Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wildchild
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2016
    • 243
    • Päijät-Häme

    Originally posted by Jessesor View Post
    Elikkäs katsuri totesi että ei oo takavalot e-hyväksytty kun ei oo sitä leimaa linssissä, niin onko tietoa että kuuluisiko niissä olla se e merkintä siinä vai jossain muualla kun en äkikseltään löytäny sitä ja ei netissä ollu muissakaan valoissa linssissä merkintä vaikka luki että olis e-hyväksytty?
    Onko tarvikeumpio jossa polttimot vai lediumpiot?
    Bmw 525iA -02

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16294
      • Asikkala

      Originally posted by Jessesor View Post
      Elikkäs katsuri totesi että ei oo takavalot e-hyväksytty kun ei oo sitä leimaa linssissä, niin onko tietoa että kuuluisiko niissä olla se e merkintä siinä vai jossain muualla kun en äkikseltään löytäny sitä ja ei netissä ollu muissakaan valoissa linssissä merkintä vaikka luki että olis e-hyväksytty?
      Saa olla hyvä kuva että e-merkintä näkyy :think

      Comment

      • Konstaxc
        BTCF Member
        • Jun 2022
        • 4
        • Oulu

        328ci lämmin startti ongelma.

        morjesta, Katsotaan oisiko täällä tietäjää.

        elikkä 2000vm e46 328ci m52tub28 kone ja manu aski.
        kylmänä kun auton käynnistää toimii normaalisti ja ajelee vaikka kuuhun asti normaalisti mutta jos lämpimällä koneella käynnistää niin saattaa satunnaisesti sammuilla kun esim. pysähtyy ja tehoa ei ole sitten paljoo ollenkaan matalilla kierroksilla hyvin matelevasti kiihtyy. isommilla kierroksilla sitten kiihtyy vähän paremmin. Ja liikkeelle lähtö tuntuu kauhean raskaalle ja meinaa useasti sammua kun tuntuu että ei ole voimaa ollenkaan liikkeelle lähtö kierroksilla.
        Välillä käynnistys kestää myös pitempään kuin normaalisti lämpimällä koneella

        Ei ole moottorinvikavaloa taulussa.
        Näitä olen etsi miettynyt syyksi
        -Ilmamassa anturi
        -Nokka-akselin asentoanturi
        -kampiakselin asentoanturi

        En ole vielä osia lähtenyt tilaamaan kun olen koittanut ensin tehdä vähän salapoliisin hommaa jos vaikka säästyisi euro tai toinen.

        Onko jollakin kokemusta kummoisesta/tietämystä?

        Kiitos vastauksista.
        Last edited by Konstaxc; 26-07-2022, 13:10.

        Comment

        • Wildchild
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2016
          • 243
          • Päijät-Häme

          Originally posted by Konstaxc View Post
          morjesta, Katsotaan oisiko täällä tietäjää.

          elikkä 2000vm e46 328ci m52tub28 kone ja manu aski.
          kylmänä kun auton käynnistää toimii normaalisti ja ajelee vaikka kuuhun asti normaalisti mutta jos lämpimällä koneella käynnistää niin saattaa satunnaisesti sammuilla kun esim. pysähtyy ja tehoa ei ole sitten paljoo ollenkaan matalilla kierroksilla hyvin matelevasti kiihtyy. isommilla kierroksilla sitten kiihtyy vähän paremmin. Ja liikkeelle lähtö tuntuu kauhean raskaalle ja meinaa useasti sammua kun tuntuu että ei ole voimaa ollenkaan liikkeelle lähtö kierroksilla.
          Välillä käynnistys kestää myös pitempään kuin normaalisti lämpimällä koneella

          Ei ole moottorinvikavaloa taulussa.
          Näitä olen etsi miettynyt syyksi
          -Ilmamassa anturi
          -Nokka-akselin asentoanturi
          -kampiakselin asentoanturi

          En ole vielä osia lähtenyt tilaamaan kun olen koittanut ensin tehdä vähän salapoliisin hommaa jos vaikka säästyisi euro tai toinen.

