Originally posted by Skarpa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Jonbeam View PostJa lähemmin tutkittuani en huomannut silmämääräisesti vuotoja, paisarissakaan ei mittatikku noussut."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Nokka-akselin asentotunnistimen vaihdon jälkeen tyhjäkäyntikierrokset laskivat kokonaisuudessaan jonkun verran, mistä voisi johtua? Ennen anturin vaihtoa kierrokset ei humpannu ja olivat aina D:llä ja P:llä siinä 700-750 paikkeilla. Nytten ne ovat P:llä ehkä semmosen 600 ja D:llä 550. Tyhjäkäynti on kyllä edelleen tasaista, ei humppaa missään vaiheessa, mutta tuntuisi kyllä hieman liian alhaisilta nuo D:n kierrokset.-E61 525d LCI -08 //M-Sport
Ex. E46 330CI -01
Comment
-
-
Originally posted by janne[l View Postmusta tossa on kolme järkevää aiheuttajaa vialle, jotka oon todennu omassa autossa ja jotka on korjattu..
1. Lambdan lämmitys alkaa oleen rikki,säätää seokset vasta korkeemmilla kierroksilla oikeiks. tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla käy juuri sen verran rikkaalla ettei katti tätä enään suodata tarpeeks, jollon kakkos lambda laittaa vikavalon päälle
2. Pakosarja vuotaa. Kuuluuko säksätystä kun ajat seinän vieressä ? Tollain on se hyvä todeta.
3. Siä on joku tarvike katti esim 200cell joka ei suodata tarpeeks.
1. Lambda sääti testerissä ihan reilusti välillä 50-700mV mutta tuo ei kai kerro mitään lämmityksen kunnosta? (Lämmitetäänkö lambdaa jatkuvasti? Minä kun olen ollut siinä uskossa, että lämmitys käytössä vain kylmällä pakokaasulla)
2. Pakoasarja ei pitäisi vuotaa, mitä sitä nosturilla tutkin ja peilillä yläkautta...siis ei näkynyt halkeamia, eikä mustia nokiviiruja, mutta onhan ääni aika erikoinen kylmänä, kun se lisäilmapumppu pöriseen putkistossa...se kuulostaa ihan siltä kuin pakosarja vuotaisi:think Eikö pakosarjan vuoto näkyisi myös pakokaasumittauksessa?
3. Tämä tarvikekatti se varmasti on! Pitää yrittää saada myyjää kiinni asian varmistamiseksi.
Sitten vielä paluu ennen kaupantekoa tilanteeseen....kun ynnäilee kaikki yhteen, mitä myyjä kertoi auton historiasta, niin saadaan mielenkiintoinen kuvio. Nimittäin tuohon on jostainsyystä vaihdettu jostain purkuautosta pakosarjaan puhaltava lisäilmapumppu, joka on vielä hieman uudemmasta mallista, mutta istuu paikoilleen? Sitten jossainkohtaa oli havainnut alipaineletkujen olevan poikki useasta kohtaa koneen päädyssä, ja vaihtoon oli mennyt myös huohotusputket kannesta imusarjan taa, mutta näyttäisi se lieriöventtiili olevan alkuperäinen...tai ainakin wanha. Ja sitten se katti vaihdettu sen takia, kun vanha oli irti kuoren sisällä ja aivan riekaleina....
En tiedä paljonko tuo lisäilmapumppu vaikuttaa autoon ja sen säätöihin, mutta nuo alipaineletkut ja huohotus..jos olleet hajalla pidemmän aikaa, niin onko ne vieneet katin, ja tuon uudenkin, ja vasta sitten vaihdettu letkut & huohotusputket, koska ne näyttävät kuitenkin uudemmilta kuin kattiputki:think
Comment
-
-
Originally posted by piippu View PostNämä oli nyt parhaat ja järkeenkäyvimmät syyt...pannaas tutkien!
1. Lambda sääti testerissä ihan reilusti välillä 50-700mV mutta tuo ei kai kerro mitään lämmityksen kunnosta? (Lämmitetäänkö lambdaa jatkuvasti? Minä kun olen ollut siinä uskossa, että lämmitys käytössä vain kylmällä pakokaasulla)
2. Pakoasarja ei pitäisi vuotaa, mitä sitä nosturilla tutkin ja peilillä yläkautta...siis ei näkynyt halkeamia, eikä mustia nokiviiruja, mutta onhan ääni aika erikoinen kylmänä, kun se lisäilmapumppu pöriseen putkistossa...se kuulostaa ihan siltä kuin pakosarja vuotaisi:think Eikö pakosarjan vuoto näkyisi myös pakokaasumittauksessa?
