Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alleksi
    Newbiemmer
    • Jul 2010
    • 19
    • Tampere

    Originally posted by peltone View Post
    Koitappa pitää avainta siinä "viimisessä" asennossa ennen käynnistystä n. 20-30sek..
    Okei kiitoksia, täytyypä huomenna koittaa jos sillä lähtis.

    Comment

    • Ravermeister
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1508
      • Melkeen Turkkuses

      Originally posted by Stonde View Post
      Mä tarvisin e46 ohjekirjan.
      Saako noita vielä esim. metroautosta?
      Ja mihin hintaan?

      Auto on 330 touring -02.
      Lontoon murteella löytyy tuolta: http://www.linquist.net/motorsports/bmw/3manuals/
      -Turku Connection-
      HDJ80 4.2TD
      ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

      Comment

      • Stonde
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 305
        • Vilppula

        Originally posted by Ravermeister View Post
        Lontoon murteella löytyy tuolta: http://www.linquist.net/motorsports/bmw/3manuals/

        Kiitokset tästä!

        Comment

        • slowrider
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2007
          • 254
          • Salo

          Originally posted by alleksi View Post
          Tossa rupes jarrupalojen se varoitusvalo palaan. Hommasin uuden tunnistimen ja palat eteen kun sieltä näytti loppu olevan. Palat ja johto kii, sit meen kattoon niin ei mihinkään lähteny valo mittaristosta.. Pitääkö kuitata jotenkin se valo vai onko mahdollisesti takaakin palat loppu. Mut eikai niitten pitäis niin äkkiä kulua mitä edessä.
          Mulla oli sama juttu. ei auttanut toi virta päällä odottelu. Tein lopulta niin että katkaisin vanhan anturinjohdon ja liitin johdot yhteen. tämän "nollaustyökalun" käytin etuanturin liittimessä ja virrat päälle. Valo sammui eikä syttynyt enää kun "nollaamisen" jälkeen laitoin uuden anturin paikalleen.
          BMW S1000RR
          Nordic Superbike #2

          Comment

          • Rotax
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 30

            Originally posted by slowrider View Post
            Mulla oli sama juttu. ei auttanut toi virta päällä odottelu. Tein lopulta niin että katkaisin vanhan anturinjohdon ja liitin johdot yhteen. tämän "nollaustyökalun" käytin etuanturin liittimessä ja virrat päälle. Valo sammui eikä syttynyt enää kun "nollaamisen" jälkeen laitoin uuden anturin paikalleen.

            Mulla valo sammui kun maadoitin anturijohdon runkoon ja käänsin avaimesta virrat hetkeksi päälle.

            Comment

            • alleksi
              Newbiemmer
              • Jul 2010
              • 19
              • Tampere

              Kiitoksia peltone, tollai sammu hienosti. Virrat päällä oottelin ja meinas jo usko loppua että eikö toikaan auta, mut kyl se valo sit loppujen lopuks sammu. Odottavan aika on pitkää

              Comment

              • Ravermeister
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1508
                • Melkeen Turkkuses

                Mitäs eroa on E46 etualatukivarsissa kun niitä on kahta mallia, M-sport II -jousitettuihin ja normaaleihin.
                Onko sportissa vaan "kovemmat" nivelet vai onko tukivarren mitoissa oikein jotain eroa?

                Ja kumpi olisi omaan autoon oikea vaihtoehto kun varustelistassa lukee seuraava kohta: 226 Sport Suspension Settings
                -Turku Connection-
                HDJ80 4.2TD
                ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                Comment

                • NokiLeka
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2341
                  • Eurajoki

                  Originally posted by Ravermeister View Post
                  Mitäs eroa on E46 etualatukivarsissa kun niitä on kahta mallia, M-sport II -jousitettuihin ja normaaleihin.
                  Onko sportissa vaan "kovemmat" nivelet vai onko tukivarren mitoissa oikein jotain eroa?

