Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 M3 - Kokemuksia & tietoa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fr3aky
    Newbiemmer
    • Jun 2008
    • 29
    • JKL

    Originally posted by Tonizz View Post
    Onkos porukalla kokemuksia/ehdotuksia short shiftereistä ämmään? schmiedmanilta löytyy muutama vaihtoehto mutta oisko jollain muita ehdotuksia että sais ton soppakauhan liikkeen hieman lyhyemmäks:think
    AC Schnitzerin shortti on ainakin omaan (+muutaman kaverin) kouraan tuntunut vallan toimivalta, eikä mitään häikkiä ole ollut näin 30tkm ajon jälkeen, tosin lieneekö nuo miten vikaherkkiä keksintöjä muutenkaan.
    E60 520D -08

    Comment

    • Exorcist
      Wax on - Wax off
      • Dec 2004
      • 1806
      • Riihimäki

      Originally posted by Tonizz View Post
      Onkos porukalla kokemuksia/ehdotuksia short shiftereistä ämmään? schmiedmanilta löytyy muutama vaihtoehto mutta oisko jollain muita ehdotuksia että sais ton soppakauhan liikkeen hieman lyhyemmäks:think
      Jos etsit niin sanotusti parasta vaihtoehtoa niin jenkkipuolella yleisesti parhaaksi on äänestetty Autosolutionin SSK ( http://www.autosolutions.net/ ), billet alumiinistä ja saa valita 20%, 30% tai 40% vähennyksen. Hinta tosin on aika suolainen.

      Muuten suuntaisin katseita joko Antzan linkittämään BMW Performance SSK:hon tai 330d shifteriin #25 11 7 527 259 joka on identtinen tuon Performance osan kanssa (pelkkä shifteri).

      Comment

      • ämkolme
        Bimmer Rookie
        • Mar 2009
        • 147
        • JKL

        Originally posted by TSI View Post
        Haja-ajatelmia E46 M3:sta... Kyselin tässä samassa ketjussa viikko sitten sopivaa pyyntihintaa E46 M3:lleni, jos sen laittaisi ensi keväänä myyntiin. Oli kova E90/E92 M3 -kuume päällä, ja eräs foorumilainen kyseli autoani heti. Laitoin sen sitten myös foorumin myyntipalstalle ja Nettiautoonkin vähäksi aikaa myyntiin, ja foorumilainen kävi sitä katsomassa ja koeajamassakin tällä viikolla ja lupasi miettiä budjettiansa. Ja E90/E92-kuume vain paheni, kun toissapäivänä kadulla kävellessäni valkoinen coupé sattui juuri kaasuttamaan sopivalla hetkellä ohitseni, on siinä S65:ssa vaan mahtavat äänet! Eikä kuumetta yhtään helpottanut se, että Italiassa tuollaisen n. 40 000 km ajetun pyynti on tällä hetkellä 22 000 euroa. :think

        Mutta sitten aloin tutkia vähän ajettujen E46:sten hintoja, ja nehän näyttävät maksavan siellä suunnilleen saman verran! Eikä niitä Saksastakaan juuri alle 20 tonnin saa. Äsken kävin pesemässä Ämmän talviseisontaa varten ja heitin sillä samalla pikku lenkin. Rautaan ei kai saisi rakastua, mutta eipä tuota taidakaan raaskia myydä. On se vaan niin hauska peli, eikä tuossa kunnossa ja noilla kilometreillä olevaa vastaava avoa (50 000 km) ole ihan helppo löytää uudestaan. Ja kun en tykkää yhtään E93:sta, niin sitten ei olisi enää avoautoakaan, jos E92-Ämmän toisi ensi kesäksi. Vähän ajettujen E46:sten ja E92:n välinen hintaero on yllättävän pieni Keski- ja Etelä-Euroopan markkinoilla, kaipa nuo E46-Ämmät alkavat vähän ajettuina olla jo sen verran harvinaista herkkua. Summa summarum, enpä taidakaan malttaa luopua Ämmästä.
        Ainakin Suomessa e46 m3:n hinnat ovat ja tulevat rominalla ales. Onneksi sain myytyä omani vielä hyvään hintaan ja vaihdettua pelin hieman uudenpaan tehokkaampaan.
        BMW 135i performance

        ex: BMW e46 M3

        Comment

        • jani
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 5171
          • Kuopio

