Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne[l
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 861
    • Ylöjärvi

    #31
    .

    miten lähtee sähkösestä sporttipenkistä niskatuki irti ? kattelin räjäytyskuvia ja tunnin verran koitin väännellä ja purkaa mutta ei irtoa.
    e46 330i cabriolet
    e91 320d
    e36 328 törpö

    Comment

    • Perlenbacher
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2010
      • 1103
      • Suomi

      #32
      Originally posted by Perlenbacher View Post
      Tarvis nopsaa saada varaosanumero sille alumiininappulalle joka on coupen takasivulasissa, näkyy ulospäin pyörylänä lasissa ja avaustanko kiinnittyy siihen sisäpuolella. En löytänyt ETK:sta millään. Kaikki muut tiivisteet ja muovinpalat oli kyllä. Jos joku viittis.. Palikassakaan ei lukenut mitään.
      Nyt tarvis apua. Marmorillakaan eivät tienneet!?!

      Comment

      • NokiLeka
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2341
        • Eurajoki

        #33
        Originally posted by BMWjunkie View Post
        Varmaankin melkoinen mitä itse olen asiaa ajatellut...

        Ainakin korkeusanturit etu- ja taka-akselille, kaapeli niiden väliin. Mitä sitten olen eBayssa noita alkuperäisiä xenonumpioita katsellut niin umpion takana vaikuttaisi olevan yksi liitin enemmän verrattuna halogeeniumpioihin, eikä sitten mitään hajua mikä siihen tulee. Sitten kai sieltä korkeusantureiltakin pitäisi vielä lähteä joku johto jonnekin missä sitten tulkitaan se anturitieto ja liikutetaan niitä ajovalojen moottoreita... ainakin nämä, tiedä sitten mitä vielä muuta...
        Xenon-umpioon tulee neljä piuhaa: Lyhyille, pitkille, parkille sekä korkeudensäädölle. Mutta lyhyiden piuha kulkee ensin ballastille, joka on umpion pohjassa ja sieltä sytyttimelle, joka on umpion sisällä. Säätömoottorit ovat umpioissa sisällä, lyhyiden ja pitkien välissä.

        Swappiin tarvitaan täydelliset umpiot ballasteineen, anturit akseleille, valomoduuli ja tietysti piuhat. Lisäksi xenonumpion alareunassa on pesurit, joten valmius niille tarvitaan myös. Siitä en osaa sanoa, tarvitaanko jotain koodailuja, mutta luulisin näin olevan.

        Tuossahan on listaus osista joita tarvitsee


        Install.kit, Xenon light - BMW parts catalog
        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

        Comment

        • McBeast
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2007
          • 2998
          • Tallinn

          #34
          Originally posted by NokiLeka View Post
          Xenon-umpioon tulee neljä piuhaa: Lyhyille, pitkille, parkille sekä korkeudensäädölle. Mutta lyhyiden piuha kulkee ensin ballastille, joka on umpion pohjassa ja sieltä sytyttimelle, joka on umpion sisällä. Säätömoottorit ovat umpioissa sisällä, lyhyiden ja pitkien välissä.

          Swappiin tarvitaan täydelliset umpiot ballasteineen, anturit akseleille, valomoduuli ja tietysti piuhat. Lisäksi xenonumpion alareunassa on pesurit, joten valmius niille tarvitaan myös. Siitä en osaa sanoa, tarvitaanko jotain koodailuja, mutta luulisin näin olevan.

          Tuossahan on listaus osista joita tarvitsee


          Install.kit, Xenon light - BMW parts catalog
          Eli ostan EPDM:ltä Canbus xenonit ja tarvikeumpiot.
          Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

          Comment

          • BMW_mane
            BTCF Member
            • Feb 2009
            • 871
            • Ilmajoki

            #35
            Olen miettiny että ostaas -04 320 2,2i M-Sport touringin. Onko kellää kokemuksia kyseisestä moottorista? Kysees siis M54226S1. Ja minkälaasia kokemuksia on muuten e46.ta?
            - Käyttöauto Bmw Service -
            NSC Motorsport

            Nykyiset:
            - 318d -16 B47d20 Mineralweiss
            - 316ti -98 M43b16 Alpinweiss
            - 328i -99 M52b28 Cosmosswartz Metallic "Drifter project"

            Ex:
            - 525i -09 N53b30 Monacoblau Metallic
            - 523i -96 M52b25 Calypsorot Metallic
            - 318i -08 N43b20 Montegoblau Metallic
            - 320i -02 M54b22 JapanRot
            - 316i -95 M43b16 Alpinweiss
            - 316i -89 M40b16 Citroen KJA

            Comment

            • Fastpiksu
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2010
              • 1571
              • Kajaani-Paltamo

              #36
              Oon vähän katellu että ostan tommosen facelift-mallin 320d touringin :think

              Nuohan on vissiin kaikki jo tuolla 150hv (m47n?) koneella?
              150hv:n manuaalit on lienee kuuslovisia, vai onko niitä viisvaihteisiakin?

