Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaivo
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 866
    • Helsinki/Nurmijärvi

    Millassias säädettäviä alustasarjoja foorumin eenelikutosien alla on. Ite pitäis varmaan kesän aikana päivittää alusta, votgland tuntuu hyvältä, 500e säädettävä setti. Sit on tietty nää ta-technixit yms 200e säädettävät setit ja sitten tietty se kw var 1 vajaa tonni.

    Kokemuksia? Auto on perus dailydriver, välillä mutkapätkää.
    E39 530iA 2001

    Comment

    • nyyppa
      Bimmer Rookie
      • Apr 2010
      • 43
      • Etelä-suomi

      Originally posted by Sampsaa View Post
      Tarvis apuja ikkunanostimen kanssa. Alhaalta ja ylhäältä lähtevät vaijerit ovat irti eikä tietoa mihkä ne tulisivat. Alhaalla on noin 40 cm vaijeria ja se kelautuu 10 cm takasin jolloin yläpuolella oleva vaijeri tulee ulos 10cm. Onko myös moottorissa vikaa tai vaijerit solmussa?
      e46fanatics.com löytyy tee se itse ohjeet kuvien kera. korjaus parilla nippusiteellä. aikaa voi varata muutaman tunnin, joista yksi menee kun akun irroituksen jälkeen odotellaan, että oven airbagit on varmasti virrattomia.
      E92 - 325xi N53 - 2008

      Comment

      • tabasco
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2007
        • 851
        • fin

        Originally posted by nyyppa View Post
        e46fanatics.com löytyy tee se itse ohjeet kuvien kera. korjaus parilla nippusiteellä. aikaa voi varata muutaman tunnin, joista yksi menee kun akun irroituksen jälkeen odotellaan, että oven airbagit on varmasti virrattomia.
        Itse olen noita jonkin verran vaihdellut ja akkua tai airbageja ei ole tarvinnut irrottaa sähköistä, johto ainakin etuovissa riittää siihen että bägin irrottaa kiinnityksistään (kolme pulttia) jonka jälkeen sen voi laittaa ovenkarmista roikkumaan esim. rautalangan pätkän varaan. Tietysti omalla vastuulla (!) eli mitään vastuuta en ota jos bägi lävähtää auki kesken remontin.

        Comment

        • Mikozu
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2008
          • 256
          • Tampere

          Originally posted by Kaivo View Post
          Millassias säädettäviä alustasarjoja foorumin eenelikutosien alla on. Ite pitäis varmaan kesän aikana päivittää alusta, votgland tuntuu hyvältä, 500e säädettävä setti. Sit on tietty nää ta-technixit yms 200e säädettävät setit ja sitten tietty se kw var 1 vajaa tonni.

          Kokemuksia? Auto on perus dailydriver, välillä mutkapätkää.
          Täällä tuo Vogtland ollut jonkun aikaa alla, positiivinen kokemus. Talvikelillä vertailuna m-sport alustaan, hieman pintapehmeämpi ryöpyissä. Kovaa ei ole vielä päässytkään ajamaan, eikä vertailukohtia ole 1ke setteihin, mutta vakioon verrattuna on parempi.
          Tesla Model 3 Performance -21
          MB Sprinter -23

          Comment

          • Kaivo
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2003
            • 866
            • Helsinki/Nurmijärvi

            Originally posted by Mikozu View Post
            Täällä tuo Vogtland ollut jonkun aikaa alla, positiivinen kokemus. Talvikelillä vertailuna m-sport alustaan, hieman pintapehmeämpi ryöpyissä. Kovaa ei ole vielä päässytkään ajamaan, eikä vertailukohtia ole 1ke setteihin, mutta vakioon verrattuna on parempi.
            joo, voi olla että joutuu riipasemaan ton tilaukseen keväämmällä. jos ajaa asiansa, niin ihan sopivan hintainen setti. Kumminkaan ihan mitään ihan paskaa ei kehtaa tuon hintaluokan autoon enää ostaa

            ja sen takia tarvii olla säädettävä, kun mä onneton joudun tällä sahaamaan ympärivuoden, ja nytkin tuntu että välillä raapii pohjasta kiinni :think
            E39 530iA 2001

            Comment

            • Warra
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 483

              Hei.

              E46 316i ja käsijarrusta kyse.