          Originally posted by ämkolme View Post
          Ainakin Suomessa e46 m3:n hinnat ovat ja tulevat rominalla ales. Onneksi sain myytyä omani vielä hyvään hintaan ja vaihdettua pelin hieman uudenpaan tehokkaampaan.
          Suomen E46M3ssa onkin ollut pitkään "kreikkatukea" noin 20keur.
          F33 435d Mineral-grau metallic
          K40 K1200s sondermodell

          Comment

          • TSI
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 122

            Joo, eihän näissäkään arvo ainakaan nouse, mutta ihan viime aikoina E92:sten hinnat ovat ainakin Euroopassa tulleet vielä suhteessa paljon reilummin alas. Mikä on tietysti loogista, kun ne ovat kalliimpia autojakin. Jos tuollaisen E92:n saa esim. Italiasta 22 tonnilla, niin sen pitäisi olla Suomessa veroineen alle 45 tonnia. Eli vaikka molempien hinnat laskevat, niin hintaeron pitäisi pienentyä jatkossa ja myös E92:sten hintojen tulla alas. Nyt Suomen halvin on yli 57 tuhatta. :think

            Hienoja autoja ne ovat molemmat, mutta silti taidan pitää mieluummin nelikkoturbo-Audin käyttöautona ja E46-Ämmän kesäautona kuin vaihtaa noita molempia E90 M3:seen tai sitten vaihtaa Audi vähän halvempaan käyttöautoon ja ostaa E92 M3 kesäautoksi. Mutta mieli voi tietysti muuttua vielä moneen kertaan, kun autokuume seuraavan kerran iskee.
            Kesällä E46 M3 Cab, talvella Golf VII R Facelift Variant

            Comment

            • TSI
              Bimmer Rookie
              • Jun 2007
              • 122

              Originally posted by jani View Post
              Suomen E46M3ssa onkin ollut pitkään "kreikkatukea" noin 20keur.
              Mitä tarkoitat tällä? :think
              Kesällä E46 M3 Cab, talvella Golf VII R Facelift Variant

              Comment

              • TSI
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 122

                Tämä ei ole kyllä ollenkaan reilua! Juuri, kun olin päässyt pahimmasta E92 M3 -kuumeesta eroon, niin n. 500 metrin kävelymatkalla Tampereen Koskikeskuksesta Stockmannille bongaan sekä meno- että tulomatkalla valkoisen E92 coupén, jotka murisevat taas niin kutsuvasti juuri mun kohdalla. Ja nämä oli vielä eri autot, toinen oli tosin se sama, joka murisi mulle viimeksi keskiviikkona.

                Lisäksi kotiin Koskarista kävellessäni toinen näistä on kutsuvasti ihailtavana kadun varrella, ja kuin varmemmaksi vakuudeksi seuraavassa korttelissa on parkissa aivan järkyttävän paskainen Monte Carlo Blau F10 M5 kertomassa, että kyllä näillä Ämmäläisillä voisi ajaa ihan hyvin ympäri vuodenkin. Juuri eilen sain vakuuteltua itselleni, että oon tosi tyytyväinen mun E46-Ämmään pelkästään kesäleluna, mutta en tiedä, millä kannalla taas ollaan, kun kevät koittaa. :think
                Kesällä E46 M3 Cab, talvella Golf VII R Facelift Variant

                Comment

                • arben
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2011
                  • 1123
                  • suomi

                  [QUOTE=TSI;2869532]Joo, eihän näissäkään arvo ainakaan nouse, mutta ihan viime aikoina E92:sten hinnat ovat ainakin Euroopassa

                  Comment

                  • Johto
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 378
                    • Finnland

