Originally posted by Sansq
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by jr66 View PostEn tiedä kuinka helposti pääsee käsiksi mutta tässä vaiheessa vaiheessa veikkaan laturia. Latausjännite ?
Laturi noista on ainoa joka on muutama vuosi sitten vaihettu uuteen ja latausjännite on 14-14.3V riippuen vähän koneen kierroksista. Vaikuttaa minusta normaalille jännitteelle.E46 330d touring '03
Comment
-
-
Tulipa laitettua -01 e46.
Pari kyssäriä. Melko karvalakki joten ei ole bc nappia viiksen päässä, saako miten helposti jälkiasennettua? Autossa on automaatti ilmastointi ja monitoimi ratti jos näillä jtn merkitystä.
Toinen: Ratti / ratin sisälmykset naksuu rattia käännellessä, slip ring? Mikä tuola yleensä rikki? Vois hommata jo valmiiksi uuden osan kun alkaa purkaa..EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
-
Moro, olis tälllänen 02vm 267tkm coupe 325i, jossa omituisia koodeja ja oireita.
Oireina satunnainen tehottomuus, sekä kierrosten heittely tyhjäkäynnillä. Liikkeelle lähtö joskus hankalaa kun saa kaasua pumpata ihan kunnolla. Auto sammuu aina käynnistäessä kylmällä koneella 1-5 kertaa.
Inpa kerto vanoksessa olevan häikkää, vaihdoin tiivisteet ja alavääntö palasi tod näk normaalille tasolle, ero oli huomattava. Oireet jatkuivat ja nyt inpa sanoi lamba bank 1 ja 2 olevan sökönä. Vaihdoin ilmamassamittarin, koska arvot ei matchannyt ja lambdojen arvot näytti ok:lta. Tehot vaikutti hyvältä jne, mutta EML valo syttyi ja tehot lähti. Sammutin auton, valo lähti ja toimi taas normaalisti. Nyt antaa koodia ''LLFS fehler in der mechanik''.
Mitä tästä lähtis seuraavaksi kokeilemaan? Kaasuläppä itsellä mielessä. Rupee oleen pää aika pyörällä tän auton kanssa.
Comment
-
-
Originally posted by BMWmauno View PostMoro, olis tälllänen 02vm 267tkm coupe 325i, jossa omituisia koodeja ja oireita.
Oireina satunnainen tehottomuus, sekä kierrosten heittely tyhjäkäynnillä. Liikkeelle lähtö joskus hankalaa kun saa kaasua pumpata ihan kunnolla. Auto sammuu aina käynnistäessä kylmällä koneella 1-5 kertaa.
Inpa kerto vanoksessa olevan häikkää, vaihdoin tiivisteet ja alavääntö palasi tod näk normaalille tasolle, ero oli huomattava. Oireet jatkuivat ja nyt inpa sanoi lamba bank 1 ja 2 olevan sökönä. Vaihdoin ilmamassamittarin, koska arvot ei matchannyt ja lambdojen arvot näytti ok:lta. Tehot vaikutti hyvältä jne, mutta EML valo syttyi ja tehot lähti. Sammutin auton, valo lähti ja toimi taas normaalisti. Nyt antaa koodia ''LLFS fehler in der mechanik''.
Mitä tästä lähtis seuraavaksi kokeilemaan? Kaasuläppä itsellä mielessä. Rupee oleen pää aika pyörällä tän auton kanssa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMitkä ne inpa koodit tarkalleen oli? Jos seokset ei ole kunnossa niin voi tulla lambda koodeja vaikka lambdat olisikin kunnossa. Miltä lambda arvot näyttää? Imuvuodot?
Comment
-
-
Originally posted by BMWmauno View PostKatoin netistä ne sillon en muista enään arvoja. Joo siks päädyinki ilmamassamittariin ku en uskonu että kummatki lambdat hajalla. Tästä on imuvuodot joskus korjattu, ainakin imupuolelta letkut yms vaihdettu. Nyt tulee vain tuo eml:n koodi. Voiko pakkanen aiheuttaa moista?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKyllähän pakkanen voi aiheuttaa vaikka huohottimen jäätymisen ja se voi pullauttaa tiivisteen joten tulee imuvuoto. Tosin yleensä huohottimen jäätyminen aiheuttaa sen, että sylkäisee öljyt pihalle. Itse lähtisin ihan perusasioita liikkeelle, eli lukee ne koodit ja ottaa vaikka kuvat niistä ja katsoo live-dataa mitä siellä tapahtuu.
inpa sanoi ''total air consumption HLM" kohdassa parhaimmillaan 168 vaikka taulukko 0-100, onko normaalia vai kertooko imuvuodosta?
