Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ändy
    Newbiemmer
    • Jul 2019
    • 10
    • Laihia

    Apuva

    318d

    Ahtaa, ei ahda, ahtaa, eli välillä täysin voimaton ja välillä ok. Kun auton käynnistää niin ahtaa ja toimii n.2km ja sit häviää ahdot.
    Map ok
    Turbo uusi
    Katti ja Dpf tyhjätty
    Kaikki koneen tiivisteet vaihdettu, imusarja, venttiilikoppa jne..
    Diesel pumppu vaihdettu aikanaan diesel huollossa

    Inpa näyttää vikakoodia 6 eculle DDE3, eli liian vähäinen ilmamassa. Live mittaus näyttää kuminkin anturin ollessa ulkona 20kg/g ja 40kg/h normi tilanteessa tyhjäkäynnillä ja asteikko on 0-16kg/h, eli siis 20kg/h on jo pohjilla liikaa. Olisiko kellään ideoita???
    Last edited by Ändy; 12-04-2020, 11:21.

    Comment

    • Tuukkaw
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2015
      • 745
      • Tre

      Mikähän mahtaa olla S54 venttiilin säätöpalan halkaisia?
      61 Ford
      79 HD

      Comment

      • Sami_R
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 276
        • Kurikka

        Originally posted by HTK12 View Post
        Kloonauta se auton alkuperäinen ecu siihen varaosa ecuun. Aj tech osaa hoitaa kyllä.
        Kuulostaa suunnitelmalta. Täytyy olla yhteydessä tuohon firmaan. 👍
        BMW F11 520d -11
        MINI Cooper D -11
        BMW E90 318i -11
        BMW E90 318i -06

        Ex:
        BMW E46 316i -04
        E70 X5 3.0sd M-Sport -08
        E46 325iA -03
        E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

        Comment

        • Pave407
          Bimmer Rookie
          • Mar 2017
          • 84
          • Helsinki

          Originally posted by Ändy View Post
          Jos kytkin ei luista tai täristä niin anna mennä vaan. Itellä alko ravistelemaan tosi rajusti ja kytkin oli ihan loppu. Vauhtipyörä(kaksoismassa) taas pitää koko ajan meteliä jos on oikein huono.
          Jes. Mä aattelin vaihdattaa kytkimen ja samalla kardaanin stefan. Onko järkeä vaihtaa samalla vauhtipyörä myös vai voiko sen jättää? Ts. Onko ihan tolloa olla vaihtamatta sitä samalla? Kytkin ei esim. luistata ollenkaan.

          Toisekseen, korjaamoni tarjosi kytkinremontti + stefa n. 500e. Uus vauhtipyörä siihen päälle ois 700e.

          Mulla on 2002 n42-kone, 316i. Mietin et saisinko hintaa alas jos veisin omat osat? Osaisitteko linkata pätevän kytkinsarjan + vauhtipyörän niin saan vähän kustannustasosta kiinni.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by Pave407 View Post
            Jes. Mä aattelin vaihdattaa kytkimen ja samalla kardaanin stefan. Onko järkeä vaihtaa samalla vauhtipyörä myös vai voiko sen jättää? Ts. Onko ihan tolloa olla vaihtamatta sitä samalla? Kytkin ei esim. luistata ollenkaan.

            Toisekseen, korjaamoni tarjosi kytkinremontti + stefa n. 500e. Uus vauhtipyörä siihen päälle ois 700e.

            Mulla on 2002 n42-kone, 316i. Mietin et saisinko hintaa alas jos veisin omat osat? Osaisitteko linkata pätevän kytkinsarjan + vauhtipyörän niin saan vähän kustannustasosta kiinni.
            Jos se kytkin ei luista, niin miksi sitä ollaan vaihtamassa? Monesti voi olla kalliimmat työt sitten omien osien kanssa, koska saavat myös osista katetta. Riippuu missä kunnossa se vauhtipyörä on. Itse kyllä vaihtaisin sen vauhtipyörän samalla tai ainakin vähintään hankkisin valmiiksi. Kytkimen vauhtipyörän kanssa saa ulkomailta tilattua alle 500€.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Pave407
              Bimmer Rookie
              • Mar 2017
              • 84
              • Helsinki

              Originally posted by HTK12 View Post
              Jos se kytkin ei luista, niin miksi sitä ollaan vaihtamassa? Monesti voi olla kalliimmat työt sitten omien osien kanssa, koska saavat myös osista katetta. Riippuu missä kunnossa se vauhtipyörä on. Itse kyllä vaihtaisin sen vauhtipyörän samalla tai ainakin vähintään hankkisin valmiiksi. Kytkimen vauhtipyörän kanssa saa ulkomailta tilattua alle 500€.
              Joop, ehkä mennään sitä reittiä.

              Tutkailin nyt asiaa ja tosiaan mun ongelmana on vaan et kytkin on alkanut ottaan todella korkealta. Puhutaan siis ihan siitä, että vasta kun nostaa jalan pedaalilta niin ottaa kunnolla kiinni.

              Käsittääkseni tässä on nestekytkin. Mihin tällainen vika voisi viitata? Jostain lueskelin, että nestekytkinhän nimenomaan pitää kytkimen ottokohdan samalla tasolla vaikka se kuluukin.