              Muistelisin että ainakin 330d on hyvin hankala/kallis laittaa lohkolämmitin jälkikäteen, joten onko 320d ainoa ratkaisu letku/säteilylämmitin jos ei ole lohkista eikä webastoa?

              Ja sitten vielä että onko nuo 320d automaattilaatikot yhtä paskoja mitä vaikka 330d tai 530d, että hyvä jos vakiona kestää ja lastulla räjähtää.

              Haussa siis alle 200tkm facelift m-sportti hyvillä varusteilla.
              Chevrolet Express van
              Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
              E36 325i group F

              Ex:
              e34 525i
              e34 525tds "superturbo"
              e39 530d M-Sport

              Comment

              • e46touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1327
                • Tornio

                #37
                Originally posted by Fastpiksu View Post
                Oon vähän katellu että ostan tommosen facelift-mallin 320d touringin :think

                Nuohan on vissiin kaikki jo tuolla 150hv (m47n?) koneella?
                150hv:n manuaalit on lienee kuuslovisia, vai onko niitä viisvaihteisiakin?

                Muistelisin että ainakin 330d on hyvin hankala/kallis laittaa lohkolämmitin jälkikäteen, joten onko 320d ainoa ratkaisu letku/säteilylämmitin jos ei ole lohkista eikä webastoa?

                Ja sitten vielä että onko nuo 320d automaattilaatikot yhtä paskoja mitä vaikka 330d tai 530d, että hyvä jos vakiona kestää ja lastulla räjähtää.

                Haussa siis alle 200tkm facelift m-sportti hyvillä varusteilla.
                manuaalit valm. ajankohdan mukaan 09/2001 - 03/2003 5 vaihteisia
                04/2003 alkaen 6 vaihteisa ja perävälityskin vaihtuu samalla tiheämmäksi
                vähän heppaisempi versio tuo 6 vaihteinen mitoitukseltaa
                5 vaiht= 390nM 6 vaiht. 370nM onko tuolla sitten mitään käytännön merkitystä ??

                automaatit ovat taattua GM laatua ?? kestää jos normi käyttö ja edes JOSKUS öljyt vaihdettu.

                perinteistä lohkolämmitintä näihin EI sitten saa vaan joko letku tai säteily lämmitin.
                molemmissa asennuksissa omat haasteensa. Tehtävissä !!
                __________________________________________________ ____________
                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                Comment

                • mijuko
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2010
                  • 951
                  • ۩□□۩

                  #38
                  Originally posted by Perlenbacher View Post
                  Nyt tarvis apua. Marmorillakaan eivät tienneet!?!
                  Eikö tosiaan ole tuo toinen osanro 14 OUTER COVERING CAP ja oletettavasti kuvassa on vaan sisemmän tulpan kuva:think

                  Comment

                  • Fastpiksu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2010
                    • 1571
                    • Kajaani-Paltamo

                    #39
                    Originally posted by e46touring View Post
                    manuaalit valm. ajankohdan mukaan 09/2001 - 03/2003 5 vaihteisia
                    04/2003 alkaen 6 vaihteisa ja perävälityskin vaihtuu samalla tiheämmäksi
                    vähän heppaisempi versio tuo 6 vaihteinen mitoitukseltaa
                    5 vaiht= 390nM 6 vaiht. 370nM onko tuolla sitten mitään käytännön merkitystä ??

                    automaatit ovat taattua GM laatua ?? kestää jos normi käyttö ja edes JOSKUS öljyt vaihdettu.

                    perinteistä lohkolämmitintä näihin EI sitten saa vaan joko letku tai säteily lämmitin.
                    molemmissa asennuksissa omat haasteensa. Tehtävissä !!
                    Jeps kiitoksia, täytyy koittaa katella semmonen yksilö missä olis webasto/LOHKOlämmitin. Säteilylämmittimellä ei kyllä tee mitään enkä letkulämmittimeenkään edellisessä autossa kovin tyytyyväinen ollu
                    Manuualin taidan laittaa kun luin juttuja että momenttimuunnin on jopa tuon mopokoneen jatkona se heikko lenkki. Toki jos 6v lootalla löytyy niin onhan se hieman mukavampi, ei tosin pakollinen.
                    Chevrolet Express van
                    Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                    E36 325i group F

                    Ex:
                    e34 525i
                    e34 525tds "superturbo"
                    e39 530d M-Sport

                    Comment

                    • kahvitahra
                      Newbiemmer
                      • Sep 2007
                      • 16

                      #40
                      Originally posted by Fastpiksu View Post
                      Jeps kiitoksia, täytyy koittaa katella semmonen yksilö missä olis webasto/LOHKOlämmitin. Säteilylämmittimellä ei kyllä tee mitään enkä letkulämmittimeenkään edellisessä autossa kovin tyytyyväinen ollu
                      Manuualin taidan laittaa kun luin juttuja että momenttimuunnin on jopa tuon mopokoneen jatkona se heikko lenkki. Toki jos 6v lootalla löytyy niin onhan se hieman mukavampi, ei tosin pakollinen.
                      Kuten e46touring sanoi, niin lohkolämmitintä ei saa. Säteilylämmittimen öljypohjaan saa.

