Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • make2929
    Bimmer Rookie
    • Feb 2012
    • 92
    • etelä-pohjanmaa

    Originally posted by NokiLeka View Post
    Jos vanhemman maffin tilalle vaihdetaan uudemman mallin maffi, niin se pitää koodata, kuten jo aiemmin on todettu.
    Siemensin oli tuo maf, riittääkö mafin koodaus, vai pitääkö ecu koodata myös ??

    Lähteeköhän tuossa nyt sitten viriohjelma pois jos ecu koodataan ?

    Comment

    • janne30
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 2198
      • Vantaa

      Aattelin vaihtaa autoon rättinivelen ja kardaanin tukilaakerin, miten se täytyy kiristää takas. Siinähä on joku jännitys tjsp? Semmosta momenttiavainta ei ainakaa tallista löydy ku pitäs olla avolenkki
      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


      1 x F20
      3 x E30
      2 x E36
      5 x E46
      3 x E9X

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        Originally posted by make2929 View Post
        Siemensin oli tuo maf, riittääkö mafin koodaus, vai pitääkö ecu koodata myös ??

        Lähteeköhän tuossa nyt sitten viriohjelma pois jos ecu koodataan ?
        Uudempi maf toimii eri tavoin kun vanha, tämän yksinkertaisen jutun on sotkeneet omatoimikorjaajat ja ei-merkkihuollot jotka laittaneet niitä miten sattuu. Sitten on tätä ihmettelyä onko homma tehty oikein vai ei, jos auto on sitä ikää missä koodaus olis pitänyt tehdä.

        Olen ymmärtänyt että ecun ohjelma päivitetään ja se on siinä, sen jälkeen voi vaihdella itse maffia kuinka usein haluaa. Jos autoon on tehty räätälöity viriohjelma se täytyy ottaa ensin talteen ja ajaa ecun päivityksen jälkeen takaisin. Mutta jos auto on viritetty dynossa ja maf ei ole ollut kunnossa olisi lastuttajan pitänyt se huomata ja puhaltaa peli poikki. Jos taas laitettu "yleisviri" se on sama ajaako sen vaan uudestaan, muutenkaan katalysaattorien poistoista ym. putkistomuutoksista ei tuolla perusviriohjelmalla saa mitään lisäetua.
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        • make2929
          Bimmer Rookie
          • Feb 2012
          • 92
          • etelä-pohjanmaa

          Originally posted by Esal View Post
          Uudempi maf toimii eri tavoin kun vanha, tämän yksinkertaisen jutun on sotkeneet omatoimikorjaajat ja ei-merkkihuollot jotka laittaneet niitä miten sattuu. Sitten on tätä ihmettelyä onko homma tehty oikein vai ei, jos auto on sitä ikää missä koodaus olis pitänyt tehdä.

          Olen ymmärtänyt että ecun ohjelma päivitetään ja se on siinä, sen jälkeen voi vaihdella itse maffia kuinka usein haluaa. Jos autoon on tehty räätälöity viriohjelma se täytyy ottaa ensin talteen ja ajaa ecun päivityksen jälkeen takaisin. Mutta jos auto on viritetty dynossa ja maf ei ole ollut kunnossa olisi lastuttajan pitänyt se huomata ja puhaltaa peli poikki. Jos taas laitettu "yleisviri" se on sama ajaako sen vaan uudestaan, muutenkaan katalysaattorien poistoista ym. putkistomuutoksista ei tuolla perusviriohjelmalla saa mitään lisäetua.
          Kiitoksia tiedosta, olin ymmärtänyt että kun viriohjelma heitetään autoon se säätää samalla myös maf anturia, eli siinä viriohjelmassa olisi jo mafille uudet arvot.