3. Tämä tarvikekatti se varmasti on! Pitää yrittää saada myyjää kiinni asian varmistamiseksi.
Sitten vielä paluu ennen kaupantekoa tilanteeseen....kun ynnäilee kaikki yhteen, mitä myyjä kertoi auton historiasta, niin saadaan mielenkiintoinen kuvio. Nimittäin tuohon on jostainsyystä vaihdettu jostain purkuautosta pakosarjaan puhaltava lisäilmapumppu, joka on vielä hieman uudemmasta mallista, mutta istuu paikoilleen? Sitten jossainkohtaa oli havainnut alipaineletkujen olevan poikki useasta kohtaa koneen päädyssä, ja vaihtoon oli mennyt myös huohotusputket kannesta imusarjan taa, mutta näyttäisi se lieriöventtiili olevan alkuperäinen...tai ainakin wanha. Ja sitten se katti vaihdettu sen takia, kun vanha oli irti kuoren sisällä ja aivan riekaleina....
En tiedä paljonko tuo lisäilmapumppu vaikuttaa autoon ja sen säätöihin, mutta nuo alipaineletkut ja huohotus..jos olleet hajalla pidemmän aikaa, niin onko ne vieneet katin, ja tuon uudenkin, ja vasta sitten vaihdettu letkut & huohotusputket, koska ne näyttävät kuitenkin uudemmilta kuin kattiputki:think
Comment
-
-
harman kardon jälkiasennus
Autona e46 328i coupe vm.99
Elikkä ois ylimääräisenä harman kardon hifipaketti johtosarjoineen odottamassa asennusta.
Kysymys kuuluu että onko kukaan asentanut kyseistä pakettia jälikäteen?
Kaikki neuvot ovat tervetulleita.
Eniten nyt mietityttää se nappula missä on kaijuttimen kuva? mitäs merkitystä sillä on? kuuluuko paremmin vai mitä? Onko kaikissa sarjoissa sitä nappulaa edes?
pystyykö sen napin ohittamaan esim johdot yhteen tai jotain?
Mietin vain kun tuo sarja on 2002 vuosimallin autosta ja siinä on itegroitu samaan paneeliin ne kaikki muutkin nappulat ja mun auto on 1999 missä on kaikki napit erikseen.:think
Comment
-
-
Originally posted by teemu.k View PostEniten nyt mietityttää se nappula missä on kaijuttimen kuva? mitäs merkitystä sillä on? kuuluuko paremmin vai mitä? Onko kaikissa sarjoissa sitä nappulaa edes?"I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostSe siirtää äänikentän kuljettajan paikalle asettamalla kaiuttimille viiveet, jolloin ääni saapuu joka kaiuttimesta yhtä aikaa kuljettajalle.
Comment
-
-
Originally posted by McBeast View PostFYI: Noita katteja on mennyt noista kuulemma jo takuuaikana aika paljon vaihtoon.
Miten varmistutaan, ettei se minunkin autossa joskus rikkoutunut lisäilmapumppu päästä ajossa ejektoriperiaatteella ilmaa pumpun läpi pakosarjaan ja senjälkeenhän koko homma muuttuu kunnon jälkipolttimeksi ja kattihan se siitä itseensä ensimmäisenä... :think
Edit. Mikä sitä lisäilmapumppua (mikä sen oikea nimi nyt bmw kielellä onkaan?) ohjaa? Eikai se ota lambdalta komentoja....meinaan että jos jompi-kumpi lambda heikossa kunnossa ja luulee virheellisesti pakokaasuja liian rikkaaksi, tai kylmäksi, niin voiko se käynnistää tuon lisäpumpun ajossa kuumallakin koneella laihentaakseen seosta / päästöjä, mutta virheellisesti toimiessaan polttaakin katin?Last edited by piippu; 15-04-2013, 16:53.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostOlisko jäähdytinnesteitä vaihdettu viime aikoina? Jos on, niin kenties jonnekin on jäänyt ilmatasku ja nesteiden asetuttua paikoilleen on paisarin pinta laskenut.
