Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1837
    • Karjaa

    Yleismallisellakin sähkösarjalla saa toki laitettua, mutta mallikohtaisessa on sitten peruutustutkat yms. huomioitu. Käytettyjä tehtään koukkuja sähköineen on aina välillä myynnissä, sellaisen laitoin itsekin (tosin faceliftiin).
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • poke
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 3102

      Originally posted by kautsi300 View Post
      Toukassa luottelon mukaan omansa eli sedanin koukku ei käy.
      joo huomasinkin tämän sit hetimmiten.
      Kulkineet/projektit:

      640D F06
      530iA E39
      635 CSi E24
      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3102

        Originally posted by Wespa View Post
        Yleismallisellakin sähkösarjalla saa toki laitettua, mutta mallikohtaisessa on sitten peruutustutkat yms. huomioitu. Käytettyjä tehtään koukkuja sähköineen on aina välillä myynnissä, sellaisen laitoin itsekin (tosin faceliftiin).
        mulla on aika perus auto ilman parkkitutkia.
        päädyin tilaamaan uuden koukun 13-nap yleissähkösarjalla. mulla on kärryssä 13-nap töpseli niin ei tarvii adaptereilla kikkailla.

        kiitokset vastauksista.
        Kulkineet/projektit:

        640D F06
        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16450
          • Asikkala

          Originally posted by JorKsX View Post
          Paljon tollasen m47 koneella pitäis olla polttoaine paine maksimissaan?
          Ongelma sellanen että ohittamaan ku lähtee täyskaasulla pienistä (80kmh) vaihdeusta niin heittää vikatilaan. jos esim alkuohituksen tekee puolkaasulla ja sit kaasu pohjaa ni ei vikatilaa.
          ecu pyytää 3.5baria mutta saa maksimissaan 3 baria.
          Omien tietojen mukaan ei ole softattu.

          Noin 100km oon seuraillu enkä ole kertaakaa nähny että saavutettu paine olis yli 3 baria, mutta pyytää kylläki 3.5baria

          Vikakoodia en tarkalleen muista ulkoa mutta jotain "paine ei saavutettu"

          Onko korkeapainepumppu menossa vai railin paineanturi? vai jääkö kenties suutin "kantamaan" (suuttimille vikakoodi) (smooth running controller)
          Koitettu putsata liittimiä, ei auttanu.
          Ääh, unohda. Tuli virhe.
          Last edited by jr66; 25-08-2020, 15:23. Reason: virhe

          Comment

          • happee
            Newbiemmer
            • Oct 2019
            • 2
            • Aanekoski

            Flekti ei toimi 320d -04. Inpalla antaa vikakoodit

            41F1 Elektroluefter
            41F2 Elektroluefter

            Alempi tulee joka käynnistyksellä uudelleen, ylempi satunnaisesti. Sulake ehjä ja virta tulee liittimelle asti. En saanut inpalla flektiä käyntiin. Onko flekti rikki tai onko jotain muuta mitä vielä voi tarkistaa ennen uuden ostoa?

            Comment

            • JorKsX
              Bimmer Rookie
              • Feb 2020
              • 56
              • Kokemäki

              Originally posted by happee View Post
              Flekti ei toimi 320d -04. Inpalla antaa vikakoodit

              41F1 Elektroluefter
              41F2 Elektroluefter

              Alempi tulee joka käynnistyksellä uudelleen, ylempi satunnaisesti. Sulake ehjä ja virta tulee liittimelle asti. En saanut inpalla flektiä käyntiin. Onko flekti rikki tai onko jotain muuta mitä vielä voi tarkistaa ennen uuden ostoa?
              Toimiiko ilmastointi? Eikös näissä e46's ollu että jos flekti ei pyöri niin ei ilmastoinnin kompura lähe myöskään päälle?

              Itselläni on flektin ohjauksessa vikaa / johtopoikki. Ei anna vikakoodia mutta liittimelle ei myöskään tule jännitettä. Aakulta suoraan liittimelle ni lähtee flekti pyörimään.
              Eli sun tapauksessa taitaa flekti itse olla rikki jos kerran liittimeltä jännite mitattu?

              Comment

              • happee
                Newbiemmer
                • Oct 2019
                • 2
                • Aanekoski

                Juu jännite tulee liittimeen ja ilmastointi toimii. Täytyy siis hankkia uus flekti.

                Comment

                • makke122
                  BTCF Member
                  • Mar 2014
                  • 38
                  • Turku

                  Painiminen mystisen kierrosten humppaamisen kanssa jatkuu. Kuuluuko m54b25 disaventtiilin liikkua kun laittaa virrat autoon päälle? Tai kun käynnistää auto? Oireena siis humppaava tyhjäkäynti liikennevaloihin tullessa ja puoli lämpimällä konella kaasua painaessa kierrosten nyykähtäminen. Auto ollut testerin päässä eikä suoranaista vikaa siellä löydetty eikä anna koodeja. Vaihdettu tähän mennessä vanoksen tiivisteet, huohotin vaihdettu uuteen, imusarjan kumitulpat vaihdettu, tyhjäkäyntiventtiili putsattu ja tutkittu imuvuotojen varalta jarrujen puhdistusaineella.
                  -Ihala Connection-

                  Comment

                  • MPV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1193
                    • Muhos

                    Originally posted by makke122 View Post
                    Painiminen mystisen kierrosten humppaamisen kanssa jatkuu...
                    Kuulostaa kuitenkin niin imuvuodolta, että. Jos et jo ole niitä ilmanputsarin ja kaasuläpän välisiä haitarikumeja vaihtanut, niin tutkipa ne kunnolla. En minäkään bräkleenillä saanut reagoimaan, mutta niin vain oli nuo haitarikumit halki.