          Tuosta kattien poistosta olen eri mieltä mulla turbo lähti vetämään paremmin ja muutenki oli paljon kierros herkempi, tosin se toimi vaan vuorokauden

          Tarkenetaas vielä eli, viriohjelma on laitetu siis jo 1,5v eli ei nyt maf vaihdon yhteydessä, ohjelma ei siis tehty penkissä säätämällä, vaan piuhat kiinni ja auton vakio ecun muokkauksella tehtiin uudet käyrät, eli onko tämä nyt se "yleisviri"

          Comment

          • mekstrm
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 836
            • Vantaa

            Originally posted by bmwenthusiast View Post
            Tietoa?
            Ovien irroitus on aika helppo homma.
            -Ovisähköjen liitin irtoaa yhdellä 8mm pultin irroituksella.
            -Saranoista 10mm kannalla olevat pultit irti (ovi ei tipu mihinkään)
            -Ovistoppari irti. Muistaakseni torx-kanta, taitaa aueta myös 7-8mm hylsyllä.
            -Sitten vaan nostaa oven pois (kaveri on tarpeen tässä)
            Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              Originally posted by janne30 View Post
              Aattelin vaihtaa autoon rättinivelen ja kardaanin tukilaakerin, miten se täytyy kiristää takas. Siinähä on joku jännitys tjsp? Semmosta momenttiavainta ei ainakaa tallista löydy ku pitäs olla avolenkki
              Tuolta voi katsella, esijännitystä ei ole kaikissa kardaaneissa: KLIK.

              Comment

              • janne30
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 2198
                • Vantaa

                Originally posted by MNi View Post
                Tuolta voi katsella, esijännitystä ei ole kaikissa kardaaneissa: KLIK.
                Kiitoksia linkistä!

                Tuolla oli ilmotettu jännästi toi momentti... Jotai 26 11 3AZ??

                Ja tämmösellä erikoiskalulla pitäs kirrata:think


                Mistähä hitosta tommosta metsästäis? Maksaaki varmasti rahaa..
                G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                1 x F20
                3 x E30
                2 x E36
                5 x E46
                3 x E9X

                Comment

                • make2929
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2012
                  • 92
                  • etelä-pohjanmaa

                  Originally posted by make2929 View Post
                  Pakko laittaa vielä tänne koska auto ollut kohta 3vkoa käyttökelvoton eli.

                  Kirjoitin aikaisemmin:
                  Antakaas nyt neuvoja missä vika vois mättää, ahdin pitäisi olla kuulemma kunnossa ahtaa hyvin, vaikka ikkunat kiinni ahtimen vihellys kuuluu sisälle koppiin. Autoon laitettu uusi ohjelma 250hv/520nm, mutta tuntuu ettei vedä todellakaan kuten pitää, eilen vielä toimi moitteetta.
                  Päivitetääs hieman, alipaineletkuja vaihdeltu,ahtimelta cooleriin menevä letku vaihdettu ei vaikutusta, pakosarjan tiiviste ainakin ilmeisesti irti.

                  Sitten päivitystä.
                  Jumalattoman ahtoäänen syy löytyi pakoputki vuotaa, mutta tehot vielä hukassa, ahtovuotoa ei löydy turbo ja pakosarja tarkistettu ei vikaa, Katit tosiaan poistettu joita tuskin tarvii ohjelmoida pois käytöstä kuten hiukkaussuodatinta vai olenko nyt ihan väärässä ?

                  Oikeasti alkaa sulake palamaan kun vikaa ei löydy millään, ahtaa kyllä hyvin mutta tehot vaan on hukassa.

                  Auto siis e46 330d vm 01
                  Loppuvaiheessa, auto ei jaksanut vetää yläkierroksilla,ja oli muutenkin tehoton, lisäksi auto heitti mustaa kuin tsernobylin ydinvoimala kun antoi kenkää. Toinen oire mitä alkoi loppuvaiheessa tehdä kun paikallaan antoi kierroksia niin tyhjäkäynnille palatessa meinasi sammua, lisäksi noin 2500rpm-3000rpm välillä auto alkoi ravistaa ja mietti hetken ennenkuin pääsi jatkamaan matkaa.

                  Nyt löydetyt viat coolerissa ilmeisesti reikä koska apukuskin puolelta alanurkasta kostea, ja ahtimen siivistä paloja pois.

                  Jos tästä nyt olisi jollekin apua joskus tulevaisuudessa. Kiitoksia kaikille jotka vaivautui vastaamaan.

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    Originally posted by janne30 View Post
                    Kiitoksia linkistä!

                    Tuolla oli ilmotettu jännästi toi momentti... Jotai 26 11 3AZ??

                    Ja tämmösellä erikoiskalulla pitäs kirrata:think


                    Mistähä hitosta tommosta metsästäis? Maksaaki varmasti rahaa..
                    Momentti on viite tänne: KLIK.