Paisarista olisi hyvä vilkaista nesteen väri, taskulampun kanssa nesteen pitäisi olla sinistä, ehkä sinivihreää ja kirkasta. Lisätään jäähdytinnestettä (orkkiskamaa mieluiten, ei maksa kuin 10€/1,5l pänikkä). Seurataan väheneekö.
Jos öljyn määrä näyttää lisääntyvän niin saattaa jäähdytinnestettä vuotaa jostain öljyn sekaan.
Jos on EGR toiminnassa ja pirssissä on EGR-jäähdytin niin se voi vuotaa jäähdytinnestettä imusarjan puolelle.
EDIT:
Noniin, lisäilin tonne nestettä ja n. 6-7 dl sinne kuitenkin meni. Paljonkos tuon paisarin tilavuus on?
Jospa tämä tästä!Last edited by Jonbeam; 15-04-2013, 17:45.e46 320d pre-FL -01 Touring
Comment
-
-
Originally posted by teemu.k View PostAutona e46 328i coupe vm.99
Elikkä ois ylimääräisenä harman kardon hifipaketti johtosarjoineen odottamassa asennusta.
Kysymys kuuluu että onko kukaan asentanut kyseistä pakettia jälikäteen?
Kaikki neuvot ovat tervetulleita.
Eniten nyt mietityttää se nappula missä on kaijuttimen kuva? mitäs merkitystä sillä on? kuuluuko paremmin vai mitä? Onko kaikissa sarjoissa sitä nappulaa edes?
pystyykö sen napin ohittamaan esim johdot yhteen tai jotain?
Mietin vain kun tuo sarja on 2002 vuosimallin autosta ja siinä on itegroitu samaan paneeliin ne kaikki muutkin nappulat ja mun auto on 1999 missä on kaikki napit erikseen.:think
Comment
-
-
Originally posted by Jonbeam View PostEi ole kauaa kun vaihdeltiin nesteet (n. 2000km sitten) joten luulis että ois jo aiemmin tuo nesteen pinta laskenut ? Tuo EGR -jäähdytin kuulostaa järkevimmältä ja ilmeisesti noita on ainakin vag -konsernin vehkeistä onnistuneesti tukittu, jotain aiheesta löysinkin täältä ja lontoonkielisiltä foorumeilta. Tarkkoja ohjeita tuohon egr:n tukkimiseen kaipallaan, kun en kunnollisia löytänyt (jos jollain on linkittää, mieluitein seikkaperäisesti selostettuna..)
EDIT:
Noniin, lisäilin tonne nestettä ja n. 6-7 dl sinne kuitenkin meni. Paljonkos tuon paisarin tilavuus on?
Jospa tämä tästä!
Comment
-
-
Originally posted by Jonbeam View PostHuoh taas. Auto siis 320d.
Rouva soitteli ja kertoi, että jäähdytinnesteen merkkivalo palaa. Autoon tehty painetesti jossa kaikki oli ok. Alle ei siia tule. Vielä viikolla kaikki oli normaalidsa tasossa, eikä vuotoja näy kuulemma nytkään. Harvakseltaan lämmöt nousee karvan verran yli puolen.
Vesipumppu vaihtoon? En tiedä liittyneekö tähän, mutta puhaltimen moottori vinkuu joskus kierrosten mukana kasvavasti?
Itse olen duunissa ja rouva ei näistä oikeastaan mitään tajua, pitää kun tääktä pääsen niin tutkia tarkemmin.. Auto ollut taloudessa helmikuusta ja tästä kk ajan korjattavana, piti olla hyvä ja läpikäyty vehje. Liikkeestä siis ostettu. Vai onko nämä nii. Paskoja vihanneksia?
Liikkeen takuuseen taas kaikki, jos en peru kauppoja joka varmaan alkaa olla perusteltua jo pikkuhiljaa. Siis jos isonpia vikoja vielä löytyy.
Sori typot, android vaan käytössä nyt.F30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostSiitä oli joskus oikein hyvä DIY-ohje verkossa mutta linkki on hapantunut aikaa sitten. Otin sivuista paperikopion (miksen tullut ottaneeksi PDF:ksi saman tein ). Jos intoa piisaa niin voin ottaa digikuvat ko. tuotoksesta mikäli kiinnostaa. Skanneria ei ole nyt saatavilla.
Isot kiitokset jo etukäteen!
Comment
-
Comment