Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henkka86
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 109
    • Savonlinna

    #91
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Kiitos vinkistä, katsoin nuo ja ääni ei kuitenkaan tule sieltä. Ääni tuntuu voimakkaana tärinänä laturissa, tehostimen pumpussa ja öljynsuodattimen kotelossa. Nehän ovat samassa telineessä. Eli aina kun kerran sekunnissa kuuluu krrh niin tärähtää em. paketti. Eli selvästi mekaaninen ääni. Taajuus vaan on erittäin outo 1 tärähdys sekunnissa(700rpm), eikä viittaa hihnapyöriin eikä mihinkään pyörivään osaan apulaitteissa.

    Tuo oma 330d piti samanlaista ääntä.Eikä mennyt pitkään,kun laturi hajosi.
    nykyiset

    e70 x5 3.0sd M-sport -09
    e70 x5 m50d -13

    ex. f25 x3 30d M-sport -12
    ex. e61 530da touring Lci M-sport -09
    ex. e60 525ia M-sport -06
    ex. e61 530da touring -05
    ex. e46 330d touring M-sport -02
    ex. e39 535ia -97
    ex. e34 525i -91

    Comment

    • Toppi
      Bimmer Rookie
      • Jan 2009
      • 58
      • Haukipudas

      #92
      Onko vika, vaiko ominaisuus, kun 328 Ci on alkanut pakkasilla nostamaan lämpöä? Mittari nousee hiukan yli puolenvälin, mutta ennen on pysynyt kyllä puolessa välissä :think

      Comment

      • Iltsu
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 778
        • Espoo

        #93
        Originally posted by Jampsu87 View Post
        Eilen tuli vaihossa 2001 m54b25 e46 tourinki ja tänään alkoi ongelmat

        Auto rupesi äsken kauppareissulla täysin yllättäen sammuilemaan kun lähestyt esim risteystä ja painat kytkimen pohjaan valutusta\vaihteen vaihtoa varten.

        Moottori stumppailee yllättäen lähestyttäessä tyhjäkäynti kierroksia. Episodin aikana moottori teki välissä niin että tyhjäkäynnille laskiessa kierrokset kävi noin 500rpm ja pomppasi siitä sitten normilukemiin ja välissä pomppauksen sijaan sammui.
        Mulla tekee toi dieseli samaa, tai on tehnyt jo 100tkm ajan. Mitä enemmän pakkasia, sitä
        alemmas kierrokset laskee hetkeksi. Ei oo tosin koskaan sammunut. Eikä vikakoodeja...nää taitaa olla ominaisuuksia.
        Tesla Model Y Performance
        E36 318iS "jäärata/rallicross"

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          #94
          Jostain alkaa imuvuotaan pakkasilla väittäsin, ei ole ominaisuus kylläkään. Onks tossa M54 vielä tyhjäkäyntiventtiiliä? Jos on niin voi olla että siellä on jotain ylimääräistä majoneesia mitä muutenkin on imusarja täynnä, ja jäätyilee pakkasella.

          Kiitos neuvoista tuon tärinä-äänen kanssa! Tarkistan tuon kumityynyjutun ja kokeilen onko laturi klenkka. Jos jollain on vuokrata ehjää laturia päiväksi niin voi ilmoittaa privaan, voisin kokeilla sillä.

          Comment

          • Dani
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 3847
            • Espoo

            #95
            Jossain päin nettiä on varmaan tuo mitta että miten läjässä tuo moottorin kumityyny "saa" olla, sit tönärillä mittaamaan.
            Öljytäytteiset kun ovat niin ei kauan mene niin pissii öljyt pihalle ja kumityyny alkaa painumaan läjään...
            sigpic
            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

            Comment

            • Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo

              #96
              Originally posted by Jampsu87 View Post
              Eilen tuli vaihossa 2001 m54b25 e46 tourinki ja tänään alkoi ongelmat

              Auto rupesi äsken kauppareissulla täysin yllättäen sammuilemaan kun lähestyt esim risteystä ja painat kytkimen pohjaan valutusta\vaihteen vaihtoa varten.

              Moottori stumppailee yllättäen lähestyttäessä tyhjäkäynti kierroksia. Episodin aikana moottori teki välissä niin että tyhjäkäynnille laskiessa kierrokset kävi noin 500rpm ja pomppasi siitä sitten normilukemiin ja välissä pomppauksen sijaan sammui.

              Vikakoodit oli: 1.Nokka-akselin A piirin tunnistimen katkonainen toiminta

              2. Maf:in matala jännite

              Kumpi noista nokka-akselin antureista on tuo A-piirin tunnistin?

              http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...ystem/sensors/
              Tuo kyllä viittaa niin paljon väljiin vanos O-renkaisiin, käyttäytyy just tolleen. Veikkaisin niitä jos ovat vielä orkkikset.
              Beisan Systemsiltä ostat uudet O-renkaat ja uudet tiivisteet saat Suomesta.
              Varaosanumerot ja vaihto-ohjeet löytyy täältä:
              Last edited by Dani; 01-02-2012, 11:11.
              sigpic
              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

              Comment

              • Ravermeister
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1508
                • Melkeen Turkkuses

