Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Krynx
    BTCF Member
    • Sep 2006
    • 908
    • á la Temmes

    No nyt kun tarkaan tutki niin onhan tuossa kaksi vaihtoehtoa. Siis kun pelkästä kennosta puhutaan. Tuota ehdottaa manuaali laatikon sekä ilmastoinnin kanssa http://bmwfans.info/parts/catalog/17111436242/ tai myös automaatti laatikon kanssa. Sitten toinen jonka osanumero on muuten sama mutta viimeinen numero on 1 joka näyttisi menevähän vähän samaan tyyliin. Mutta sitten on tuo "Radiator adjusting screw" joka näemmä vaihtelee vaihdelaatikon mukaan. Mikä tuo kyseinen osa tekee käytännössä? Joissain ebayssä myytävissä oli molemmat versiot matkassa. Kaikissa kaiketi ei.
    E39 525d -00
    E39 523i-96
    E30 316 -86

    Comment

    • |foder|
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 7045
      • Forssa

      Hei! Nyt kaivataan neuvoja.

      Eli kyseessä sigun myynnissä oleva auto. Onhan se myynnissä mutta ei sitä näköjään voi myydä vikojen takia.
      Auton kävin hakemassa liikkeestä ja seuraavat viat olleet alusta asti.
      Vika nr1: Hukkaa jäähdytinnestettä jonnekin, ei ulkoisia vuotoja. Paisari tyhjä vähän väliä. Saa kyllä ajaa pidempiä pätkiäkin mutta kun parin päivän välein saa täyttää niin onhan se kohtuutonta.
      Vika nr2: Matka-ajossa meinannut hyytyä tielle useasti. Vian ollessa päällä ottaa kierroksia hyvin tahmeasti ja tehot luonnollisesti aivan olemattomat. Kaikilla kerroilla pakkasta ei ole ollut merkittävästi joten ei ole voinut olla jäätymisestä johtuvaa.
      Vika nr3: Webasto ei toimi ajastimella, auton käydessä kyllä. Tämä vika johtuu luultavimmin weban omasta kiertovesipumpusta. Weba lakkasi toimimasta käytännössä parin käyttökerran jälkeen.

      Otin yhteyttä myyjäliikkeeseen ja kyselin heidän vastuun perään, ovathan viat olleet alusta asti. Käskivät viedä paikalliseen autoasiin tai ad-huoltoon.
      Noh ensi viikolla auto siis menee autoasiin ja vikoja ryhdytään paikallistamaan.
      Kyseessä siis ihan tavallinen huoltoliike niin nyt kysellään mitä heidän pitäisi ainakin tarkistaa? Eivät välttämättä osaa tarkistaa jotain kyseisen auton merkkiongelmia.
      Viat kun on selvitelty niin sitten päätetään mitä tehdään. Myyjä yrittää saada minut maksamaan osan kuluista, johon en kyllä jaksa suostua.
      Olen tivannut kaupan purun perään. Vaikka kyseessä käytetty auto niin en minä silti halua ajaa vajaalla autolla. Jos nämä viat olisi tullut asille enne allekirjoituksen vetämistä, olisi auto jäänyt luonnollisesti ostamatta.
      Auto siis ollut minulla vasta kuukauden. Olisin ottanut härkää sarvista jo aiemmin mutta on ollut kiirettä ja nyt vasta aikaa paneutua autoon.

      Vinkkejä, neuvoja ja faktoja otetaan vastaan.

      Kiitos
      -Reijo-
      Nyt:
      E82 135i -11

      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

      Comment

      • e30tampio
        Banned
        • Feb 2012
        • 216
        • Seinäjoki

        Originally posted by |foder| View Post
        Hei! Nyt kaivataan neuvoja.

        Eli kyseessä sigun myynnissä oleva auto. Onhan se myynnissä mutta ei sitä näköjään voi myydä vikojen takia.
        Auton kävin hakemassa liikkeestä ja seuraavat viat olleet alusta asti.
        Vika nr1: Hukkaa jäähdytinnestettä jonnekin, ei ulkoisia vuotoja. Paisari tyhjä vähän väliä. Saa kyllä ajaa pidempiä pätkiäkin mutta kun parin päivän välein saa täyttää niin onhan se kohtuutonta.
        Vika nr2: Matka-ajossa meinannut hyytyä tielle useasti. Vian ollessa päällä ottaa kierroksia hyvin tahmeasti ja tehot luonnollisesti aivan olemattomat. Kaikilla kerroilla pakkasta ei ole ollut merkittävästi joten ei ole voinut olla jäätymisestä johtuvaa.


        Vinkkejä, neuvoja ja faktoja otetaan vastaan.

        Kiitos
        -Reijo-
        Oliskos nyt kansipahvin kautta vettä liruteltu pikkuhiljaa sinne minne se ei kuulu :think... jos ulkoisia vuotoja ei oikeasti ole niin sitten ne on sisäisiä..

