Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 M3 - Kokemuksia & tietoa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Axe27
    BTCF Member
    • Jul 2009
    • 143
    • Fin

    Voimansiirtopalvelu Särkikoski Ikaalisista niin ei ainakaan pieleen mene.

    Comment

    • Samh
      Bimmer Rookie
      • Sep 2011
      • 106
      • Kuopio

      Osaako joku sanoa onko manuaalissa ja smg:ssä sama kytkinsetti ja vauhtipyörä? Äkkiseltään en googlesta löytänyt...:think
      F11 535D

      Comment

      • Kaimu
        BTCF Member
        • Nov 2011
        • 464
        • Turun kupeessa

        Originally posted by Samh View Post
        Osaako joku sanoa onko manuaalissa ja smg:ssä sama kytkinsetti ja vauhtipyörä? Äkkiseltään en googlesta löytänyt...:think
        Kytkinpaketti ainakin on yhteensopiva
        sigpic

        E82 n55

        Comment

        • Vartiomies
          Bimmer Rookie
          • Jan 2017
          • 125
          • Jyväskylä

          Kun puhutaan että ämmäläinen on kalliimpi ylläpitää ja ostaa kulutusosia. Niin miten paljon se sit on kalliimpi?
          Wrapped e36 cabriolet

          Comment

          • Ruut
            Bimmer Rookie
            • Sep 2008
            • 174
            • Jyväskylä

            Originally posted by Vartiomies View Post
            Kun puhutaan että ämmäläinen on kalliimpi ylläpitää ja ostaa kulutusosia. Niin miten paljon se sit on kalliimpi?
            No kyllähän se vähän kalliimpi on kun tavan 3 -sarjalainen.

            Tietysti jos urheilullisempaa mallia on ostamassa on aina otettava huomioon että ylläpitäminen luonnollisesti tulee kalliimmaksi, euron tai xxxx euroa vuodessa.

            Perusvero varmaan mallista riippuen 1-300 e vuodessa enemmän.
            Vakuutuksista en osaa sanoa kun ne ovat aika hklökohtaisia jokaisella.

            Bensaahan se vie enemmän. +-2 litraa hyvä heitto ihanteelliselle maantie 100km kulutukselle.

            Kulutusosissa tietysti ne isoimmat erot ja varsinkin vähän erikoisemmissa osissa. Ihan jo alle 100e osassa saattaa olla monta kymppiä ero M sarjalaisen osassa verrattuna perusmalleihin. Mutta, niin tarviiko niitä kulutusosiakaan olla aina vaihtamassa, ne kun kuluu joka autossa ja sitten kun kuluu loppuun on hommattava uusi. Kerran se kirpaisee siis..

            Siispä, jos tarvitsee asiaa miettiä kulutuksen/ylläpito kustannuksien puolelta, en kehottaisi M sarjalaisen ostoa.

            Sana kalliimpi, on suhteellinen käsite
            E46 M3 '01 rata-prokkis
            EX: E36 325i '91
            Kaikkia audista tojotaan
            (nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
            + perseestä perämoottoriin

            "Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by Ruut View Post
              No kyllähän se vähän kalliimpi on kun tavan 3 -sarjalainen.

              Tietysti jos urheilullisempaa mallia on ostamassa on aina otettava huomioon että ylläpitäminen luonnollisesti tulee kalliimmaksi, euron tai xxxx euroa vuodessa.

              Perusvero varmaan mallista riippuen 1-300 e vuodessa enemmän.
              Vakuutuksista en osaa sanoa kun ne ovat aika hklökohtaisia jokaisella.

              Bensaahan se vie enemmän. +-2 litraa hyvä heitto ihanteelliselle maantie 100km kulutukselle.

              Kulutusosissa tietysti ne isoimmat erot ja varsinkin vähän erikoisemmissa osissa. Ihan jo alle 100e osassa saattaa olla monta kymppiä ero M sarjalaisen osassa verrattuna perusmalleihin. Mutta, niin tarviiko niitä kulutusosiakaan olla aina vaihtamassa, ne kun kuluu joka autossa ja sitten kun kuluu loppuun on hommattava uusi. Kerran se kirpaisee siis..

              Siispä, jos tarvitsee asiaa miettiä kulutuksen/ylläpito kustannuksien puolelta, en kehottaisi M sarjalaisen ostoa.