                    Comment

                    • makke122
                      BTCF Member
                      • Mar 2014
                      • 38
                      • Turku

                      Originally posted by MPV View Post
                      Kuulostaa kuitenkin niin imuvuodolta, että. Jos et jo ole niitä ilmanputsarin ja kaasuläpän välisiä haitarikumeja vaihtanut, niin tutkipa ne kunnolla. En minäkään bräkleenillä saanut reagoimaan, mutta niin vain oli nuo haitarikumit halki.
                      Haitariputket tutkittu huohotinremontin yhteydessä...
                      -Ihala Connection-

                      Comment

                      • Wespa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2016
                        • 1837
                        • Karjaa

                        Entäs disan tiivisterengas, onko ehjä? Teitkö disalle ns. sormitestin eli pysyykö läppä auki kun käännät sen auki ja vapautat tukkien samalla alipaineliitännän sormella? En tosin tiedä voivatko ongelmat disan kanssa aiheuttaa tuommoista hummaamista, ennemmin kait yleistä puhdittomuutta. :think
                        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                        Porsche 944 -86 (DE)
                        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                        Comment

                        • makke122
                          BTCF Member
                          • Mar 2014
                          • 38
                          • Turku

                          On testattu nuokin. Tosin remontista jo sen verran aikaa että ei haittaa vaikka tarkistaisi uudelleen. Enemmän mietityttää tuo disan liikkumattomuus että onko koko disa pimeänä.
                          -Ihala Connection-

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6936
                            • N/A

                            Muista nyt kuiteskin että M54 imusarjan takanakin on vaikka miten paljon hapristuvia alipaineletkuja. Se että brakecleaneri ei osu sinne ei kerro vielä mitään.
                            Kato fuel trimmejä vaikka torquella, paljon on stft1+2 / ltft1+2 ?
                            Keskity nyt siihen että siellä ei varmasti ole imuvuotoa, ja mieti sit vasta disan toimintaa.
                            Tommonen moottori ei tarvi kun sopivan imuvuodon ni se humppailee ja nykii.

                            Tossa havaintokuva mitkä arvot tutkintaan:



                            Tai savutesteriin. Ihan imuvuodon oireilta kuulostaa.
                            Last edited by Antti O; 31-08-2020, 09:47.

                            Comment

                            • 525iiäxä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1845
                              • Lappeenranta, Finland

                              Tankin luukun rajoitinnastat, lienevät pienimmät varaosanumeron omaavat osaset. Niitä on tilattava pari kpl, kun luukku aukeaa liian pitkälle ja ottaa kylkeen kiinni. Mutta, näköjään korkin ja luukun välistä kuminarua ei taida saada erikseen, pitänee paikkansa? Sekin on ajan saatossa hävinnyt jonnekin. Suht merkityksetön, mutta olishan tuo kiva olla.

                              Ai niin... Voiko etuvetarin sisemmän kumin vaihtaa purkamatta ulompaa niveltä ja kumia? En nyt muista ulkoa rakennetta, että miten sisäpää purkaantui.
                              Last edited by 525iiäxä; 01-09-2020, 11:52.

                              Volvo V70 2.4T -02
                              E30 323i -84 (taas)

                              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                              Comment

                              • jluoma
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2015
                                • 685
                                • Lappeenranta

                                Originally posted by 525iiäxä View Post
                                Tankin luukun rajoitinnastat, lienevät pienimmät varaosanumeron omaavat osaset. Niitä on tilattava pari kpl, kun luukku aukeaa liian pitkälle ja ottaa kylkeen kiinni. Mutta, näköjään korkin ja luukun välistä kuminarua ei taida saada erikseen, pitänee paikkansa? Sekin on ajan saatossa hävinnyt jonnekin. Suht merkityksetön, mutta olishan tuo kiva olla.

                                Ai niin... Voiko etuvetarin sisemmän kumin vaihtaa purkamatta ulompaa niveltä ja kumia? En nyt muista ulkoa rakennetta, että miten sisäpää purkaantui.

                                Rajoitinnastat?


                                Eiks siinä pitäs olla tämmönen?
                                Get the best deals for Bmw Fuel Flap Spring Hinge E46 at eBay.com. We have a great online selection at the lowest prices with Fast & Free shipping on many items!



                                Ja se kuminaru


                                Get the best deals for Bmw Fuel Tank Cap Band Cord E46 at eBay.com. We have a great online selection at the lowest prices with Fast & Free shipping on many items!



                                Etuvetareihin en ota kantaa, en harrasta.
                                Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                                325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                                Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