Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10923
    • Joensuu

    Originally posted by Wespa View Post
    Nyt sain viimein aikaiseksi mitata puristuspaineet, ja melkein naurattaa: 1, 3 ja 5 lähes tarkalleen 200psi, 2, 4 ja 6 sitten taas 25psi tai alle, 4 kaikkein huonoin. Eli kai tuolla sitten on polttoaineensyötössä ollut jotain pahasti vialla pidempään vaikkei ole mitään koodeja antanutkaan ennen kuin 4 luovutti lopullisesti. Mikähän noita parillisia pyttyjä sillä puolella yhdistäisi joka voisi selittää tämän? Vai onko tuo vanhempi eFlexfuelin boksi vaan noin paska että koneesta tulee entinen reilusti alle 80000km E85-ajelulla? :think No kohta taitaa joka tapauksessa olla myyntipalstalla iso kasa M-Sport-osaa ja mm. Quaife tarjolla..
    Aika erikoista, että kolme sylinteriä hajoaisi kerralla, varsinkin kun eivät ole edes samalta bank:lta. :think Onko mittaus varmasti onnistunut?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Wespa
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2016
      • 1786
      • Karjaa

      No eipä tuossa puristuspaineiden mittauksessa oikein helposti epäonnistua voi minusta. Boxon mittari eli ei mikään ihan halpiskaan. Erikoinen vika tosiaan, ja mitään muuta vikakoodia ei ole ilmaantunut kuin tuo nelosen misfire. :think
      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
      Porsche 944 -86 (DE)
      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

      Comment

      • jluoma
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2015
        • 685
        • Lappeenranta

        Originally posted by Wespa View Post
        No eipä tuossa puristuspaineiden mittauksessa oikein helposti epäonnistua voi minusta. Boxon mittari eli ei mikään ihan halpiskaan. Erikoinen vika tosiaan, ja mitään muuta vikakoodia ei ole ilmaantunut kuin tuo nelosen misfire. :think
        Voiko se eflexfuel hämätä sitä elektroniikkaa, että se ei osaa heittää niitä vikakoodeja ajoissa? Mulla oli M54 ja eflexfuelilla ajoin ehkä 40tkm, viimeiset 10tkm bensalla ilman eflexfuelia, ja se alkoi varoittelemaan, että suuttimet pitäisi mahdollisesti pian huoltaa/uusia. Ehkä olisi normaalia joka tapauksessa 250tkm ajetussa?
        Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

        325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

        Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

        Comment

        • Wespa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2016
          • 1786
          • Karjaa

          Joo, taidan laittaa piruuttani viestiä vielä eFlexfuelille että onko heillä tullut vastaan mitään vastaavaa.


          Ohivuotomittari pitäisi tulla viimeistään ensi viikolla niin silloin selviää taas vähän tarkemmin mikä noissa parillisissa pytyissä on vikana. Oli mikä oli niin tämän auton tarina alkaa omalta osaltani olla lopussa, ruostekorjauksia pitäisi tehdä piakkoin ja kun konekin kaivannee joko täydellisen uudelleenrakennuksen tai vaihtokoneen (joka kuitenkin pitäisi läpikäydä) niin pakko nostaa kädet pystyyn, ei yksinkertaisesti riitä aika. Joku saa kivan projektin itselleen sopurahalla tai sitten puran koko roskan kun on kuitenkin sen verran paljon hyväkuntoista varustetta ja spesiaaliosaa kiinni että eiköhän niistä useamman tuhatlappusen yhteensä saa.


          Meikäläinen siirtynee tältä osiolta sujuvasti tuonne E39-puolelle kun tuli haettua sellainen seuraavaksi "käyttikseksi" nelikuution tilalle.
          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
          Porsche 944 -86 (DE)
          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

          Comment

          • jluoma
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2015
            • 685
            • Lappeenranta

            Originally posted by Wespa View Post
            Joo, taidan laittaa piruuttani viestiä vielä eFlexfuelille että onko heillä tullut vastaan mitään vastaavaa.


            Ohivuotomittari pitäisi tulla viimeistään ensi viikolla niin silloin selviää taas vähän tarkemmin mikä noissa parillisissa pytyissä on vikana. Oli mikä oli niin tämän auton tarina alkaa omalta osaltani olla lopussa, ruostekorjauksia pitäisi tehdä piakkoin ja kun konekin kaivannee joko täydellisen uudelleenrakennuksen tai vaihtokoneen (joka kuitenkin pitäisi läpikäydä) niin pakko nostaa kädet pystyyn, ei yksinkertaisesti riitä aika. Joku saa kivan projektin itselleen sopurahalla tai sitten puran koko roskan kun on kuitenkin sen verran paljon hyväkuntoista varustetta ja spesiaaliosaa kiinni että eiköhän niistä useamman tuhatlappusen yhteensä saa.


