Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RasvaPatti
    replied
    Originally posted by Madduli View Post
    taustapeilissä pitäis vilkkua punanen valo ku ovet kiinni. Tai näin ainakin omassa. Vedä konepellin avausvivusta, mee auton eteen, laita ovet lukkoon, nosta konepelti ylös. Alkaako ulvoa? Ite en tienny et omas on varashälyytin, tolla paljastu että on.
    Taustapeilissä en ole vilkkuvaa valoa huomannut, kojelaudassa kylläkin sellainen on. Kokeilin konepelti temppua mutta ei alkanut hälyttämään. Eli ilmeisesti ei sitten hälytintä ole.

    Leave a comment:


  • Madduli
    replied
    osaako joku sanoa että mikähän tossa webastossa on. Kun laittaa sisältä ajastimesta päälle ilmastointi jne lähtee päälle, webastosta kuuluu pientä hyrinää ja bensa haisee, vesipumpusta kuuluu semmosta ihme naksahtelua. Antaa vikakoodia f64 välillä f54.

    Leave a comment:


  • Madduli
    replied
    Originally posted by RasvaPatti View Post
    Mistä tiedän onko autossani varashälytin?
    taustapeilissä pitäis vilkkua punanen valo ku ovet kiinni. Tai näin ainakin omassa. Vedä konepellin avausvivusta, mee auton eteen, laita ovet lukkoon, nosta konepelti ylös. Alkaako ulvoa? Ite en tienny et omas on varashälyytin, tolla paljastu että on.

    Leave a comment:


  • RasvaPatti
    replied
    Mistä tiedän onko autossani varashälytin?

    Leave a comment:


  • nOrte
    replied
    Originally posted by Marttyyri View Post
    Itselläni teki 316 (bensakone) samaa ja syynä oli bensapumppu. Takapenkkien eturenasta kiinni ja rykäisy ylös ni lähtee penkit irti. Sitten kääntelet avaimesta virrat päälle/pois edestakas. Pitäis tankin päältä kuulua suhinaa kun pumppu lähtee käyntiin. Jossei kuulu niin kopauttelu auttaa. Pumpun vaihtoon: vasara, talttapääruuvari, lukkopihdit, 10mm lenkki/räikkä, 2kpl letkuklemmareita (pieniä) sekä klemmareiden kiristykseen työkalun. Vaihto n.10min homma ja bensakoneeseen pumpun hinta oli n.150e

    Vain siis jos kiisselissä on pumppu samassa paikassa kun bensakoneessa

    Viisaammat korjatkoon!
    -Martti
    Itsellänikin on juuri samanlainen ongelma käynnistyy mutta sammuu välittömästi en ole vielä syytä löytänyt, vaihdan bensan suodattimen nyt vkoloppuna jollei se auta niin pumppu seuraavana listalla ja sen jälkeen maffin haitari putki tai mikä lienee ja kun yrittää uudelleen käynnistää niin lähtee aina käyntiin autoon vaihdettu venttiili kopan tiivistet, vanoksen tiivisteet ja kyseessä siis 2002 320i toukka

    Leave a comment:


  • Elevator67
    replied
    Originally posted by Elevator67 View Post
    Ei oikein searcella löytyny ongelmaani ratkaisua. Eli m57d30 kyse. Osia vaihdeltu hieman summassa mutta onkohan mikä pielessä kun määränsäätimelle tulevaan liittimeen tulee toiseen johtoon 12v ja toiseen8.8v no mutta virtojen ollessa noin 30s päällä pamahtaa molemmat 12v eikä toivoakaan käynnistymisestä. Neuvoja?
    eli ei tietoa?

    Leave a comment:


  • zeniitti
    replied
    Mikähän lienee kokonaismassa 2000 vuotiseen 325i tourinkiin 141kW koneella? Manuaalissa tai tomaatissa on varmaan pieni ero, molemmat kiinnostaa.

    Leave a comment:


  • Olpppae
    replied
    Originally posted by Olpppae View Post
    Äsken laitettiin INPA kiinni 330d -01 m57 ja rail paineet näytti 330 niin paljon sen kuuluisi olla? INPA sanoo että p-paineet ei riitä auton startatessa niin olisiko näin että korkeapainepumppu olisi hajoamassa, kun auto ei meinaa millään lähteä käyntiin jos sen sammuttaa. Sammutuksen jälkee odottaa n15min niin yleensä lähtenyt käyntiin. Auto käy hienosti mutta sitten kun käy ajamassa ja alkaa ahtamaan niin alkaa nykiminen että ei saisi kunnolla soppaa ja auto ei kierrä 3800rpm enempää.
    Originally posted by Clavurion View Post
    Tuota luokkaa rail-paine kuuluukin olla tyhjäkäynnillä. Kurkkaa siirtopaine (pre-supply pressure). Pitäisi olla 4 bar tuntumassa, eikä ajossa koskaan saisi laskea alle 3 bar. Oliko myös matalasta siirtopaineesta vikakoodi?
    Siirtopumppu oli särki! Nyt rokkaa taas, kiitos vastauksista!

