Originally posted by pkuitune
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by TFV View PostVitun söörtsi.
Mites E46:ssa saa celsiukset takaisin näyttöön. Vaimo soitti, että fahrenhettia näkyy.Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostTänään oli -22 ja oli roikassa n. 2h säteilylämppärillä ja ei kyllä mitään vaikeuksia startissa, hehkuttaa sen 2s ja lähtee samantien käyntiin.
Ettei vain olisi KooHoo:lla hehkuissa vikaa?
Kyllä se on lähtenyt niinkuin palmun alta, jos pakkasta esim. -5 astetta tai vaikka auto olisi usiammankin tunnin seisonut kovemmillakin pakkasilla. Eipä tuosta akusta ollut pyörittämään kovin kauaa, mutta kyllähän tuo jo iltapäivästä paukahti tulille. Jos kone vähänkin lämmin niin hehkuttaa ei pidä kuin max. sen puoli sekuntia, mutta nyt vahvasti epäilyttää, että kone ei lämpene piuhan päässä ollenkaan. Nyt auto ollut testin vuoksi varaston pistokkeesta jatkuvasti lämmityksessä 8 tuntia, eikä esim. kansi tuntunut lämmenneen yhtään! Kyllähän se vesitilaankin lämmön pitäisi johtua tuossa ajassa. Kohta pitäis lähtä liikenteeseen, niin näkee onko lämmennyt yhtään. Kyllä sen jo koneen pyörimisen nihkeydestä ja alun käynnistä kuulee, että en ole pelkän hehkutuksen pituuden varaan arviotani perustanut.
Noh, tutun pajalle varailtu huomiseksi aikaa alustavasti, niin taidampa hakea uuden vastuksen jos ei nytkään ole lämmennyt. Toki kun auto on nosturilla ja pohjamuovi irti, niin täytyy vielä käsin kokeilla, että lämpeneekö vastus ja sitten vielä testata uudella vastuksella irrallaan, ettei vain olisi viimeinen piuhan pätkä haaroittimelta vastukselle rikki kuten kaverin Audissa tuossa taannoin....
Comment
-
-
Kuskin ikkuna alkoi reistaamaan. Päivällä avasin ikkunan, vähän nahkeasti laski alas. Ylöspäin ei sitten enää suostunutkaan tulemaan, muuta kuin avaus/sulkemis nappia ylös ja väkisin lasia ylöspäin nykimällä. Tämän jäkleen ei suostunut enää liikkumaan mihinkään suuntaan. Oven sisältä kuuluu kyllä jonkin näköistä surinaa, että jotain kyllä tapahtuu, mutta ikkuna ei vaan liiku mihinkään Mikäköhän mahtoi mennä?? En usko että nosto moottori kuitenkan.. Ihan hirveästi ei kiinnostaisi lähteä tuonne pakkaseen sen ihmeemmin tutkimaan. Että jos jollain sattuisi olemaan jotain vinkkiä niin helpottaisi kummasti Kaikki muut lasit toimii ihan normaalisti. Ja siis sedanista oli kyse.
Comment
-
-
Sattuipas tänään tuossa ilta yhdeksän tienoilla ylimääräisiä sydämenlyöntejä aiheuttanut juttu. Olin viittä minuuttia aikasemmin kylmäkäynnistänyt auton ja lähtenyt ajelemaan Helsinkiin päin viittäkymppiä, kun huomaamatta lämpömittarin viisari kipusi ihan tappiin. Siinä sitten tuli säikähdettyä aika hyvin; auto tien reunaan, virrat pois ja konepelti auki.
Totesin ekaksi käsituntumalla, ettei kone ollut mitenkään erityisen lämmin eikä se pitänyt mitään sihinääkään. Sen jälkeen uskalsin kurkata jäähdyttimeen ja lopputulos olikin se, ettei se neste siellä edes kiehunut. Siinä sitten mietin että mitähän helvettiä tässä nyt pitäisi tehdä ja kokeilin kerran kääntää uudestaan virrat päälle, jolloin viisari kipusi yhä ihan sinne punaiselle. Toisella yrittämällä lämpömittarin viisari ei enää noussut vaan jäi siniselle.