              Sana kalliimpi, on suhteellinen käsite
              Monissa osissa ei muutoma kymppi riitä eroksi. Otetaan nyt vaikka etujarrulevyt M3 ~160€ vs 325 ~30€, molemmat ATE:n levyt profiteilestä. M-sarjalaisen kun ostaa, niin ylläpitoon pitää varata reilusti enemmän rahaa ei M-sarjalaiseen.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Doni
                Moderator
                • Sep 2004
                • 2842
                • Kyrsälä

                Vanoksen öljypumpun laakerit leikannut kiinni tai öljypumpun shimmi mennyt huonon lukkorengas designin takia rikki ja mennyt öljypumpun väliin. Kuitenkin öljypumpusta kaikki rojut lentänyt jakopäähän ja joku osa tulltu venttiilikopasta läpi. Ja puhutaan siis vanoksen öljypumpusta, ei moottorin.

                Jälki on melko karua. Korjaus vielä hieman auki.
                Attached Files
                Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                Comment

                • PJS69
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2011
                  • 255
                  • Porvoo

                  No niin kokeneemmat ja viisaammat M3 tietäjät.
                  Neuvojanne kaivataan heti näin täysin aloittelevana M3 harrastajana.

                  Eli itselleni on tulossa maahan E46 M3 avo vm.2005.

                  Autoa kuskaava henkilö ilmoitteli eilen parista ongelmasta, ja ehkä merkittävin niistä mielestäni oli hänen seuraavanlainen ilmoituksensa: ...takapäässä on myös voimansiirrossa välystä. Joko perässä, kardaanissa tai nivelissä...

                  Koska mahdollisuuksia kyseisen "välys" ongelman aiheuttajaan on varmastikin hyvin monia erilaisia, ja itse en osaa moisia asioita ylipäätään selvittää, kaikki apu ja järkevät kommentit ovat siis enemmän kuin tervetulleita korjausten tekemiseen ammattimaisesti suhtautuvia yritys suosituksia myöden, kiitos...

                  Siis käytännön tasolla, mitkä kolme tai neljä asiaa on mielestänne yleisimpiä näissä värkeissä, jotka voivat voimansiirron "välyksen" tuntemuksen ihan kuskinpenkin persaukseen asti tuntea?

                  Kiitos etukäteen jo erittäin paljon mahdollisesta avustanne!

                  -Pete

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6721
                    • PK-seutu

                    Originally posted by PJS69 View Post
                    No niin kokeneemmat ja viisaammat M3 tietäjät.
                    Neuvojanne kaivataan heti näin täysin aloittelevana M3 harrastajana.

                    Eli itselleni on tulossa maahan E46 M3 avo vm.2005.

                    Autoa kuskaava henkilö ilmoitteli eilen parista ongelmasta, ja ehkä merkittävin niistä mielestäni oli hänen seuraavanlainen ilmoituksensa: ...takapäässä on myös voimansiirrossa välystä. Joko perässä, kardaanissa tai nivelissä...

                    Koska mahdollisuuksia kyseisen "välys" ongelman aiheuttajaan on varmastikin hyvin monia erilaisia, ja itse en osaa moisia asioita ylipäätään selvittää, kaikki apu ja järkevät kommentit ovat siis enemmän kuin tervetulleita korjausten tekemiseen ammattimaisesti suhtautuvia yritys suosituksia myöden, kiitos...

                    Siis käytännön tasolla, mitkä kolme tai neljä asiaa on mielestänne yleisimpiä näissä värkeissä, jotka voivat voimansiirron "välyksen" tuntemuksen ihan kuskinpenkin persaukseen asti tuntea?

                    Kiitos etukäteen jo erittäin paljon mahdollisesta avustanne!

                    -Pete
                    Heitetään nyt ensin ilmoille se fakta, että E46 M3 malleissa on tottumattomalle hieman välystä nimenomaan kardaanin - perän alueella liikkeelle lähtiessä varsinkin.

                    Onko ko. kuski ajanut aiemmin näillä miten paljon?
                    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                    Comment

                    • Doni
                      Moderator
                      • Sep 2004
                      • 2842
                      • Kyrsälä

                      Originally posted by PJS69 View Post
                      No niin kokeneemmat ja viisaammat M3 tietäjät.
                      Neuvojanne kaivataan heti näin täysin aloittelevana M3 harrastajana.

                      Eli itselleni on tulossa maahan E46 M3 avo vm.2005.