                    Originally posted by TSI View Post
                    Joo, eihän näissäkään arvo ainakaan nouse, mutta ihan viime aikoina E92:sten hinnat ovat ainakin Euroopassa tulleet vielä suhteessa paljon reilummin alas. Mikä on tietysti loogista, kun ne ovat kalliimpia autojakin. Jos tuollaisen E92:n saa esim. Italiasta 22 tonnilla, niin sen pitäisi olla Suomessa veroineen alle 45 tonnia. Eli vaikka molempien hinnat laskevat, niin hintaeron pitäisi pienentyä jatkossa ja myös E92:sten hintojen tulla alas. Nyt Suomen halvin on yli 57 tuhatta. :think

                    Hienoja autoja ne ovat molemmat, mutta silti taidan pitää mieluummin nelikkoturbo-Audin käyttöautona ja E46-Ämmän kesäautona kuin vaihtaa noita molempia E90 M3:seen tai sitten vaihtaa Audi vähän halvempaan käyttöautoon ja ostaa E92 M3 kesäautoksi. Mutta mieli voi tietysti muuttua vielä moneen kertaan, kun autokuume seuraavan kerran iskee.
                    Kylläpäs ovat Italiassa halpoja? Saksassa tällä hetkellä vm. 2007-2008 E92 tai E90 alle 100tkm. maksaa noin 32-36. E90 yleisesti noin 1000-2000e E92 edullisempi. Veroja tällä hetkellä noin 22ke. päälle. Aktiivisesti tulee myös E90-kuumeen takia seurattua

                    E46 on pitänyt kyllä hintaansa varsinkin Suomessa omituisen hyvin viime vuodet. Nyt kun katselee nettiautoa niin täysin samaa hintaa huudetaan mitä sain omastani 1,5v. sitten.
                    Mercedes-AMG C63 T-Modell.

                    EX:F80 M3 Mineral Weiss
                    EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

                    Comment

                    • TSI
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2007
                      • 122

                      Hinnat alkaa tosiaan olla ainakin Italiassa sillä tasolla, ettei se ainakaan kuumetta helpota. Pari päivää sitten siellä oli yksityisellä myynnissä valkoinen vähän päälle 40 tuhatta ajettu 22 tonnin pyynnillä, ja se menikin päivässä. Nyt sieltä saisi vähän päälle 60 tuhatta ajetun 24 tonnin pyynnillä ja 38 tuhatta ajetun 26 tonnin pyynnillä, mutta noiden hinnoissa näyttää olevan vielä ilmaa, kun ovat olleet jo useamman viikon myynnissä. Italiassa tuli kai vuoden alusta joku haittavero tehokkaille autoille, ja muistelen jostain lukeneeni, että E92-Ämmässä se olisi jopa pari tonnia vuodessa. Ja varmaan Italian talouskriisilläkin on osuutensa asiaan. :think

                      Saa niitä Saksastakin jo jonkun verran alle 30 tonnin, kun vaan sattuu sopiva yksilö kohdalle. Moni ei ehkä halua ostaa Italian-tuontia, mutta sellainen tuo Auto-Centerin myymä 57 tuhannen autokin on ja monet muut Suomessa myynnissä olevat ja myydyt autot. E46-Ämmien hinnat tuntuvat tosiaan olevan yllättävän korkealla monessakin maassa, ja siltä näyttää ainakin, että E92:sten halventuessa niiden välinen hintaero pienenee, vaikka varmasti E46:stenkin hinnat tulevat alaspäin.




                      Originally posted by Johto View Post
                      Kylläpäs ovat Italiassa halpoja? Saksassa tällä hetkellä vm. 2007-2008 E92 tai E90 alle 100tkm. maksaa noin 32-36. E90 yleisesti noin 1000-2000e E92 edullisempi. Veroja tällä hetkellä noin 22ke. päälle. Aktiivisesti tulee myös E90-kuumeen takia seurattua

                      E46 on pitänyt kyllä hintaansa varsinkin Suomessa omituisen hyvin viime vuodet. Nyt kun katselee nettiautoa niin täysin samaa hintaa huudetaan mitä sain omastani 1,5v. sitten.
                      Kesällä E46 M3 Cab, talvella Golf VII R Facelift Variant

                      Comment

                      • Juhis
                        BTCF Honorary Member
                        • Jul 2002
                        • 19175
                        • -

                        Aihetta sivuten on pakko valaista sellainen tosiasia, että netti on täynnä feikki-ilmoituksia. Niin Saksassa kuin Italiassa. Jos joku tarjous tuntuu uskomattoman hyvältä, niin se yleensä on juuri sitä - huijausilmoitus. Mikäli jotkut autot on selkeästi keskimääräisiä hintoja halvempia, on asiassa poikkeuksetta koira haudattuna.
                        All good things come to those who wait.

