Originally posted by ErikFinn
View Post
E46 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onko sulla ollut akkukin irti tai se radio irti ettei sitten kysele?Originally posted by Jesse93 View PostEi ole koodeja kysellyt
Tuli tommonen tosiaan ostettua näkemätttä ku luulin että siitä sopiva toosa E36:een, mutta eihän toi leveä malli käy..
Niin aattelin myydä sen eteenpäin mutta en halua myydä jos ostaja ei saa sitä toimimaan.
Ohjekirjan välissä on se joku datakorttikin eikä siinäkään ole koodia.E36 325i Sedan
Alpina B3 3.0 Coupé Edition 30
Comment
-
Abs valosta
Elikkä vähän tyhmä kysymys, häviääkö absien vikavalo kun laittaa kuntoon ja käy ajamassa, vai pitääkö nollata? Kaapeli ois kaverilla lainassa, mutten viitsisi odottaa iltaan että pääsisi kokeilemaan.
Edit: Valo hävisi ajamalla.Last edited by miikka97; 19-07-2020, 14:02.E46 318i M54B30
Comment
-
Tilannepäivitystä, perjantaina vaihdoin uuden disan, vika ei hävinny. Tänään vaihdoin huohottimen ja letkut, vika ei edelleenkään hävinny. En nyt ppätkääkään usko että se johtuis imuvuodosta. Yritän nyt ettiä lainaksi moottorinohjausboksin että sulkee sen vielä pois. Jos ei siinäkään oo vikaa niin vien ton takas sinne liikkeeseen ja ne saa ettiä sen vian siitä, alkaa pikkusen mennä hermot jo tän kanssa.BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
Siihen pitää sitten etsiä ajonestoton boksi lainaksi.Originally posted by Rhodry View PostTilannepäivitystä, perjantaina vaihdoin uuden disan, vika ei hävinny. Tänään vaihdoin huohottimen ja letkut, vika ei edelleenkään hävinny. En nyt ppätkääkään usko että se johtuis imuvuodosta. Yritän nyt ettiä lainaksi moottorinohjausboksin että sulkee sen vielä pois. Jos ei siinäkään oo vikaa niin vien ton takas sinne liikkeeseen ja ne saa ettiä sen vian siitä, alkaa pikkusen mennä hermot jo tän kanssa.
Comment
-
Onko sellasta ees?Originally posted by Muurahainen View PostSiihen pitää sitten etsiä ajonestoton boksi lainaksi.BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
-
No siis mullahan on ideat ihan loppu ton kanssa, duunikaveri vaan sano että ecu saattais aiheuttaa ton vian ni ei kai sw auta ku kokeilla sitä seuraavaks. Jos siis saan jostain boksia lainaan niin pitääkö siitä poistaa se ajonesto?Originally posted by Muurahainen View PostKyllä sen sieltä pois saa. Luulisin että esim. Pazi88 osaa kyseisen tehdä.
Jos se oikein mahdottomaksi menee korjata ja jos visiitin jaksat tehdä voin minäkin sitä hieman kurkata.BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
Pitäähän se jos ei kloonaa ecuja keskenään. Ei sitä muuten saa käymään toisen auton eculla.Originally posted by Rhodry View PostNo siis mullahan on ideat ihan loppu ton kanssa, duunikaveri vaan sano että ecu saattais aiheuttaa ton vian ni ei kai sw auta ku kokeilla sitä seuraavaks. Jos siis saan jostain boksia lainaan niin pitääkö siitä poistaa se ajonesto?
Katsoppa ettei ole käynyt perinteisesti ja termarilta olisi uittanut johtoa pitkin nestettä ecun liittimeen.
Mitä tuli tulokseksi siitä bensanpaineen mittauksesta?
Jotenkin vain luulen että ecu olisi kuitenkin OK
Comment
-
Miksi kaikki aina heti syyttää ecua, kun eivät vaan löydä vikaa? Ei kyllä ole mikään yleinen ecuvika M54:ssa. Haluat toisella boksilla kokeilla, niin pitää kloonata ecu tai poistaa ajonesto kuten tuossa edellä jo todettiin. Nuo paikallaan katsotut arvot ei vielä kerro auton toiminnasta ajossa paljoa. Siellä voi olla vaikka heikko polttoainepumppu, joka ei ajossa kokoajan tarjoakkaan riittävästi polttoainetta -> missfireä. Ajossa pitäisi katsoa vaikka lambda arvoja, niin näkisi onko seokset kunnossa. Kaasupohjassa pitää pysyä kokoajan rikkaalla. Jos ei pysy, niin vikaa polttoainepuolella. En vaan usko ecu vikaa. Täällä Laakkonen on vaikka kuinka monta kertaa sanonut syyksi ecun ja joka kerta vika on ollut muualla..Originally posted by Rhodry View PostNo siis mullahan on ideat ihan loppu ton kanssa, duunikaveri vaan sano että ecu saattais aiheuttaa ton vian ni ei kai sw auta ku kokeilla sitä seuraavaks. Jos siis saan jostain boksia lainaan niin pitääkö siitä poistaa se ajonesto?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment
-
En kyllä lähtis mitään dme bokseja vaihtelemaan tässäkohtaa. Se bensapainemittaus ajaessa olisi aika hyvä ajatus mitä tossa jo kirjoteltiin.
Näppärästi saa kiskolta suoraan schrader venttiililtä mitattua.
Yleensäkin lähtisin ekana tutkimaan miltä seokset näyttää ajossa ja miten lambdasäätö toimii.
Torque pro apilla näkee puhelimestakin hyvin trimmejä ja lambdojen säätönopeutta.Last edited by Antti O; 20-07-2020, 19:17.
Comment
Comment