                      Tuo vähän riippuu miten katsoo mikä on hyvä lämmitin. Tuo säteilylämmitin lämmittää öljyjä, mikä on koneen kannalta tärkeintä. Veden lämmitykseen kun ei vaikuta, niin tuntuu se tietysti kylmältä, kun puhaltaa kylmää ilmaa. Letkulämmittimellä alkaa taas puhaltaa äkkiä kuumaa, mutta eipä tuo noita öljyjä paljoo lämmitä ennen starttia.
                      E46 330d | E34 535 | E28 520

                      Comment

                      • Hemu__
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2008
                        • 972
                        • Kirkkonummi

                        #41
                        Millainen homma on vaihtaa e46 siirtopumppu, mietin tässä kun ei ole oikein mahdollisuutta saada autoa talliin, niin onnistuukohan tuossa ulkosalla, että kuinka kauan homma vie? Eikös siitä pidä purkaa vain kuskinpenkin alapuolelta suojamuovit, ja ottaa vanha irti letkuista ja uus paikalleen?

                        Comment

                        • väiski525
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2010
                          • 2572
                          • Vantaa

                          #42
                          Originally posted by Fastpiksu View Post
                          Jeps kiitoksia, täytyy koittaa katella semmonen yksilö missä olis webasto/LOHKOlämmitin. Säteilylämmittimellä ei kyllä tee mitään enkä letkulämmittimeenkään edellisessä autossa kovin tyytyyväinen ollu
                          Manuualin taidan laittaa kun luin juttuja että momenttimuunnin on jopa tuon mopokoneen jatkona se heikko lenkki. Toki jos 6v lootalla löytyy niin onhan se hieman mukavampi, ei tosin pakollinen.
                          joo niinkuin muutama jo sanoi niin ei LOHKOlämppäriä tähän saa sellaisen itsekkin olisin halunnut.

                          ite laitatin letkulämppärin, saa sillä sinisen ylärajaan veden lämmöt -18asteessa 2 tunnin lämmittämisellä onhan se tyhjää parempi, webasto olis jees mut ei perse riitä sellaisen jälkiasennuttamiseen

                          6 lovinen tuo mukavan lisän matka-ajoon motarilla, ei tarvitse konetta huudattaa
                          - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                          - MB s205 220cdi -15
                          - Volvo s80 2.5t -07
                          - mb s211 280cdi -08
                          - e46 320i -03
                          - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                          - e46 320d Individual "m-sport" -04
                          - e39 525i -01

                          Comment

                          • Hanza
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 1931
                            • Juvan Shell. Requiescat in pace

                            #43
                            Originally posted by väiski525 View Post
                            webasto olis jees mut ei perse riitä sellaisen jälkiasennuttamiseen
                            Itelle tuli reilu vuos sitte 5kw Eberi kaukosäädöllä. Eikä oo kaduttanu. Paitsi se kadutti viime talvena sitten etten ottanu heti gsm-ohjauksella, kun työpäivien pituus vaihteli ja auto oli usein kylmä hallille tullessa. No nyt on korjattu sekin vika.

                            Kerran se vaa kirpasee.
                            Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                            t: luft waffel

                            "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                            Comment

                            • väiski525
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2010
                              • 2572
                              • Vantaa

                              #44
                              Originally posted by Hanza View Post
                              Itelle tuli reilu vuos sitte 5kw Eberi kaukosäädöllä. Eikä oo kaduttanu. Paitsi se kadutti viime talvena sitten etten ottanu heti gsm-ohjauksella, kun työpäivien pituus vaihteli ja auto oli usein kylmä hallille tullessa. No nyt on korjattu sekin vika.

                              Kerran se vaa kirpasee.
                              joo mutta on muitakin isoja menoeriä tässä tulossa, muutto omaan kämppään (tai no vuokrakämppään mut) ja sinne kalusteita ja kattoo kauanko tota autoa jaksaa kattoa

                              neliveto melkein pitäis hommata ku jatkuvasti meinaa jumiin jäädä duunissa
                              - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                              - MB s205 220cdi -15
                              - Volvo s80 2.5t -07
                              - mb s211 280cdi -08
                              - e46 320i -03
                              - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                              - e46 320d Individual "m-sport" -04
                              - e39 525i -01

                              Comment

                              • janne[l
                                BTCF Member
                                • Apr 2011
                                • 861
                                • Ylöjärvi

                                #45
                                .

                                Originally posted by janne[l View Post
                                miten lähtee sähkösestä sporttipenkistä niskatuki irti ? kattelin räjäytyskuvia ja tunnin verran koitin väännellä ja purkaa mutta ei irtoa.
                                olis kiire tämän kanssa. Eikö kukaan oo noita irrottanut ?
                                e46 330i cabriolet
                                e91 320d
                                e36 328 törpö

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