        Comment

        • hartge e46
          BTCF Member
          • Aug 2006
          • 777
          • e-pohjanmaa

          Originally posted by |foder| View Post
          Hei! Nyt kaivataan neuvoja.

          Eli kyseessä sigun myynnissä oleva auto. Onhan se myynnissä mutta ei sitä näköjään voi myydä vikojen takia.
          Auton kävin hakemassa liikkeestä ja seuraavat viat olleet alusta asti.
          Vika nr1: Hukkaa jäähdytinnestettä jonnekin, ei ulkoisia vuotoja. Paisari tyhjä vähän väliä. Saa kyllä ajaa pidempiä pätkiäkin mutta kun parin päivän välein saa täyttää niin onhan se kohtuutonta.
          Vika nr2: Matka-ajossa meinannut hyytyä tielle useasti. Vian ollessa päällä ottaa kierroksia hyvin tahmeasti ja tehot luonnollisesti aivan olemattomat. Kaikilla kerroilla pakkasta ei ole ollut merkittävästi joten ei ole voinut olla jäätymisestä johtuvaa.
          Vika nr3: Webasto ei toimi ajastimella, auton käydessä kyllä. Tämä vika johtuu luultavimmin weban omasta kiertovesipumpusta. Weba lakkasi toimimasta käytännössä parin käyttökerran jälkeen.

          Otin yhteyttä myyjäliikkeeseen ja kyselin heidän vastuun perään, ovathan viat olleet alusta asti. Käskivät viedä paikalliseen autoasiin tai ad-huoltoon.
          Noh ensi viikolla auto siis menee autoasiin ja vikoja ryhdytään paikallistamaan.
          Kyseessä siis ihan tavallinen huoltoliike niin nyt kysellään mitä heidän pitäisi ainakin tarkistaa? Eivät välttämättä osaa tarkistaa jotain kyseisen auton merkkiongelmia.
          Viat kun on selvitelty niin sitten päätetään mitä tehdään. Myyjä yrittää saada minut maksamaan osan kuluista, johon en kyllä jaksa suostua.
          Olen tivannut kaupan purun perään. Vaikka kyseessä käytetty auto niin en minä silti halua ajaa vajaalla autolla. Jos nämä viat olisi tullut asille enne allekirjoituksen vetämistä, olisi auto jäänyt luonnollisesti ostamatta.
          Auto siis ollut minulla vasta kuukauden. Olisin ottanut härkää sarvista jo aiemmin mutta on ollut kiirettä ja nyt vasta aikaa paneutua autoon.

          Vinkkejä, neuvoja ja faktoja otetaan vastaan.

          Kiitos
          -Reijo-
          tutkippa haulla egr:n ja jäähdytinnesteen juttuja...muistaisin että näis on ollu tapauksia että nesteet hukkuu egr:n kautta höyrynä putkesta pihalle...

          ja jos viat on ollu jo ostaessa, ni ei muutaku myyjäliike maksamaan, kyllähän siinä nyt joku takuu on...
          z3 coupe
          Pari tojotaa
          ex.e36 wompatti alpinweissIII
          ex.e46 titansilber x2
          ex."//HARTGE E46"

          Comment

          • |foder|
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 7045
            • Forssa

            Lueskellut noita egr juttuja ja siihen tulokseen tullut että osasyyllinen voisi hyvinkin olla siinä.
            Entäs sitten täysaasukiihdytyksessä vetää hyvin aaltomaisesti, voisiko egr aiheuttaa tätä?
            Nyt:
            E82 135i -11

            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

            Comment

            • väiski525
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2010
              • 2572
              • Vantaa

              kysytääs täältäkin varmuudeks, jarruremppa luultavasti edessä ja nyt pähkäilen mitkä hilppeet ostaa :think

              oisko järkevin laittaa "sporttisetti" vai ihan normi setti, Zimmermannin settejä molemmat, hintaeroa 130e, mutta onko sitten muuta eroa kuin mallimerkki Sport

              Sporttisetti VS normisetti
              - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

              - MB s205 220cdi -15
              - Volvo s80 2.5t -07
              - mb s211 280cdi -08
              - e46 320i -03
              - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
              - e46 320d Individual "m-sport" -04
              - e39 525i -01

              Comment

              • Messier
                BTCF Member
                • Jan 2010
                • 624
                • Savo

                Originally posted by väiski525 View Post
                kysytääs täältäkin varmuudeks, jarruremppa luultavasti edessä ja nyt pähkäilen mitkä hilppeet ostaa :think

                oisko järkevin laittaa "sporttisetti" vai ihan normi setti, Zimmermannin settejä molemmat, hintaeroa 130e, mutta onko sitten muuta eroa kuin mallimerkki Sport

