Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmer-05
    BTCF Member
    • May 2013
    • 55
    • Marttila

    Originally posted by fex View Post
    yläpuolelle
    Ootko aivan varma..? :think

    Maanantaina ruuvasin kesärenkaat alle ja kesäkorkeudessa mulla takana ei ole säätöpaloja jousen mukana ollenkaan. Kokeilin sitä säätöpalaa sovittaa niin ette olisi yläpuolella niin ei se uppoa siihen uraan kun on koria vasten. Tämähän tarkoittaa sitä, että A) auto jää törkeän korkeaksi ja B) säätöpala voi jossain sopivassa töyssyssä pompata kokonaan pois paikoiltaan jolloin myös jousi lähtee tuennastaan myös.. Tästä kaikki voi päätellä lopputuloksen.

    Kun säätöpala alhaalla paikassaan, pysyy se tukevasti sitä kumipalaa vasten. Tuli tämmöinen mieleeni kun katselin jonkun coilover setin asennusvideon huvikseen läpi ja siinä säätöpalikka asennettiin jousen yläpuolelle.. Mahtaako eri merkkien sarjoissa olla näissä säätöpalikoissa eroa? Mulla autossa FK:n säädettävä alusta.
    E46 320D Touring -00

    Comment

    • fex
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 49
      • Kajaani

      Originally posted by Bimmer-05 View Post
      Ootko aivan varma..? :think

      Maanantaina ruuvasin kesärenkaat alle ja kesäkorkeudessa mulla takana ei ole säätöpaloja jousen mukana ollenkaan. Kokeilin sitä säätöpalaa sovittaa niin ette olisi yläpuolella niin ei se uppoa siihen uraan kun on koria vasten. Tämähän tarkoittaa sitä, että A) auto jää törkeän korkeaksi ja B) säätöpala voi jossain sopivassa töyssyssä pompata kokonaan pois paikoiltaan jolloin myös jousi lähtee tuennastaan myös.. Tästä kaikki voi päätellä lopputuloksen.

      Kun säätöpala alhaalla paikassaan, pysyy se tukevasti sitä kumipalaa vasten. Tuli tämmöinen mieleeni kun katselin jonkun coilover setin asennusvideon huvikseen läpi ja siinä säätöpalikka asennettiin jousen yläpuolelle.. Mahtaako eri merkkien sarjoissa olla näissä säätöpalikoissa eroa? Mulla autossa FK:n säädettävä alusta.
      Oon aivan varma ainakin KW alustan kanssa. Mitä testailin se säätöpalikka käy suoraan yläpuolen paikkaan. Itseäkin aikanaan epäilytti kun alustaa myytiin säädettävänä ja takapään säätäminen oli mahdotonta käyttämättä jousta ja säätöpalikkaa irti, koska yläpuolella on pelti edessä. Tuohon korkeushommaan en osaa sanoa mitään. Takasäätöpalikka on ruuvattu korkeimmaksi ja se on nyt sopivasti kesätontissa. Talvea varten nostettavaksi KW on huono, koska autoa ei saa nostettua. Nää kaikki pätee nelivetomalliin mut kai takapää sama kaikissa? Takajousenhan nelivedossa pitää olla paljon jäykempi jotta etupitoa saadaan balanzoitua.

      Comment

      • Madduli
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 395
        • -

        Originally posted by fex View Post
        Oon aivan varma ainakin KW alustan kanssa. Mitä testailin se säätöpalikka käy suoraan yläpuolen paikkaan. Itseäkin aikanaan epäilytti kun alustaa myytiin säädettävänä ja takapään säätäminen oli mahdotonta käyttämättä jousta ja säätöpalikkaa irti, koska yläpuolella on pelti edessä. Tuohon korkeushommaan en osaa sanoa mitään. Takasäätöpalikka on ruuvattu korkeimmaksi ja se on nyt sopivasti kesätontissa. Talvea varten nostettavaksi KW on huono, koska autoa ei saa nostettua. Nää kaikki pätee nelivetomalliin mut kai takapää sama kaikissa? Takajousenhan nelivedossa pitää olla paljon jäykempi jotta etupitoa saadaan balanzoitua.
        Itellä mennyt 2 autossa jousen alle se säätöpala taas :think Sinne sen on ainoastaan saanu nätisti istumaan ja säätökin helpompaa.
        E46 316 -99
        Ex:
        E39 523iA -98
        E46 316 -99
        E46 318 -99

