Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuoppo
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 558
    • Joensuu

    Toki voi ostaa, mutta ei kehtaisi toiseen talveen lähteä enää samoilla öljyillä. Audissa ainakin onnistuu, mutta eikö sitten bemarissa ?
    G30 530e xDrive iPerformance -20
    E70 X5 xDrive40d -10

    Comment

    • Ändi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 1292
      • Pori

      kai sä senvoit huoltaa vaikkei ajotietokone käskekkään.
      Hieman omaaloitteisuutta.
      sigpic
      E46 2d 330 -02
      EX.
      E36 2d 328 -97
      e92 335d -07
      330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
      Audi S4 -99 (324hp/497nm)
      Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
      Bmw 325 iA 2D -93
      Bmw 325 4d -92

      Comment

      • Orvix
        BTCF Member
        • Sep 2008
        • 140
        • Akaa

        E46 sisävalopaketti

        Illat pimenee niin tuli mieleen päivittää sisävalot ledeihin. Samalla tekisi mieli laittaa jalkatilaan omat valonsa, joiden oletan kuuluvan sisävalopakettiin. Jotta projekti tulisi tehtyä kunnolla niin haluaisin käyttää alkuperäisiä "umpioita" ja mahdollisesti myös johtoja.

        En vain millään onnistu löytämään kyseisiä osia netin Online-katalogeista. Onko jollain kokemusta valojen laitosta tai tiedossa noita osanumeroita?
        E91 325d -10 M-Sport

        Comment

        • Jolli
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 2556
          • Virolahti

          Originally posted by Tuoppo View Post
          Toki voi ostaa, mutta ei kehtaisi toiseen talveen lähteä enää samoilla öljyillä. Audissa ainakin onnistuu, mutta eikö sitten bemarissa ?
          Kuten manuaalissa lukee, öljyt vaihdettava huoltoilmaisimen mukaan TAI kerran vuodessa. Ei ole lehmän vika jos heinä on huonoa
          Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

          Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
          PM tavoittaa, puhelimella ei.

          Comment

          • antti79
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 2499
            • Littoinen

            Originally posted by BMWjunkie View Post
            Jaa... ainakin oulun veholla valistivat että matto on juurikin bmw:n jotakin omaa lastenistuinta varten. Juniorin istuin painaa ilmeisesti jostakin tietystä kohdasta istuinta ja mattoa ja matkustajan airbag kytkeytyy automaattisesti pois päältä ja valo syttyy. Ajan kanssa tämä matto sitten kuluu kun siinä istutaan ja rupeaa polttelemaan valoa ja kytkee airbagin pois itsekseen. Mulla ainakin ongelma korostui aina kun vänkärin penkillä vielä istui joku. Miksi se matto tunnustelisi vain istuuko siinä penkillä joku, tai ei istu, ja sitten vain polttaisi airbagin valoa?
            No perhana, hieno homma jos asia on näin. Vielä kuitenkin rohkenen olla erimieltä asiasta, mutta toivottavasti joku valaisee lisää. Itse elän siinä luulossa että tunnistinmatto tunnistaa penkillä istuvan ja läväyttää bägin naamalle jos kolaroit, muuten jää bägi laukeamatta. Korjatkaa jos olen väärässä.:think
            sigpic
            Originally Posted by jari kihlman
            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

            Comment

            • Tuoppo
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2007
              • 558
              • Joensuu

              Originally posted by Jolli View Post
              Kuten manuaalissa lukee, öljyt vaihdettava huoltoilmaisimen mukaan TAI kerran vuodessa. Ei ole lehmän vika jos heinä on huonoa
              Lukeeko siinä manuaalissa, että mikä öljy laatu on minimi vaatimus pitkälle huoltovälille ja saisiko näitä huonompia käyttää ollenkaan? Minulla nuo kirjat on ruotsiksi niin niistä ei oikeen pääse jyvälle
              G30 530e xDrive iPerformance -20
              E70 X5 xDrive40d -10

              Comment

              • Jolli
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 2556
                • Virolahti

                Originally posted by Tuoppo View Post
                Lukeeko siinä manuaalissa, että mikä öljy laatu on minimi vaatimus pitkälle huoltovälille ja saisiko näitä huonompia käyttää ollenkaan? Minulla nuo kirjat on ruotsiksi niin niistä ei oikeen pääse jyvälle
                Enpä ole kiinnittänyt enempää huomiota, itselläni lappuset italiaksi
                Mutta, jos LL-04 öljy kelpaa uudempiinkin koneisiin pitkällä huoltovälillä, niin miksei myös vanhempiin koneisiin.
                Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                PM tavoittaa, puhelimella ei.

