memebuy23buy

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jygga
    replied
    Originally posted by Tapzu View Post
    Ok, täytyy vaihdella ennen kunnon pakkasia nuo letkut ja huohotin, saiko nuo vaihdettua ilman imusarjan irroitusta?
    Tuosta videosta taitaa selvitä melkon hyvin koko operaatio:


    Itse käytin auton huoltamolla, teetätin samalla muita huoltohommia niin en loppujen lopuksi itse edes vaihtanut tuota venttiiliä.. Osat tilasin vain itse kun huoltamo ei muka saanut osia tuohon... Mutta kyllä se pitäisi DIY-mieheltä onnistua...

    Niin ja joissain dieselkoneissa se tsydeemi on vissiin jotenkin koneen sisällä, siinä joutuu purkamaan enemmän..
    Last edited by Jygga; 03-10-2013, 19:35.

    Leave a comment:


  • van_gils
    replied
    Mikäs sen sulakkeen numero olikaan mikä on ajovalopesurille?

    Leave a comment:


  • Tapzu
    replied
    Originally posted by Jygga View Post
    Alkuperäisissä "suomimalleissa" talvimallin huohotin ainakin pitäisi olla. Sen erottaa päälleppäin siitä että myös huohotinventtiilliin menevät letkut on eristettyjä. Tai siis tehdään nyt vielä sekavammaksi sanomalla että nekin letkut _pitäisi_ olla eristettyjä...

    Ja ilmeisesti tuo erillinen suodatin on vain dieselkoneissa..? Olettaisin kyllä että se pitää olla mutta varmistakaa vielä.

    Ja huohottimen puhdistus&tarkistus/vaihtohan on osa inspection 2:sta muutenkin, kyllä nuokin talvimallin huohottimet tuppaa ennen pitkää hajoamaan... Ja vaikkei hajoaisi niin sinne kertyy sellaista tahmeaa sinapinväristä schaibaa...

    EDIT: niin ja itse talvimallin huohotin eroaa ulkonäöltään tavallisesta siten että tavallinen on semmonen littana ja kaikki muovit näkyvillä, kun talvimallissa päälleppäin näkyy vain eristekerros, ei muovia.. Näin ainakin 320i:ssä, nuo kun vaihtelee eri malleissa vielä..

    esim. 320i:
    talvi: http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e46...1-61-7-533-400
    kesä: http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e46...te=11617501566

    Huomioikaa tosiaan että diesel ja bensa erilaisia ja myös eri mallien kesken. Oikeanlaiset letkut on kans veemäinen löytää, nimim. toiset tilaamani letkut passasivat.
    Ok, täytyy vaihdella ennen kunnon pakkasia nuo letkut ja huohotin, saiko nuo vaihdettua ilman imusarjan irroitusta?

    Leave a comment:


  • Jygga
    replied
    Alkuperäisissä "suomimalleissa" talvimallin huohotin ainakin pitäisi olla. Sen erottaa päälleppäin siitä että myös huohotinventtiilliin menevät letkut on eristettyjä. Tai siis tehdään nyt vielä sekavammaksi sanomalla että nekin letkut _pitäisi_ olla eristettyjä...

    Ja ilmeisesti tuo erillinen suodatin on vain dieselkoneissa..? Olettaisin kyllä että se pitää olla mutta varmistakaa vielä.

    Ja huohottimen puhdistus&tarkistus/vaihtohan on osa inspection 2:sta muutenkin, kyllä nuokin talvimallin huohottimet tuppaa ennen pitkää hajoamaan... Ja vaikkei hajoaisi niin sinne kertyy sellaista tahmeaa sinapinväristä schaibaa...

    EDIT: niin ja itse talvimallin huohotin eroaa ulkonäöltään tavallisesta siten että tavallinen on semmonen littana ja kaikki muovit näkyvillä, kun talvimallissa päälleppäin näkyy vain eristekerros, ei muovia.. Näin ainakin 320i:ssä, nuo kun vaihtelee eri malleissa vielä..

    esim. 320i:
    talvi: http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e46...1-61-7-533-400
    kesä: http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e46...te=11617501566

    Huomioikaa tosiaan että diesel ja bensa erilaisia ja myös eri mallien kesken. Oikeanlaiset letkut on kans veemäinen löytää, nimim. toiset tilaamani letkut passasivat.
    Last edited by Jygga; 03-10-2013, 18:04.

    Leave a comment:


  • riippis
    replied
    Tuossa imusarjan läppien poiston yhteydessä pisti merkille että huohottimessa ei ollut ollenkaan suodatinta? Kiireesti hommattava?

    Leave a comment:


  • Tapzu
    replied
    Onko noissa suomiautoissa yleensä toi talvimallin separaattori/kampikammionhuohotin valmiina?

    Leave a comment:


  • estervainaa
    replied
    Originally posted by NokiLeka View Post
    Paras vääntö alkaa m57n koneella jo 1500rpm ja m57 koneellakin 1750rpm. Ainakin oman kokemuksen mukaan kärryä vetäessä taloudellisinta on ollut käyttää 4.vaihdetta (auto on 5.vaihteinen) jolloin 90km/h vauhdissa kierroksia n.2100-2300rpm jolloin auto on koko ajan parhaalla vääntöalueella.
    Kyllä. Omassa vääntö +475nm 2100-3750rpm. Mutta silti tuo aavikkovälitys tuntuu turhan pitkälle, joten edelleen olisin tuon tiheämmän välityksen omaavan automaatin perän sopivuudesta kiinnostunut

    Leave a comment:


  • Jygga
    replied
    Ostin heinäkuussa saksasta uitetun 330xi:n. Tarviiko kyseiseen peliin vaihtaa separaattori talvea varten? Kun separaattori saman näköinen kuin kaverin suomiautossa:think Eli onko niissä jotain eroa? Tiedän että sitä separaattoria saa myös lämpövuorattuna "talvimallina" mutta kaverilla ainakin tuo ilman normi malli toiminut hyvin. Mitäs mieltä viisaammat on?
    Lyhyt vastaus : kannattaa. Ainakin jos puhut siis kampikammion huohotinventtiilistä. Omassa saksasta tuodussa ( 320i ) oli tuhannen topolina.
    Pakkasella eristämätön särkyy käytännössä aina, tai sitten on hannu hanhen vikaa. Ja kun huohotus ei pelaa niin pahimmassa tapauksessa kone leipasee. Tekee usein myös paineen koneeeseen, kuten myös omassani.