                Sporttisetti VS normisetti
                Minä laittaisin Atet ja unohtaisin Zimmermanit.
                OEMit on Atet.
                G05 X5 45e
                KM9 ///M1000XR

                Ex:
                F10 ///M5
                K49 S1000XR
                E90 ///M3
                E46 ///M3

                Comment

                • väiski525
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2010
                  • 2572
                  • Vantaa

                  Originally posted by Messier View Post
                  Minä laittaisin Atet ja unohtaisin Zimmermanit.
                  OEMit on Atet.
                  no onkos Aten powerdisc ja normilevyllä sitten eroa? lähinnä sen takia kyselen kun tulee duunissa vedettyä usein painavaa kärryä perässä niin saisi jarrutehoa löytyä tarvittaessa, radalla tuskin tulee ajettua tällä mutta raskas kaasujalka löytyy kyllä muuten

                  ja mitkä on vm.2004 e46 320d toukan jarrujen mitat? tietääkös joku tai onko linkkiä mistä löytyy tiedot, ebayssä vaikka minkä kokoisia levyjä tarjolla ja minä mistään mitää tierä, mää vaan ajan tolla
                  - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                  - MB s205 220cdi -15
                  - Volvo s80 2.5t -07
                  - mb s211 280cdi -08
                  - e46 320i -03
                  - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                  - e46 320d Individual "m-sport" -04
                  - e39 525i -01

                  Comment

                  • Krynx
                    BTCF Member
                    • Sep 2006
                    • 908
                    • á la Temmes

                    Mitenkähän noissa Ebayn halpasyyläreiden sopivuuden kanssa menee? Minulla pitäisi olla se osanumerolla 17 11 9 071 518 Ja toinen olemassa oleva on 17 11 9 071 519 ja se on automaattivaihteiseen. Mutta noissa saksalaisten perseenreikien myynti-ilmoituksista löytyy kumpikin osanumero Ja tietenkin kun katsoo ebay.comista behrin oem syylärin niin niissä on sitten vain jompikumpi.
                    E39 525d -00
                    E39 523i-96
                    E30 316 -86

                    Comment

                    • Hanza
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 1931
                      • Juvan Shell. Requiescat in pace

                      Originally posted by Messier View Post
                      OEMit on Atet.
                      Palat on Textarit.
                      Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                      t: luft waffel

                      "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                      Comment

                      • Timbe]
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2007
                        • 522
                        • K-S

                        Mistä johtuu että rikkinäinen xenonpoltin sytyttää samalla dsc:en valot palamaan mittaristoon.

                        Kyseessä vm-01 320d alkuperäisillä xenoneilla. Elikkäs xenon on pitemmän aikaa ollut jo hieman punertava ja nyt sitten se kuoli lopullisesti ja sytytti samalla luistoneston valot, mutta jos ajelee ilman valoja niin silloin ei syty luistoneston valot

                        lyhyesti:
                        Ilman valoja - kaikki ok.
                        Valot päällä - valittaa palaneesta polttimosta sekä luistonestosta. :think

                        Comment

                        • Perlenbacher
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2010
                          • 1103
                          • Suomi

                          Bitti poikittain. Vaihda polttimo?

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8972
                            • Kellokoski

                            Originally posted by Messier View Post
                            Minä laittaisin Atet ja unohtaisin Zimmermanit.
                            OEMit on Atet.
                            Ja minä laittaisin ja yhteen autoon laitoinkin nuo Zimmermanit mit Coat Z
                            Niissä on tuo pinnoite niin eivät ruostu. Laadukkaat levyt ja pysyvät vuosia siisteinä
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • Mooni
                              BTCF Member
                              • Aug 2011
                              • 140
                              • Torneå

                              Originally posted by väiski525 View Post
                              kysytääs täältäkin varmuudeks, jarruremppa luultavasti edessä ja nyt pähkäilen mitkä hilppeet ostaa :think

                              oisko järkevin laittaa "sporttisetti" vai ihan normi setti, Zimmermannin settejä molemmat, hintaeroa 130e, mutta onko sitten muuta eroa kuin mallimerkki Sport

                              Sporttisetti VS normisetti
                              Mulla on tämmönen setti alla http://viewitem.eim.ebay.fi/BMW-E46-...211181688/item

                              Yllättävän toimiva ja laadukas setti kaikenkaikkiaan. Levyt on keltapassivoitu niin ei ole ruosteongelmaa ja ebc palat ei sotke vanteita, hintakin melko huokea
                              Last edited by Mooni; 04-03-2012, 05:52.


                              sigpic

                              E38 & E91
                              Ex:2xE46,E36





                              Comment

                              • Krynx
                                BTCF Member
                                • Sep 2006
                                • 908
                                • á la Temmes

                                Kenelläkään ei siis ole tietoa noista syyläreiden fyysisistä eroista? Sitten pitää vaan tilata ja kokeilla
                                E39 525d -00
                                E39 523i-96
                                E30 316 -86

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