                Comment

                • Enliz
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 1503
                  • Espoo

                  Originally posted by antti79 View Post
                  No perhana, hieno homma jos asia on näin. Vielä kuitenkin rohkenen olla erimieltä asiasta, mutta toivottavasti joku valaisee lisää. Itse elän siinä luulossa että tunnistinmatto tunnistaa penkillä istuvan ja läväyttää bägin naamalle jos kolaroit, muuten jää bägi laukeamatta. Korjatkaa jos olen väärässä.:think
                  Tunnistinmatto tunnistaa vissiin yli 15kg painon. Tällöin kolari tilanteessa bägi laukeaa.
                  Last edited by Enliz; 20-09-2010, 21:53.
                  now: Mercedes Benz 350e AMG
                  ex: f30 320i M-Sport
                  ex: e46 320i M-Sport II
                  ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                  ex: e36 316i Compact
                  ex: e39 530i M-Sport
                  ex: e46 320Cd M-Sport II

                  Comment

                  • alpine3
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2010
                    • 1265
                    • Kajjjaani

                    Originally posted by antti79 View Post
                    No perhana, hieno homma jos asia on näin. Vielä kuitenkin rohkenen olla erimieltä asiasta, mutta toivottavasti joku valaisee lisää. Itse elän siinä luulossa että tunnistinmatto tunnistaa penkillä istuvan ja läväyttää bägin naamalle jos kolaroit, muuten jää bägi laukeamatta. Korjatkaa jos olen väärässä.:think
                    Äh, samapa tuo. Pääasia että ongelma korjautui sillä maton vaihdolla
                    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                    Comment

                    • Retoe46
                      Newbiemmer
                      • Feb 2010
                      • 3
                      • Oulu

                      Vilkkuongelmaa!

                      Tätä vois varmaan tutkiskella itsekin eteenpäin, mutta kyselen kuitenkin täältä kokemuksia.

                      Vika on seuraavanlainen, vasemmalle puolelle vilkutettaessa vilkutus on noin tuplasti tavallista nopeampaa.

                      Mitä on tehty:
                      - Polttimet ehjät
                      - takavilkun maajohto uusiksi
                      - etuvilkun kosketuksen ja johtojen tarkastus (osajohdoista teipattu)
                      - sivuvilkkuun en ole koskenut
                      - jännitetaso (pulssijännite korkea) vasen 1,5v/oikea 3v

                      Mahdolliset viat todennäköisyysjärjestyksessä:

                      1. maaongelma (kosketus)=etupään johtojen vaihto
                      2. vilkkuviiksi rikki
                      3. valomoduuli viallinen (tässä ei tietääkseni vilkkureleitä, vaan valomoduuli ohjaa?)

                      Ksysymys: 1. Onko ollut vastaavaa ongelmaa? 2. Miten noista saisi selvyyden? (oma kuvitelma on, että alhainen jännitetaso viittaisi kohtaan 1.)

                      Ps. Mikäli tietäjä löytyy lähialueelta tarjoan oluen..
                      ******************************
                      Volvo 144s -69
                      Saab 96 v4 -73
                      Toyota Corolla -83
                      Bmw e30 318i -83
                      Renault Clio 1.4 -01
                      Renault Megane 1.6 -0.3
                      Peugeot 607 -00
                      Volvo v70 D5 -03
                      Bmw e46 320d -02
                      ******************************

                      Comment

                      • pav
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2004
                        • 178
                        • Varkaus

                        Originally posted by Retoe46 View Post
                        Tätä vois varmaan tutkiskella itsekin eteenpäin, mutta kyselen kuitenkin täältä kokemuksia.

