Voimansiirtopalvelu Särkikoski Ikaalisista niin ei ainakaan pieleen mene.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 M3 - Kokemuksia & tietoa...
Collapse
X
-
Originally posted by Vartiomies View PostKun puhutaan että ämmäläinen on kalliimpi ylläpitää ja ostaa kulutusosia. Niin miten paljon se sit on kalliimpi?
Tietysti jos urheilullisempaa mallia on ostamassa on aina otettava huomioon että ylläpitäminen luonnollisesti tulee kalliimmaksi, euron tai xxxx euroa vuodessa.
Perusvero varmaan mallista riippuen 1-300 e vuodessa enemmän.
Vakuutuksista en osaa sanoa kun ne ovat aika hklökohtaisia jokaisella.
Bensaahan se vie enemmän. +-2 litraa hyvä heitto ihanteelliselle maantie 100km kulutukselle.
Kulutusosissa tietysti ne isoimmat erot ja varsinkin vähän erikoisemmissa osissa. Ihan jo alle 100e osassa saattaa olla monta kymppiä ero M sarjalaisen osassa verrattuna perusmalleihin. Mutta, niin tarviiko niitä kulutusosiakaan olla aina vaihtamassa, ne kun kuluu joka autossa ja sitten kun kuluu loppuun on hommattava uusi. Kerran se kirpaisee siis..
Siispä, jos tarvitsee asiaa miettiä kulutuksen/ylläpito kustannuksien puolelta, en kehottaisi M sarjalaisen ostoa.
Sana kalliimpi, on suhteellinen käsiteE46 M3 '01 rata-prokkis
EX: E36 325i '91
Kaikkia audista tojotaan
(nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
+ perseestä perämoottoriin
"Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"
Comment
-
-
Originally posted by Ruut View PostNo kyllähän se vähän kalliimpi on kun tavan 3 -sarjalainen.
Tietysti jos urheilullisempaa mallia on ostamassa on aina otettava huomioon että ylläpitäminen luonnollisesti tulee kalliimmaksi, euron tai xxxx euroa vuodessa.
Perusvero varmaan mallista riippuen 1-300 e vuodessa enemmän.
Vakuutuksista en osaa sanoa kun ne ovat aika hklökohtaisia jokaisella.
Bensaahan se vie enemmän. +-2 litraa hyvä heitto ihanteelliselle maantie 100km kulutukselle.
Kulutusosissa tietysti ne isoimmat erot ja varsinkin vähän erikoisemmissa osissa. Ihan jo alle 100e osassa saattaa olla monta kymppiä ero M sarjalaisen osassa verrattuna perusmalleihin. Mutta, niin tarviiko niitä kulutusosiakaan olla aina vaihtamassa, ne kun kuluu joka autossa ja sitten kun kuluu loppuun on hommattava uusi. Kerran se kirpaisee siis..
Siispä, jos tarvitsee asiaa miettiä kulutuksen/ylläpito kustannuksien puolelta, en kehottaisi M sarjalaisen ostoa.
Sana kalliimpi, on suhteellinen käsitee39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Vanoksen öljypumpun laakerit leikannut kiinni tai öljypumpun shimmi mennyt huonon lukkorengas designin takia rikki ja mennyt öljypumpun väliin. Kuitenkin öljypumpusta kaikki rojut lentänyt jakopäähän ja joku osa tulltu venttiilikopasta läpi. Ja puhutaan siis vanoksen öljypumpusta, ei moottorin.
Jälki on melko karua. Korjaus vielä hieman auki.Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
No niin kokeneemmat ja viisaammat M3 tietäjät.
Neuvojanne kaivataan heti näin täysin aloittelevana M3 harrastajana.
Eli itselleni on tulossa maahan E46 M3 avo vm.2005.
Autoa kuskaava henkilö ilmoitteli eilen parista ongelmasta, ja ehkä merkittävin niistä mielestäni oli hänen seuraavanlainen ilmoituksensa: ...takapäässä on myös voimansiirrossa välystä. Joko perässä, kardaanissa tai nivelissä...
Koska mahdollisuuksia kyseisen "välys" ongelman aiheuttajaan on varmastikin hyvin monia erilaisia, ja itse en osaa moisia asioita ylipäätään selvittää, kaikki apu ja järkevät kommentit ovat siis enemmän kuin tervetulleita korjausten tekemiseen ammattimaisesti suhtautuvia yritys suosituksia myöden, kiitos...
Siis käytännön tasolla, mitkä kolme tai neljä asiaa on mielestänne yleisimpiä näissä värkeissä, jotka voivat voimansiirron "välyksen" tuntemuksen ihan kuskinpenkin persaukseen asti tuntea?
Kiitos etukäteen jo erittäin paljon mahdollisesta avustanne!
-Pete
Comment
-
-
Originally posted by PJS69 View PostNo niin kokeneemmat ja viisaammat M3 tietäjät.