Jäipähän mietityttämään, että mikä mahtoi tuonkin syynä sitten olla. Onneksi vika oli vain mittarissa, ei koneessa. Mene ja tiedä sitten...BMW 318i -99
Comment
-
-
Originally posted by pkuitune View PostSattuipas tänään tuossa ilta yhdeksän tienoilla ylimääräisiä sydämenlyöntejä aiheuttanut juttu. Olin viittä minuuttia aikasemmin kylmäkäynnistänyt auton ja lähtenyt ajelemaan Helsinkiin päin viittäkymppiä, kun huomaamatta lämpömittarin viisari kipusi ihan tappiin. Siinä sitten tuli säikähdettyä aika hyvin; auto tien reunaan, virrat pois ja konepelti auki.
Totesin ekaksi käsituntumalla, ettei kone ollut mitenkään erityisen lämmin eikä se pitänyt mitään sihinääkään. Sen jälkeen uskalsin kurkata jäähdyttimeen ja lopputulos olikin se, ettei se neste siellä edes kiehunut. Siinä sitten mietin että mitähän helvettiä tässä nyt pitäisi tehdä ja kokeilin kerran kääntää uudestaan virrat päälle, jolloin viisari kipusi yhä ihan sinne punaiselle. Toisella yrittämällä lämpömittarin viisari ei enää noussut vaan jäi siniselle.
Jäipähän mietityttämään, että mikä mahtoi tuonkin syynä sitten olla. Onneksi vika oli vain mittarissa, ei koneessa. Mene ja tiedä sitten...E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Comment
-
-
Originally posted by pkuitune View PostSattuipas tänään tuossa ilta yhdeksän tienoilla ylimääräisiä sydämenlyöntejä aiheuttanut juttu. Olin viittä minuuttia aikasemmin kylmäkäynnistänyt auton ja lähtenyt ajelemaan Helsinkiin päin viittäkymppiä, kun huomaamatta lämpömittarin viisari kipusi ihan tappiin. Siinä sitten tuli säikähdettyä aika hyvin; auto tien reunaan, virrat pois ja konepelti auki.
Totesin ekaksi käsituntumalla, ettei kone ollut mitenkään erityisen lämmin eikä se pitänyt mitään sihinääkään. Sen jälkeen uskalsin kurkata jäähdyttimeen ja lopputulos olikin se, ettei se neste siellä edes kiehunut. Siinä sitten mietin että mitähän helvettiä tässä nyt pitäisi tehdä ja kokeilin kerran kääntää uudestaan virrat päälle, jolloin viisari kipusi yhä ihan sinne punaiselle. Toisella yrittämällä lämpömittarin viisari ei enää noussut vaan jäi siniselle.
Jäipähän mietityttämään, että mikä mahtoi tuonkin syynä sitten olla. Onneksi vika oli vain mittarissa, ei koneessa. Mene ja tiedä sitten...
Säikähdin myös aivan helvetisti ja saman tien tien sivuun, sammutin auton ja ihmettelin tilannetta hetken, sitten auto taas tulille ja mittari olikin taas kuten pitää. Joku hämärä bugi mittaristossa joka ilmeni tasan kerran.
Comment
-
-
Originally posted by TFV View PostKävi jäässä ja suli? Tarkasta nesteen pakkaskestävyys.
Comment
-
-
15-20km että nousee lämmöt normaaliin? wtf.
Omassa kun lähtee esilämmitettynä katoksesta -24 kelissä ajamaan on lämpömittari tasan puolvälissä 5km ajon jälkeen. Tosin teen yleensä niin että kun lähden ajamaan pistän puhalluksen yleensä noin 1/4 teholle paneelista ja kun lämmöt ovat puolvälissä painan "AUTO" nappia. Tämä ainaskin jonkinverran nopeuttaa nesteitten lämpeämistä.
Vaikuttaa kyllä aika lämpimältä tuo E46 talvella ja tuo auto a/c hienosti jakaa lämpöä myös jaloille kunnolla.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View Post15-20km että nousee lämmöt normaaliin? wtf.
