Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    Anteeksi kun kysyn tätä jo toistamiseen mutta minkä auton koiranluut ne kävi TA-Technixin kanssa eteen :think
    Tuon tiedon kun saan niin tilaan kyseiset luut OEM osana, josko kestäisivät edes hetken

    Nykyiset olivat noin 160mm mittaiset mutta kestää olla hieman pidemmätkin!
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

    Comment

    • Madduli
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2012
      • 395
      • -

      Originally posted by MNi View Post
      KLIK:
      P0190
      Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Malfunction
      Meinaako toi nyt bensapumppua vai sensoria vialliseks?
      E46 316 -99
      Ex:
      E39 523iA -98
      E46 316 -99
      E46 318 -99

      Comment

      • RasvaPatti
        Bimmer Rookie
        • Aug 2013
        • 37
        • nokia

        Originally posted by Madduli View Post
        Meinaako toi nyt bensapumppua vai sensoria vialliseks?

        eikös tuo sensorin toimintahäiriöstä kerro?

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          Originally posted by Madduli View Post
          Meinaako toi nyt bensapumppua vai sensoria vialliseks?
          Jaa niin se oli bensa, rail pressure sensor viittaisi kiisseliin.

          Vikakoodit INPAlla lukuun niin loppuu arvuuttelu.

          Comment

          • NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

            Originally posted by Jube View Post
            Anteeksi kun kysyn tätä jo toistamiseen mutta minkä auton koiranluut ne kävi TA-Technixin kanssa eteen :think
            Tuon tiedon kun saan niin tilaan kyseiset luut OEM osana, josko kestäisivät edes hetken

            Nykyiset olivat noin 160mm mittaiset mutta kestää olla hieman pidemmätkin!
            Avensiksen. Vuosimallia en muista varmaksi, mutta olisiko ollut jossain 1996 tienoilla. Varaosaliikkeen hemmo varmasti osaa kertoa pituuden tarkemmin.
            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

            Comment

            • Jube
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 9636
              • ...

              Originally posted by NokiLeka View Post
              Avensiksen. Vuosimallia en muista varmaksi, mutta olisiko ollut jossain 1996 tienoilla. Varaosaliikkeen hemmo varmasti osaa kertoa pituuden tarkemmin.
              Kyseessä siis T22 Avensis, muistatko oliko etu vai takapään luut mitkä käy? :think

              Edit: Stalkkasinki senverran että takapään luut käyvät ja tilasin sellaiset Lemförderinä!
              Last edited by Jube; 21-10-2013, 14:07.
              Näillä mennään:
              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
              MB c124 230CE -90 "Badboy"
              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

              Comment

              • Tenox
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 1732

                Kuuluuko analogisen kulutusmittarin näyttää paikoillaan tyhjäkäynnillä nollaa vai maksimia? (98/99 - E46 328ia.)

                Miten tarkkoja noi kulutusmittarit - siis se ajotietokoneessa oleva keskikulutusmittari lähinnä - on perinteisesti olleet? Mulla näytti se 8,4l / 100km ja tankkaamalla laskettu oli 9,1l /100km. Oli tosin vasta 2. kerta kun tankkasin täyteen, joten jotain hajontaa voi olla senkin puolesta jälkimmäisessä tuloksessa.
                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                Comment

                • NokiLeka
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2341
                  • Eurajoki

                  Originally posted by Jube View Post
                  Kyseessä siis T22 Avensis, muistatko oliko etu vai takapään luut mitkä käy? :think
                  Ei pysty muistamaan. Yhdet ostin kun autossa oli M3 etuvakaaja joka vaati lyhyemmät luut sopiakseen kunnolla, mutta muistikuva olisi että olisivat olleet takapään luut. Mutta kysy varaosahemmolta ne pituudet niin siitähän se selviää.
                  "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                  Comment

                  • [[henkka
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2012
                    • 89
                    • ylivieska

                    320d ongelmaa jälleen

                    päivää! elikkä 320d:ssä ilmenee tällästä ongelmaa. kierrokset jää 2000 kiihyttäessä isolla vaihteella ja pienempää ku laittaa niin kiihtyy taas normaalisti. mistä vikaa voisi alkaa paikantaa? ilmamäärämittari? alipainesäiliö/letkut? 4 pytyn suutin? ahtopaineanturi? kiitos vastauksista jo etukäteen. niin ja autohan on sillä laiskemmalla 100kw koneella.
                    Skoda octavia rs -15
                    Ex: e60 535d mysticblau