                    Comment

                    • bmw000
                      Newbiemmer
                      • Oct 2012
                      • 7
                      • O_o

                      moro. osaako/tietääkö kukaan miten saa kattotelineet poistettua ja mistä saa siihen reikiin jotku peitelätkät tms?

                      Comment

                      • Furior
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2012
                        • 176
                        • Laukaa

                        Originally posted by bmw000 View Post
                        moro. osaako/tietääkö kukaan miten saa kattotelineet poistettua ja mistä saa siihen reikiin jotku peitelätkät tms?
                        Korjatkoon joku, jos menee väärin. Itseltäni en ole vielä kerennyt poistaa.

                        Kattokaiteissa pitäisi olla pienet "luukut" siellä katon puolella, jonka alta paljastuu ruuvit. Käsittääkseni nuo ruuvit irroittamalla itse kattokaiteet lähtee pois ja paikoilleen jää niiden kiinnikkeet. Kiinnikkeet saa pois kun nyppää kaiteen alla olevan listan irti, mahdollisesti ruuveilla ne kiinnikkeetkin on kiinni.

                        Tuohon tilalle saa reiättömät listat (KL-Varaosien hinta viime kysymällä 97,20e per puoli) tai sitten niitä reikiä voi tietty paikata parhaalla katsomallaan tavalla.
                        -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
                        ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
                        ex: -05 E87 120d

                        Comment

                        • expertti
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2005
                          • 866
                          • Kainuu

                          Originally posted by Furior View Post
                          Korjatkoon joku, jos menee väärin. Itseltäni en ole vielä kerennyt poistaa.

                          Kattokaiteissa pitäisi olla pienet "luukut" siellä katon puolella, jonka alta paljastuu ruuvit. Käsittääkseni nuo ruuvit irroittamalla itse kattokaiteet lähtee pois ja paikoilleen jää niiden kiinnikkeet. Kiinnikkeet saa pois kun nyppää kaiteen alla olevan listan irti, mahdollisesti ruuveilla ne kiinnikkeetkin on kiinni.

                          Tuohon tilalle saa reiättömät listat (KL-Varaosien hinta viime kysymällä 97,20e per puoli) tai sitten niitä reikiä voi tietty paikata parhaalla katsomallaan tavalla.
                          .........
                          Last edited by expertti; 28-06-2013, 21:24. Reason: meni väärin

                          Comment

                          • expertti
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2005
                            • 866
                            • Kainuu

                            Originally posted by bmw000 View Post
                            moro. osaako/tietääkö kukaan miten saa kattotelineet poistettua ja mistä saa siihen reikiin jotku peitelätkät tms?
                            Off topic... Siis onko kyse kattotelineistä vai kattokaiteista? Kattotelineet ovat kiinni kattokaiteissa ko mallissa?

                            Jos on kattokaiteet ja jos ne kävis mun lullaan(E46 330d farkku) niin voisin olla kiinnostunut.

                            Comment

                            • bmw000
                              Newbiemmer
                              • Oct 2012
                              • 7
                              • O_o

                              no siis ne kattokaiteet missä on niitä kumiläppiä minkä alla on pultit nekö ottaa pois nii sitte pitäs jostaki saaja reijättömät listat tilalle.
                              Originally posted by expertti View Post
                              Off topic... Siis onko kyse kattotelineistä vai kattokaiteista? Kattotelineet ovat kiinni kattokaiteissa ko mallissa?

                              Jos on kattokaiteet ja jos ne kävis mun lullaan(E46 330d farkku) niin voisin olla kiinnostunut.

                              Comment

                              • Järppä
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 1108
                                • Stadi, ladon takana.

                                Schmiedmannilta oli loppu etutukivarren puslat ja ainoana vaihtoehto oli hyllystä saatavilla meyle HD vahvistetut niin käykö nämä jos ei ole meyle hd:n tukivarsia kun tuotteen nimi on Meyle HD tukivarren vahvistettu kumipusla ja hela setti.

                                Olis eilen pitänyt laittaa tilaus sisään niin olis ehkä saanut vimosen powerflex pusla sarjan eteen. Hyviä vinkkejä mistä sais heti hyllystä PK-seudulta powerflexiä. Ens viikoks pitäisi saada romut kasaan huoltoa varten.

                                Pitäisi vielä hakea Redlinen loota ja peräöljyt, koneen rasvat ja jarrunesteet.
                                Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                                Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                                Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                                If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                                Top Gear review

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