330d -04vm touring m-sporttii etuiskareita? mitähän sinne kannattais heittää? 250e oli paikallisella liikkeellä molemmat eteen olettaisin et bilsteinit, ei tullu merkkiä kysytyksi ku nopsaa vaan kysymäs siin ja kattelin et bilsteinin sivulla ois pyörähtäny.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Madallus?
Collapse
X
-
Originally posted by Juspe^ View Post330d -04vm touring m-sporttii etuiskareita? mitähän sinne kannattais heittää? 250e oli paikallisella liikkeellä molemmat eteen olettaisin et bilsteinit, ei tullu merkkiä kysytyksi ku nopsaa vaan kysymäs siin ja kattelin et bilsteinin sivulla ois pyörähtäny."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
takaiskarivinkkiä
Terve,
Alkaa -03 320d Touringin takaiskunvaimentimet olemaan finaalissa. Huhtikuun katsastuksessa arvot olivat vielä ihan kohdillaan enkä tiedä nykyisistä, mutta molemmissa iskareissa vuotoa - vasen puoli fuskaa nyt melko pahasti (valumaa maahan asti). En osaa tarkalleen sanoa, mutta saattavatpa olla alkuperäiset iskarit (280tkm).
Alusta taitaa olla vakiomallia (ei m-sport tai korotettu). Laittaisitteko pari ehdotusta hyväksitodetuista iskareista mitä kannattaa laittaa Touringin peräpäähän. En etsi halvinta ja toisaalta ei ole tarvetta maksaa itseäni kipeäksi. Kenties jotain väliltä 100-200e/sarja?
Kiitoksia!
-stts-03 E46 320d Touring
Comment
-
-
^kiitos vastauksesta.
Saako noita vakioita Suomesta jostain muualtakin kuin marmoritiskiltä (osanumerot?)?
Lisäksi, koska sisustaa joutuu purkamaan aika lahjakkaasti vaihdon yhteydessä kannattaako iskunvaimentimeen liittyen vaihtaa jotain muutakin osaa sieltä yläpäästä yms(osanumerot?)?
Kiitos!
E: Sachs Super Touring vai Advantage?Last edited by stts; 01-08-2012, 15:24.-03 E46 320d Touring
Comment
-
-
katsopa tuosta kataloogista sopivia. Löytyy eteen perusjousitukseen advantage sekä super touring. Taakse tais löytyä pelkkä super touring. Kannattaa kysyä paikallisesta autovaraosaliikkeestä, eiköhän ne sieltä löydy. Toki kannattaa kysyä hinnat myös Schmiedmanilta ja KL-varaosilta.
Takaiskareiden yläpäät on aika simppelit pikku mutikat. Itseltä tässä käytin toista puolta irti, kun iskari meni läpi siitä yläpäästä. vika oli kuitenkin prikassa joka tulee iskarin varteen eikä siinä yläpäässä. Ainakin itsellä se yläpää oli hyvässä kunnossa ja autolla ajettu 290tkm. Toki sitä en tiedä että onko nuo joskus vaihdettu.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Tuli tilattua Eibachin Pro-System ja seuraavaksi täytyy pyytää tarjoukset vaihtotyöstä.
Miten iso työ on ammattilaiselle vaihtaa E46 sedanin jouset ja iskarit, onko se tunti per kulma vai jotain muuta?
Ja jos joku osaa suositella pätevää pajaa Länsi-Helsingissä tai Espoossa, niin saa vinkata.Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa
Comment
-
-
Ei siinä vaihdossa kauan mene.
Itse vaihdoin kaverin e46 330xiA:han KW:n korkeussäädettävän alustan n.55min, sisältäen korkeuden säädön. Eli pari kertaa siinä auto laskettiin alas ja nostettiin ylös säätöä varten.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by Squamish View PostTuli tilattua Eibachin Pro-System ja seuraavaksi täytyy pyytää tarjoukset vaihtotyöstä.
Päätin laittaa koko hankkeen jäihin, kunnes bongasin ebayssä Eibach Pro-kit + Bilstein B4 -paketin sopuhintaan.
Jos joku on kiinnostunut, niin löytyy Klapper Autoteilelta ebay.de:stä löytyy yo. setti hintaan 400,- + toimituskulut 30e. Ei mielestäni paha hinta, kun pelkät Sachsin iskarit olisi maksanut Suomessa 375e.
http://www.ebay.de/itm/310364613652?...ht_4088wt_1182Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa
Comment
-
-
Originally posted by Squamish View PostPäivitys: alkuperäinen tilaus orange tuningilta meni puihin, koska Eibach on lopettanut Pro-systemin toimitukset.
Päätin laittaa koko hankkeen jäihin, kunnes bongasin ebayssä Eibach Pro-kit + Bilstein B4 -paketin sopuhintaan.
Tuloksena on vähemmän kallistelua ja värinöitä sekä enemmän pitoa ja mukavuutta. Myös autoa aiemmin vaivanneet ohjauspyörän tärinät tuntuvat olevan kokonaan poissa.
Auton alusta toimii nyt niin kuin Herr Ingenieur on sen joskus suunnitellut, paitsi ehkä paremmin.
Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa
Comment
-
-
Pohdin tässä seuraavan kesän rengastusta ja alustaa. Kyseessä on käyttöauto jolla myös vaimo ajelee. Nyt kesällä oli alla 17" m-sportit ja niistä varmaan teen talvivanteet nykyisten 16" talvirenkaiden tilalle. Autossa on nyt alkuperäinen ei-msport alusta. Jos päädyn ostamaan ensi kesäksi 18" sarjan, niin autoa pitäisi tuoda vähän alas. Haluaisin jämäkän alustan joka olisi myös hyvä ja mukava ajaa, eikä liian matala. Eli käytännössä kysymys, että minkä verran tuota viitsisi laskea ja millä sarjalla/jousilla/iskareilla lähtisi tuon tekemään? Auttaisi myös jos jollain on näyttää kuvia ns. järkimadalluksista. Kyseessä siis sigun auto.
Comment
-
-
^Eibachin -30mm Pro-kit on ainakin mukavan pintapehmeä. Myös hidastetöyssyjen ylitys on muuttunut mukavammaksi kuin parhaat päivänsä nähneillä vakiojousilla ja -iskareilla. Madallus on maltillinen, ts. maavara riittänee talvellakin ja lokasuojien ja renkaiden välissä on vielä tilaa lumelle ja sohjolle.Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa
Comment
-
-
Originally posted by McBeast View PostH&R Cup-Kit 55/35 oli joskus ekassa omassa autossa ja oli kyllä hyvä ja mukavan jämpti alusta. Tuollakin madallus kuitenkin vielä melko maltillinen.
Comment
-
Comment