              Pitää loistavasti eteenpäin, katsastuksessa 1.5 ja 1.6 kN arvot, mutta taaksepäin ei juuri lainkaan? Eli mäessä alkaa herkästi valumaan taakse päin. Vaijeria säädetty, ja aika jämäkkä tuntuma on kahvasta.

              Onko:
              A) Jarrukengät vaihtokunnossa vai
              B) Vaijerit vaihtokunnossa?

              Jos tilaan osat KL-Varaosasta, mitä tarvitsen? Riittääkö seuraavat osat jos työkalut löytyvät?

              24.00€
              Käsijarrukenkäsarja
              15.20€
              Käsijarruvaijeri oikea
              15.20€
              Käsijarruvaijeri vasen
              E46 320i Facelift Touring M54b22
              exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

              Comment

              • NokiLeka
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2341
                • Eurajoki

                Originally posted by Warra View Post
                Hei.

                E46 316i ja käsijarrusta kyse.

                Pitää loistavasti eteenpäin, katsastuksessa 1.5 ja 1.6 kN arvot, mutta taaksepäin ei juuri lainkaan? Eli mäessä alkaa herkästi valumaan taakse päin. Vaijeria säädetty, ja aika jämäkkä tuntuma on kahvasta.

                Onko:
                A) Jarrukengät vaihtokunnossa vai
                B) Vaijerit vaihtokunnossa?

                Jos tilaan osat KL-Varaosasta, mitä tarvitsen? Riittääkö seuraavat osat jos työkalut löytyvät?

                24.00€
                Käsijarrukenkäsarja
                15.20€
                Käsijarruvaijeri oikea
                15.20€
                Käsijarruvaijeri vasen
                Käsijarrua pitäisi säätää rummun sisältä, ongelma saattaa tulla siitä että kengät pääsevät siirtymään huonoon asentoon kun auto nytkähtää taaksepäin, jolloin pito katoaa.

                Parhaaseen tulokseen pitäisi päästä kun antaa ensin vaijereista löysää, kiristää rummun sisällä olevat säätöruuvit niin, että kengät ottavat hiukan kiinni mutta levystä pystyy edelleen pyörittämään käsin. Tämän jälkeen kiristää vaijerit sopiviksi. Sopivana on kai yleisesti pidetty kolmea neljää naksua jonka jälkeen käsijarrun pitäisi pitää koko voimallaan.

                Mutta suosittelisin oheisen kuvan osat #3 ja #4 hankkimaan molemmille puolille samalla. Ovat yleensä aika ruosteessa vuosien jälkeen eivätkä ole kuitenkaan kovinkaan suuri investointi tuossa.

                edit. ja tietysti se kuvakin olisi aika jees...
                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                Comment

                • Esal
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1344
                  • Lempäälä

                  Originally posted by NokiLeka View Post
                  Käsijarrua pitäisi säätää rummun sisältä, ongelma saattaa tulla siitä että kengät pääsevät siirtymään huonoon asentoon kun auto nytkähtää taaksepäin, jolloin pito katoaa.

                  Parhaaseen tulokseen pitäisi päästä kun antaa ensin vaijereista löysää, kiristää rummun sisällä olevat säätöruuvit niin, että kengät ottavat hiukan kiinni mutta levystä pystyy edelleen pyörittämään käsin. Tämän jälkeen kiristää vaijerit sopiviksi. Sopivana on kai yleisesti pidetty kolmea neljää naksua jonka jälkeen käsijarrun pitäisi pitää koko voimallaan.

                  Mutta suosittelisin oheisen kuvan osat #3 ja #4 hankkimaan molemmille puolille samalla. Ovat yleensä aika ruosteessa vuosien jälkeen eivätkä ole kuitenkaan kovinkaan suuri investointi tuossa.
                  Eikös tuon säädön rummun sisällä pitäisi toimia ehjänä automaattisesti? Näin ainakin aiemmissa autoissani, jos sattui toimimaan.
                  *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Originally posted by Esal View Post
                    Eikös tuon säädön rummun sisällä pitäisi toimia ehjänä automaattisesti? Näin ainakin aiemmissa autoissani, jos sattui toimimaan.
                    Ei. Eli eka vaijerit löysäks senverran etteivät kanna jonka jälkeen 3 napsua käkkäriä ylös ja rummun sisältä pyörän pultin reiästä kiristää kiristimen niin kireelle kuin saa. Tämän jälkeen testaus ja lisäsäätö tarvittaessa mutta hyvin on toiminut tähän asti.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • nekholm
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 860
                      • Porvoo

                      -Kun auto on käynnissä, vaihteet ei mene päälle. Ottaa vastaan samalla tavalla kuin yrittäisi vaihtaa ilman kytkimen käyttöä.
                      -Kun virrat on päällä, vaihteet toimivat niin kuin pitää.
                      -Kun virrat ovat pois päältä, vaihteet menee vähän jäykästi päälle.