          Onko jollakin kokemusta kummoisesta/tietämystä?

          Kiitos vastauksista.
          Toi lämpösenä kiukuttelu viittaa nokka-akselin asentotunnistimeen, yleensä imunokan mutta käy ensin lukemaan koodit. Ja jos siitä on koodi ni älä hae motonetistä vaan tilaa oe osa.

          EDIT: Muijan autosta yritettiin aina kiukuttelun aikana lukea koodeja perus obd2 readerilla mutta vasta inpa anto koodin oikeaan suuntaan joten lue myös koodit kunnon vehkeillä.
          Bmw 525iA -02

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1786
            • Karjaa

            MAF on helppo testata, piuha irti ja jos toimii ilman paremmin niin vaihtoon. Mutta joo, eiköhän nokan anturi ole ihan todennäköinen vikakohde, varmista toki kunnon vikakoodin lukijalla ennen kuin tilaat. Ja ei sitten mitään halpiksia anturiksi, eivät toimi oikein.
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • Wildchild
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2016
              • 243
              • Päijät-Häme

              Originally posted by Wespa View Post
              MAF on helppo testata, piuha irti ja jos toimii ilman paremmin niin vaihtoon. Mutta joo, eiköhän nokan anturi ole ihan todennäköinen vikakohde, varmista toki kunnon vikakoodin lukijalla ennen kuin tilaat. Ja ei sitten mitään halpiksia anturiksi, eivät toimi oikein.
              Tämä totta, tosin Maf yleensä aiheuttaa todella huonon käynnin heti kylmäkäynnistyksestä saakka jos viallinen/langat poikki.
              Bmw 525iA -02

              Comment

              • Tudmas
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 294
                • Tornio

                Kuinkahan paljon on eroja nuissa CD soittimen pistokkeissa ja johdoissa. Edellinen omistaja on suuressa viisaudessaan katkonut johdot kun on pitänyt tarvike soitin saada paikalleen.

                Nyt pitäisi saada jostain hankittua alkuperäinen pistoke jossa on alkuperäistä johtoa sen verran että pääsee kolvaamaan paikalleen.

                PS: jos jollain on jemmassa/purkuautosta niin voisin ostaa. Mulla on rattinapit ja h/k kaiuttimet ja auto on 2003 jos sillä on jotain merkitystä.
                Nyt: E61 530d, E46 330i cabrio.
                ex:e87 130i e46 330i, e36 320i, E38 730i, E36 323i, e39 530d

                Comment

                • Terokum
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2020
                  • 95
                  • Riihimäki

                  Apuja tarttis.
                  Ehjä ohjauskulma anturi vaihdettu sekä rikkinäinem abs anturi.

                  Koodit nollattu mutta aina käynnistäessä tulee tämä kyseinen koodi takaisin. Sen kun nollaa ja ajaa mtn valoja ei syty eikä koodi palaa ajossa
                  Attached Files

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10923
                    • Joensuu

                    Originally posted by Terokum View Post
                    Apuja tarttis.
                    Ehjä ohjauskulma anturi vaihdettu sekä rikkinäinem abs anturi.

                    Koodit nollattu mutta aina käynnistäessä tulee tämä kyseinen koodi takaisin. Sen kun nollaa ja ajaa mtn valoja ei syty eikä koodi palaa ajossa
                    Lue koodit kunnon laitteilla, ei tuosta ota mitään tolkkua mikä ongelma siellä on. Eli inpa/ista/dis.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • bahama
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2022
                      • 40
                      • Finland