        Comment

        • DerMeister
          BTCF Member
          • Nov 2007
          • 485
          • Seinäjoki

          Noniin BC Racing coilover asennettu ja ensimmäinen ongelma heti. Alkuperäisten xenonien tasonsäädön hapero nivel murtui edestä vanhaa tolppaa irroittaessa ja nyt lamput näyttää 5 metrin päähän

          Miten tuon joutuu ''viritellä'' että saa toimimaan? Reilulla madalluksella alkuperäistä tasonsäätöniveltä ei saa millään sinne oikein asennettua..
          F11 535d xDrive Individual Twilight purple
          IG: f11twilight_purple

          Comment

          • Slazha
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2284
            • Joensuu/Syvyys

            Originally posted by DerMeister View Post
            Noniin BC Racing coilover asennettu ja ensimmäinen ongelma heti. Alkuperäisten xenonien tasonsäädön hapero nivel murtui edestä vanhaa tolppaa irroittaessa ja nyt lamput näyttää 5 metrin päähän

            Miten tuon joutuu ''viritellä'' että saa toimimaan? Reilulla madalluksella alkuperäistä tasonsäätöniveltä ei saa millään sinne oikein asennettua..
            Valot päälle ja "säädät" siitä potikasta valot oikeaan korkeuteen ja jumitat sen jollain siihen asentoon
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            E36 318is class II, e30 turpo

            Comment

            • janne30
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 2198
              • Vantaa

              Tuli äsken avattua bc racing br extremedrop coiloversetti -pahvilaatikko.

              Pari huomiota:

              - Miks tuolla on noin pitkät koiranluut mukana? Eikö nimenomaa tarvi lyhkäset ku coilit laittaa? :think Oon valmiiks ostanu lyhkäset koiranluut..

              - Kun alusta on asennettu ja tahtoo jälkeenpäin säätää korkeutta alapään kiinnitystä säätämällä, riittää ilmeisesti että ottaa koiranluun kiinnityksen irti tolpasta ja pyörittää alapäätä?

              - Ootteko säätäny jousen jännitystä/korkeutta lainkaan, vai pelkästään alapään kiinnityskohtaa?

              - Mimmoseen mittaan ootte noi tolpat säätäny alapäästä? kaikki info on kotiopäi, niin ei tarvii heti irrotella koiranluuta ja rengasta kun alustan on kiinni saanu.
              G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
              E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


              1 x F20
              3 x E30
              2 x E36
              5 x E46
              3 x E9X

              Comment

              • DerMeister
                BTCF Member
                • Nov 2007
                • 485
                • Seinäjoki

                Originally posted by janne30 View Post
                Tuli äsken avattua bc racing br extremedrop coiloversetti -pahvilaatikko.

                Pari huomiota:

                - Miks tuolla on noin pitkät koiranluut mukana? Eikö nimenomaa tarvi lyhkäset ku coilit laittaa? :think Oon valmiiks ostanu lyhkäset koiranluut..

                - Kun alusta on asennettu ja tahtoo jälkeenpäin säätää korkeutta alapään kiinnitystä säätämällä, riittää ilmeisesti että ottaa koiranluun kiinnityksen irti tolpasta ja pyörittää alapäätä?

                - Ootteko säätäny jousen jännitystä/korkeutta lainkaan, vai pelkästään alapään kiinnityskohtaa?