                      Autoa kuskaava henkilö ilmoitteli eilen parista ongelmasta, ja ehkä merkittävin niistä mielestäni oli hänen seuraavanlainen ilmoituksensa: ...takapäässä on myös voimansiirrossa välystä. Joko perässä, kardaanissa tai nivelissä...

                      Koska mahdollisuuksia kyseisen "välys" ongelman aiheuttajaan on varmastikin hyvin monia erilaisia, ja itse en osaa moisia asioita ylipäätään selvittää, kaikki apu ja järkevät kommentit ovat siis enemmän kuin tervetulleita korjausten tekemiseen ammattimaisesti suhtautuvia yritys suosituksia myöden, kiitos...

                      Siis käytännön tasolla, mitkä kolme tai neljä asiaa on mielestänne yleisimpiä näissä värkeissä, jotka voivat voimansiirron "välyksen" tuntemuksen ihan kuskinpenkin persaukseen asti tuntea?

                      Kiitos etukäteen jo erittäin paljon mahdollisesta avustanne!

                      -Pete
                      Ensiksi on hyvä tarkistaa että apurungon kiinnitykset on kunnossa ja samoin apurungon puslat.

                      Näissä laitteissa on perässä vakiona suurempi välys ja kilometrien mukaan välys myös hieman kasvaa.

                      Välyksen tuntua voi hieman pienentää uusimalla kardaanin vakionopeusnivelen. Tämä ei pienennä itse perän välystä.
                      Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                      Comment

                      • PJS69
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2011
                        • 255
                        • Porvoo

                        Originally posted by pyroz View Post
                        Heitetään nyt ensin ilmoille se fakta, että E46 M3 malleissa on tottumattomalle hieman välystä nimenomaan kardaanin - perän alueella liikkeelle lähtiessä varsinkin.

                        Onko ko. kuski ajanut aiemmin näillä miten paljon?
                        Kiitos kovasti jo parista saamastani vastauksista, ja tietääkseni auton noutamisessa minua nyt erittäin hienosti auttanut henkilö on todellakin ajellut erilaisilla BMW:llä erittäinkin paljon...

                        Mutta keskustelen tästä hänen huomauttamasta voimalinja "välyksestä" lisää, kun kohdataan kasvotusten satamassa.

                        Comment

                        • Ruut
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2008
                          • 174
                          • Jyväskylä

                          Joo nosturille vaan tsekkaamaan kaikki mahdollinen, jo ihan ennalta ehkäisy mielessä.

                          Tuo perän repeäminen niin kovin yleistä näissä ja vittumaista korjailla jos ei ole kunnon välineitä.
                          E46 M3 '01 rata-prokkis
                          EX: E36 325i '91
                          Kaikkia audista tojotaan
                          (nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
                          + perseestä perämoottoriin

                          "Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"

                          Comment

                          • PJS69
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2011
                            • 255
                            • Porvoo

                            Jotta ei jää pää konepellin ”väliin”, niin saisiko mistään hinta/laatu suhteeltaan järkevämmin kaasujousia (OEM 51237893236) ostettua kuin originaalit palttia rallaa 44€ per kpl? Ovat meinaan ihan ”kuoleentuneet” nuo vanhat...

                            Comment

                            • Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6936
                              • N/A

                              Originally posted by PJS69 View Post
                              Jotta ei jää pää konepellin ”väliin”, niin saisiko mistään hinta/laatu suhteeltaan järkevämmin kaasujousia (OEM 51237893236) ostettua kuin originaalit palttia rallaa 44€ per kpl? Ovat meinaan ihan ”kuoleentuneet” nuo vanhat...
                              Oletko katsonut esim. www.autodoc.fi ? Sinne rekkarilla tutkimaan.
                              Tuolta olen tilannut E46 kaasujouset eteen ja taakse uudet, tosin tavan sedaniin.

                              Comment

                              • PJS69
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2011
                                • 255
                                • Porvoo

                                Yep, autodoc.fi sovellus ilmoitti ainakin eilen, että ei löydy konepellin kaasujousia autooni. Takaluukun kylläkin. Saksalaisia puljuja olen viikonloppuna selaillut useitakin, mutta eipä sielläkään sattunut silmiini edullisemmin. Nuo OEM hinnat löysin tästä puljusta (www.bmwautodalys.lt). Onko kellään kokemuksia muuten tuolta tilaamisesta eli toimiiko kuin junan vessa vai ei...tarvitsisin meinaan hiukan muutakin osaa tilata kuin vain ja ainoastaan nuo konepellin kaasujouset...:think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