Originally posted by ttino
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by MNi View PostHihna ja kiristimet, löytyy näemmä value line -pakettia jo noihinkin eli 11282250244.now: Mercedes Benz 350e AMG
ex: f30 320i M-Sport
ex: e46 320i M-Sport II
ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
ex: e36 316i Compact
ex: e39 530i M-Sport
ex: e46 320Cd M-Sport II
Comment
-
-
Originally posted by ttino View PostNonii eli kun sai kolina korjattua ni tuli uusi vika. Sähköt aivan sekaisin sisävalot mitkä vaihdettu ledisiin palaa sillonkuin tykkää ja takaluukun valot palavat välillä omia aikojaan ja ne on normi polttimot . Ajotietokone väittää että luukku auki vaikkei ole.. No sitte yritin käynnistää ni ei lähteny mutta ajovalot vilkku ku yritti starttaa sitte ei enää tapahtunu mitää eikä mikää muu enää toiminu ku mittaristo valot . Akku taisi loppua mutta miksi tekee noin :s?
Akun napajännitteestä mittaamalla akun kunto selville, 12.65 V tai yli on priimaa, 12.24V 50% jäljellä jne, tiedot täältä: KLIK. Mittauksen voi tehdä testinä mittaristolta: KLIK.
Ledivaloista pitää olla sopivat mallit jotta niiden resistanssi vastaisi hehkulamppua. Valomoduli eli LSZ ohjaa ja monitoroi lamppuja. Monitorointi tehdään niin että lampulle ajetaan aika ajoin lyhyt pulssi joka ei ehdi sytyttämään lampun hehkulankaa mutta antaa vastusmittaustiedon korimodulille.
Takaluukun valot taas ovat E46:n tyyppivika, korista takaluukulle tulevan johtonipun johtimet tuppaa kuoriutumaan ajan saatossa. Lisää esim. KLIK tai KLIK.
Edit: Onko tietoa päätermostaatin ja mahdollisen EGR-termarin vaihdosta? Jos lämmöt ovat talvella seilanneet kovin ja kyseessä dieselpirssi niin jäähdytysnesteen pudotess rajan alle sähkövastus alkaa lämmittämään --> akkua rasitetaan jatkuvasti maantienopeuksilla --> akku kuluu ennen aikojaan. Talven tullen kannattaa siis tarkkailla moottorin lämpötilaa, viisarin tulisi viimeistään vartissa nousta tasan kello 12 asentoon ja pysyä siinä liimattuna. Mikäli heilahtelee alaspäni niin termostaatit vaihtoon.Last edited by MNi; 12-09-2013, 02:48.
Comment
-
-
Originally posted by tohmassi View PostAutona on e46 320d touring ei facelift, juuri vaijdettu moottorin ja laatikon kumityynyt, hihnapyörät.ja hihnat ja vieläkin tärisee tyhjäkäynnillä aivan pirusti, mistä mahtaa johtua?
Sitten vaihdoin kytkimen, sekä kaksoismassa vauhtipyörän. Loppui tyhjäkäynnillä tärinäkin siihen paikkaan. Oli vaa vähä kalliimpi remppa, sachsin kytkin hilppeineen 300e, schmiedmannilta vauhtipyörä 500e + työtG20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Vauhtipyörälle +1Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by riippis View PostKaverin e46 320d 04 anto 1&2 hehkuista sekä hehkujen ohjausyksiköstä vikakoodia. Mitäs tahtoo sanoa? Nuo vaihtoon?-14 F34 320d GT xDrive M-Sport
ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
ex: -05 E87 120d
Comment
-
-
Originally posted by HujaudeR View PostTerse, oon vähän viimeaikoina haaveillu että ostas oikein ensimäisen ikioman baijerin ja omiin tarpeisiin tuommonen 320d ois aika passeli kun työmatkaa tulee paljon mutta ei ihan mopoin malli sentään ole. Eli mitäs näistä kannattaa erityisesti katsoa jos/kun menee katsomaan? Riisselipumppuhan noista ilmeisesti saattaa poksahtaa mutta millä kilometreillä? Ja mikähän on tuommosen diiselikoneen "elinikä" eli onko joku minkä kilonetrit ovat lähempänä 300tkm kuin 250tkm jo ihan loppuunajettuja :s
