Katso missä vaiheessa sisempien pulttien kaulusmutteri alkaa nousemaan tolpan keskireiän reunaa ylös. Siitä pidemmälle on turha mennä, ellei vaihda mutteria kauluksettomaan, sitten voi viilata muutaman millin lisää.
kiitoksia. Tänään vinguttelin ja säädin. Helppo homma oli kyllä, nyt on pyörät suoremmassa
Pitäisi pemariin (e46 316) tilata madallusjouset, ja sopivatkin löytyi jo, mutta tuota.. Onkohan kellään kokemusta kun tilaa tuningstudio.fi sivuilta että tuleekohan noissa tuv todistukset yms. härpäkkeet jotka on oltava muutoskatsastuksessa mukana?
Tuossa vielä linkki vietereihin jotta tietää mistä on kyse.
Pitäisi pemariin (e46 316) tilata madallusjouset, ja sopivatkin löytyi jo, mutta tuota.. Onkohan kellään kokemusta kun tilaa tuningstudio.fi sivuilta että tuleekohan noissa tuv todistukset yms. härpäkkeet jotka on oltava muutoskatsastuksessa mukana?
Tuossa vielä linkki vietereihin jotta tietää mistä on kyse.
Printtaa tuo lappu ja käy kysymässä etukäteen riittääkö tämä? Sitten vain muutoskatsastus samalle asemalle ja katsastajlle, jolta asiaa olet kysynyt.
E:Pitäisi onnistu tuolla paperilla.
Oliskohan joku halukas vaihtamaan touringin/cabrion M-sport alustaa korkeussäädettävään sarjaan? Eli mulla on tuollanen säädettävä alusta ja haluaisin antituunata omaa sen verta että laittaisin sinne takaisin pappamallin alustan.
Pitäisi pemariin (e46 316) tilata madallusjouset, ja sopivatkin löytyi jo, mutta tuota.. Onkohan kellään kokemusta kun tilaa tuningstudio.fi sivuilta että tuleekohan noissa tuv todistukset yms. härpäkkeet jotka on oltava muutoskatsastuksessa mukana?
Tuossa vielä linkki vietereihin jotta tietää mistä on kyse.
Ei noista TUV lapuista kannata kauheeta ressiä kyllä ottaa. Tuntuu, että se on ihan sama mitkä laput sinne konttorille vie, niin leima tulee lappuun. Ja tosiaan käy vaikkka kysymässä jonkun lapun kanssa jos arveluttaa kovasti. Nettihän noita on täynnä sitten tarvittaessa.
Kiitos MarQu ja McBeast! Vieterit lähti tilaukseen ja pitänee käydä kyselemässä sieltä konttorilta kivuttomin tapa toimia, luulishan tuo ettei ongelmaa oo, ei taida nimittäin olla tuo eibachin pro kit mikään harvinainen jousisatsi
Olisi tuommoinen vm. -00 330d ja toinen etuiskari on alkanut valuttaa mehuja pihalle ( 200 tkm takana) ja menee siis vaihtoon. Ajattelin, että voisi samalla madaltaa tuota joten olisiko suosituksia opiskelijabudjetille (max. 300 euroa kaikkineen)?
Itse ajattelin h&r:n madallusjousia ja sitten laittaa tuohon jonkun orkkista vastaavan iskarin tilalle ja uusia sitten loppuja sitämukaa kuin menevät (todennäköisesti madalluksen jälkeen menevät nopeasti...). Schmiedmannilla näytti olevan vaihtoehtoina tuohon meyle (huokeampi vaihtoehto 68€/kpl) ja toinen kalliimpi vaihtoehto (tuoteselostuksen mukaan aina vähintään orkkislaatua 119€/kpl). Tuo kalliimpi oletettavasti parempi, mutta voisiko tuo meyle olla hyvä/kestävä?
Joten onko parempia budjetissa pysyviä vaihtoehtoja vai pysynkö suunnitelmassa?
Pitäisi pemariin (e46 316) tilata madallusjouset, ja sopivatkin löytyi jo, mutta tuota.. Onkohan kellään kokemusta kun tilaa tuningstudio.fi sivuilta että tuleekohan noissa tuv todistukset yms. härpäkkeet jotka on oltava muutoskatsastuksessa mukana?
Tuossa vielä linkki vietereihin jotta tietää mistä on kyse.
