Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • >bemari<
    Bimmer Fanatic
    • May 2011
    • 239
    • P-karjala

    Oliko näitä mittariston korjaajia missä? Tai vinkkiä saako noita lcdeitä korjattua vai pitääkö vaihtaa??

    Kuvassa näkyy mimmoseks menny
    Attached Files

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      DISA venttiilin tarpeellisuus

      Tilasin disan akseli/tappisarjan mutta menee melkein kuukausi toimituksessa. Laitoin disan ilman läppää paikalleen äsken ja mitään eroa ei ole matalien kierrosten väännössä, mutta korvakuulolla moottori vaikuttaa ottavan herkemmin kierroksia

      ?

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by BMW525Xda View Post
        Tilasin disan akseli/tappisarjan mutta menee melkein kuukausi toimituksessa. Laitoin disan ilman läppää paikalleen äsken ja mitään eroa ei ole matalien kierrosten väännössä, mutta korvakuulolla moottori vaikuttaa ottavan herkemmin kierroksia

        ?
        Ei se nyt mikään maata mullistava kapistus ole. Toimii ilmankin mutta jos siitä nyt muutaman newtonin vääntöä saa niin aina positiivista.

        Olikos tämä sinulla ahdetussa autossa? Voi olla että sellaisessa ei ole mitään hyötyä.

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          Originally posted by Muurahainen View Post
          Ei se nyt mikään maata mullistava kapistus ole. Toimii ilmankin mutta jos siitä nyt muutaman newtonin vääntöä saa niin aina positiivista.

          Olikos tämä sinulla ahdetussa autossa? Voi olla että sellaisessa ei ole mitään hyötyä.
          On remmiahdetussa. Tätä mietin että toi remmiahdin paikkaa sen aukon alaväännössä.

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by BMW525Xda View Post
            On remmiahdetussa. Tätä mietin että toi remmiahdin paikkaa sen aukon alaväännössä.
            Luulen että noin se menee. Ei taida sarjan pituus enään olla niin nuukaa kun on kuitenkin ylipaineella.

            Comment

            • Rhodry
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 3269
              • Siuntio

              Olisko jonkun kristallipallo ehjä kun ei meillä enää riitä ideat tuon kanssa.

              Auto siis 325i vm. -00, ongelmana moottorin vikavalon syttyminen motarinopeuksissa, ja alkaa käymään vajailla. Vikakoodeina antaa misfire joka sylinterille. Katottiin livedatalla että käy laihalla, vaihdoin ilmamassamittarin ni nyt ei käy enää laihalla mutta vika ei kadonnu. Kokeilin myös toisilla puolilla, ei vaikutusta. Tulpat on vaihdettu joku aika sitten.

              Huomenna vaihdan vielä haitariputket ja venakopan tiivisteen, parissa tulpassa näky olevan vähän öljyä. En tosin usko että näillä on asiaan vaikutusta mutta ei tässä nyt enää muutakaan keksi, joten olisko ideoita?
              BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
              Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
              E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                Originally posted by Rhodry View Post
                Olisko jonkun kristallipallo ehjä kun ei meillä enää riitä ideat tuon kanssa.

                Auto siis 325i vm. -00, ongelmana moottorin vikavalon syttyminen motarinopeuksissa, ja alkaa käymään vajailla. Vikakoodeina antaa misfire joka sylinterille. Katottiin livedatalla että käy laihalla, vaihdoin ilmamassamittarin ni nyt ei käy enää laihalla mutta vika ei kadonnu. Kokeilin myös toisilla puolilla, ei vaikutusta. Tulpat on vaihdettu joku aika sitten.

                Huomenna vaihdan vielä haitariputket ja venakopan tiivisteen, parissa tulpassa näky olevan vähän öljyä. En tosin usko että näillä on asiaan vaikutusta mutta ei tässä nyt enää muutakaan keksi, joten olisko ideoita?
                Lamdbat ?

                Comment

                • Rhodry
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 3269
                  • Siuntio

                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  Lamdbat ?
                  No siis mie en tolla autologikilla osaa hirveesti mitään tehdä mut duunikaveri sano ainaki että ne vaikuttais toimivan normaalisti
                  BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                  Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                  E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    Suuttimet ja smoot running arvot katsottu ?

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Rhodry View Post
                      Olisko jonkun kristallipallo ehjä kun ei meillä enää riitä ideat tuon kanssa.

                      Auto siis 325i vm. -00, ongelmana moottorin vikavalon syttyminen motarinopeuksissa, ja alkaa käymään vajailla. Vikakoodeina antaa misfire joka sylinterille. Katottiin livedatalla että käy laihalla, vaihdoin ilmamassamittarin ni nyt ei käy enää laihalla mutta vika ei kadonnu. Kokeilin myös toisilla puolilla, ei vaikutusta. Tulpat on vaihdettu joku aika sitten.

                      Huomenna vaihdan vielä haitariputket ja venakopan tiivisteen, parissa tulpassa näky olevan vähän öljyä. En tosin usko että näillä on asiaan vaikutusta mutta ei tässä nyt enää muutakaan keksi, joten olisko ideoita?
                      Bensapumppu? Paine voisi olla hyvä mitata.

                      Comment

                      • Rhodry
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 3269
                        • Siuntio

                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        Suuttimet ja smoot running arvot katsottu ?

                        https://m.youtube.com/watch?v=9kX6s2g-kTM
                        Noita mie kattelin kyllä tänään mutta en tiiä mikä on hyvä ja mikä huono En nyt enää muista oliko mikään tuolla yhen pinnassa mut olikohan yks tai kaks ku oli miinuksella about koko ajan.
                        BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                        Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                        E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by Rhodry View Post
                          Olisko jonkun kristallipallo ehjä kun ei meillä enää riitä ideat tuon kanssa.

                          Auto siis 325i vm. -00, ongelmana moottorin vikavalon syttyminen motarinopeuksissa, ja alkaa käymään vajailla. Vikakoodeina antaa misfire joka sylinterille. Katottiin livedatalla että käy laihalla, vaihdoin ilmamassamittarin ni nyt ei käy enää laihalla mutta vika ei kadonnu. Kokeilin myös toisilla puolilla, ei vaikutusta. Tulpat on vaihdettu joku aika sitten.

                          Huomenna vaihdan vielä haitariputket ja venakopan tiivisteen, parissa tulpassa näky olevan vähän öljyä. En tosin usko että näillä on asiaan vaikutusta mutta ei tässä nyt enää muutakaan keksi, joten olisko ideoita?
                          Imuovuodot, bensapaineet, fuel trimmit, sylinterien käynnin tasaisuus, lambda lukemat ajossa?
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Rhodry
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 3269
                            • Siuntio

                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Bensapumppu? Paine voisi olla hyvä mitata.
                            Mites mie sen mittaan?
                            BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                            Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                            E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by Rhodry View Post
                              Mites mie sen mittaan?
                              Mekaaninen mittari polttoainekiskon schrader venttiiliin.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by Rhodry View Post
                                Mites mie sen mittaan?
                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Mekaaninen mittari polttoainekiskon schrader venttiiliin.
                                Se on siis sama venttiili kuin renkaissakin jos ei muuta keksi

                                Se ilmalle tarkoitettu mittari kyllä mahdollisesti on aika äkkiä entinen tuon jälkeen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