Originally posted by HerraHuu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by juice777 View PostÄkkiseltää sanoisin vesipumppu! jos jo jatkuvaa krohinaa/ kahinaa.
-e30 2d m10b18
EX -e53 X5 3.0D
EX -e39 523i Sedan
EX -e36 325i Coupe
EX -e46 323i Sedan
EX -e36 320i Touring
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Comment
-
-
Mitenkäs mahtaa onnistua tuommoiseen pre-facelift (vm. -99) 330d vakionopeudensäätimen jälkiasennus? Tuossa dieselissä on ilmeisesti sähköinen kaasupoljin vai oonko ihan hakoteillä, eikös tällöin pitäisi onnistua helpoimmalla mahdollisella tavalla eli monitoimirattia vaan kehiin?BMW E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by HerraHuu View PostSitä minäkin veikkaisin. Vesipumpun "kierretappi" ainakin on melko ruosteinen joten tokkopa vaihdettu hetkeen. Kait ne näistä TU-koneisistakin olisi 150tkm välein hyvä vaihtaa.. Onkohan KL-Varaosilta saatava vesipumppu muovi- vai metallisiipinen? Onko kenelläkään kokemusta? Schmiedmann:lta löytyy ainakin metallisiipinen 40€ hintaan mutta toimitusaika on nyt se mikä ahdistaa, ei sieltä kerkeä alle 2vko tulemaan suomeen asti.E39 525d -00
E39 523i-96
E30 316 -86
Comment
-
-
Originally posted by timeport View PostKatsastuksessa käytiin ja tuli korjauskehotuksia seuraavista:
Vasemman puolen parkki palanut. Angelin rinkulat siis pimeänä niin missä kohdassa se valo siis on: http://www.realoem.com/bmw/showparts...50&hg=63&fg=05
Vasen vilkku palaa koko ajan kun valot parkki asennossa.
Jos oikein ymmärsin niin num.2? Kyseiseen osaan ei tule kyllä mitään johtoa niin miten sinne tulee sitten virtaa?
Toinen vika on että toinen sumuvaloista näyttää liian ylös. Onko siellä jokinsääntö vipu/ruuvi vastaava? En löytänyt ainakaan itse. Täytyy vielä tutkiskella paremmassa valossa kun auto nosturin päällä mutta olisi kiva tietää mitä etsiä.
Olen aika amatööri näiden kanssa kun aina viennyt laitettavaksi liikkeeseen mutta olisi se kiva itsekin hyvä tietää autostaan jotain ja fiksailla pikku juttuja.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostWorks as designed. Vasen vilkku palaa parkin sijasta jos vasen parkkivalo on palanut. Kun saat parkkivalon korjattua niin vilkku ei pala enää.E91 320
Ex.E36 /// M3
Kawasaki Ninja ZX-10R
ex. E46 330xd
ex. E34 520i
ex. E30 318
Comment
-
-
Originally posted by timeport View PostJuu no tämän minä tiesinkin mutta missä sen parkin polttimot on?
E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R
Comment
-
-
Originally posted by timeport View PostJuu no tämän minä tiesinkin mutta missä sen parkin polttimot on?
Comment
-
-
Eli kyseessä e46 korin 320d bemari, huomasin imusarjan olevan halki autosta, joten purin kaiken tarpeellisen tieltä jotta imusarjan saan irti. Kun imusarjan kaikki pultit olivat irti niin nostin imusarjan pois autosta ja sillä hetkellä 2 kappaletta "värinän vaimennin kumeja" tipahti imusarjasta irti imusarjan alapuolelta. Nyt asia mietityttää että mihin ne putosivat, olen purkanut pohjapanssarit irti ja puhallellut paineilmalla koneen päältä, sivuilta, alta, katsoin tukivarsien päältä jne sitten joustavalla varrellisella magneetilla kokeilin imukanavista sylinterinkannesta, No eipä ne sielläkään ollut ainakaan magneettiin ei tarttunut, puhalsin myös ylemmistä imukanavista alempiin paineilmaa mutta mitään erikoista ei kuulunut tai lentänyt pois. Pyörittelin myös konetta kampiakselin päässä olevasta hihnapyörästä räikällä ja hylsyllä, moottori tuntui normaalille, mutta olisiko mahdollinen tärinänvaimennin kumi joka on oranssin värinen jonka päällä on n.1mm paksuinen prikka mennä männän päälle tai jäädä ventiilin päälle pomppimaan?
Tänään ajattelin suuttimet ja hehkut irroittaa jos sieltä näkisi palotilaan.
Ongelma on vittumainen enkä oikein tiedä mitä nyt tekisin? Millä saisin asian aivan 100% varmaksi että onko ne kumit koneen sisällä vai jossakin muualla vai onko niitä edes ollut imusarjassa kiinni?
Olisikos foorumilla henkilöä joka osaisi purkaa varmuudella ja kasata tuon jakopään ketjun jos pitäisi alkaa purkamaan konetta korvausta vastaan?
Tai mistä löytyisi service manual suomen kielellä diesel koneelle?
Jos jollain hyviä niksejä, niin privaatilla voisi vaikka laitella.
Comment
-
-
Mistähän oikein mahtaisi johtua, kun tuossa omassa autossa normaalissa ajossa lämpösenä on moottorin lämmöt mittarin mukaan aavistuksen enemmän kuin pitäisi, eli viisari ei ole keskellä siinä mittarin kuvan päällä vaan menee vähän sen yli, että tämä kuva näkyy lähes kokonaan?BMW E46 320i -99
BMW E30 320i -85
Comment
-
-
Originally posted by Warra View PostOrkkikset=Kalliit mutta hyvät
Valeot=Kalliihkot mutta hyvät
Bosch=Kalliihkot mutta huonot
Biltema=Halvat, ihan hyvät mutta rumat
Itse olen kallistunut orkkiksien puoleen, tyylikäs se liitin mokkula vs. johonkin halpikseen ja toimii kuiten pitääkin.
Comment
-
-
Originally posted by riuska View PostAkun varoitusvalo vilkkuu ja palaa välillä... rupeekohan olee laturi tiensä päässä vai voisiko olla joku kosketushäiriö????now: Mercedes Benz 350e AMG
ex: f30 320i M-Sport
ex: e46 320i M-Sport II
ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
ex: e36 316i Compact
ex: e39 530i M-Sport
ex: e46 320Cd M-Sport II
Comment
-
Comment