    Mutta vastauksia tuohon edelliseen kysymykseeni..?

    Mistä halvalla kaikki ohjaustehostajan letkut 320i vm. 99 ?

    Luiruttaa tehostajan öljyjä pihalle semmosta tahtia että kuluu kohta enemmän ku bensaa... Onneksi ei oo tyhjänä ehtiny käymään... Saako muuten tehostajan pumpusta kuulua ääntä kun rattia kääntää tyhjäkäynnillä paikallaan..?

    Onkohan tuossa tehostajahöskässä jotain erityisen heikkoja kohtia..?

    Niin ja kai kai tohon passaa mikä tahansa atf-öljy (korkissa luki että atf only ja vanha oli punaista..) ? Piti ostaa hätäisesti jotain teboilin automaattilaatikkokuraa kun ei muuta löytynyt...
    Last edited by Jygga; 03-10-2013, 17:47.

    Leave a comment:


  • Tapzu
    replied
    Ostin heinäkuussa saksasta uitetun 330xi:n. Tarviiko kyseiseen peliin vaihtaa separaattori talvea varten? Kun separaattori saman näköinen kuin kaverin suomiautossa:think Eli onko niissä jotain eroa? Tiedän että sitä separaattoria saa myös lämpövuorattuna "talvimallina" mutta kaverilla ainakin tuo ilman normi malli toiminut hyvin. Mitäs mieltä viisaammat on?

    Leave a comment:


  • NokiLeka
    replied
    Originally posted by estervainaa View Post
    Onko kukaan vaihtanut manuaali M57 tai M57N:n automaatin perää? M57N manuaalin perävälitys 2.47, automaatin perässä 2.81. Omassa tällä hetkellä M57 manuaalin perä kiinni 2.28 välityksellä ja tuntuu turhan pitkälle varsinkin kärryä vetäessä. Huipputeho tulee 3500rms:ssa tarkoittaen 6 vaihteella nopeutta 210km/h (en siis kärryä vedä tuota vauhtia). Bmwfansista katselin, vetareiden liitokset samat, kardaanin laipasta en saa selvää. Tuon sivun perusteella muuten ilmeisesti käy, mutta osat 17-21 eri?

    http://bmwfans.info/parts/catalog/E4..._drive_output/
    Paras vääntö alkaa m57n koneella jo 1500rpm ja m57 koneellakin 1750rpm. Ainakin oman kokemuksen mukaan kärryä vetäessä taloudellisinta on ollut käyttää 4.vaihdetta (auto on 5.vaihteinen) jolloin 90km/h vauhdissa kierroksia n.2100-2300rpm jolloin auto on koko ajan parhaalla vääntöalueella.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Ehottomasti webasto tai eberi! Ite just asentelin bensawebaston thermotop c 5kw ja kaikkinensa tuli maksamaan jotain 400e (käytetty weba hiluineen 125e, ohjainkortti viallisen tilalle 80e, yleismallin asennussarja 200e asennus 0e) speciaali kiitokset nimimerkki EMP häneltä ostin webaston ja kortti oli paskana. Kaveri ei asiasta tiennyt mutta palautti osan maksusta hyvityksenä takasin! Erinomaista kaupankäyntiä.

    Leave a comment:


  • Madduli
    replied
    Originally posted by Sampsaa View Post
    http://www.calix.se/fi/tuotteet/tuot...eId=1975861532 tuossa näyttäisi olevan valmis letkulämppäri. Onko kenelläkään kokemuksia?
    Kannattaa tsekata noi eberit ja webastot käytettyinäkin esim http://www.huuto.net/hakutulos?words...rch-button=Hae täältä. Iteltä löytyy 5kw eber ja oli käyttämättömänä ollut kauan, hehkun ja liekkivahdin vaihdon jälkeen alko toimimaan kuin uusi

    Leave a comment:


  • Sampsaa
    replied
    Originally posted by riuska View Post
    Eika noihin saa kun säteilylämmittinen :think
    Sitten huohotin ja sen letkut tänne kylmiin oloihin sopiviksi.
    http://www.calix.se/fi/tuotteet/tuot...eId=1975861532 tuossa näyttäisi olevan valmis letkulämppäri. Onko kenelläkään kokemuksia?

    Leave a comment:


  • riuska
    replied
    Originally posted by Sampsaa View Post
    Mikä olisi järkevin lämmitin talveksi M57N koneeseen? Auto saapui hetki sitten saksasta ja nyt täytyisi miettiä lämmitintä talveksi. Webasto sen verran kallis että ei ole vaihtoehtona.
    Eika noihin saa kun säteilylämmittinen :think
    Sitten huohotin ja sen letkut tänne kylmiin oloihin sopiviksi.

    Leave a comment:


  • Sampsaa
    replied
    Mikä olisi järkevin lämmitin talveksi M57N koneeseen? Auto saapui hetki sitten saksasta ja nyt täytyisi miettiä lämmitintä talveksi. Webasto sen verran kallis että ei ole vaihtoehtona.

    Leave a comment:

Working...
X