                      Tämän huomasin aamulla, niin piti jättää auto kotiin. Mikä tässä voi olla vikana? Onko iso ja kallis remontti tiedossa? Näkyykö tämänkaltaiset viat kun lukee vikakoodit? Autossa 5-v manuaalilaatikko.
                      VW Passat 1.4 TSI -12
                      Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95

                      Comment

                      • TFV
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 3080
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by nekholm View Post
                        -Kun auto on käynnissä, vaihteet ei mene päälle. Ottaa vastaan samalla tavalla kuin yrittäisi vaihtaa ilman kytkimen käyttöä.
                        -Kun virrat on päällä, vaihteet toimivat niin kuin pitää.
                        -Kun virrat ovat pois päältä, vaihteet menee vähän jäykästi päälle.

                        Tämän huomasin aamulla, niin piti jättää auto kotiin. Mikä tässä voi olla vikana? Onko iso ja kallis remontti tiedossa? Näkyykö tämänkaltaiset viat kun lukee vikakoodit? Autossa 5-v manuaalilaatikko.
                        Ilmaa työsylinterissä. Ts työsylinterin kumit loppu. Satasella tosta pitäisi selvitä, jos itse vaihtaa.
                        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                        Comment

                        • ///Jone
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2009
                          • 1281
                          • HKI

                          Originally posted by nekholm View Post
                          -Kun auto on käynnissä, vaihteet ei mene päälle. Ottaa vastaan samalla tavalla kuin yrittäisi vaihtaa ilman kytkimen käyttöä.
                          -Kun virrat on päällä, vaihteet toimivat niin kuin pitää.
                          -Kun virrat ovat pois päältä, vaihteet menee vähän jäykästi päälle.

                          Tämän huomasin aamulla, niin piti jättää auto kotiin. Mikä tässä voi olla vikana? Onko iso ja kallis remontti tiedossa? Näkyykö tämänkaltaiset viat kun lukee vikakoodit? Autossa 5-v manuaalilaatikko.
                          Kytkimen sylinteri päästäny nesteet pihalle? Joten kytkin ei toimi.
                          ______________________
                          Nykyinen:
                          Model 3

                          BMW:t vuodesta 2009:
                          i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                          Comment

                          • pkuitune
                            Newbiemmer
                            • Jun 2010
                            • 25
                            • Espoo, Otaniemi

                            Originally posted by pkuitune View Post
                            Morjesta taas pitkästä aikaan.

                            Osaisikohan kukaan sanoa, että mistä lähteä vikaa etsimään, kun autossa jää sisäilmapuhallin puhaltamaan, vaikka virrat katkaisee ja pistää ovet lukkoon. Tästä seurauksena on sitten aina se, että puhallin syö akun tyhjäksi ja autoa saa olla työntämässä käyntiin taikka akulle joutuu antaa apuvirtaa.

                            Pikaisella googlettelulla en löytänyt juurikaan muita vastaavanlaisia tilanteita, mutta epäilisin vian olevan jossain releessä tai vastaavassa. Mutta jos joku on asiasta paremmin perillä kuin minä, niin voisi olla avuksi.


                            Löysinkin itse vastauksen pulmaani. Linkitän sen vielä tänne, jos joskus jollain muulla ilmenee samaa vikaa.
                            BMW 318i -99

                            Comment

                            • nekholm
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 860
                              • Porvoo

                              Originally posted by TFV View Post
                              Ilmaa työsylinterissä. Ts työsylinterin kumit loppu. Satasella tosta pitäisi selvitä, jos itse vaihtaa.
                              Onkohan miten vaikea homma? Ilmeisesti tämä?
                              VW Passat 1.4 TSI -12
                              Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95

                              Comment

                              • TFV
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 3080
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by nekholm View Post
                                Onkohan miten vaikea homma? Ilmeisesti tämä?
                                Vaihdelaatikon vasemalla puolella tuo yleensä möllöttää, putki irti ja oliskohan parilla ruuvilla kiinni. Hyvä olis nosturille päästä, ei pakko. Onnistuu ehkä Tareltakin.
                                E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