                      Nyt ois suht mystinen ominaisuus
                      Eli kylmällä koneella kun lähden liikkeelle kiihdytän ykkösvaihteella noin 2000rpm kohdille ja nostan jalan kaasulta. Auto alkaa moottorijarruttaa mutta kun kierrokset putoavat ~1000 kohdille niin kierrokset nousevat muutaman kerran noin 100rpm ja putoavat heti ja auto luonnollisesti nykii edes takaisin tämän takia. Tapahtuu siis ilman että mihinkään polkimeen koskee. Tuntuu samalta kuin normaali manuaalin nykiminen tyhjäkäynnille siirryttäessä mutta vaan paljon paljon voimakkaampaa. Tätä tekee siis aina kylmänä. Lämpimänä kyyti on todella tasaista. Lisäksi joskus harvoin valoista ykkösellä kiihdyttäessä tekee samanlaista nykimistä mutta tämä aika harvinaista.
                      M54 ja 6v manuaali kyseessä. Mitään koodia ei anna inpalla tai valoa sytyttele. Nykiminen tapahtuu myös muilla vaihteilla mutta pidempien välityksien takia ei tunnu niin voimakkaasti. Kun kerran kierrokset nousee moottorijarruttaessa eikös tuo tarkoita että kaasuläppä syystä tai toisesta aukeaa hieman?
                      E46 330i

                      Comment

                      • Wespa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2016
                        • 1786
                        • Karjaa

                        Tai sitten on esim. sopivan pieni ilmavuoto jossain. Tsekkaa nyt vaikka alkuun molemmat haitariletkut, ne ovat aika hanakoita rispaantumaan, mulla kesti alempi uusi OE-osana alle viisi vuotta ennen kuin rispaantui oikein kunnolla.
                        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                        Porsche 944 -86 (DE)
                        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                        Comment

                        • bahama
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2022
                          • 40
                          • Finland

                          Originally posted by Wespa View Post
                          Tai sitten on esim. sopivan pieni ilmavuoto jossain. Tsekkaa nyt vaikka alkuun molemmat haitariletkut, ne ovat aika hanakoita rispaantumaan, mulla kesti alempi uusi OE-osana alle viisi vuotta ennen kuin rispaantui oikein kunnolla.
                          Kovin vaikea uskoa että imuvuoto olisi vaan tyhjäkäynnille siirryttäessä täysin kylmällä koneella ja todella satunnaisesti kiihdyttäessä 1. vaihteella lämpimällä mutta kyllähän tuon voisi tarkistaa... Lieneekö bräkleenin suihkuttelu sammutin toisessa kädessä oikotie onneen vai typeryyttä
                          E46 330i

                          Comment

                          • Wespa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2016
                            • 1786
                            • Karjaa

                            Mikäs olisi kätevä tapa saada nuo M-Sport sumarien peitemuovit pysymään kunnolla kiinni? Kuskin puoleinen pysyy nippa nappa kiinni, hyvin heiveröisesti sekin, apukuskin puolelle hain irronneen ja sitä myötä hukkuneen tilalle marmorilta uuden niin se ei edes yritä pysyä kiinni. Molemmat muovit siis toki täysin ehjiä, ne nykäset joilla niiden pitäisi kiinnittyä ovat vaan niin onnettomat että eihän tuolla systeemillä ole mitään toivoa toimia tuollaisenaan. Jälleen kerran saa kysyä että mitä vikaa on ruuvissa, tai edes muoviniitissä?
                            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                            Porsche 944 -86 (DE)
                            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                            Comment

                            • Sansq
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2013
                              • 54
                              • Espoo/Lahti

                              Noniin nyt on tehot kadoksissa aikalailla kokonaan, eikä auto kierrä nelosella ja siitä ylöspäin yli 3000rpm. Alakierroksilla ei ollenkaan vääntöjä, ihan kuin ei olisi turbolla tarpeeksi ahtoja? Myös mustaa savua tulee melkoisesti putkesta ulos ja yleensä pössäyttää vielä ison pilven siinä vaiheessa ulos kun nostaa kaasun pois ja painaa kytkimen pohjaan vaihtaakseen vaihdetta. Egr avattu ja täysin puhdas, mutta konehuone täynnä nokea joka kulkeutuu myös kabiiniin asti, ei liene kovin terveellistä Sen verran konehuonetta putsaamalla sain selville, että siitä egr:n ja välijäähylle menevälle ahtoputken liitoksesta näyttäisi noet tulevan ulos. Siihen kävin uuden tiivisteen hakemassa ja sen tänään laitan paikalleen. Raportoin sitten jos se ratkaisisi ongelman, tuo voinee imuvuotoa aiheuttaa?