            Meikäläinen siirtynee tältä osiolta sujuvasti tuonne E39-puolelle kun tuli haettua sellainen seuraavaksi "käyttikseksi" nelikuution tilalle.
            Pohjimmiltaan sama syy, aika/raha ei enää riitänyt siihen mitä e46 olisi tarvinnut.
            Ei ne ilmaisia ole toisetkaan, mutta jos vähemmän aikaa tallissa riittäisi.
            Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

            325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

            Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              Originally posted by Wespa View Post
              Joo, taidan laittaa piruuttani viestiä vielä eFlexfuelille että onko heillä tullut vastaan mitään vastaavaa.
              Ansku veikkaan vastauksen, ei ole, olet ensimmäinen.

              Itse tässä miettinyt tätä re85 juttua ja nyt kahdessa autossa valmius ottaa käyttöön mutta taidan jatkaa 98e linjalla. Olishan toi viina kiva monien etujensa puolesta mutta itteäkin arveluttanut viinan liikaa puhdistava ominaisuus, näinkö tappaa osat sitten sitä kautta.

              Comment

              • jluoma
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2015
                • 685
                • Lappeenranta

                Vitsihän on siinä, että nämä on kaikki vanhoja autoja. Jopa harrastajan, joka kuuntelee autoaan herkällä korvalla, on vaikea todistaa, että vikaantuminen on johtunut nimenomaan eflexfuel järjestelmästä. Ehkä sama olisi tullut vastaan myös bensalla ajaessa? Tai ainakin niin he voivat väittää, vanhan auton kulumista, ei johdu etanolista.

                Ehkä lopputulemana itse koin, että hintaeron pitäisi olla paljon enemmän etanolin hyväksi, jotta sitä leikkiä jaksaisi jatkaa.
                Last edited by jluoma; 03-11-2021, 07:43.
                Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                Comment

                • valttu18
                  Newbiemmer
                  • Mar 2020
                  • 5
                  • pori

                  Alkupään e46 rattipäivitys

                  12/99 tehtaalta ulos rullannut jossa vastaava ratti kun esim. e36 ja mieli tekisi vaihtaa ratti uudempaan msportti ruoriin, mutta autossa 1 vaihe bägi ja uudemmissa 2 vaihe bägi. Elikkäs onko täällä joku päivittänyt rattia, jossa 2vaihe bägi 1 vaiheisen bägin tilalle? Jenkki foorumia luin ja siellä jotkut liittänyt vanhan liittimen vain uuden 2 vaihe bägin toiseen liittimeen ja toisen jättänyt vapaaksi ilman vikavaloja, mutta toiminnasta ei ollut tietoa. Toinen kirjoitti että autot jotka on tehtaalta rullannut 9/99 jälkeen olisi varustettu uudemmalla bägiyksikällä ,jonka pystyisi koodaamaan toimimaan 2 vaihe bägin kanssa mutta johdotuksesta ei ollut mitään puhetta. Kannattaako projektia lähteä toteuttamaan vaiko tyytyä vanhaan kolmiorattiin?

                  Comment

                  • Matuh
                    BTCF Member
                    • Apr 2013
                    • 3697
                    • Kouvola

                    Originally posted by Matuh View Post
                    Vesiventtiili näyttääkin joltain tarvike tykiltä. Pitääkin tutkia ja kattoa koodit jos on.
                    Originally posted by aae30 View Post
                    Ilman virtoja vesiventtiilin pitäis päästää kuuman veden läpi, että siinä on kyllä suht heikosti
                    mahdollisuuksia tuohon suuntaan vikaantua, vaikka voihan ne varmaan kesäkäytössä kiinnikin jumia:think.
                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Kyllä ne vesiventtiilit aiheuttaa sitä ettei tule lämmintä. Siitä ihan hyvä lähteä liikeelle kun tarvike paikallaan.
                    Noniin joo... Ihkaltahan ei tullut koodeja kun ohjain Läpästä mikä controlloi vain ulko/sisäilman kiertoa.

                    Lämppärin kennon letkut on kuumat molemmat meno ja paluu. Ilmaa ei ole järjestelmässä. Vesipumppu ainaki välyksellinen/laakeri vikainen kun rohisee.

                    Säätö paneeli ei reagoi säätöön millään lailla vaan pitää tyhjäkäynnilä puhaltimen 1 asennosa vaikka olisi pyynti 32c. Tilanne on parempi jos ei ajata automaattisesti vaan käsin pakottamalla. Joskus tuleee paikallaan jopa lämmintä 10-15min polkasua et käyttää kerroksia ylhäällä.