                    Comment

                    • SaGGaS
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2013
                      • 32
                      • Turku

                      Keltanokkalla on taas oneglmia auton kanssa Elikkäs tuossa jokunen aika sitten paukahti EGR termostaatti jonka seuraksena jäähdytysnesteet ympäri konehuonetta. Laitettua uuden termostaatin ja ekalla ajolla sitten luonnollisesti koneen lämmettyä käryä nousi koneesta kun jäähdytysneste paloi..
                      Ongelma siis laturi / laturin anturi ? joka ei tykännyt tästä nesteestä vaan akkuvalo rupesi palamaan, auto toimi normaalisti joten oletin että sammuu kun kaikki neste sieltä on pois haihtunut ja niin myös kävi. Kunnes nyt noin 1000km myöhemmin se syttyi taas

                      Ensimmäinen kunnon pakkasaamu siis kyseessä -7 ja lämmitystä piti luonnollisesti nostaa ja ajelin töihin noin 10km eikä ongelmia. Sitten piti lähetä syömään ja noin puolen kilometrin jälkeen akkuvalo syttyi ja ajattelin että parempi ajaa takas parkkiin. Sammutin sitten auton ja käynnistin uudelleen jos auttaisi mutta ei, annoin käydä tyhjäkäynnillä että lämpeis ja sit kerkes hetken olee ja kauhee savu rupee puskemaan konepellin alta, samalla tavalla kun silloin kun oli nesteet lentäny.. Sammutin luonnollisesti auton ja yritin tukia asiaa ja laturista se käry tais tulla.. Nyt sitten kotiin lähdettäessä akkuvalo ei palanut paitsi sitten noin kilometri ennen kotia se taas syttyi, annoin käydä parkkisella mutta savua ei enää tullut ..

                      Eli jos joku tästä liian pitkästä ja sekavasta teksistä osaisi kertoa onko laturi mahdollisesti vetelemässä viimesiään vai mistä moinen voi johtua

                      Comment

                      • RasvaPatti
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2013
                        • 37
                        • nokia

                        Originally posted by SaGGaS View Post
                        Keltanokkalla on taas oneglmia auton kanssa Elikkäs tuossa jokunen aika sitten paukahti EGR termostaatti jonka seuraksena jäähdytysnesteet ympäri konehuonetta. Laitettua uuden termostaatin ja ekalla ajolla sitten luonnollisesti koneen lämmettyä käryä nousi koneesta kun jäähdytysneste paloi..
                        Ongelma siis laturi / laturin anturi ? joka ei tykännyt tästä nesteestä vaan akkuvalo rupesi palamaan, auto toimi normaalisti joten oletin että sammuu kun kaikki neste sieltä on pois haihtunut ja niin myös kävi. Kunnes nyt noin 1000km myöhemmin se syttyi taas

                        Ensimmäinen kunnon pakkasaamu siis kyseessä -7 ja lämmitystä piti luonnollisesti nostaa ja ajelin töihin noin 10km eikä ongelmia. Sitten piti lähetä syömään ja noin puolen kilometrin jälkeen akkuvalo syttyi ja ajattelin että parempi ajaa takas parkkiin. Sammutin sitten auton ja käynnistin uudelleen jos auttaisi mutta ei, annoin käydä tyhjäkäynnillä että lämpeis ja sit kerkes hetken olee ja kauhee savu rupee puskemaan konepellin alta, samalla tavalla kun silloin kun oli nesteet lentäny.. Sammutin luonnollisesti auton ja yritin tukia asiaa ja laturista se käry tais tulla.. Nyt sitten kotiin lähdettäessä akkuvalo ei palanut paitsi sitten noin kilometri ennen kotia se taas syttyi, annoin käydä parkkisella mutta savua ei enää tullut ..

                        Eli jos joku tästä liian pitkästä ja sekavasta teksistä osaisi kertoa onko laturi mahdollisesti vetelemässä viimesiään vai mistä moinen voi johtua

                        Mää mikään mekaanikko oo, mutta jos latauksen valo palaa ja laturista tuli savut pihalle, niin eiköhän vika ole aikalailla pakallistettu

                        Itselläni teki juuri tuota samaa valon sytyttelyä, tosin savut pysy mun laturissa sisällä . Välillä latas ja välillä ei. Vaihdoin laturin ja vika poistui.
                        Last edited by RasvaPatti; 21-10-2013, 18:17. Reason: lisäystä

                        Comment

                        • KmO
                          Bimmer Rookie
                          • May 2011
                          • 147
                          • Joensuu, Kuopio

                          Originally posted by Janne30
                          Nyt on pakko myöntää ettei oo kyllä mitään hajua, itelle aattelin talven mittaan tilailla jotkut 140mm pitkät ja 12kg/mm kantavuudeltaan.. Ne on ainakin reilusti matalammat kun m-sportin omat. Veikkaisin että 150-160mm pitkät vois olla aika lähelle m-sportin jousia.