                        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                        Sound Factory Bar & Nightclub

                        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                        Comment

                        • TSI
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2007
                          • 122

                          Totta tuokin, ja nytkin Saksan mobilessa on ainakin 3 tuollaista huijausilmoitusta n. 25 tonnin pyynnillä, sedan Monacossa, coupé Tanskassa ja avo Itävallassa. Mutta tuossa Italian ilmoituksessa ei ainakaan ulospäin ollut mitään viitteitä huijauksesta, ja on niitä sitten useampi muu pari tonnia korkeammalla pyynnillä joka tapauksessa, joita tuossa äsken luettelin. Eli tuosta http://www.autoscout24.it/ListGN.asp...I&ustate=N%2CU niitä voi ihmetellä.
                          Kesällä E46 M3 Cab, talvella Golf VII R Facelift Variant

                          Comment

                          • Juhis
                            BTCF Honorary Member
                            • Jul 2002
                            • 19175
                            • -

                            Juu kyllähän noita ilmoituksia tulee lähes päivittäin seurattua ihan työn puolesta. Nimimerkillä vuodesta 2000 asti autoja Suomeen tuonut. Feikki-ilmoituksen ja oikean ilmoituksen eron muuten huomaa todella vasta siinä vaiheessa, kun on paikan päällä katsomassa autoa ja se on sellainen kuin pitikin olla. Pelkkä asialliselta näyttävä ilmoitus ei valitettavasti vielä takaa mitään. Jos myyjän saa puhelimella kiinni sekä tapaamisen sovittua, niin se on jo hyvä merkki.

                            Pointtini oli lähinnä se, että jos auton normaali pyyntihinta on esim. 27000€, niin ei kukaan ole niin tyhmä, että myisi täysin ehjän ja virheettömän auton 22000€ hintaan.
                            All good things come to those who wait.

                            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                            Sound Factory Bar & Nightclub

                            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                            Comment

                            • TSI
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2007
                              • 122

                              Näinhän se menee, mutta pointtini nyt oli lähinnä se, että noita alkaa saada ainakin Italiasta 25 tonnin paikkeilla, eikä noin uusista ja ainakin ilmoitusten mukaan vähän ajetuista autoista ihan jokainen voi olla täysi pommi. Sama Italia-ilmiö koskee tällä hetkellä montaa muutakin tehokasta autoa Italian taloustilanteen ja haittaveron takia, ja yleinen hintataso on varmasti paljon Saksaa halvempi.
                              Kesällä E46 M3 Cab, talvella Golf VII R Facelift Variant

                              Comment

                              • Juhis
                                BTCF Honorary Member
                                • Jul 2002
                                • 19175
                                • -

                                Juu ei ne autot varmasti toivottoman huonoja ole, jos ilmoituksessa olevat autot on ylipäätään olemassa, eli myynti-ilmoitus on todellinen. Hintataso on Italiassa edullinen, mutta autot myös usein Saksaa huonommalla pidolla olleita. Eli huollot laiminlyöty tai huoltokirjaa ei täytetty, kolhuja enemmän tai maalailtu vähän sieltä täältä uudelleen, penkinlämmittimet ja kattoluukku puuttuu varusteista lähes aina jne. Samoin tuontikulut Italiasta nousee väkiselläkin Saksaa suuremmiksi. Mutta totta kai myös hyvän yksilön voi löytää Italiasta, onhan sielläkin hyvin pidettyjä autoja kuten kaikkialla muuallakin!

                                Tämä keskustelu vaan menee nyt niin pahasti ohi topicin aiheesta "E46 M3", joten jatketaan tarvittaessa jossain muualla aiheesta..
                                Last edited by Juhis; 18-11-2012, 12:11.
                                All good things come to those who wait.

                                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                                Sound Factory Bar & Nightclub

                                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