Elikkäs ongelmia ensimmäisillä kovilla pakkasilla bemarin kanssa, akusta virta loppu. Nyt paikoillaan uusi exiden järein akku mitä löytyi(92ah, 850a), toistaiseksi on virta riittäny. Webastoa oon joka aamu käyttäny 20-30min ennen starttia, tosin työmatkalla(57km) luulisi ehtivän akun latautua mikäli kaikki ok.
Mahtaakohan olla syy ja yhteys latauksen kanssa, kun bemari ei nosta lämpöjä niin esivastus(?) kuormittaa kokoajan laturia. Puhalluksen ollessa päällä lataus 12.2-13.8v(moottorin kierrokset seilaa), puhalluksen kokonaan sammuttaessa lataus kokoajan 13.6v tai päälle.
Uuden termarin pitäis tulla huomenna, niin ehkä sit ollaan fiksumpia ellei joku muu tiedä asiaa.
Samaa vikaa täälläkin, eli ei nosta lämpöjä kunnolla, jää siihen alemmalle valkoselle viivalle, ja autona 330dA -01
Kerro Pekumie auttoko termarin vaihtaminen.
Kyllä noihin ongelmiin auttaa lähes aina termarin vaihto.
Kerroinkin aikaisemmin kuinka tuo m52tu pitää kurnutusta, kerran sekunnissa krrrh tyhjäkäynnillä ja kierrosriippuvainen. Vaihdoin hihnat ja tehostimen pumpun mutta ääni ei kadonnut. Tulee kyllä apulaitteista koska ilman hihnaa ei kuulu. Nyt siis ehjä tehostimen pumppu myynnissä ja vitutus kova. Mitähän seuraavaksi?
Kummin päin tuo rättinivel nyt tulikaan?
"Ei väliä" vastausta en kaipaa...
Eli näköjään nuolet kohti laippaa.
Mistä pääsee parhaiten starttiin käsiksi, yläkautta kun on todella ahdasta vaikka kaikki muoviseinämät + raitisilmakotelo on poistettu, myös muutama vesiletku irroitettu jotka tulee sisäkennolta.
Onelma on se ettei startti mene enää paikoilleen kytkimenvaihdon jälkeen, jotenkin vaan ei tunnu ohjaustappi menevän tarpeeksi syvälle ja rakoa jää semmoset ~6mm, luiskahtaa todella helposti pois ohjaustapista. Todella vittumainen tilanne..mutta mistä pääsee parhaiten käsiksi ja jos vaan tulee mieleen jotain niin kysykää ja kertokaa!
Auto siis E46 330i 5v-manuaali '02 (M54B30)
Mikäköhän on kun käsijarru ei pidä taaksepäin juuri ollenkaan, mutta eteenpäin loistavasti. Vasta vaihdettu uudet jarrukengät (+asennussarja) ja säädöt tehty, mutta mäessä lähtee herkästi valumaan taaksepäin. Eteenpäin pitää erittäin hyvin ja kepin tuntuma on mainio.
E46 320i Facelift Touring M54b22
exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
Mikäköhän on kun käsijarru ei pidä taaksepäin juuri ollenkaan, mutta eteenpäin loistavasti. Vasta vaihdettu uudet jarrukengät (+asennussarja) ja säädöt tehty, mutta mäessä lähtee herkästi valumaan taaksepäin. Eteenpäin pitää erittäin hyvin ja kepin tuntuma on mainio.
Säätö täytyy tehdä vielä paremmin
Tosissaan, se säätöpalikka on eri päässä jarrukenkiä kuin mistä vaijeri sen kiristää, joten jos on jäänyt hiukan löysäksi niin herkästi kengät kääntyvät hiukan jompaan kumpaan suuntaan ja näin ollen pitää vain toiseen suuntaan. säätö täytyy tehdä niin, että annatte löysää käsijarruvaijereista ja jätätte jarrun pois päältä. Tämän jälkeen pyöränpultin reiästä pystyy säätämään pitkällä talttapäisellä ruuvarilla. Kun pyörä lakkaa pyörimästä käsin, niin otetaan pari napsua takaisin. Kengät saavat hiukan ottaa kiinni, mutta pyörää pitää pystyä pyörittämään käsin. Vaijereista otetaan vaan löysät pois, eli kepin juuresta ei ole tarkoitus kiristää mitään. Itse ole tehnyt niin, että nostan keppiä kolme naksua ja kiristän vaijerit siihen.
Kerroinkin aikaisemmin kuinka tuo m52tu pitää kurnutusta, kerran sekunnissa krrrh tyhjäkäynnillä ja kierrosriippuvainen. Vaihdoin hihnat ja tehostimen pumpun mutta ääni ei kadonnut. Tulee kyllä apulaitteista koska ilman hihnaa ei kuulu. Nyt siis ehjä tehostimen pumppu myynnissä ja vitutus kova. Mitähän seuraavaksi?
Onks kellään mitään neuvoa, ei viittis huvikseen vaihtaa kaikkia liikkuvia osia.
Onks kellään mitään neuvoa, ei viittis huvikseen vaihtaa kaikkia liikkuvia osia.
Tuleeko varmasti koneesta? Multa oli hammastangolle menevien tehostajan putkien kiinnikekumi hajonnut ja putket ottivat kiinni hammastankoon aiheuttaen tietyllä kierrosluvulla pienen pärinän/kurnutuksen. Riippuen siis tehostajan pumpun kierroksista ja paineesta.
Kiitos vinkistä, katsoin nuo ja ääni ei kuitenkaan tule sieltä. Ääni tuntuu voimakkaana tärinänä laturissa, tehostimen pumpussa ja öljynsuodattimen kotelossa. Nehän ovat samassa telineessä. Eli aina kun kerran sekunnissa kuuluu krrh niin tärähtää em. paketti. Eli selvästi mekaaninen ääni. Taajuus vaan on erittäin outo 1 tärähdys sekunnissa(700rpm), eikä viittaa hihnapyöriin eikä mihinkään pyörivään osaan apulaitteissa.
Mikäköhän neuvoksi, kun cupeesta ei aukee pelkääjänpuolen ovi. Koittaa avata sisäpuolelta tai ulkopuolelta, niin tuntuu aivan kuin ois koko ovi lukossa. Keskuslukituksen nuppi kyllä nousee ylös, mutta ovi silti lukossa :think
Kiitos vinkistä, katsoin nuo ja ääni ei kuitenkaan tule sieltä. Ääni tuntuu voimakkaana tärinänä laturissa, tehostimen pumpussa ja öljynsuodattimen kotelossa. Nehän ovat samassa telineessä. Eli aina kun kerran sekunnissa kuuluu krrh niin tärähtää em. paketti. Eli selvästi mekaaninen ääni. Taajuus vaan on erittäin outo 1 tärähdys sekunnissa(700rpm), eikä viittaa hihnapyöriin eikä mihinkään pyörivään osaan apulaitteissa.
Moottorin kumityyny tyhjentynyt ja kohta osuu runkoon?
Mikäköhän neuvoksi, kun cupeesta ei aukee pelkääjänpuolen ovi. Koittaa avata sisäpuolelta tai ulkopuolelta, niin tuntuu aivan kuin ois koko ovi lukossa. Keskuslukituksen nuppi kyllä nousee ylös, mutta ovi silti lukossa :think
Sama vika eilen. Joutui menemää ikkunasta sisälle. Auton lämmettyä taas aukesi, kun vähän rämppäsi kahvaa. Ilmeisesti jokin oli vaan jäätyny oven sisältä?
Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta
t: luft waffel
"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"
Comment