                          Kannattaa varmistaa joltain vielä
                          Originally posted by JMTN View Post
                          M-sportin jouset on 220mm ja lankavahvuus keskeltä 18mm. Jäykkyydestä en osaa sanoa mitään ku ei ollut jousessa merkintöjä enään.
                          Kopioitu Mamasanin sähköpostista:
                          BC Racing alustoissa on vakiona takana 160mm ja 8kg jousi. Mutta tämän jousen kanssa käytetään korkeudensäätöpalikkaa.
                          Jos haluaa jousen ilman korkeudensäätöä niin silloin pitää valita pidempi jousi. Tuo 8kg on vielä aika maltillinen jäykkyys vaikka toki vakiota jämäkämpi.
                          Reilummilla madalluksilla käytetään kuitenkin paljon jäykempiäkin jousia, esimerkiksi 10kg.


                          Tilasin nyt noi jouset tuolta.
                          Alle tulee siis 180 mm pitkät, sisähalkaisija 62 mm, ulkohalkaisija 115 mm ja jäykkyys 8kg/mm.
                          Siksi näin pitkät jouset, jotta saa korkeudensäätöpalat jousten alle ja ei jää omaan makuun liian matalaksi auto.
                          Nämäkin siis BC Racing -merkkiset. Hintaa tuli 150€ toimituksineen.
                          Last edited by KmO; 21-10-2013, 19:26.

                          EX:e46 320d touring, 2X e36 320i Touring-95, Vw Polo 6N-96.
                          Myynnissä:
                          Maaliruiskuja!!

                          Comment

                          • cabrio
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2005
                            • 114
                            • Espoo

                            Oikean xenon valo alkoi temppuilee, sammuu aina 1-2km ajon jälkeen. Syttyy uudestaan kun käyttää parkeilla, muutaman sekunnin päästä sammuu uudestaan. Parkissa jos auta seisoo valot päällä, niin ei sammuta valoa. Auto ollut moottorin pesussa ennenkuin ongelmat alkoivat, en tiedä vaikuttaako asiaa vai puhdas sattuma. Olisko saanut kosteutta ballasteihin vai poltin vetelee viimeisiä? Oikea xenon valo hieman vaaleampi kuin vasen, joka on sinisempi.
                            X4 -18
                            Z4 2.5si -07

                            Comment

                            • Bringer00
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2012
                              • 132
                              • Siikalatva

                              Miten se korjausarvojen mittaus menee? Katsotaanko sitä ajossa? Kun jotku netissä kirjottavat että ei katsota ajossa.

                              Comment

                              • SaGGaS
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2013
                                • 32
                                • Turku

                                Originally posted by RasvaPatti View Post
                                Mää mikään mekaanikko oo, mutta jos latauksen valo palaa ja laturista tuli savut pihalle, niin eiköhän vika ole aikalailla pakallistettu

                                Itselläni teki juuri tuota samaa valon sytyttelyä, tosin savut pysy mun laturissa sisällä . Välillä latas ja välillä ei. Vaihdoin laturin ja vika poistui.
                                Sehän siinä onki, joko bemareissa on helvetin hyvä akku tai sitten lataa vaan liian heikosti sillä äskenkin 30km ajoa kaupungissa jonka jälkeen noin 2 tuntia seisoi ja takasin 30km.. Pakkasta kuitenkin 4 astetta, lähti käymään ilman epäröintiä eikä toiminnassa ole vikaa, uskoisin jos laturi ei toimisi ollenkaan niin jotain oireita ilmenisi muutakin kuin varoitusvalo ?
                                Sisälle tulee samanlaine jäähdytysnesteen käry kuin viimeksi, nyt vain sitä ei vuoda tietääkseni mistään, auton alla ei ole lammikkoa, jäähdytys neste ei vähene järjestelmästä Luulisi kuitenkin että se olisi joka paikasta haihtunut tämän 1000km / 1-2kk aikana mikä silloin ulos tuli..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