Neuvojanne kaivataan heti näin täysin aloittelevana M3 harrastajana.
Eli itselleni on tulossa maahan E46 M3 avo vm.2005.
Autoa kuskaava henkilö ilmoitteli eilen parista ongelmasta, ja ehkä merkittävin niistä mielestäni oli hänen seuraavanlainen ilmoituksensa: ...takapäässä on myös voimansiirrossa välystä. Joko perässä, kardaanissa tai nivelissä...
Koska mahdollisuuksia kyseisen "välys" ongelman aiheuttajaan on varmastikin hyvin monia erilaisia, ja itse en osaa moisia asioita ylipäätään selvittää, kaikki apu ja järkevät kommentit ovat siis enemmän kuin tervetulleita korjausten tekemiseen ammattimaisesti suhtautuvia yritys suosituksia myöden, kiitos...
Siis käytännön tasolla, mitkä kolme tai neljä asiaa on mielestänne yleisimpiä näissä värkeissä, jotka voivat voimansiirron "välyksen" tuntemuksen ihan kuskinpenkin persaukseen asti tuntea?
Kiitos etukäteen jo erittäin paljon mahdollisesta avustanne!
-Pete
Onko ko. kuski ajanut aiemmin näillä miten paljon?S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by PJS69 View PostNo niin kokeneemmat ja viisaammat M3 tietäjät.
Neuvojanne kaivataan heti näin täysin aloittelevana M3 harrastajana.
Eli itselleni on tulossa maahan E46 M3 avo vm.2005.
Autoa kuskaava henkilö ilmoitteli eilen parista ongelmasta, ja ehkä merkittävin niistä mielestäni oli hänen seuraavanlainen ilmoituksensa: ...takapäässä on myös voimansiirrossa välystä. Joko perässä, kardaanissa tai nivelissä...
Koska mahdollisuuksia kyseisen "välys" ongelman aiheuttajaan on varmastikin hyvin monia erilaisia, ja itse en osaa moisia asioita ylipäätään selvittää, kaikki apu ja järkevät kommentit ovat siis enemmän kuin tervetulleita korjausten tekemiseen ammattimaisesti suhtautuvia yritys suosituksia myöden, kiitos...
Siis käytännön tasolla, mitkä kolme tai neljä asiaa on mielestänne yleisimpiä näissä värkeissä, jotka voivat voimansiirron "välyksen" tuntemuksen ihan kuskinpenkin persaukseen asti tuntea?
Kiitos etukäteen jo erittäin paljon mahdollisesta avustanne!
-Pete
Näissä laitteissa on perässä vakiona suurempi välys ja kilometrien mukaan välys myös hieman kasvaa.
Välyksen tuntua voi hieman pienentää uusimalla kardaanin vakionopeusnivelen. Tämä ei pienennä itse perän välystä.Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostHeitetään nyt ensin ilmoille se fakta, että E46 M3 malleissa on tottumattomalle hieman välystä nimenomaan kardaanin - perän alueella liikkeelle lähtiessä varsinkin.
Onko ko. kuski ajanut aiemmin näillä miten paljon?
Mutta keskustelen tästä hänen huomauttamasta voimalinja "välyksestä" lisää, kun kohdataan kasvotusten satamassa.
Comment
-
-
Joo nosturille vaan tsekkaamaan kaikki mahdollinen, jo ihan ennalta ehkäisy mielessä.
Tuo perän repeäminen niin kovin yleistä näissä ja vittumaista korjailla jos ei ole kunnon välineitä.E46 M3 '01 rata-prokkis
EX: E36 325i '91
Kaikkia audista tojotaan
(nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
+ perseestä perämoottoriin
"Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"
Comment
-
-
Originally posted by PJS69 View PostJotta ei jää pää konepellin ”väliin”, niin saisiko mistään hinta/laatu suhteeltaan järkevämmin kaasujousia (OEM 51237893236) ostettua kuin originaalit palttia rallaa 44€ per kpl? Ovat meinaan ihan ”kuoleentuneet” nuo vanhat...
Tuolta olen tilannut E46 kaasujouset eteen ja taakse uudet, tosin tavan sedaniin.
Comment
-
-
Yep, autodoc.fi sovellus ilmoitti ainakin eilen, että ei löydy konepellin kaasujousia autooni. Takaluukun kylläkin. Saksalaisia puljuja olen viikonloppuna selaillut useitakin, mutta eipä sielläkään sattunut silmiini edullisemmin. Nuo OEM hinnat löysin tästä puljusta (www.bmwautodalys.lt). Onko kellään kokemuksia muuten tuolta tilaamisesta eli toimiiko kuin junan vessa vai ei...tarvitsisin meinaan hiukan muutakin osaa tilata kuin vain ja ainoastaan nuo konepellin kaasujouset...:think
Comment
-
Comment