                        Vika on seuraavanlainen, vasemmalle puolelle vilkutettaessa vilkutus on noin tuplasti tavallista nopeampaa.

                        Mitä on tehty:
                        - Polttimet ehjät
                        - takavilkun maajohto uusiksi
                        - etuvilkun kosketuksen ja johtojen tarkastus (osajohdoista teipattu)
                        - sivuvilkkuun en ole koskenut
                        - jännitetaso (pulssijännite korkea) vasen 1,5v/oikea 3v

                        Mahdolliset viat todennäköisyysjärjestyksessä:

                        1. maaongelma (kosketus)=etupään johtojen vaihto
                        2. vilkkuviiksi rikki
                        3. valomoduuli viallinen (tässä ei tietääkseni vilkkureleitä, vaan valomoduuli ohjaa?)

                        Ksysymys: 1. Onko ollut vastaavaa ongelmaa? 2. Miten noista saisi selvyyden? (oma kuvitelma on, että alhainen jännitetaso viittaisi kohtaan 1.)

                        Ps. Mikäli tietäjä löytyy lähialueelta tarjoan oluen..
                        Minulla E46 teki tuota heti ajon alussa. Minulla paloi myös laturin valo, joka korjaantui jännitteenmuuntimen vaihdolla. Eli epäilen että kyseessä oli akun matala varaustaso. Tosin minulle se teki sitä oikealle käännyttäessä...

                        Comment

                        • eri-ernesti
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2009
                          • 241
                          • Hämeenlinna / Mikkeli

                          Eikai tuo tomaattilota ala kiukutteleen kun kesänakit on 225 /40 / 18 ja talvella 225 /50 / 17, orkkisvanteilla. Näissähän on eri halkasijat? Mahtuuko nuo ees enään pyörimään raapimatta?
                          VOOORT
                          K7 gsx-r 1000 rata

                          Comment

                          • GARFFi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 5541
                            • Kankaanpää

                            Originally posted by eri-ernesti View Post
                            Eikai tuo tomaattilota ala kiukutteleen kun kesänakit on 225 /40 / 18 ja talvella 225 /50 / 17, orkkisvanteilla. Näissähän on eri halkasijat? Mahtuuko nuo ees enään pyörimään raapimatta?
                            225/45R17 on ainaki joku suositus tai vstv. koko E36:sessa, joten olettaisin tässäkin mallissa olevan. Huomaa paino sanalla oletus ja korjata saa, jos olen väärässä.
                            MB E220 CDI -10
                            Ex.VW T5.1 -11
                            Ex. Ford Transit Custom -14
                            Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                            Ex. VW Golf+ -06
                            Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                            Ex. Honda CBR900RR -96
                            Ex. E36 325i Coupé -94
                            Ex. LADA 2105 1200S -89
                            Ex. LADA 2107 1300S -87
                            Ex. E36 320i -91

                            Comment

                            • Dani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 3847
                              • Espoo

                              Mikä olis paras tapa nostaa xenoneitten valokeilaa, nyt tuntuis olevan liian alhalla tuo valokeila. Valot liikkuu käynnistäessä alas ja takas normikorkeuteen (joka on ehkä liian alhalla), korkeussäätö toimii myös ajaessa eli korkeussäätöantureitten pitäis olla ehjät.

                              Tapahtuuko tämä säätö ihan mekaanisesti vai ohjelmallisesti?
                              sigpic
                              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                              Comment

                              • Jolli
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 2556
                                • Virolahti

                                Originally posted by GARFFi View Post
                                225/45R17 on ainaki joku suositus tai vstv. koko E36:sessa, joten olettaisin tässäkin mallissa olevan. Huomaa paino sanalla oletus ja korjata saa, jos olen väärässä.
                                225/45/17 ja 225/40/18 on sama vierintäkehä, eli ei 50-profiililla vaan mieluiten 45-profiililla 225 levyisenä
                                Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                                Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                                PM tavoittaa, puhelimella ei.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