                - Mimmoseen mittaan ootte noi tolpat säätäny alapäästä? kaikki info on kotiopäi, niin ei tarvii heti irrotella koiranluuta ja rengasta kun alustan on kiinni saanu.
                Korkeudensäätö onnistuu löysäämällä alamutteri ja sen jälkeen vaan ylempiä muttereita apuna käyttäen ylös tai alaspäin, eli jousijäykkyyttä ei siinä kohdassa säädetä.
                Itse en ole vielä jousen esijännitystä muuttanut.
                Last edited by DerMeister; 01-04-2014, 22:12.
                F11 535d xDrive Individual Twilight purple
                IG: f11twilight_purple

                Comment

                • fex
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 49
                  • Kajaani

                  Originally posted by Madduli View Post
                  Itellä mennyt 2 autossa jousen alle se säätöpala taas :think Sinne sen on ainoastaan saanu nätisti istumaan ja säätökin helpompaa.
                  Okei, korjataas aiempaa viestiä. En mene takuuseen kaikista KW alustoista, tosin olen lähes varma että palikka on aina yläpuolella - mukaanlukien muut alustat. Miksipä sitä ois alustojen välillä eri tavalla suunniteltu. Noh kuitenkin KW variante 1 instructions for 4wd: http://www.kw-store.com/extras/docs/...ah68620024.pdf
                  kelatkaa sivulle 9.

                  Te saatte manuaalin alustojen mukana niin tsiigailkaa niitä. Jos ei tule laittaisin googlen käymään.

                  Happy endings, peace.

                  Comment

                  • ohohh
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2012
                    • 268
                    • Porvoo

                    Kyselinkin jo tuolta e46 kysymyksiä ja vastauksia topikista, muttei vastauksia tuntunut löytyvän.

                    Eli pitäisi ottaa tuo säätöpala takaa pois kokonaan, niin oletteko keksineet jotain sovitteita, jolla jousen isomman pään saa jämptiksi orkkis kumia vasten, vai oletteko antaneet olla vähän "löysänä". Jos olette jotain keksineet, niin mitä ja mistä tehtynä?

                    Kiitoksia
                    G20 330e M-Sport '21

                    ex's

                    F30 330e M-Sport '17
                    F11 530d X-Drive M-sport '12
                    E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
                    E46 330Ci M-Sport II '03
                    E36 323i Coupe '97

                    Comment

                    • Bimmer-05
                      BTCF Member
                      • May 2013
                      • 55
                      • Marttila

                      Originally posted by ohohh View Post
                      Kyselinkin jo tuolta e46 kysymyksiä ja vastauksia topikista, muttei vastauksia tuntunut löytyvän.

                      Eli pitäisi ottaa tuo säätöpala takaa pois kokonaan, niin oletteko keksineet jotain sovitteita, jolla jousen isomman pään saa jämptiksi orkkis kumia vasten, vai oletteko antaneet olla vähän "löysänä". Jos olette jotain keksineet, niin mitä ja mistä tehtynä?

                      Kiitoksia
                      Ilman säätöpalaa ja ilman mitään sovitetta eli jousi sellaisenaan ainakin itse jo nyt toista kesää menossa. Ei ole ollut ongelmia. Autossa FK:n säädettävä alusta. Suosittelen kumminkin väistelemään suurimmat kuopat ja kynnykset, tämä luultavasti tuttua jo ennestään jos olet autoasi laskenut vähänkään lähelle kenttää. nimin. Rakkaudella routavauriot.

                      Takaata loppuu tarvittava säätövara jo kun säätöpala on säädetty minimiinsä.. Itse harkinnut hankkivani seuraavaksi bc-racing vaihtojouset taakse ja fk:n säätöpala niin saa säädeltyä taas, vois myös vähän jäykemmät jouset ottaa taakse kun farkku koppasesta kerran kyse vaikkei nytkään oikein valittamista ole jos ei ajele auto kuormattuna.
                      E46 320D Touring -00

                      Comment

                      • KmO
                        Bimmer Rookie
                        • May 2011
                        • 147
                        • Joensuu, Kuopio

