee, niin metsään menee kyllä komeasti.
            Isän E46 325ti:ssä tuo DSC toimii ihan sivistyneesti, tosin liukkaalla kävi pieni luisu juurikin aivan jäisellä tiepätkällä cruisen kanssa jonka DSC kuitenkin korjasi. Automaattiloota tuossa 325ti:ssä tiputtaa ainakin mäessä välillä vaihdetta aika helposti pienemmälle jos esimerkiksi vertaa omaan 540 mikä jaksaa mennä väännöllä. Tosin tuossa omassa on muutenkin jyräkkä 5HP30, mikä pitää A moodissa varsin kiitettävästi lukkoa ja isoa vaihdetta päällä.

            Vuosia sitten tuli koettua cruisen kuumotteluita erään E39 535 kanssa (97vm ASC luistonestolla). Jokin ihme vika iski päälle ja cruise ei pitänyt kaasua päällä vaan antoi nopeuden tippua reilusti (100kmh asti) ja kiihdytti 110kmh tavoitevauhtiin jäätävällä kickdownilla. Kickdownilla nopeasti 110kmh mittariin ja taas tiputus. Tuo ominaisuus säikäytteli mukavasti kesäkelillä, mutta talvella olisi varmasti ollut killeri.
            E34 540iA -94

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by elemo View Post
              Isän E46 325ti:ssä tuo DSC toimii ihan sivistyneesti, tosin liukkaalla kävi pieni luisu juurikin aivan jäisellä tiepätkällä cruisen kanssa jonka DSC kuitenkin korjasi. Automaattiloota tuossa 325ti:ssä tiputtaa ainakin mäessä välillä vaihdetta aika helposti pienemmälle jos esimerkiksi vertaa omaan 540 mikä jaksaa mennä väännöllä. Tosin tuossa omassa on muutenkin jyräkkä 5HP30, mikä pitää A moodissa varsin kiitettävästi lukkoa ja isoa vaihdetta päällä.
              Noin sen itsekin toivoisin toimivan kuten tuossa e46:ssa, niin ei tule yllätyksiä cruisella ajellessa. Itselläkin tuo 540 melko hyvin pitää lukon kiinni, mutta tuossa sohjossa vauhti tipahti tuntuvasti. Tämän seurauksena sitten auto lisäsi kaasua tosiaan turhan reilusti, joten perä lähti kerralla tulemaan rinnalle. Ainakin tuossa omassa tuo cruise pitää todella tarkasti nopeuden, eikä anna sen kyllä lähteä tippumaan yhtään, vaan lisää aina heti kaasua.

              Originally posted by elemo View Post
              Vuosia sitten tuli koettua cruisen kuumotteluita erään E39 535 kanssa (97vm ASC luistonestolla). Jokin ihme vika iski päälle ja cruise ei pitänyt kaasua päällä vaan antoi nopeuden tippua reilusti (100kmh asti) ja kiihdytti 110kmh tavoitevauhtiin jäätävällä kickdownilla. Kickdownilla nopeasti 110kmh mittariin ja taas tiputus. Tuo ominaisuus säikäytteli mukavasti kesäkelillä, mutta talvella olisi varmasti ollut killeri.
              No joo tuollainen kyllä varmasti kesälläkin säikäyttää.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • eekolmekyssine
                Bimmer Rookie
                • Nov 2014
                • 49
                • finland

                Semmosta kysyisin että onko coupen ja sedanin etulokasuojan listoissa eroja?
                Että käykö sedanin lista coupen etulokasuojaan?

                Comment

                • MPV
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 1193
                  • Muhos

                  Originally posted by eekolmekyssine View Post
                  Semmosta kysyisin että onko coupen ja sedanin etulokasuojan listoissa eroja?
                  Että käykö sedanin lista coupen etulokasuojaan?
                  On eroja.
                  Saa varmaan käymään, mutta näyttää hassulta.

                  Coupe/cabrio


                  Sedan/touring
                  Etulokasuojan suojalista musta - vasen - 51138208447, 51 13 8 208 447, 8208447, 51-13-8-208-447 - Sopii malleihin: E46

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16450
                    • Asikkala

                    Sedan -02 n42b20 dsc:llä, abs-valo palaa, bosch-testeri ei anna vikakoodia. Ohjainyksikkö ? Tämä on jokin muu laatikko kuin abs-pumpun kyljessä oleva ? Missä ? Hanskalokeron tietämillä kuten e36:ssa ? Abs-anturi antaa aina vikakoodin jos vikaa ?

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Sedan -02 n42b20 dsc:llä, abs-valo palaa, bosch-testeri ei anna vikakoodia. Ohjainyksikkö ? Tämä on jokin muu laatikko kuin abs-pumpun kyljessä oleva ? Missä ? Hanskalokeron tietämillä kuten e36:ssa ? Abs-anturi antaa aina vikakoodin jos vikaa ?
                      Eikös noissa kaikissa ole se yksikkö pumpun kyljessä?
                      Pääseekö yksikköön kuitenkin lukemaan livedataa?

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16450
                        • Asikkala

                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Eikös noissa kaikissa ole se yksikkö pumpun kyljessä?
                        Pääseekö yksikköön kuitenkin lukemaan livedataa?
                        Ei ole tietääkseni livedataa kokeiltu. Selvitellään.

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by jr66 View Post
                          Ei ole tietääkseni livedataa kokeiltu. Selvitellään.
                          Yleensä silloin kun yksikkö on soseena ei tarvitse livedataakaan koittaa lukea.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by jr66 View Post
                            Sedan -02 n42b20 dsc:llä, abs-valo palaa, bosch-testeri ei anna vikakoodia. Ohjainyksikkö ? Tämä on jokin muu laatikko kuin abs-pumpun kyljessä oleva ? Missä ? Hanskalokeron tietämillä kuten e36:ssa ? Abs-anturi antaa aina vikakoodin jos vikaa ?
                            Onko mahdollisuutta käyttää INPA/DIS/ISTA? Tuo bosch ei ole se paras näiden kanssa. Se on kiinni siinä abs-pumpussa. Boksi vika on yleinen näissä. Jos valo palaa, niin kyllä siellä pitäisi koodikin olla.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16450
                              • Asikkala

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Onko mahdollisuutta käyttää INPA/DIS/ISTA? Tuo bosch ei ole se paras näiden kanssa. Se on kiinni siinä abs-pumpussa. Boksi vika on yleinen näissä. Jos valo palaa, niin kyllä siellä pitäisi koodikin olla.
                              Ei ole ainakaan vielä. Joo tämä yleisyys on tiedossa, livedataa on kohta vaikea ottaa ulos kun ajoaika loppui tänään, jäi leima saamatta tuon valon takia.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Ei ole ainakaan vielä. Joo tämä yleisyys on tiedossa, livedataa on kohta vaikea ottaa ulos kun ajoaika loppui tänään, jäi leima saamatta tuon valon takia.
                                Siirtokilvillä saa ajettua, jos joku foorumilainen sielläpäin vilkaisisi.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