Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaikkone
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 933
    • Villähde

    Mitenkäs tuon lämpötilasensorin jälkiasennus.. Minne pitää se piuha vetää sieltä puskurilta? ja oisko jossain piuhalle omaa osanumeroa?

    Comment

    • |foder|
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 7043
      • Forssa

      Originally posted by |foder| View Post
      Hei! Nyt kaivataan neuvoja.

      Eli kyseessä sigun myynnissä oleva auto. Onhan se myynnissä mutta ei sitä näköjään voi myydä vikojen takia.
      Auton kävin hakemassa liikkeestä ja seuraavat viat olleet alusta asti.
      Vika nr1: Hukkaa jäähdytinnestettä jonnekin, ei ulkoisia vuotoja. Paisari tyhjä vähän väliä. Saa kyllä ajaa pidempiä pätkiäkin mutta kun parin päivän välein saa täyttää niin onhan se kohtuutonta.
      Vika nr2: Matka-ajossa meinannut hyytyä tielle useasti. Vian ollessa päällä ottaa kierroksia hyvin tahmeasti ja tehot luonnollisesti aivan olemattomat. Kaikilla kerroilla pakkasta ei ole ollut merkittävästi joten ei ole voinut olla jäätymisestä johtuvaa.
      Vika nr3: Webasto ei toimi ajastimella, auton käydessä kyllä. Tämä vika johtuu luultavimmin weban omasta kiertovesipumpusta. Weba lakkasi toimimasta käytännössä parin käyttökerran jälkeen.

      Otin yhteyttä myyjäliikkeeseen ja kyselin heidän vastuun perään, ovathan viat olleet alusta asti. Käskivät viedä paikalliseen autoasiin tai ad-huoltoon.
      Noh ensi viikolla auto siis menee autoasiin ja vikoja ryhdytään paikallistamaan.
      Kyseessä siis ihan tavallinen huoltoliike niin nyt kysellään mitä heidän pitäisi ainakin tarkistaa? Eivät välttämättä osaa tarkistaa jotain kyseisen auton merkkiongelmia.
      Viat kun on selvitelty niin sitten päätetään mitä tehdään. Myyjä yrittää saada minut maksamaan osan kuluista, johon en kyllä jaksa suostua.
      Olen tivannut kaupan purun perään. Vaikka kyseessä käytetty auto niin en minä silti halua ajaa vajaalla autolla. Jos nämä viat olisi tullut asille enne allekirjoituksen vetämistä, olisi auto jäänyt luonnollisesti ostamatta.
      Auto siis ollut minulla vasta kuukauden. Olisin ottanut härkää sarvista jo aiemmin mutta on ollut kiirettä ja nyt vasta aikaa paneutua autoon.

      Vinkkejä, neuvoja ja faktoja otetaan vastaan.

      Kiitos
      -Reijo-
      Vastaan itse itselle että vesipumppu vuoti ja polttoainesuodatin oli tukossa.
      Näin helpoilla toimenpiteillä tuli auto kuntoon.
      Josko tämä nyt helpottaisi myyntiä.

      Webaston pumppu olisi maksanut reilusti 100e ja työt päälle. Nyt ei vaan ollut mahdollista vaihdattaa mutta tilataan ebaysta pumppu n.60 ja sitten vien vaihdettavaksi kun on aikaa.

      E: Itse en siis oikein voinut tehdä juuri mitään jotta liikkeen takuu ei menisi poikki.
      Last edited by |foder|; 09-03-2012, 11:21.
      Nyt:
      E82 135i -11

      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

      Comment

      • rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5418
        • Oulu

        Miten sedanissa saa sen vaihdekepin ympärillä olevan (jalopuu)kehyksen pois että pääsisi sitä kepin pussia vaihtamaan?

        Comment

        • mamu
          Bimmer Rookie
          • May 2003
          • 95
          • Espoo

          Originally posted by rizzo View Post
          Miten sedanissa saa sen vaihdekepin ympärillä olevan (jalopuu)kehyksen pois että pääsisi sitä kepin pussia vaihtamaan?
          Kehys on ruuveilla pussin alta kiinni. Tuosta ohjetta: http://www.e46fanatics.com/howto/how...hp?howto_id=25
          Last edited by mamu; 09-03-2012, 12:35.