                    No täytyy vesipumppu vaihtaa, vaikka tuskin se ongelmaa ratkaisee. Kerran venttiilille tulee kuumaa kamaa niin sillon sekin päästää kennon kiertoon kyllä kuumaa, eikä ainakaan olettaisi että on viallinen.

                    E: Vesiventtiiliä naputtamalla alkaa taas puhallin puhaltamaan lämmintä ilman kierroksia... Eli jumi jumi
                    Last edited by Matuh; 07-11-2021, 15:29.
                    E36 328i M50B30 turbo
                    Skoda vRS
                    Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                    Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                    EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10923
                      • Joensuu

                      Originally posted by Matuh View Post
                      Noniin joo... Ihkaltahan ei tullut koodeja kun ohjain Läpästä mikä controlloi vain ulko/sisäilman kiertoa.

                      Lämppärin kennon letkut on kuumat molemmat meno ja paluu. Ilmaa ei ole järjestelmässä. Vesipumppu ainaki välyksellinen/laakeri vikainen kun rohisee.

                      Säätö paneeli ei reagoi säätöön millään lailla vaan pitää tyhjäkäynnilä puhaltimen 1 asennosa vaikka olisi pyynti 32c. Tilanne on parempi jos ei ajata automaattisesti vaan käsin pakottamalla. Joskus tuleee paikallaan jopa lämmintä 10-15min polkasua et käyttää kerroksia ylhäällä.

                      No täytyy vesipumppu vaihtaa, vaikka tuskin se ongelmaa ratkaisee. Kerran venttiilille tulee kuumaa kamaa niin sillon sekin päästää kennon kiertoon kyllä kuumaa, eikä ainakaan olettaisi että on viallinen.

                      E: Vesiventtiiliä naputtamalla alkaa taas puhallin puhaltamaan lämmintä ilman kierroksia... Eli jumi jumi
                      Vesiventtiilin jumiminen on aika yleistä näistä, mutta hyvä kun sait toimimaan.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Jippejoo
                        Newbiemmer
                        • Nov 2021
                        • 4
                        • Tuuri

                        E46 323i ei starttaa

                        Autona 1999vm 323i e46 M52B25. Ei starttaa, vaihdettu startti ja kokeiltu toisesta autosta virtalukon pohjaa eikä puhu mitään, startille ei mittauksessa tule starttaus jännitettä, kokeiltu myös toisella avaimella. Onko näissä jotain tiettyä vika paikkaa? Relettä/sulaketta tai ajonestoa? Vai mikä avuksi.. edit: Manuaali auto kyseessä
                        Last edited by Jippejoo; 08-11-2021, 13:16. Reason: Puuttuva tieto

                        Comment

                        • Wespa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2016
                          • 1786
                          • Karjaa

                          Jos automaatti niin kepin vatkaaminen (auton siis, ei oman ) saattaa auttaa asiaa, vaihteenvalitsimen asentotunnistin oireilee aika usein näissä.
                          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                          Porsche 944 -86 (DE)
                          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                          Comment

                          • Jippejoo
                            Newbiemmer
                            • Nov 2021
                            • 4
                            • Tuuri

                            Originally posted by Wespa View Post
                            Jos automaatti niin kepin vatkaaminen (auton siis, ei oman ) saattaa auttaa asiaa, vaihteenvalitsimen asentotunnistin oireilee aika usein näissä.
                            Joo unohtu tosiaan laittaa että manuaali kyseessä

                            Comment

                            • alpine3
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2010
                              • 1229
                              • Kajjjaani

                              Originally posted by Jippejoo View Post
                              Autona 1999vm 323i e46 M52B25. Ei starttaa, vaihdettu startti ja kokeiltu toisesta autosta virtalukon pohjaa eikä puhu mitään, startille ei mittauksessa tule starttaus jännitettä, kokeiltu myös toisella avaimella. Onko näissä jotain tiettyä vika paikkaa? Relettä/sulaketta tai ajonestoa? Vai mikä avuksi.. edit: Manuaali auto kyseessä
                              Vikakoodit lukuun, inpalla tai istalla. Siellä voi olla vaikka dme-ews ajoneston synkka pielessä ja siksi ei starttaa.
                              BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                              BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                              Comment

                              • Jippejoo
                                Newbiemmer
                                • Nov 2021
                                • 4
                                • Tuuri

                                Originally posted by alpine3 View Post
                                Vikakoodit lukuun, inpalla tai istalla. Siellä voi olla vaikka dme-ews ajoneston synkka pielessä ja siksi ei starttaa.
                                Tuli luettua autocomilla ku ei ollu mahollisuutta paremmilla vehkeillä, niin tuli vikakoodit avain 1 virheellinen salasana ja avain 2 virheellinen salasana ja ei tunnistettu. Onko neuvoja? Jostain katsoin ews ohituksen sulakkeen avulla että saisi starttaamaan mutta ei toiminut sekään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