Mitä jousia suosittelisitte 320d touringiin. Tarkoitus siis vaihtaa aluksi pelkät jouset kun nuo vakioiskarit tuntuisi olevan niin hyvässä kunnossa. Joku 30-15 tai 30-20 madallus mielessä.
Mitä jousia suosittelisitte 320d touringiin. Tarkoitus siis vaihtaa aluksi pelkät jouset kun nuo vakioiskarit tuntuisi olevan niin hyvässä kunnossa. Joku 30-15 tai 30-20 madallus mielessä.
Jos harkitset halppisjousia, niin kannattaa valita tosi pieni madallus taakse. Ainakin oma sarja (40/20 merkkiä X) tiputti perän liian alas ja nyt tarvii korottaa..
Joten itse suosittelen satsaamaan sen pari satkua enemmän ja ostamaan kunnon jouset.
Ja kappas, sulla on toukka joten siihenhän on omat jousensa joissa varmaan jäykemmät takaset..
Last edited by Oleg; 24-04-2013, 08:17.
Reason: mis
tein tosiaan alkuviikosta tuota camber säätöä lisää etupäähän, ja etutolppien yläpäät oli luonnollisesti irti korista ja nyt auto alko nariseen\rutiseen kääntäessä paikallaan tai hiljasessa vauhdissa. ennen tätä ääntä ei oo tullut. iskarin yläpäätkö siä nyt alko ääntämään ku tuli sen verran tolppa eri asentoon vai mikä ?
tein tosiaan alkuviikosta tuota camber säätöä lisää etupäähän, ja etutolppien yläpäät oli luonnollisesti irti korista ja nyt auto alko nariseen\rutiseen kääntäessä paikallaan tai hiljasessa vauhdissa. ennen tätä ääntä ei oo tullut. iskarin yläpäätkö siä nyt alko ääntämään ku tuli sen verran tolppa eri asentoon vai mikä ?
Iskarin ylätukilaakerit alkaa olemaan finaalissa. Ne on varmaankin olleet jo aika loppu, mutta eivät vaan ole ääntäneet, nyt kun muutettu asentoa ja ne on pyörähtäneet eri asentoon niin alkoivat ilmaisemaan itseään.
kiitoksia. laakerit siis tilaukseen ->
edit: narskuna loppu kun töistä lähin. en tiä johtuuko kosteudesta kun sade alko vai oliko vaan niin että ne yläpäät haki hieman paikkaansa sielä alkuun. noh taakse vaihdoin yläpäät kun neki hieman kolisi, oli se yläpään mutteri päässyt löystymään. samalla pistin sen korin ja yläpään tiivisteen tilalle paksummat kumi prikat. eipä kolise enään !
samalla kun tallilla oli niin tutkin etupäätä ja kääntelin renkaita keula ilmassa ja testailin välyksiä, eikä mitään vikaa löytynyt.. tarkastin myös ton valojen korkeudensäätö koiranluun apparin puolelta jota toisessa topicissa ehdotettiin narskunan syyks, sekin oli kunnossa. sitte laskin auton alas, ja varmuudeks kiristin etupäänkin mutterit, ne konehuoneen puolelta 13mm kiristy lisää aika reilusti, että olikohan lopulta toi se syy ollut että pääsi nariseen.. loppu narinat ja kolinat noilla toimenpiteillä. vähän offtopic mutta ehkä jollekkin hyötyä tästäkin sepostuksesta..
terve! mitäs porukka olisi mieltä tästä sarjasta http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=943 ?
olisi sopivan hintainen ja parilla kaverilla ollu kyseinen sarja ja olleet iha tyytyväisiä... mutta onko kuinka jäykkä ja tarviiko jotain muitakin osia vai meneekö yhessä illassa auton alle?
kiitos jo vastauksista !
Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!
Ostin uudet 19" aluvanteet 8,5" (225,35 kumilla) ja 9,5" (235,35 kumilla). Tuli vähän tyhmän näkönen (ei paljoa mutta häiritsee itseä) kun edessä jäi kaariin pystysuunnassa väliä mutta takana ei.
Kannattaako lähteä madaltamaan (ja ehkä mankeloimaan takakaaria samalla) vai mikä olisi neuvo? Edessä ei ole paljoa tilaa renkaita kääntäessä, miten madallus vaikuttaa renkaan kääntösäteeseen? Alustana varmaankin vakio. Ehkä vaikeasti ilmastu teksti mutta jos joku tajuaa itse pointin.
Comment