          Comment

          • kaikkone
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 933
            • Villähde

            jepjep, ainakin lykkää jokakerta vikakoodin kun nollaa ja hehkuttaa. eli hehkut vaihtoon.
            Kiva. Auto ollu alle viikon mulla, liikkestä ostettu. Pitäsköhän yrittää niiden piikkiin vai vetoovatko kuluviksi osiksi

            Comment

            • Jsj75
              Bimmer Rookie
              • Sep 2011
              • 80
              • Hyvinkää

              Originally posted by kaikkone View Post
              jepjep, ainakin lykkää jokakerta vikakoodin kun nollaa ja hehkuttaa. eli hehkut vaihtoon.
              Kiva. Auto ollu alle viikon mulla, liikkestä ostettu. Pitäsköhän yrittää niiden piikkiin vai vetoovatko kuluviksi osiksi
              Ohjain yksikkökin saattaa olla viallinen, joten kannattaa vaihtaa se myös.

              Kyllä mä lähtisin liikkeen piikkiin yrittämään. Kunnossa olevan auton sä varmaan sieltä ostit? :think
              Mullakin oli etutukivarren takimmainen pusla loppu. Liike maksoi vaihdosta yli puolet eli kyllä niitten pitäisi jotenkin vastaan tulla.
              Kannattaa tietenkin yrittää taistella koko homma niitten piikkiin.

              Jos ne yrittää vaihdattaa vain rikkinäiset hehkut, maksat sitten itse vaikka loput.
              G21 320da M-sport -22
              e61 530da M-sport -05

              Comment

              • Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

                Originally posted by kaikkone View Post
                jepjep, ainakin lykkää jokakerta vikakoodin kun nollaa ja hehkuttaa. eli hehkut vaihtoon.
                Kiva. Auto ollu alle viikon mulla, liikkestä ostettu. Pitäsköhän yrittää niiden piikkiin vai vetoovatko kuluviksi osiksi
                Tottakai liikkeeseen, kait niillä joku toimivuustakuu on olemassa että auto toimii edes muutaman päivän?
                Sinne vaan kiltisti juttelemaan.
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                Comment

                • kaikkone
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 933
                  • Villähde

                  Originally posted by Dani View Post
                  Tottakai liikkeeseen, kait niillä joku toimivuustakuu on olemassa että auto toimii edes muutaman päivän?
                  Sinne vaan kiltisti juttelemaan.
                  Jees, eli pitänee pirauttaa sinne maanantaina, jos vaikka maksasivat ne osat. Voinen vaihtaa ihte vai meneekö "takuu"? Vois samalla tarkistaa läpät ja tulpata EGR:n

                  Mikäs liitin on tuossa flektikotelon(?) vasemmalla puolella edessä kun katsoo ylhäältä alas.. Vähän alemmas kun katsoo niin siinä on se AUC sensori.

                  Tuosta ylempään kun ei ole kytketty mitään.