                              Tosiaan MAF irroitettu ja koitettu koeajolla eikä vaikutusta savutukseen tai tehoihin. Myös välijäähdytin tuli putsattua siitä kaikesta paskasta, jota sinne oli vuosien saatossa kertynyt, ei vaikutusta.

                              Jos tuo yllämainittu tiivisteen vaihto ei auta, mistähän seuraavaksi lähteä vikaa etsimään? Tuon egrn alipaineletkun voi vissiin ottaa irti kokeilumielessä, jos egr viallinen?

                              Sigun auto kyseessä M57N koneella.


                              EDIT. Vaihdoin tuon tiivisteen niin ainakin tehot tuli takaisin, eikä takana tulevat saa enää nokiverhoa eteensä liikennevaloissa Onkohan jotain keinoa puhdistaa noita puhallinkanavia? Niihin kun on varmasti tuota nokea kertynyt ja se sieltä pikkuhiljaa vielä sisään tulee...
                              Last edited by Sansq; 12-08-2022, 14:02.
                              E46 330d touring '03

                              Comment

                              • BiltemaMotorWork
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2013
                                • 460
                                • Joensuu

                                Originally posted by Sansq View Post
                                Noniin nyt on tehot kadoksissa aikalailla kokonaan, eikä auto kierrä nelosella ja siitä ylöspäin yli 3000rpm. Alakierroksilla ei ollenkaan vääntöjä, ihan kuin ei olisi turbolla tarpeeksi ahtoja? Myös mustaa savua tulee melkoisesti putkesta ulos ja yleensä pössäyttää vielä ison pilven siinä vaiheessa ulos kun nostaa kaasun pois ja painaa kytkimen pohjaan vaihtaakseen vaihdetta. Egr avattu ja täysin puhdas, mutta konehuone täynnä nokea joka kulkeutuu myös kabiiniin asti, ei liene kovin terveellistä Sen verran konehuonetta putsaamalla sain selville, että siitä egr:n ja välijäähylle menevälle ahtoputken liitoksesta näyttäisi noet tulevan ulos. Siihen kävin uuden tiivisteen hakemassa ja sen tänään laitan paikalleen. Raportoin sitten jos se ratkaisisi ongelman, tuo voinee imuvuotoa aiheuttaa?

                                Tosiaan MAF irroitettu ja koitettu koeajolla eikä vaikutusta savutukseen tai tehoihin. Myös välijäähdytin tuli putsattua siitä kaikesta paskasta, jota sinne oli vuosien saatossa kertynyt, ei vaikutusta.

                                Jos tuo yllämainittu tiivisteen vaihto ei auta, mistähän seuraavaksi lähteä vikaa etsimään? Tuon egrn alipaineletkun voi vissiin ottaa irti kokeilumielessä, jos egr viallinen?

                                Sigun auto kyseessä M57N koneella.


                                EDIT. Vaihdoin tuon tiivisteen niin ainakin tehot tuli takaisin, eikä takana tulevat saa enää nokiverhoa eteensä liikennevaloissa Onkohan jotain keinoa puhdistaa noita puhallinkanavia? Niihin kun on varmasti tuota nokea kertynyt ja se sieltä pikkuhiljaa vielä sisään tulee...
                                Hyvä jos tuli kuntoon 👍🏻 jos ei niin ahtovuoto aika todennäköisesti vielä jos veto kadoksissa ja mustaa tulee putken täydeltä.

                                EGR:n alipaineletkun voi irrottaa ja tulpata.

                                Puhallinkanaviin on olemassa ilmastoinnin puhdistusvaahtoja yms. mutta näistä ei ole kokemusta joten ei tietoa toimiiko laisinkaan. Itse varmaan tuulettaisin vaan puhallin täysillä ja ajamalla ikkunat auki. Mutta jos sisään tulee edelleen lisää nokea niin pakosarja syyniin, voi olla halki.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