Omassa kun lähtee esilämmitettynä katoksesta -24 kelissä ajamaan on lämpömittari tasan puolvälissä 5km ajon jälkeen. Tosin teen yleensä niin että kun lähden ajamaan pistän puhalluksen yleensä noin 1/4 teholle paneelista ja kun lämmöt ovat puolvälissä painan "AUTO" nappia. Tämä ainaskin jonkinverran nopeuttaa nesteitten lämpeämistä.
Vaikuttaa kyllä aika lämpimältä tuo E46 talvella ja tuo auto a/c hienosti jakaa lämpöä myös jaloille kunnolla.
Täytyypä ite kokeilla tuota, että laittaa ensin puhalluksen pienelle ja nostaa vasta tien päällä kun lämmöt nousee. Turhaahan se on puhalluttaa haaleaa ilmaa.
Asiasta kolmanteen, osaat varmaan vastata siihen, että saako tuota automaatti-ilmastoinnin auto-nappia käyttää talvella? :think Oon kuullu ettei ilmastointia sais käyttää talvella ettei se mene rikki. En tosin ymmärrä mikä automaatti-ilmastoinnissa olis järki jos sitä ei joskus sais käyttää. Sitä vartenhan se on että sisäilma pidetään halutulla lämmöllä Kiitos jos saan vastausta asiaan. Ohjekirja kun on in deutch niin ei paljon ymmärrä parin saksan kurssin käyneenä.BMW E46 318d 10/04
Comment
-
-
Originally posted by huppu View PostMoro.
Täytyypä ite kokeilla tuota, että laittaa ensin puhalluksen pienelle ja nostaa vasta tien päällä kun lämmöt nousee. Turhaahan se on puhalluttaa haaleaa ilmaa.
Asiasta kolmanteen, osaat varmaan vastata siihen, että saako tuota automaatti-ilmastoinnin auto-nappia käyttää talvella? :think Oon kuullu ettei ilmastointia sais käyttää talvella ettei se mene rikki. En tosin ymmärrä mikä automaatti-ilmastoinnissa olis järki jos sitä ei joskus sais käyttää. Sitä vartenhan se on että sisäilma pidetään halutulla lämmöllä Kiitos jos saan vastausta asiaan. Ohjekirja kun on in deutch niin ei paljon ymmärrä parin saksan kurssin käyneenä.
Automaatti-ilmastoinnin nappia voit käyttää talvella, ilmastointi ei lähde pyörimään enää kun on pakkasta (olikohan maaginen raja -3 astetta?). Itselläni M57 varustetulla moottorilla menee n.4-5km myös että on käyntilämpötilassaan, 83astetta. Tarkoitus olisi EGR-termari itselläni vaihtaa, noidenhan pitäisi käydä vielä kuumempana omasta mielestäni.
Ja itselläni tosiaan kesät-talvet auto-nappula päällä ja 20-astetta lämmönpyynti.Last edited by Jolli; 30-11-2010, 09:09.Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
-
E46 automaatti-ilmastoinnin AUTO painikehan vaan säätää lämpötilan ja puhalluksen. Ja tietty lämpimällä ilmastoinnin käytön tarpeen. Mutta talvella tai alle +3 asteen ei ilmastointi lähde tietääkseni edes käyntiin. Myöskin jos ilmastoinnin nappulasta sammuttaa ilmastoinnin, ei se lähde käyntiin kuumallakaan, vaikka olisi AUTO käytössä.
Comment
-
-
Originally posted by huppu View PostMoro.
Täytyypä ite kokeilla tuota, että laittaa ensin puhalluksen pienelle ja nostaa vasta tien päällä kun lämmöt nousee. Turhaahan se on puhalluttaa haaleaa ilmaa.F30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
-
Webaston hintoja kävin kyselemässä ja tuumivat koko paketin hinnaksi asennuksineen 2000+ Euroa riippuen onko väyläohjattu vai ei.
Miten kun nyt luultavasti on väyläohjattu niin mitä mahtaa maksaa 320 Dieselin -05 Väyläohjain Eepperille ja saako mistään muualta kuin BMW:n omalta timanttitiskiltä?Ex/Lancer Evolution 8
E46 -05 Coupe Diesel facelift
Bawarian-sound-werks
Comment
-
Comment