                #97
                Originally posted by Toppi View Post
                Onko vika, vaiko ominaisuus, kun 328 Ci on alkanut pakkasilla nostamaan lämpöä? Mittari nousee hiukan yli puolenvälin, mutta ennen on pysynyt kyllä puolessa välissä :think
                Ominaisuus. Ainakin oma 330 tekee samaa kun ajelee matkaa, heti kun pysähtyy ja antaa käydä hetken paikallaan niin mittari laskee normaaliin.
                Selityksenä tolle en oo keksiny muuta ku et ilmavirta jäähdyttää niin hyvin että termari pysyy kiinni kovemmassa vauhdissa, koska kun pysähtyy ja kokeilee syyläriä niin se on hetken aikaa ihan kylmä.
                -Turku Connection-
                HDJ80 4.2TD
                ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                Comment

                • shakaali91
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2008
                  • 78

                  #98
                  Kyselin jo tuolla vanhassa kysymysvastaus topikissa tuosta e46 318 kierroslukumittarista ku heittäny pelaamasta..
                  Elikkä jos autolla ajettu vaikka 100km matka-ajoa niin että kone ja kaikki on kunnolla lämmenny niin sillon alkaa jotenkuten pelaaman kiekkamittari.
                  Joku meinasi että vika ois siinä neulamoottorissa..

                  Mitä sille tarttis tehä jotta tulis kuntoon?

                  Comment

                  • Perlenbacher
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2010
                    • 1103
                    • Suomi

                    #99
                    Originally posted by Dani View Post
                    Jossain päin nettiä on varmaan tuo mitta että miten läjässä tuo moottorin kumityyny "saa" olla, sit tönärillä mittaamaan.
                    Öljytäytteiset kun ovat niin ei kauan mene niin pissii öljyt pihalle ja kumityyny alkaa painumaan läjään...
                    En löytänyt.. Pitäiskö korkeuden olla sama molemmin puolin?

                    Comment

                    • Jampsu87
                      BTCF Member
                      • Oct 2007
                      • 1335
                      • Rovaniemi

                      Originally posted by Iltsu View Post
                      Mulla tekee toi dieseli samaa, tai on tehnyt jo 100tkm ajan. Mitä enemmän pakkasia, sitä
                      alemmas kierrokset laskee hetkeksi. Ei oo tosin koskaan sammunut. Eikä vikakoodeja...nää taitaa olla ominaisuuksia.
                      Mulla tuon sammuilun aiheutti Imupuolen nokka-akselin tunnistin. Ongelma katosi uuden anturin myötä. Myös maffista oli toinen lanka kokonaan poikki. Uuden maffin myötä tehoa tuli kyllä reilusti lisää.
                      Last edited by Jampsu87; 01-02-2012, 18:51.
                      E91 lci 330xd.

                      Comment

                      • bitzer223
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2011
                        • 78
                        • Oulu

                        Originally posted by Zygel View Post
                        Miten tuota 330d:n keulaa kannattaisi tukkia näin pakkasella? Munuaisiin ilmeisesti pitäisi saada jotain peittämään?
                        Olisiko tuosta osa nro 8

                        Comment

                        • Pekumie
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2010
                          • 243
                          • -

                          Originally posted by teekkis View Post
                          Samaa vikaa täälläkin, eli ei nosta lämpöjä kunnolla, jää siihen alemmalle valkoselle viivalle, ja autona 330dA -01
                          Kerro Pekumie auttoko termarin vaihtaminen.
                          EGR termarin vaihto todellakin auttoi, nyt nousee lämmöt normaaliin ja lämpöä tulee kabiiniin ihan eri tavalla Hyvin simppeli homma vaihtaa, tupakoinnit mukaan lukien puoleen tuntiin homma bueno.

                          Comment

                          • maukka86
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 490
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by bitzer223 View Post
                            Suosittelen kanssa noita bemarin omia "viimasuojia". Istuvat just eikä melki paikalleen ja eivät näy mitenkään ulospäin, toisin kuin itseviritellyt pahvit. Pienenä vinkkinä suosittelen välttämään liiallista voimankäyttöä, kun noita keväällä irrottelee. Kiinnityskynnet eivät ole kovin vahvoja.
                            f22 220i

                            Comment

                            • Pekumie
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2010
                              • 243
                              • -

                              Originally posted by maukka86 View Post
                              Suosittelen kanssa noita bemarin omia "viimasuojia". Istuvat just eikä melki paikalleen ja eivät näy mitenkään ulospäin, toisin kuin itseviritellyt pahvit. Pienenä vinkkinä suosittelen välttämään liiallista voimankäyttöä, kun noita keväällä irrottelee. Kiinnityskynnet eivät ole kovin vahvoja.
                              Ainoa este vain, että ainakaan 330d ei ole paikkoja mihin nuo kiinnityskynnet tulee kiinni. Ostin itselle tuollaiset aikomuksena laittaa keulalle, mutta olis pitänyt kairata muoviin noille kiinnityskynsille reiät. Jäi toistaiseksi laittamatta kun termarit kunnossa lämpöä piisaa

                              Comment

                              • maukka86
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2006
                                • 490
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by Pekumie View Post
                                Ainoa este vain, että ainakaan 330d ei ole paikkoja mihin nuo kiinnityskynnet tulee kiinni. Ostin itselle tuollaiset aikomuksena laittaa keulalle, mutta olis pitänyt kairata muoviin noille kiinnityskynsille reiät. Jäi toistaiseksi laittamatta kun termarit kunnossa lämpöä piisaa
                                Jännä juttu, miten noikaan ei sitten joka malliin käy. Ei itselläkään moottorin lämpeämisessä ongelmia ollut. Lähinnä huohottimen jäätymistä estämään laitoin nuo, kun autossa ei ole cold-country huohotinta.
                                f22 220i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