    Leave a comment:


  • riuska
    replied
    Originally posted by riippis View Post
    Ei saa vastausta tuolla toisella osastolla, niin kysytään täällä. Mitenkä nuo soittimet joissa tv digiviritin, niin näkyvät autossa? Eli kannattaako sellaista ostaa? Kokemuksia!? Maaseudulla ja pks..
    Itellä oli joskus sellanen navi/tv näyttö/soitin. Niin kyllä se ihmeen hyvin näkyi ajaessakin.

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Takaakseli on ruvennut kolisemaan, isot puslat tiensä päässä.

    Mitä muuta näiden kaveriksi kannattaisi laittaa, vai onko tässä kaikki?

    Eikö nämä nyt kuitenkin ole ne kriittisimmät ja auto kulkee taas suoraan syömättä renkaita?



    Autona 328i touring.

    Leave a comment:


  • stts
    replied
    Originally posted by NokiLeka View Post
    Kannattaa tarkistaa vielä koiranluiden kiinnitys, ne jää helposti hiukan löysälle ja aiheuttaa kolinaa. Toki jarrusatulassa voi palat helistä jne.

    Takahelat harvemmin aiheuttavat kolinaa, varsinkaan jos ovat lähes pakasta vedetyt, eli ei niitä sen takia tarvitse lähteä vaihtelemaan.
    Kiitos. Täytyy käyttää työn tehneellä pajalla tarkastuksessa, samalla varmaan myös iskareiden yläpäiden kiinnitykset kun samassa paikassa teetin senkin homman keväällä.

    Leave a comment:


  • NokiLeka
    replied
    Originally posted by stts View Post
    Mikähän toukan etupäässä voisi aiheuttaa vaimeaa kolahtelua tien montuissa ja isommissa poikkirailoissa?

    Autoon on 1000km sisään vaihdettu seuraavat uusiin:
    -Etualatukivarret (Lemförder)
    -Alatukivarsien takahelat (Febi, muistaakseni)
    -Koiranluut
    -Raidetangon sisemmät ja ulommat päät (Delphi)

    Sekä tämän vuoden huhtikuussa:
    -Etuiskarit (Sachs)
    -Iskarien yläpäät (Lemförder)

    Vai onok nuo alatukivarsien takahelat se ratkaisevin tässä tapauksessa, eli olisiko pitänyt vaan vaihdattaa powerflexit tai vastaavat normaalien sijaan? Renkaanpultit olen tarkistanut.

    Tarvitseeko aurauskulmia säätää uudelleen, jos noin tuoreiden helojen tilalle vaihdattaa tuollaiset polyuretaaniset?
    Kannattaa tarkistaa vielä koiranluiden kiinnitys, ne jää helposti hiukan löysälle ja aiheuttaa kolinaa. Toki jarrusatulassa voi palat helistä jne.

    Takahelat harvemmin aiheuttavat kolinaa, varsinkaan jos ovat lähes pakasta vedetyt, eli ei niitä sen takia tarvitse lähteä vaihtelemaan.

    Leave a comment:


  • Jormuli
    replied
    Onkos joku muu laittanut LED sumuvaloja autoihinne? Niissähän nuo vastukset pitäisi estää vikakoodeilta , mutta oma auto ei ainakaan sano mitään vaikka ei olisikaan vastusta.
    Eli jos auto ei valita polttimoista niin ilmeisesti vastuksilla ei tee mitään? Turhaa niitä sinne laittaa muovia sulattamaankaan..:think Eikös?

    Leave a comment:


  • riippis
    replied
    Ei saa vastausta tuolla toisella osastolla, niin kysytään täällä. Mitenkä nuo soittimet joissa tv digiviritin, niin näkyvät autossa? Eli kannattaako sellaista ostaa? Kokemuksia!? Maaseudulla ja pks..

    Leave a comment:


  • stts
    replied
    E46 etupään kolinaa

    Mikähän toukan etupäässä voisi aiheuttaa vaimeaa kolahtelua tien montuissa ja isommissa poikkirailoissa?

    Autoon on 1000km sisään vaihdettu seuraavat uusiin:
    -Etualatukivarret (Lemförder)
    -Alatukivarsien takahelat (Febi, muistaakseni)
    -Koiranluut
    -Raidetangon sisemmät ja ulommat päät (Delphi)

    Sekä tämän vuoden huhtikuussa:
    -Etuiskarit (Sachs)
    -Iskarien yläpäät (Lemförder)

    Vai onok nuo alatukivarsien takahelat se ratkaisevin tässä tapauksessa, eli olisiko pitänyt vaan vaihdattaa powerflexit tai vastaavat normaalien sijaan? Renkaanpultit olen tarkistanut.

    Tarvitseeko aurauskulmia säätää uudelleen, jos noin tuoreiden helojen tilalle vaihdattaa tuollaiset polyuretaaniset?
    Last edited by stts; 24-09-2013, 20:13.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