Mikäli menet katsomaan 110kW CR-moottorilla varustettua yksilöä ovat vinkkini seuraavat:- tiedustele onhan imusarjan läpät varmuudella poistettu
- ahdin on todennäköisesti kertaalleen uusittu 250-300tkm yksilöön
- suuttimet ja railipumppu sitten tuurissan, kestääkö 250 vai 450tkm. Riippuu jonkinverran käytetyn polttoaineen laadusta. Hyvä puoli ko autossa käytettyjen suuttimien kohdalla on niiden hyvä huollettavuus
- jos hehkut on lähimenneisyydessä vaihdettu varmista, että myös hehkujen ohjainyksikkö on vaihdettu samalla. Muuten ko hehkut voivat olla lyhytikäiset
- alustanosien, voimansiirron ja sen tuennan, sekä jarrujen kunto. Nämä huomaa kyseisen auton kohdalla melko helposti ihan yleisestä tuntumasta ja äänimaailmasta ajossa sekä tyhjäkäynnillä. Joku 300tkm ajettu vaatii paljon uutta osaa, ellei niitä ole jo kauttaaltaan vaihdettu
- lastutettu yksilö on varmasti saanut enemmän kenkää ja voimansiirto on joutunut kovemmalle mm. kytkin ja kaksoismassa
- itse ottaisin reilummin ajettuna manuaalivaihteisen, ellei automaattiin ole todistettavasti jotain oleellisia remppoja jo tehty
- yleiset ruostepaikat konepellin munuais-lipan alareuna, ovien alasaumat, touringissa takaluukun alareuna ja kaasujousien kiinnistyskohta, sekä tietysti maalipinnan yleinen "kupliminen"
- takalasin pyyhin jumii helposti jos on aiemmin vain herkistelty
- mahdollinen takaluukun johtosarjan kontaktivika
- puhaltimen etuvastus, minkä loppusuoran kuulee puhaltimen humppaavasta äänestä
- kokeile painelemalla että lattiaverhoilu on kuiva. Vesivuodot eivät ole yleisiä, mutta joskus tuulilasin tiiviste ja oven kosteussulut voivat falskata
- huolto-/korjausdokumentit, kuten minkä tahansa auton kohdalla. Vaihteiston ja perän öljyt vaihdeltu jne
-03 E46 320d Touring
Comment
-
Originally posted by Furior View PostEiköhän sieltä ole hehkut loppu, joten vähintäänkin kaikki hehkut vaihtoon. Suositus lienee, että samalla vaihdetaan ohjainyksikkökin.-03 E46 320d Touring
Comment
-
-
Oisko kenelläkään kuvaa että miten soittimen johdot tulevat alkuperäiseen liittimeen? Autoni on avk:lta ja ilmeisesti vedetty leikkureilla piuhat irti, ja jälkeenpäin kun on uudestaan joku piuhat pistänyt kiinni niin ei soi kun vasemman puolen kaiuttimet. Kun säätää soittimesta kaikki eteen niin soi tasaisesti edessä ja takana, kaikki oikealle niin soi vasemmalla edessä, jne...E91 318d Touring '11
Ex E46 330iA Touring M-Sport '02
Ex E46 325CiA '01
Ex E39 523iA '98
Ex E36 323Ci M-Sport '95
Comment
-
-
On. Tässä topikissa pari sivua takappäin. http://www.btcf.fi/forum/showthread....272587&page=81Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by estervainaa View PostNyt ilmaantunut kyseinen ominaisuus. Kytkin tärisee jos laittaa jalan polkimelle. Tuntuu etenkin pienillä vaihteilla kierroksilla ajaessa, ajoittain koko poljin tärisee niin, että kuuluu ääni. Jos kytkintä painaa yhtään, oire häviää, kytkin ei myöskään luista tai mitään muuta oiretta ei ole. Tarvike kaksoismassavauhtipyörä vaihdettu noin 16kk sitten, sachs jäykempi asetelma ja kytkin levyt reilu 3 vuotta sitten. OEM painelaakeri uusittu molemmilla kerroilla.
Painelaakeriko taas mennyt vai mistä alkaa syyllistä etsimään? Tuo kytkin on aika jäykkä ja tästä johtuen itse poljinkin joutuu suht kovalle rasitukselle. Esim joku kytkinpolkimen tappi on hajonnut 2 kertaa ja jäänyt poljin pohjaan. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?-89 "m5" rataprojekti
-02 transporter syncro
-01 e53 3.0i
-93 318is rataprojekti nro II
Comment
-
Comment