No nyt kun tarkaan tutki niin onhan tuossa kaksi vaihtoehtoa. Siis kun pelkästä kennosta puhutaan. Tuota ehdottaa manuaali laatikon sekä ilmastoinnin kanssa http://bmwfans.info/parts/catalog/17111436242/ tai myös automaatti laatikon kanssa. Sitten toinen jonka osanumero on muuten sama mutta viimeinen numero on 1 joka näyttisi menevähän vähän samaan tyyliin. Mutta sitten on tuo "Radiator adjusting screw" joka näemmä vaihtelee vaihdelaatikon mukaan. Mikä tuo kyseinen osa tekee käytännössä? Joissain ebayssä myytävissä oli molemmat versiot matkassa. Kaikissa kaiketi ei.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Hei! Nyt kaivataan neuvoja.
Eli kyseessä sigun myynnissä oleva auto. Onhan se myynnissä mutta ei sitä näköjään voi myydä vikojen takia.
Auton kävin hakemassa liikkeestä ja seuraavat viat olleet alusta asti.
Vika nr1: Hukkaa jäähdytinnestettä jonnekin, ei ulkoisia vuotoja. Paisari tyhjä vähän väliä. Saa kyllä ajaa pidempiä pätkiäkin mutta kun parin päivän välein saa täyttää niin onhan se kohtuutonta.
Vika nr2: Matka-ajossa meinannut hyytyä tielle useasti. Vian ollessa päällä ottaa kierroksia hyvin tahmeasti ja tehot luonnollisesti aivan olemattomat. Kaikilla kerroilla pakkasta ei ole ollut merkittävästi joten ei ole voinut olla jäätymisestä johtuvaa.
Vika nr3: Webasto ei toimi ajastimella, auton käydessä kyllä. Tämä vika johtuu luultavimmin weban omasta kiertovesipumpusta. Weba lakkasi toimimasta käytännössä parin käyttökerran jälkeen.
Otin yhteyttä myyjäliikkeeseen ja kyselin heidän vastuun perään, ovathan viat olleet alusta asti. Käskivät viedä paikalliseen autoasiin tai ad-huoltoon.
Noh ensi viikolla auto siis menee autoasiin ja vikoja ryhdytään paikallistamaan.
Kyseessä siis ihan tavallinen huoltoliike niin nyt kysellään mitä heidän pitäisi ainakin tarkistaa? Eivät välttämättä osaa tarkistaa jotain kyseisen auton merkkiongelmia.
Viat kun on selvitelty niin sitten päätetään mitä tehdään. Myyjä yrittää saada minut maksamaan osan kuluista, johon en kyllä jaksa suostua.
Olen tivannut kaupan purun perään. Vaikka kyseessä käytetty auto niin en minä silti halua ajaa vajaalla autolla. Jos nämä viat olisi tullut asille enne allekirjoituksen vetämistä, olisi auto jäänyt luonnollisesti ostamatta.
Auto siis ollut minulla vasta kuukauden. Olisin ottanut härkää sarvista jo aiemmin mutta on ollut kiirettä ja nyt vasta aikaa paneutua autoon.
Vinkkejä, neuvoja ja faktoja otetaan vastaan.
Kiitos
-Reijo-Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostHei! Nyt kaivataan neuvoja.
Eli kyseessä sigun myynnissä oleva auto. Onhan se myynnissä mutta ei sitä näköjään voi myydä vikojen takia.
Auton kävin hakemassa liikkeestä ja seuraavat viat olleet alusta asti.
Vika nr1: Hukkaa jäähdytinnestettä jonnekin, ei ulkoisia vuotoja. Paisari tyhjä vähän väliä. Saa kyllä ajaa pidempiä pätkiäkin mutta kun parin päivän välein saa täyttää niin onhan se kohtuutonta.
Vika nr2: Matka-ajossa meinannut hyytyä tielle useasti. Vian ollessa päällä ottaa kierroksia hyvin tahmeasti ja tehot luonnollisesti aivan olemattomat. Kaikilla kerroilla pakkasta ei ole ollut merkittävästi joten ei ole voinut olla jäätymisestä johtuvaa.
Vinkkejä, neuvoja ja faktoja otetaan vastaan.
Kiitos
-Reijo-
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostHei! Nyt kaivataan neuvoja.
Eli kyseessä sigun myynnissä oleva auto. Onhan se myynnissä mutta ei sitä näköjään voi myydä vikojen takia.
Auton kävin hakemassa liikkeestä ja seuraavat viat olleet alusta asti.
Vika nr1: Hukkaa jäähdytinnestettä jonnekin, ei ulkoisia vuotoja. Paisari tyhjä vähän väliä. Saa kyllä ajaa pidempiä pätkiäkin mutta kun parin päivän välein saa täyttää niin onhan se kohtuutonta.
Vika nr2: Matka-ajossa meinannut hyytyä tielle useasti. Vian ollessa päällä ottaa kierroksia hyvin tahmeasti ja tehot luonnollisesti aivan olemattomat. Kaikilla kerroilla pakkasta ei ole ollut merkittävästi joten ei ole voinut olla jäätymisestä johtuvaa.
Vika nr3: Webasto ei toimi ajastimella, auton käydessä kyllä. Tämä vika johtuu luultavimmin weban omasta kiertovesipumpusta. Weba lakkasi toimimasta käytännössä parin käyttökerran jälkeen.