              Comment

              • Wespa
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2016
                • 1838
                • Karjaa

                Touringin luukku vääntyy vinoon

                Onko kenellekään muulle käynyt vastaavaa? Brittifoorumeilta jonkun maininnan vastaavasta löysin, eli ei liene ihan ainutkertaista. Olen ihmetellyt melkein auton ostosta lähtien kun takaluukku on niin jäykkä, ajattelin että ehkä se kuuluu pienillä kilometreillä asiaan (ostohetkellä 125.000km, nyt 180.000km). Mutta nyt sitten jonkun aikaa takalasi on tuntunut olevan apukuskin puoleisesta reunastaan vähän huonosti kiinni, jonka huomaa ihan sitä kiinnilaittaessaan, se jää vähän irti tiivisteestä ja sitä kautta pääsee esim. autoa pestessä vähän vettä painepesurista lasin väärälle puolelle. Kaasujouset olen luukusta uusinut, mutta esim. johdotukselle en ole vielä tehnyt mitään kun kaikki tuntuu toimivan ok.

                Viimeisin merkki siitä että joku on pielessä on se että takaluukun "katto-osa" alkaa nousta apukuskin puolelta muuta kattolinjaa korkeammalle, siis se koko paneeli. Bemari alkaa siltäkin osin siis muistuttaa aitoa italialaista autoa. Ilmeisesti korjauksena on avata ja kiristellä luukun saranoiden ruuveja/pultteja, mutta sitä en vielä ole ehtinyt kokeilla tai edes tutkia miten paljon pitää purkaa että niihin pääsee käsiksi.

                Mutta onko kellekään käynyt vastaavaa? Voisin muutaman kuvankin räpsäistä kun jossain välissä ehtisin..
                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                Porsche 944 -86 (DE)
                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                Comment

                • alpine3
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2010
                  • 1271
                  • Kajjjaani

                  Ne saranoiden kiinnitykset voivat löystyä ajan saatossa tai jos joskus on kiristetty huonosti paikoilleen. Saat linjattua sen luukun kohdilleen kun kiristät ne saranat oikeaan kohtaan. Ei siinä sen kummempaa ole.
                  BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                  BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5266
                    • Pirkkala

                    Se sarana on ruosteen takia jäykkä ja kampeaa niin maan perusteellisesti.
                    Todennäköisesti ei tule kuntoon kunnolla muuta kuin vaihtamalla toimiva sarana.

                    Yritin joskus pitkään ja hartaasti e39 touringin luukun kanssa ja ei tullut hyvää rasvaamalla ja herkistelemällä
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • Wespa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2016
                      • 1838
                      • Karjaa

                      Nyt kun vähän purin niin vaikuttaisi että koko luukku ei ole sijoiltaan, vain se aukeavan lasin osuus. Täytyy vaan käydä hakemassa riittävän iso torxhylsy, ei ole Bahcon sarjassa kuin T40:seen asti ja se on ainakin kokoa liian pieni.
                      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                      Porsche 944 -86 (DE)
                      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                      Comment

                      • ihuhtaka
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2019
                        • 66
                        • Helsinki

                        E46 vm 2003: Millä aika/kilometri-ikkunalla "ajotietokoneen" keskikulutusmittari toimii? Eli miltä ajalta se laskee keskikulutusta? Arvioisin että ennemmin 100km kuin 1000km. Muita arvauksia/tietoa?

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by ihuhtaka View Post
                          E46 vm 2003: Millä aika/kilometri-ikkunalla "ajotietokoneen" keskikulutusmittari toimii? Eli miltä ajalta se laskee keskikulutusta? Arvioisin että ennemmin 100km kuin 1000km. Muita arvauksia/tietoa?
                          Matka lasketaan siitä asti kun sen nollaat vai enkö nyt ymmärrä kysymystä?

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16457
                            • Asikkala

                            Originally posted by ihuhtaka View Post
                            E46 vm 2003: Millä aika/kilometri-ikkunalla "ajotietokoneen" keskikulutusmittari toimii? Eli miltä ajalta se laskee keskikulutusta? Arvioisin että ennemmin 100km kuin 1000km. Muita arvauksia/tietoa?
                            Onko rivien välistä luettavissa että kuluttaa liikaa :think

                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Matka lasketaan siitä asti kun sen nollaat vai enkö nyt ymmärrä kysymystä?
                            Tämä.

                            Comment

                            • ihuhtaka
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2019
                              • 66
                              • Helsinki

                              ok, eli keskiarvon laskenta on painoittamaton. Jossain toisissa yhteyksissä käytetään myös painotettuja keskiarvoja, joten ajattelin voisiko tässäkin olla käytössä vastaava.

                              Rivien välistä ei tarvitse koittaa lukea liialliseen kulutukseen liittyvää. Hyväksyn sen faktan, että mittari ei ole käynyt alle 13L/100km luvussa kun E85:lla ajan. Kulutusmittari reagoi vaan mielestäni oletettua voimakkaammin viimeisen ~100km ajotyyliin, kun vaihdan esim kaupunkipainotteisesta tökkimisestä hieman pidempään siivuun.

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by ihuhtaka View Post
                                ok, eli keskiarvon laskenta on painoittamaton. Jossain toisissa yhteyksissä käytetään myös painotettuja keskiarvoja, joten ajattelin voisiko tässäkin olla käytössä vastaava.

                                Rivien välistä ei tarvitse koittaa lukea liialliseen kulutukseen liittyvää. Hyväksyn sen faktan, että mittari ei ole käynyt alle 13L/100km luvussa kun E85:lla ajan. Kulutusmittari reagoi vaan mielestäni oletettua voimakkaammin viimeisen ~100km ajotyyliin, kun vaihdan esim kaupunkipainotteisesta tökkimisestä hieman pidempään siivuun.
                                Tuo ero voi olla melko jyrkkä E85:llä. Muutenkin 100km on niin lyhyt siivu ettei siinä paljon vielä hyvin kulutuksen keskiarvoa näe.

                                Itsellä tuntuu menevän aika runsaasti tuota samaa kamaa jos ajo on yhtään lyhyempää kuin työmatkani. Äkkiä mittarissa on 14 vaikka normi on nyt viimeisen n. 6000km matkalta 12.5 (E38 m52b28tu)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