Originally posted by Haggis
View Post
E46 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Joudut varmaan mankeloimaan kaaria talvikumejakin varten, siinä ja siinä mahtuuko ilman mankelointia. Miksi et voi laittaa +30 ET:llä olevia vanteita? Myy nuo pikku ET:llä olevat.
-
Hehe... Toivottavasti autos on todella matala...Originally posted by E46-318D View PostJust laitoin e46 Touringiin alle 9x17 et25 hyvin pyörii 215/40 kumeilla. mittari virhettä tuli n.10km/h
Comment
-
Originally posted by E46-318D View Post
Ei oo matala vielä, ens keväänä säädettävää alustaa alle!
kuvia kehiin...
eihän tollaset kumit ylty kaariin asti vakio alustalla, vaikka vanteet tulisi 10cm kaarien ulkopuolelle
Comment
-
Pitääpä laittaa kuvia, kunhan kerkiän ottamaan... Niin ja vanteina on mam mt1Originally posted by bemu2000 View Postkuvia kehiin...
eihän tollaset kumit ylty kaariin asti vakio alustalla, vaikka vanteet tulisi 10cm kaarien ulkopuolelle 
E36 320 cabrio
ex: E46 318D Touring
ex: E36 320A Touring
Comment
-
Originally posted by E46-318D View PostJust laitoin e46 Touringiin alle 9x17 et25 hyvin pyörii 215/40 kumeilla. mittari virhettä tuli n.10km/h
Originally posted by E46-318D View Post
Ei oo matala vielä, ens keväänä säädettävää alustaa alle!
Onko Mexican Lowrider tyyli vihdoin ryminällä rantautunut Suomeen...ja bemareista aloittaen

Last edited by Hemi; 14-09-2010, 01:13.
Comment
-
Mahtuukos kymppilevee ET35 pyörimään coupen vakiotakakaarissa 255/35 kumilla, entä edessä 9" ja et 40 225/40.
Itse kun en tiedä näistä venytysjutuist mitään, niin alkaako tolla setillä jo venymään, niin että pistää silmään?
Vai pitääkö tyytyä ihan 8.5 sekä 9. Ainahan se leveys kiinnoistaisi, samaan konkurssiin
Niin ja tietysti 18"
e. ilmeisesti ei venähtäis kyllä yhtään, mutta joku guru voisi tulla vielä tämän varmistamaan..
e2 kattelin vähän tyrestrech.comia, saa kyllä edessä unohtaa 9" + 225 yhistelmä
Last edited by Kaivo; 14-09-2010, 12:46.
Comment
-
Edessä ei ongelmaa mutta takana on siinä ja siinä mahtuuko vakiokaarissa pyöriin. No kyllähän ne vähän venähtää ne kumit vanteiden päälle, 225/40 on viimeinen laillinen koko 9" vanteelle ja 255/35 10" vanteelle. Omasta mielestä venytys ei ole silmään pistävä/ruma tuolla vanne ja rengassetupilla.Originally posted by Kaivo View PostMahtuukos kymppilevee ET35 pyörimään coupen vakiotakakaarissa 255/35 kumilla, entä edessä 9" ja et 40 225/40.
Itse kun en tiedä näistä venytysjutuist mitään, niin alkaako tolla setillä jo venymään, niin että pistää silmään?
Niin ja tietysti 18"
e. ilmeisesti ei venähtäis kyllä yhtään, mutta joku guru voisi tulla vielä tämän varmistamaan..
Comment
-
-
Eteen menee heittämällä, mutta takana teettää töitä. Itsellä touringissa 10x19ET37 ja kaaret rullattu. Vähän raapii kovimmissa töyssyissä kuorman kanssa. Renkaiksi 225/35 eteen ja taakse 255/30Originally posted by A^A View PostMiten tälläset pyöris matalan E46 sedanin alla:
Vanteet on 19 tuumaiset
Edessä 8.5" ET 38
Takana 10" ET 35
Järkevät renkaat tuolle paketille?Tesla Model 3 Performance
EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
EX: VW Touran 2.0 TDI
EX: VW R6 Polo GTI
EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
EX: BMW E91 325dA M-sport
EX: BMW E46 320d touring M-sport
EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH
Comment
-
Edessä ei tosiaan ongelmaa, menee hienosti eikä ota kiinni. Mutta takana tulee raapimaan kiinni 255/30 renkailla, mikäli camber on hiukankaan sitä mitä sen pitäisi olla. Ongelma on oikeastaan enemmän takapuskurin kiinnike kuin itse kaari rullauksen jälkeen. Eli melkoisesti mankelia takakaarille ja luultavasti joudut muotoilemaan sitä takapuskurin etupäätä jollain konstilla.Originally posted by A^A View PostMiten tälläset pyöris matalan E46 sedanin alla:
Vanteet on 19 tuumaiset
Edessä 8.5" ET 38
Takana 10" ET 35
Järkevät renkaat tuolle paketille?"I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
Mites tämmönen setti mahtaa pyöriä Touringin alla jossa H&R CupKit ja takakaaret rullattu maltillisesti, takapuskurin etukiinnitystä+muovia muokattu:
8.5"x18" ET34 225/40
9.5"x18" ET38 255/35
Itse veikkaan että ei raavi, mutta kehtaisko jääkö vanne nyt kuitenkin liian sisälle? 5mm spacerit taakse niin saattaa jo ottaa kiinni..
Mikä ET sulla NokiLeka oli RH? vanteissa (etu ja taka) ja mitkä gummit?
Muistaakseni tuli aikalailla sopivasti ulos kaaresta ne vanteet.
Comment
-
Pitäisi pyöriä ihan hienostiOriginally posted by Dani View PostMites tämmönen setti mahtaa pyöriä Touringin alla jossa H&R CupKit ja takakaaret rullattu maltillisesti, takapuskurin etukiinnitystä+muovia muokattu:
8.5"x18" ET34 225/40
9.5"x18" ET38 255/35
Itse veikkaan että ei raavi, mutta kehtaisko jääkö vanne nyt kuitenkin liian sisälle? 5mm spacerit taakse niin saattaa jo ottaa kiinni..
Mikä ET sulla NokiLeka oli RH? vanteissa (etu ja taka) ja mitkä gummit?
Muistaakseni tuli aikalailla sopivasti ulos kaaresta ne vanteet.
Mulla oli edessä 8,5x18 ET35 ja takana 9,5x18 ET35. 245/35 kumilla ei ottanut rullatuilla kaarilla kiinni. 255/35 kumi raappaili isommissa heitoissa takapuskurin etureunaan, samoin kuin ET30 245/35 kumilla, siksi tuo alikoko rengastus. Mutta en usko että ET38 ottaa kiinni 255 kumillakaan. Mulla oli kylläkin camberia hiukan enemmän kuin ohje antaa, eli takana -0,50º kun ohje antaa -1,15º.
Eli tuolla setupilla pitäisi tulla juuri sopivasti esille kaaresta ilman että ottaa kiinni. Jos laitat 5mm spacerin väliin niin luultavasti ottaa kiinni nimenomaan siihen puskurin etureunaan, vaikka olisi hiukan muokattukin. Eli sitten pitää lähteä hakemaan kapeampaa rengasta. Mulla on nyt alla 8/9x18" ET40 edessä ja takana, tavoitteena palata takaisin oikeaan rengaskokoon eli 225/255-18. Kunhan nuo vanhat ensin sulaa alle.Last edited by NokiLeka; 06-10-2010, 13:13."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
Comment