Otin yhteyttä myyjäliikkeeseen ja kyselin heidän vastuun perään, ovathan viat olleet alusta asti. Käskivät viedä paikalliseen autoasiin tai ad-huoltoon.
Noh ensi viikolla auto siis menee autoasiin ja vikoja ryhdytään paikallistamaan.
Kyseessä siis ihan tavallinen huoltoliike niin nyt kysellään mitä heidän pitäisi ainakin tarkistaa? Eivät välttämättä osaa tarkistaa jotain kyseisen auton merkkiongelmia.
Viat kun on selvitelty niin sitten päätetään mitä tehdään. Myyjä yrittää saada minut maksamaan osan kuluista, johon en kyllä jaksa suostua.
Olen tivannut kaupan purun perään. Vaikka kyseessä käytetty auto niin en minä silti halua ajaa vajaalla autolla. Jos nämä viat olisi tullut asille enne allekirjoituksen vetämistä, olisi auto jäänyt luonnollisesti ostamatta.
Auto siis ollut minulla vasta kuukauden. Olisin ottanut härkää sarvista jo aiemmin mutta on ollut kiirettä ja nyt vasta aikaa paneutua autoon.
Vinkkejä, neuvoja ja faktoja otetaan vastaan.
Kiitos
-Reijo-
ja jos viat on ollu jo ostaessa, ni ei muutaku myyjäliike maksamaan, kyllähän siinä nyt joku takuu on...
Comment
-
-
Lueskellut noita egr juttuja ja siihen tulokseen tullut että osasyyllinen voisi hyvinkin olla siinä.
Entäs sitten täysaasukiihdytyksessä vetää hyvin aaltomaisesti, voisiko egr aiheuttaa tätä?Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
kysytääs täältäkin varmuudeks, jarruremppa luultavasti edessä ja nyt pähkäilen mitkä hilppeet ostaa :think
oisko järkevin laittaa "sporttisetti" vai ihan normi setti, Zimmermannin settejä molemmat, hintaeroa 130e, mutta onko sitten muuta eroa kuin mallimerkki Sport
Sporttisetti VS normisetti- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Originally posted by väiski525 View Postkysytääs täältäkin varmuudeks, jarruremppa luultavasti edessä ja nyt pähkäilen mitkä hilppeet ostaa :think
oisko järkevin laittaa "sporttisetti" vai ihan normi setti, Zimmermannin settejä molemmat, hintaeroa 130e, mutta onko sitten muuta eroa kuin mallimerkki Sport
Sporttisetti VS normisetti
OEMit on Atet.G05 X5 45e
KM9 ///M1000XR
Ex:
F10 ///M5
K49 S1000XR
E90 ///M3
E46 ///M3
Comment
-
-
Originally posted by Messier View PostMinä laittaisin Atet ja unohtaisin Zimmermanit.
OEMit on Atet.
ja mitkä on vm.2004 e46 320d toukan jarrujen mitat? tietääkös joku tai onko linkkiä mistä löytyy tiedot, ebayssä vaikka minkä kokoisia levyjä tarjolla ja minä mistään mitää tierä, mää vaan ajan tolla- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Mitenkähän noissa Ebayn halpasyyläreiden sopivuuden kanssa menee? Minulla pitäisi olla se osanumerolla 17 11 9 071 518 Ja toinen olemassa oleva on 17 11 9 071 519 ja se on automaattivaihteiseen. Mutta noissa saksalaisten perseenreikien myynti-ilmoituksista löytyy kumpikin osanumero Ja tietenkin kun katsoo ebay.comista behrin oem syylärin niin niissä on sitten vain jompikumpi.E39 525d -00
E39 523i-96
E30 316 -86
Comment
-
-
Mistä johtuu että rikkinäinen xenonpoltin sytyttää samalla dsc:en valot palamaan mittaristoon.
Kyseessä vm-01 320d alkuperäisillä xenoneilla. Elikkäs xenon on pitemmän aikaa ollut jo hieman punertava ja nyt sitten se kuoli lopullisesti ja sytytti samalla luistoneston valot, mutta jos ajelee ilman valoja niin silloin ei syty luistoneston valot
lyhyesti:
Ilman valoja - kaikki ok.
Valot päällä - valittaa palaneesta polttimosta sekä luistonestosta. :think
Comment
-
-
Originally posted by Messier View PostMinä laittaisin Atet ja unohtaisin Zimmermanit.
OEMit on Atet.
Niissä on tuo pinnoite niin eivät ruostu. Laadukkaat levyt ja pysyvät vuosia siisteinäE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by väiski525 View Postkysytääs täältäkin varmuudeks, jarruremppa luultavasti edessä ja nyt pähkäilen mitkä hilppeet ostaa :think
oisko järkevin laittaa "sporttisetti" vai ihan normi setti, Zimmermannin settejä molemmat, hintaeroa 130e, mutta onko sitten muuta eroa kuin mallimerkki Sport
Sporttisetti VS normisetti
Yllättävän toimiva ja laadukas setti kaikenkaikkiaan. Levyt on keltapassivoitu niin ei ole ruosteongelmaa ja ebc palat ei sotke vanteita, hintakin melko huokeaLast edited by Mooni; 04-03-2012, 05:52.
sigpic
E38 & E91
Ex:2xE46,E36
Comment
-
Comment