                  Ja tässä vielä nuo vikakoodit
                  Code:
                  E R R O R M E M O R Y
                  ---------------------------------------
                  Date: 10.03.2012 10:15:34
                  ECU: D50M47A
                  JobStatus: OKAY
                  Variant: D50M47A
                  -------------------------------------------------------------
                  RESULT: 5 error in error memory !
                  -------------------------------------------------------------
                  41F1 41F1 elec. fan
                  Error counter: 24
                  Logistic counter: 40
                  Mileage 655350 km
                  average engine rotational speed 0.00 rpm
                  coolant temperature -50.27 deg C
                  maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar
                  injection volume setpoint without volume offset 0.00 mg/cyc
                  intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
                  charge pressure value 0.00 hPa
                  linearised APP1 0.00 %
                  Battery Voltage 0.00 mV
                  Vehicle speed 0.00 km/h
                  dutycycle Ubatt-corrected 0.00 %
                  Signal or value below threshold
                  Test conditions fulfilled
                  Error not occurred yet
                  Error would not cause a warning lamp to light up
                  Fehler in Entprellphase
                  Fehler in Entprellphase
                  Fehler in Entprellphase
                  Error code: 41 F1 02 00 00 00 18 28 FF FF 00 00 00 00 00 00
                  00 00 00 00
                  -------------------------------------------------------------
                  41F2 41F2 elec. fan
                  Error counter: 24
                  Logistic counter: 40
                  1. Umweltsatz
                  Mileage 244010 km
                  average engine rotational speed 827.47 rpm
                  coolant temperature 67.19 deg C
                  maximum common-rail-pressure of last 10ms 307.21 bar
                  injection volume setpoint without volume offset 7.88 mg/cyc
                  intaken air mass per cylinder 516.73 mg/Hub
                  charge pressure value 1014.15 hPa
                  linearised APP1 0.00 %
                  Battery Voltage 14011.66 mV
                  Vehicle speed 0.00 km/h
                  dutycycle Ubatt-corrected 4.73 %
                  2. Umweltsatz
                  Mileage 244450 km
                  average engine rotational speed 0.00 rpm
                  coolant temperature 0.93 deg C
                  maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar
                  injection volume setpoint without volume offset 46.47 mg/cyc
                  intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
                  charge pressure value 974.76 hPa
                  linearised APP1 0.00 %
                  Battery Voltage 11730.69 mV
                  Vehicle speed 0.00 km/h
                  dutycycle Ubatt-corrected 4.73 %
                  No signal or value
                  Test conditions fulfilled
                  Error present now and already stored
                  Error would not cause a warning lamp to light up
                  Fehler in Entprellphase
                  Fehler in Entprellphase
                  Fehler in Entprellphase
                  Error code: 41 F2 64 06 00 00 18 28 5F 51 1E 75 27 14 52 67
                  00 56 00 06 5F 7D 00 33 00 76 00 63 00 48 00 06
                  -------------------------------------------------------------
                  4212 4212 Glow plug zylinder 1
                  Error counter: 10
                  Logistic counter: 40
                  1. Umweltsatz
                  Mileage 244010 km
                  average engine rotational speed 0.00 rpm
                  coolant temperature -7.10 deg C
                  maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar
                  injection volume setpoint without volume offset 50.02 mg/cyc
                  intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
                  charge pressure value 955.07 hPa
                  linearised APP1 0.00 %
                  Battery Voltage 11404.84 mV
                  Vehicle speed 0.00 km/h
                  status glow scale 0.00 -
                  2. Umweltsatz
                  Mileage 244450 km
                  average engine rotational speed 0.00 rpm
                  coolant temperature 0.93 deg C
                  maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar
                  injection volume setpoint without volume offset 46.47 mg/cyc
                  intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
                  charge pressure value 974.76 hPa
                  linearised APP1 0.00 %
                  Battery Voltage 11730.69 mV
                  Vehicle speed 0.00 km/h
                  status glow scale 0.00 -
                  No signal or value
                  Test conditions fulfilled
                  Error not present now, but already stored
                  Error would not cause a warning lamp to light up
                  Fehler in Entprellphase
                  Fehler in Entprellphase
                  Fehler in Entprellphase
                  Error code: 42 12 24 06 00 00 0A 28 5F 51 00 2B 00 7F 00 61
                  00 46 00 00 5F 7D 00 33 00 76 00 63 00 48 00 00
                  -------------------------------------------------------------
                  4232 4232 Glow plug zylinder 3
                  Error counter: 10
                  Logistic counter: 40
                  1. Umweltsatz
                  Mileage 244010 km
                  average engine rotational speed 0.00 rpm
                  coolant temperature -7.10 deg C
                  maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar
                  injection volume setpoint without volume offset 50.02 mg/cyc
                  intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
                  charge pressure value 955.07 hPa
                  linearised APP1 0.00 %
                  Battery Voltage 11404.84 mV
                  Vehicle speed 0.00 km/h
                  status glow scale 0.00 -
                  2. Umweltsatz
                  Mileage 244450 km
                  average engine rotational speed 0.00 rpm
                  coolant temperature 0.93 deg C
                  maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar
                  injection volume setpoint without volume offset 46.47 mg/cyc
                  intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
                  charge pressure value 974.76 hPa
                  linearised APP1 0.00 %
                  Battery Voltage 11730.69 mV
                  Vehicle speed 0.00 km/h
                  status glow scale 0.00 -
                  No signal or value
                  Test conditions fulfilled
                  Error not present now, but already stored
                  Error would not cause a warning lamp to light up
                  Fehler in Entprellphase
                  Fehler in Entprellphase
                  Fehler in Entprellphase
                  Error code: 42 32 24 06 00 00 0A 28 5F 51 00 2B 00 7F 00 61
                  00 46 00 00 5F 7D 00 33 00 76 00 63 00 48 00 00
                  -------------------------------------------------------------
                  4242 4242 Glow plug zylinder 4
                  Error counter: 10
                  Logistic counter: 40
                  1. Umweltsatz
                  Mileage 244010 km
                  average engine rotational speed 0.00 rpm
                  coolant temperature -7.10 deg C
                  maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar
                  injection volume setpoint without volume offset 50.02 mg/cyc
                  intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
                  charge pressure value 955.07 hPa
                  linearised APP1 0.00 %
                  Battery Voltage 11404.84 mV
                  Vehicle speed 0.00 km/h
                  status glow scale 0.00 -
                  2. Umweltsatz
                  Mileage 244450 km
                  average engine rotational speed 0.00 rpm
                  coolant temperature 0.93 deg C
                  maximum common-rail-pressure of last 10ms 0.00 bar
                  injection volume setpoint without volume offset 46.47 mg/cyc
                  intaken air mass per cylinder 0.00 mg/Hub
                  charge pressure value 974.76 hPa
                  linearised APP1 0.00 %
                  Battery Voltage 11730.69 mV
                  Vehicle speed 0.00 km/h
                  status glow scale 0.00 -
                  No signal or value
                  Test conditions fulfilled
                  Error not present now, but already stored
                  Error would not cause a warning lamp to light up
                  Fehler in Entprellphase
                  Fehler in Entprellphase
                  Fehler in Entprellphase
                  Error code: 42 42 24 06 00 00 0A 28 5F 51 00 2B 00 7F 00 61
                  00 46 00 00 5F 7D 00 33 00 76 00 63 00 48 00 00
                  =============================================================

