Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16296
    • Asikkala

    Originally posted by Sansq View Post
    E3: Virrankulutus tippui tuonne 20mA kieppeille kun otti konehuoneesta tuon 19mm mutterin irti siitä virransyötöstä. Siitä johdosta kaiketi menee startille, vesipumpulle ja laturille virrat? Seuraavaksi vissiin sitten noista yksitellen johdot pois ja katsomaan kuka on syypää. Onko noi silleen helposti saavutettavissa, että onnistuu kotikonstein napsia johtoja irti?
    En tiedä kuinka helposti pääsee käsiksi mutta tässä vaiheessa vaiheessa veikkaan laturia. Latausjännite ?

    Comment

    • Sansq
      Bimmer Rookie
      • Sep 2013
      • 54
      • Espoo/Lahti

      Originally posted by jr66 View Post
      En tiedä kuinka helposti pääsee käsiksi mutta tässä vaiheessa vaiheessa veikkaan laturia. Latausjännite ?

      Laturi noista on ainoa joka on muutama vuosi sitten vaihettu uuteen ja latausjännite on 14-14.3V riippuen vähän koneen kierroksista. Vaikuttaa minusta normaalille jännitteelle.
      E46 330d touring '03

      Comment

      • A^A
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 2168
        • Seinäjoki

        Tulipa laitettua -01 e46.

        Pari kyssäriä. Melko karvalakki joten ei ole bc nappia viiksen päässä, saako miten helposti jälkiasennettua? Autossa on automaatti ilmastointi ja monitoimi ratti jos näillä jtn merkitystä.

        Toinen: Ratti / ratin sisälmykset naksuu rattia käännellessä, slip ring? Mikä tuola yleensä rikki? Vois hommata jo valmiiksi uuden osan kun alkaa purkaa..
        EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

        Comment

        • BMWmauno
          Newbiemmer
          • Dec 2021
          • 3
          • Tampere

          Moro, olis tälllänen 02vm 267tkm coupe 325i, jossa omituisia koodeja ja oireita.


          Oireina satunnainen tehottomuus, sekä kierrosten heittely tyhjäkäynnillä. Liikkeelle lähtö joskus hankalaa kun saa kaasua pumpata ihan kunnolla. Auto sammuu aina käynnistäessä kylmällä koneella 1-5 kertaa.



          Inpa kerto vanoksessa olevan häikkää, vaihdoin tiivisteet ja alavääntö palasi tod näk normaalille tasolle, ero oli huomattava. Oireet jatkuivat ja nyt inpa sanoi lamba bank 1 ja 2 olevan sökönä. Vaihdoin ilmamassamittarin, koska arvot ei matchannyt ja lambdojen arvot näytti ok:lta. Tehot vaikutti hyvältä jne, mutta EML valo syttyi ja tehot lähti. Sammutin auton, valo lähti ja toimi taas normaalisti. Nyt antaa koodia ''LLFS fehler in der mechanik''.



          Mitä tästä lähtis seuraavaksi kokeilemaan? Kaasuläppä itsellä mielessä. Rupee oleen pää aika pyörällä tän auton kanssa.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10923
            • Joensuu

            Originally posted by BMWmauno View Post
            Moro, olis tälllänen 02vm 267tkm coupe 325i, jossa omituisia koodeja ja oireita.


            Oireina satunnainen tehottomuus, sekä kierrosten heittely tyhjäkäynnillä. Liikkeelle lähtö joskus hankalaa kun saa kaasua pumpata ihan kunnolla. Auto sammuu aina käynnistäessä kylmällä koneella 1-5 kertaa.



            Inpa kerto vanoksessa olevan häikkää, vaihdoin tiivisteet ja alavääntö palasi tod näk normaalille tasolle, ero oli huomattava. Oireet jatkuivat ja nyt inpa sanoi lamba bank 1 ja 2 olevan sökönä. Vaihdoin ilmamassamittarin, koska arvot ei matchannyt ja lambdojen arvot näytti ok:lta. Tehot vaikutti hyvältä jne, mutta EML valo syttyi ja tehot lähti. Sammutin auton, valo lähti ja toimi taas normaalisti. Nyt antaa koodia ''LLFS fehler in der mechanik''.