                  Ja kumpi olisi omaan autoon oikea vaihtoehto kun varustelistassa lukee seuraava kohta: 226 Sport Suspension Settings
                  Tästä löytyy searchillä jonkin verran jutustelua.. Mutta sopivuuden puolesta molemmat menee alle. Jotain eroa voi olla tukivarren kulmissa, eli missä asennossa alapallonivel on tukivarteen nähden.
                  "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                  Comment

                  • Ravermeister
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1508
                    • Melkeen Turkkuses

                    Originally posted by NokiLeka View Post
                    Tästä löytyy searchillä jonkin verran jutustelua.. Mutta sopivuuden puolesta molemmat menee alle. Jotain eroa voi olla tukivarren kulmissa, eli missä asennossa alapallonivel on tukivarteen nähden.
                    Jotain tällasta arvelinkin. Ja hinnassa erona on kuitenkin monta kymppiä per tukivarsi
                    -Turku Connection-
                    HDJ80 4.2TD
                    ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                    Comment

                    • heeepo
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2007
                      • 71
                      • Tampere

                      kysytääs täälä kun ei tuossa toisessa threadissa näyttänyt aktiivisuutta olevan... eli eli itselle tulossa vm. 03 316 ja tuota huohotin "ongelmaa" mietiskelin, eli mistä erottaa onko koneessa lämmityksellä varustettu huohotin vai ei?
                      E46 Bmw 316 vm. -03
                      ex. E36 Bmw 323 vm. -96

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        CDV venttiilin deletointi e46

                        CDV venttiilin deletointi e46:sta. Esimerkin auto M54B22 koneinen 2001 touring. Lienee samanlainen homma muissakin?
                        11mm avolenkki , 2x 17mm kita-avain. Jarrunesteen vaihtovehkeet. Joku letkunpuristin , rohkea käyttää lukkopihtejä.

                        -Kiristä paikalleen kytkimen letkuun letkunkuristin(/lukkopihdit)
                        -Avaa kytkinnesteen putken juntturi 11mm (letkun puoleisesta päästä) , kierrä kokonaan auki ja vedä putkenpää ulos. Laitoin putkenpäähän ilmausruuvin kumihatun jotta työsylinteri ei tyhjene.
                        Vedä kannakkeesta letkunpää ulos ja kierrä CDV irti letkusta (17 ja 17 mm.)
                        -Kierrä juntturimutteri letkuun ja kiristä (ei tarvi älyttömiä , saa helposti rikkikin)
                        -Irrota letkunkuristin.
                        -Itse käytin ilmaamiseen "jarrunestekranaattia" ja toisessa päässä jarrunesteimuria. Muutamaan otteeseen nesteen virratessa sai jumpata pedaalin pohjaan ja ylös että kaikki kuplat sai pois ja kytkin irroittikin.
                        En tiedä miten sitkeä on ilmautumaan ilman kunnon vehkeitä..
                        -Nauti CDV-vapaasta autoilusta Mitään Amerikanihmemaan välikappaletta tuohon ei tarvita.



                        Huomauttakaa asia-, ja kirjoitusvirheistä niin editoin

                        -Jarno
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Ackbar
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 253
                          • Espoo

                          -02 e46 sedan 325i käytetty tohtorilla ja herjas siellä P0161 lambdatunnistin lämmityspiiri (lohko 2, tunnistin 2). Mistähän tuon löytää? Vaatiiko vaihdon jälkeen nollausta?

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Ackbar View Post
                            -02 e46 sedan 325i käytetty tohtorilla ja herjas siellä P0161 lambdatunnistin lämmityspiiri (lohko 2, tunnistin 2). Mistähän tuon löytää? Vaatiiko vaihdon jälkeen nollausta?
                            lohko 2 = lienee tässä tapauksessa pyttyjen 4-6 lambda
                            tunnistin 2= lienee tässä se jälkimmäinen. Neljähän noita kaikkiaan on.

                            mittaisin lambdan johdoista sen lämmityspiirin vastuksen jos ei tahdo arvalla vaihtaa lambdaa. En tosin osaa sanoa mikä vastuksen ohjearvo alue olisi mutta katkoksen ainakin saa kiinni.
                            Voihan sieltä olla vaan johtokin poikki tai liitin hapettunut..
                            Palaako moottorin häiriövalo ajossa?

                            Jarno
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Ackbar
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 253
                              • Espoo

                              Eipä pala ja katsastuksestakin meni läpi.

                              Lambda arvot oli:
                              Joutokäynnillä: 1,01 (Sallittu 0,97 - 1,03)
                              Yli 2000rpm: 1,00

                              Comment

                              • Pasi_K
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2003
                                • 680
                                • Tyrnävä

                                Tuskin palaa jos ainoastaan tuo on ainut vikakoodi. Ja ei kai vaikutakaan auton toimivuuteen koska nuo takimmaiset vain tarkkaileen kattien toimiitaa mutta ei säädä mitään...(?)
                                Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                                Tsekkaa myytävät osat tästä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