Comment
-
-
Originally posted by BMWmauno View Postinpa sanoi ''total air consumption HLM" kohdassa parhaimmillaan 168 vaikka taulukko 0-100, onko normaalia vai kertooko imuvuodosta?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
M54b25 ei käy tyhjäkäyntiä kansirempan jälkeen, sammuu kuin seinään,hörähtää käyntiin ja sammuu heti,kaasulla saa pidettyä käynnissä,mutta silloinkin käynti on epätasaista,mitä enemmän on kierroksia sitä tasasemmin käy jos pitää esim vaikka 3500 kierrokset, voiko vanoksen väärin ajotus vaikuttaa noin? Johdot ja imuvuodot olen yrittänyt katsoa jo muutamaan kertaan.
edit: jostain syystä puhelimella kirjottaessa muuttui teksti tuollaiseksi lähetyksen jälkeen?!E91 325xi vm07
E60 530xd vm06 stage X
Comment
-
-
Noniin tuo edellä mainittu sähkönpurkausongelma vieläkin ratkomatta mutta nyt näin vähänkään kovemmalla pakkasella, -15 riittää..., ei auto lähde käyntiin tai jos lähtee niin älyttömän pitkän sahaamisen jälkeen. Autolle kun tuo täyteen ladatun akun; hehkuttaa pitkään, mutta startti ei jaksa pyörittää konetta kuitenkin polttoaine tuoksahtaa pihalla sahaamisen jälkeen eli kaikesta päätellen saa kyllä löpöä? Ja kuulen kyllä virrat päälle kytkiessä että bensapumppu toimii. Diagnosoin jo itse huonon/kuluneen starttimoottorin, voiko vika olla vaan siinä? Vai sittenkin bensapumpussa? Onhan tuolla jo yli 400tkm ajettu ja tuskin noita kumpaakaan ikinä vaihdettu
Ja paljonkohan tuollaisesta starttimoottorin vaihdosta pitäisi jollekin korjaamolle pulittaa, 450€ kuulosti mielestäni melko paljolta kun yhteen paikkaan soitin.?E46 330d touring '03
Comment
-
-
Jos startti pyörii jo -15 asteen pakkasilla huomattavan vaivalloisen oloisesti täydellä akulla niin siihen on käytännössä kaksi mahdollista syytä, 1) liian paksut öljyt (ainakin ilman kunnon esilämmitystä), 2) ehtoopuolella oleva startti.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View PostJos startti pyörii jo -15 asteen pakkasilla huomattavan vaivalloisen oloisesti täydellä akulla niin siihen on käytännössä kaksi mahdollista syytä, 1) liian paksut öljyt (ainakin ilman kunnon esilämmitystä), 2) ehtoopuolella oleva startti.
Se mitä amerikan pojilta olen oppinut, on, että heikko akku on tyypillisin syy moniin sähköteknisiin kummallisuuksiin, tarkista se aina ensin.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Originally posted by Sansq View PostNoniin tuo edellä mainittu sähkönpurkausongelma vieläkin ratkomatta mutta nyt näin vähänkään kovemmalla pakkasella, -15 riittää..., ei auto lähde käyntiin tai jos lähtee niin älyttömän pitkän sahaamisen jälkeen. Autolle kun tuo täyteen ladatun akun; hehkuttaa pitkään, mutta startti ei jaksa pyörittää konetta kuitenkin polttoaine tuoksahtaa pihalla sahaamisen jälkeen eli kaikesta päätellen saa kyllä löpöä? Ja kuulen kyllä virrat päälle kytkiessä että bensapumppu toimii. Diagnosoin jo itse huonon/kuluneen starttimoottorin, voiko vika olla vaan siinä? Vai sittenkin bensapumpussa? Onhan tuolla jo yli 400tkm ajettu ja tuskin noita kumpaakaan ikinä vaihdettu
Ja paljonkohan tuollaisesta starttimoottorin vaihdosta pitäisi jollekin korjaamolle pulittaa, 450€ kuulosti mielestäni melko paljolta kun yhteen paikkaan soitin.?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Sansq View Post
Ja paljonkohan tuollaisesta starttimoottorin vaihdosta pitäisi jollekin korjaamolle pulittaa, 450€ kuulosti mielestäni melko paljolta kun yhteen paikkaan soitin.?
Kun minun e46:seen piti vaihtaa starttimoottori, niin se piti tuoda hinausautolla kotiin lähikaupan parkkipaikalta, jota ennen olin ajanut 50km työpaikalta (joku ruma ääni oli käynnistäessä).Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
Comment