            Mitä tästä lähtis seuraavaksi kokeilemaan? Kaasuläppä itsellä mielessä. Rupee oleen pää aika pyörällä tän auton kanssa.
            Mitkä ne inpa koodit tarkalleen oli? Jos seokset ei ole kunnossa niin voi tulla lambda koodeja vaikka lambdat olisikin kunnossa. Miltä lambda arvot näyttää? Imuvuodot?
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • BMWmauno
              Newbiemmer
              • Dec 2021
              • 3
              • Tampere

              Originally posted by HTK12 View Post
              Mitkä ne inpa koodit tarkalleen oli? Jos seokset ei ole kunnossa niin voi tulla lambda koodeja vaikka lambdat olisikin kunnossa. Miltä lambda arvot näyttää? Imuvuodot?
              Katoin netistä ne sillon en muista enään arvoja. Joo siks päädyinki ilmamassamittariin ku en uskonu että kummatki lambdat hajalla. Tästä on imuvuodot joskus korjattu, ainakin imupuolelta letkut yms vaihdettu. Nyt tulee vain tuo eml:n koodi. Voiko pakkanen aiheuttaa moista?

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10923
                • Joensuu

                Originally posted by BMWmauno View Post
                Katoin netistä ne sillon en muista enään arvoja. Joo siks päädyinki ilmamassamittariin ku en uskonu että kummatki lambdat hajalla. Tästä on imuvuodot joskus korjattu, ainakin imupuolelta letkut yms vaihdettu. Nyt tulee vain tuo eml:n koodi. Voiko pakkanen aiheuttaa moista?
                Kyllähän pakkanen voi aiheuttaa vaikka huohottimen jäätymisen ja se voi pullauttaa tiivisteen joten tulee imuvuoto. Tosin yleensä huohottimen jäätyminen aiheuttaa sen, että sylkäisee öljyt pihalle. Itse lähtisin ihan perusasioita liikkeelle, eli lukee ne koodit ja ottaa vaikka kuvat niistä ja katsoo live-dataa mitä siellä tapahtuu.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • BMWmauno
                  Newbiemmer
                  • Dec 2021
                  • 3
                  • Tampere

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Kyllähän pakkanen voi aiheuttaa vaikka huohottimen jäätymisen ja se voi pullauttaa tiivisteen joten tulee imuvuoto. Tosin yleensä huohottimen jäätyminen aiheuttaa sen, että sylkäisee öljyt pihalle. Itse lähtisin ihan perusasioita liikkeelle, eli lukee ne koodit ja ottaa vaikka kuvat niistä ja katsoo live-dataa mitä siellä tapahtuu.

                  inpa sanoi ''total air consumption HLM" kohdassa parhaimmillaan 168 vaikka taulukko 0-100, onko normaalia vai kertooko imuvuodosta?

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10923
                    • Joensuu

                    Originally posted by BMWmauno View Post
                    inpa sanoi ''total air consumption HLM" kohdassa parhaimmillaan 168 vaikka taulukko 0-100, onko normaalia vai kertooko imuvuodosta?
                    Kaikissa versioissa nuo asteikot ei ole oikein. Imuvuodot ei juuri vaikuta reilulla kaasulla kiihdytettäessä. Imuvuodot näkee paremmin fuel trimmeistä, eli seoksien korjauksista (inpa additive & multiplicative).
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • mehtojarvi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 1518
                      • Kymenlaakso

                      M54b25 ei käy tyhjäkäyntiä kansirempan jälkeen, sammuu kuin seinään,hörähtää käyntiin ja sammuu heti,kaasulla saa pidettyä käynnissä,mutta silloinkin käynti on epätasaista,mitä enemmän on kierroksia sitä tasasemmin käy jos pitää esim vaikka 3500 kierrokset, voiko vanoksen väärin ajotus vaikuttaa noin? Johdot ja imuvuodot olen yrittänyt katsoa jo muutamaan kertaan.


                      edit: jostain syystä puhelimella kirjottaessa muuttui teksti tuollaiseksi lähetyksen jälkeen?!
                      Last edited by mehtojarvi; 07-12-2021, 06:12. Reason: teksti
                      E91 325xi vm07
                      E60 530xd vm06 stage X

                      Comment

                      • Sansq
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2013
                        • 54
                        • Espoo/Lahti