                  Tuotatuota..
                  Tutkin ja ihmettelen. Eikös jos autossa on ilmastointi niin keulalla pitäisi olla myös se ilmastoinnin fleksti, niinkuin tuossa E39:ssä?
                  Last edited by kaikkone; 10-03-2012, 22:25.

                  Comment

                  • Ezra
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2011
                    • 79
                    • Imatra

                    Mistäs vois tulla tällänen ääni? Ajettaessa kuuluuu kun kierrokset n. 2k

                    CCV ja putket vaihdettu. Hihnasta ei tuu ainakaan.


                    E39 535i -98

                    Comment

                    • hartge e46
                      BTCF Member
                      • Aug 2006
                      • 777
                      • e-pohjanmaa

                      mitä mieltä ootte, tarviiko nelipyörä suuntauksen vai pelkän aurauskulmien säädön... viime kesänä tehty nelipyöräsuuntaus ja nyt vaihdoin eteen alatukivarret ja oikeelle raidetangon nupin... yläpäähän ei koskettu vaan pelkkä alapää oli auki...käsittääkseni alapääs ei ole edes säätöä...
                      z3 coupe
                      Pari tojotaa
                      ex.e36 wompatti alpinweissIII
                      ex.e46 titansilber x2
                      ex."//HARTGE E46"

                      Comment

                      • Ezra
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2011
                        • 79
                        • Imatra

                        Originally posted by hartge e46 View Post
                        mitä mieltä ootte, tarviiko nelipyörä suuntauksen vai pelkän aurauskulmien säädön... viime kesänä tehty nelipyöräsuuntaus ja nyt vaihdoin eteen alatukivarret ja oikeelle raidetangon nupin... yläpäähän ei koskettu vaan pelkkä alapää oli auki...käsittääkseni alapääs ei ole edes säätöä...

                        Nelipyöräsuuntauksen vai aurauskulmien säädön, wat ?

                        Eikö tuo nyt ole sama asia ? Camberit ja auraus on varmaan perseellään, eli suosittelen sitä kulmiensäätöä...
                        E39 535i -98

                        Comment

                        • Samh
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2011
                          • 106
                          • Kuopio

                          Kyselläänhän nyt asiantuntijoilta mielipiteitä. Eli tänään siirsin autoa 50m matkan parkkipaikalta toiselle ja sinä aikana rupesi auto "jurisemaan" aina kun rattia kääntää. Auton ollessa liikkeessa ääntä ei juuri kuule ja auto ohjautuu normaalisti, mutta heti kun pysähtyy ja kääntää rattia niin konepellin alta kuuluu kovaääninen jurina ja aivan kuin ratissa tuntuisi tärinää. Niin ja en tiedä olenko vain harhaluuloinen taas, mutta aivan kuin tuo vika vaikuttaisi moottorinkin käyntiääneen. Eli mikä tuohon nyt tuli? Muita topickeja kun lueskelin niin tulin siihen tulokseen, että ohjauspumppu taitaa olla tiensä päässä.
                          Ja autona tosiaan -01 325 sedan.
                          F11 535D

                          Comment

                          • hartge e46
                            BTCF Member
                            • Aug 2006
                            • 777
                            • e-pohjanmaa

                            Originally posted by Ezra View Post
                            Nelipyöräsuuntauksen vai aurauskulmien säädön, wat ?

                            Eikö tuo nyt ole sama asia ? Camberit ja auraus on varmaan perseellään, eli suosittelen sitä kulmiensäätöä...
                            auraus/haritus säätö vai nelipyöräsuuntaus jossa katotaan kaikki kulmat kohdalleen.
                            z3 coupe
                            Pari tojotaa
                            ex.e36 wompatti alpinweissIII
                            ex.e46 titansilber x2
                            ex."//HARTGE E46"

                            Comment

                            • Dani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 3847
                              • Espoo

                              Siinähän ne kaikki menis samalla, näin ennen kesää ei varmaan huono idea vielä kun sanot niille oikeat tavoitearvot niin joo.
                              sigpic
                              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                              Comment

                              • jsk
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2007
                                • 40
                                • Haapajärvi

                                Missäköhän mahtaa olla myynnissä touringin takaluukkuun bmw-logoja?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