Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Madallus?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • abject
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 378
    • Vähäkyrö

Originally posted by Hampsu View Post
    Joskus joku viisas sano että: miksi pilata hyvä auto paskalla alustalla?
    Pätee juuri näihin Ta tekniks jne.. Pinta kova ja 100km/h vauhdissa täysi lulla koko auto.
    Kerralla ostaa hyvän!
    Jälleen myynnin kannaltakin olisi plussaa jos olisi kunnon alusta ,eikä halppista. Ekana tulisi minulle ainakin mieleen joku teini räpellys jos halpaa paskaa löytyisi auton alustasta.
    Samat ajatukset on myös itsellä.

Ainut ongelmahan esimerkiksi BC Racing alustassa on muutoskatsastuksen mahdollinen mahdottomuus. Näin ollen maksoin 221,50e lapuista, joilla saan katsastettua auton ja tulevaisuudessa laitan alle paremman alustan. Sitähän tää 320d vaatii.

Saahan näihin muitakin, kuin BC:tä, mutta itse oon mieltynyt tähän merkkiin. Kaveripiirissä hyviä kokemuksia monen auton alta jne.

Eikä tätä autoa oo tosiaan "jälleenmyynti" mielessä pidetty.

Mielenkiinnolla odotan kuinka paljon parempi on saman auton alla 500-700e kalliimpi alusta. Tästä tekniksistä ajetaan kuitenkin ensin mehut pihalle eli saattaa mennä useampi kesä.
    F11 525dx M-Sport ’14
    w123 240D Lang MR '81

Comment

• Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6937
      • N/A

Kai tuo alustajuttu on enempi kiinni siitä mitä tahtoo autoonsa, onko se pääasia että saadaan alas oli se sitten millanen hyvänsä ajaa.. vai se ajettavuus kohtuu optiikalla. Itse en edes harkitse coilovereita, vaan olen ajatellut hankkia joko Bilstein/eibach paketin tai H&R cup kitin. Niillä ei varmasti ajettavuus mene pieleen ja säilyy mukavuus kohdallaan.

Comment

• Juuso Karimo96
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2013
        • 292
        • Salo

Onko mikään halppis säädettävä alustasarja jäykempi kun alkuperäinen m-sport?:think
        Nykynen: Bmw 325i cabriolet 1993 diamondswarts http://www.btcf.fi/forum/showthread....86#post3850986

EX: Bmw 330d Touring 2002 Imolarot II
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=304659

EX: Bmw 325i sedan 1992

Comment

• biglimited
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 1519
          • Turku

Oma m-sport cäbi on vakioalustalla selvästi etukenossa. Oikea takakulma jostain syystä reilun sentin vasenta alempana. Onkohan 35/takana vähempi-sarja sopiva vaihtoehto pelkkien jousien vaihtoon? Ts huomaako mitään eroa vakio m-sporttialustaan?
          Deutchland uber alles!

Comment

• ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3639
            • Raisio

Originally posted by biglimited View Post
            Oma m-sport cäbi on vakioalustalla selvästi etukenossa. Oikea takakulma jostain syystä reilun sentin vasenta alempana. Onkohan 35/takana vähempi-sarja sopiva vaihtoehto pelkkien jousien vaihtoon? Ts huomaako mitään eroa vakio m-sporttialustaan?
            Onko metallihopeinen? Ainakin yksi etukenoinen tullut pari kertaa parin viime viikon aikana vastaan. Jousi takaa poikki jos vinossa?
            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

Comment

• biglimited
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2006
              • 1519
              • Turku

Originally posted by ritariässä View Post
              Onko metallihopeinen? Ainakin yksi etukenoinen tullut pari kertaa parin viime viikon aikana vastaan. Jousi takaa poikki jos vinossa?
              Jep titansilber ja aikuinen mies ratissa. Jouset eivät ole poikki, varmistettu nosturilla...
              Deutchland uber alles!

Comment

• Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6937
                • N/A

Harkinnassa uusi alustapaketti E46 M-Sport sedaniin.

Onko kokemuksia Bilstein/Eibach B12 pro kitistä?

Last edited by Antti O; 27-07-2014, 08:25.

Comment

• ritariässä
                  BTCF Member
                  • Jan 2006
                  • 3639
                  • Raisio

Veli laittoi muistaakseni juuri tämän Eibach/Bilstein kitin E39 malliin ja 18" pyörillä taajamanopeuksissa hänen makuunsa kyyti hiukan kovahko, mutta maantiellä menee upeasti.

Omien kokemusten pohjalta Eibachin jouset eivät pintakovia ja noi Bilsteinit kiristää tuntumaa kun lyö pakettina kasaan.

Comment

• Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6937
                    • N/A

Hieman vaikea on tosiaan löytää kokemuksia tästä paketista e46 alla. Noitahan on siis prokit ja sportkit , prokit madaltaa vain 35mm edestä. Toinen vaihtoehto olisi h&r cup kit comfort version, se olisi n. 450euroa.

Pitää yrittää etsiä tietoa asiasta.
                    Hakusessa siis iskari/jousi yhdistelmä mikä hieman laskee mutta tarjoaa mukavaa kyytiä 17" renkailla.
                    Nyt alla orkinaali msport iskarit & eibach sportline -50/35mm ja turhan kovaa kyytiä mun makuun käyttöautoon.

Comment

• e36
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2003
                      • 241
                      • TKU

Itse vaihdoin juuri äskettäin Eibach Pro-kitin alle 320d touringiin. Eli nyt on vakio iskareiden kanssa. Näyttäisi että madaltui edestä enemmän kun 30mm. Stance on omaan silmään tasapainoinen. Gäppiä suunnilleen saman verran edessä ja takana. Ajettavuus 17" renkailla parani radikaalisti. Ehkä jopa hieman mukavammaksi meni kyyti ja kuitenkin saatiin korin kallistelut kuriin.. Olen ollut tyytyväinen eibachiin.

Comment

• jukkae
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3506
                        • 70800

Originally posted by e36 View Post
                        Itse vaihdoin juuri äskettäin Eibach Pro-kitin alle 320d touringiin. Eli nyt on vakio iskareiden kanssa. Näyttäisi että madaltui edestä enemmän kun 30mm. Stance on omaan silmään tasapainoinen. Gäppiä suunnilleen saman verran edessä ja takana. Ajettavuus 17" renkailla parani radikaalisti. Ehkä jopa hieman mukavammaksi meni kyyti ja kuitenkin saatiin korin kallistelut kuriin.. Olen ollut tyytyväinen eibachiin.
                        pistähän kuvaa sivulta

Comment

• e36
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2003
                          • 241
                          • TKU

Originally posted by jukkae View Post
                          pistähän kuvaa sivulta
                          Vähän pimeä kuva.. Ei oo parempaakaan tähän hätään.
                          Attached Files

Comment

• e36
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2003
                            • 241
                            • TKU

Tässä kuvassa vakio jousilla. Vasen takajousi on katki..
                            Attached Files

Comment

• ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3639
                              • Raisio

Originally posted by e36 View Post
                              Jeps, sama havainto täälläkin eli laskee edestä enemmän kuin 30mm.

Comment

• Antti O
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6937
                                • N/A

Oiskohan H&R sitten parempi paketti kun tuo B12 eibach+bilstein, jos se eibachin pro kittikin laskee liikaa edestä..

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