                        Noniin tuo edellä mainittu sähkönpurkausongelma vieläkin ratkomatta mutta nyt näin vähänkään kovemmalla pakkasella, -15 riittää..., ei auto lähde käyntiin tai jos lähtee niin älyttömän pitkän sahaamisen jälkeen. Autolle kun tuo täyteen ladatun akun; hehkuttaa pitkään, mutta startti ei jaksa pyörittää konetta kuitenkin polttoaine tuoksahtaa pihalla sahaamisen jälkeen eli kaikesta päätellen saa kyllä löpöä? Ja kuulen kyllä virrat päälle kytkiessä että bensapumppu toimii. Diagnosoin jo itse huonon/kuluneen starttimoottorin, voiko vika olla vaan siinä? Vai sittenkin bensapumpussa? Onhan tuolla jo yli 400tkm ajettu ja tuskin noita kumpaakaan ikinä vaihdettu

                        Ja paljonkohan tuollaisesta starttimoottorin vaihdosta pitäisi jollekin korjaamolle pulittaa, 450€ kuulosti mielestäni melko paljolta kun yhteen paikkaan soitin.?
                        E46 330d touring '03

                        Comment

                        • Wespa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2016
                          • 1786
                          • Karjaa

                          Jos startti pyörii jo -15 asteen pakkasilla huomattavan vaivalloisen oloisesti täydellä akulla niin siihen on käytännössä kaksi mahdollista syytä, 1) liian paksut öljyt (ainakin ilman kunnon esilämmitystä), 2) ehtoopuolella oleva startti.
                          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                          Porsche 944 -86 (DE)
                          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                          Comment

                          • jluoma
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2015
                            • 685
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by Wespa View Post
                            Jos startti pyörii jo -15 asteen pakkasilla huomattavan vaivalloisen oloisesti täydellä akulla niin siihen on käytännössä kaksi mahdollista syytä, 1) liian paksut öljyt (ainakin ilman kunnon esilämmitystä), 2) ehtoopuolella oleva startti.
                            3) ehtoopuolella oleva akku, "täynnä" tarkoittaa ettei se ota enempää virtaa vastaan, ei välttämättä sitä että se on oikeesti tikissään.

                            Se mitä amerikan pojilta olen oppinut, on, että heikko akku on tyypillisin syy moniin sähköteknisiin kummallisuuksiin, tarkista se aina ensin.
                            Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                            325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                            Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10923
                              • Joensuu

                              Originally posted by Sansq View Post
                              Noniin tuo edellä mainittu sähkönpurkausongelma vieläkin ratkomatta mutta nyt näin vähänkään kovemmalla pakkasella, -15 riittää..., ei auto lähde käyntiin tai jos lähtee niin älyttömän pitkän sahaamisen jälkeen. Autolle kun tuo täyteen ladatun akun; hehkuttaa pitkään, mutta startti ei jaksa pyörittää konetta kuitenkin polttoaine tuoksahtaa pihalla sahaamisen jälkeen eli kaikesta päätellen saa kyllä löpöä? Ja kuulen kyllä virrat päälle kytkiessä että bensapumppu toimii. Diagnosoin jo itse huonon/kuluneen starttimoottorin, voiko vika olla vaan siinä? Vai sittenkin bensapumpussa? Onhan tuolla jo yli 400tkm ajettu ja tuskin noita kumpaakaan ikinä vaihdettu

                              Ja paljonkohan tuollaisesta starttimoottorin vaihdosta pitäisi jollekin korjaamolle pulittaa, 450€ kuulosti mielestäni melko paljolta kun yhteen paikkaan soitin.?
                              Siirtopaine, rail-paine startissa, suuttimien ohivuodot?
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • jluoma
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2015
                                • 685
                                • Lappeenranta

                                Originally posted by Sansq View Post

                                Ja paljonkohan tuollaisesta starttimoottorin vaihdosta pitäisi jollekin korjaamolle pulittaa, 450€ kuulosti mielestäni melko paljolta kun yhteen paikkaan soitin.?
                                Voi se tuon maksaa, jos normaaleilla tuntihinnoilla mennään. Kyllä multakin monta tuntia meni, kun purin ja kasasin. Mutta, ei kai starttimoottori voi olla "jotenkin vaan vähä heikko"?
                                Kun minun e46:seen piti vaihtaa starttimoottori, niin se piti tuoda hinausautolla kotiin lähikaupan parkkipaikalta, jota ennen olin ajanut 50km työpaikalta (joku ruma ääni oli käynnistäessä).
                                Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                                325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                                Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