                        Originally posted by Bimmer-05 View Post
                        Itse harkinnut hankkivani seuraavaksi bc-racing vaihtojouset taakse ja fk:n säätöpala niin saa säädeltyä taas, vois myös vähän jäykemmät jouset ottaa taakse kun farkku koppasesta kerran kyse vaikkei nytkään oikein valittamista ole jos ei ajele auto kuormattuna.
                        Kyllä siihen Bc:n jousiin saa myös sen säätöpalikan tilattua Mamasanilta, vaikkei verkkokaupassa sitä olekaan listattuna. Laitat vaan sähköpostilla sinne että haluat myös semmoset ja mihin autoon, niin tulee sopivat sovitteet. Muistaakseni maksoin 150€ toimituksineen takajousista ja säätöpalikoista aikoinaan, kun tilasin.

                        EX:e46 320d touring, 2X e36 320i Touring-95, Vw Polo 6N-96.
                        Myynnissä:
                        Maaliruiskuja!!

                        Comment

                        • Bimmer-05
                          BTCF Member
                          • May 2013
                          • 55
                          • Marttila

                          Originally posted by KmO View Post
                          Kyllä siihen Bc:n jousiin saa myös sen säätöpalikan tilattua Mamasanilta, vaikkei verkkokaupassa sitä olekaan listattuna. Laitat vaan sähköpostilla sinne että haluat myös semmoset ja mihin autoon, niin tulee sopivat sovitteet. Muistaakseni maksoin 150€ toimituksineen takajousista ja säätöpalikoista aikoinaan, kun tilasin.
                          Jeep kiitos tiedosta. Mamasanilta jousia jo hetki sitten kyselinkin, mutta luulen et menee ensi vuoden hankintoihin sitten. Mielästäni mittaamieni mukaan fk:n oma säätöpala sopii niihin bc-racing vaihtojousiin, joten sellaisia uusia en tarvitse. Tarkitetaan asia kumminkin vielä.
                          Last edited by Bimmer-05; 11-04-2014, 17:18.
                          E46 320D Touring -00

                          Comment

                          • biglimited
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2006
                            • 1519
                            • Turku

                            Sorry jos väärään ketjuun. Olettekos laitelleet Ta-tekki alustojen takapäähän jotain jousen ja korin väliin? Säätöpalikka siiskö suoraan koria vasten? Omassa setissä ei tullut mitään kumitutteja vai miksi niitä nyt kutsutaankaan..? BC racingissä tuli mukana erittäin ohuet edm osat, jotka nyt sitten eivät enää käy tuohon ta-tekkiin :think Originellit taitavat olla huomattavasti paksummat jos oikein muistan?
                            Deutchland uber alles!

                            Comment

                            • ohohh
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2012
                              • 268
                              • Porvoo

                              Tuossa setissä pitäisi tulla säätöpalikka setin mukana. Ota yhteys myyjään ja tiedustele onko sattunut erehdys. Edellyttäen tietysti, että sarja on korkeussäädettävä.

                              E: Taitaakin olla kyse vain niistä kumiosista, meni vähän ohi. Alkuperäinen kumi menee alapäähän kyllä hyvin, mutta säätöpalan sisään ei mene ylhäältä, joko voit teurastaa vanhan kumin, jotta säätöpalan saa sopimaan sitä vasten, taikka laittaa koria vasten. Itse teurastaisin ja tilaisin tarvittaessa sitten uudet, jos tarve tulee.
                              Last edited by ohohh; 13-04-2014, 05:00.
                              G20 330e M-Sport '21

                              ex's

                              F30 330e M-Sport '17
                              F11 530d X-Drive M-sport '12
                              E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
                              E46 330Ci M-Sport II '03
                              E36 323i Coupe '97

                              Comment

                              • _odin
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2010
                                • 184
                                • Rovaniemi

                                Mikäs se oli tuon m-sport sedan alustan vakio korkeus navasta kaareen edessä ja takana?
                                Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot

                                Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