Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    Originally posted by SeksiSeppo View Post
    Onkohan kuinka yleistä että 330xd imusarjan sauma pamahtaa auki melkeen kokonaan? Näin kävi ainaki minulle. Tosi on ehkä hiukan falskannu öljytikun kohdilta ennen kun on ollut kosteutta siinä.
    En ole moisesta kuullut. Muoviahan se on joten lienee kyllä mahdollista.

    Comment

    • pouri
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 370
      • 06 area

      Kyllä niitä on mennyt joitain.

      Originally posted by SeksiSeppo View Post
      Onkohan kuinka yleistä että 330xd imusarjan sauma pamahtaa auki melkeen kokonaan? Näin kävi ainaki minulle. Tosi on ehkä hiukan falskannu öljytikun kohdilta ennen kun on ollut kosteutta siinä.
      Diesel, fuel of satin man

      Comment

      • SeksiSeppo
        Bimmer Rookie
        • Mar 2014
        • 69
        • Suomi

        Ei varmaan kannata ees suunnitella tinakolvilla suöattelua ja paikkausta.... No uus vanha tulossa tilalle. Täytyy ottaa ihan kuva kunhan puran irti.


        Originally posted by MNi View Post
        En ole moisesta kuullut. Muoviahan se on joten lienee kyllä mahdollista.

        Comment

        • huppu
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2010
          • 423
          • Rovaniemi

          Originally posted by Madduli View Post
          Jos meinaa yhtään ohitella isommilla teillä ni en kyllä lähtis neloskoneista enää ostamaan, tuntuu itsemurhalta semmosseella ohittaa ku sitä saa polkea ku tulpatonta mopoa. Kaupunki neppailussa tommonen vajaa koneinen menee hyvin ja onhan se hyvä ajettavakin Turha ajelu lisäänty kyllä paljon ku tuli kone joka pitää ääntä eikä tunnu että ajelis ruohonleikkurilla.
          Hmm...nyt ei taidettu missään kohtaa sanoa, oliko kyse nelosdieselistä vai bensasta...? :think

          Itellä kun on tuo 318d 115 heppasena ja oon ajanut aiemmin myös 316i:ta saman tehoisena, niin kyllä ero on ku yöllä ja päivällä...bensakoneinen tuon tehoisena on todellaki kunnon nuhapumppu ja kaasun painallukseen reagoi ku hidastetussa filmissä. Ainaki minusta tuo diesel kulkee huomattavasti luihakammin reilumman väännön ansiosta ainahan vois olla enemmänkin heppoja, mutta kyllä noillakin on yllättävän hyvin pärjänny...kampe alkaa liikkua jopa raikkaasti, kun vauhtia alkaa olla yli 100 km/h Perävalot vaan näkyy Toki ajanut E46:sta myös 320d 150 hv:na ja onhan sen kiihtyvyys tuohon tehottomampaan versioon verrattuna selvä...
          Last edited by huppu; 20-03-2014, 23:16. Reason: Korjaus
          BMW E46 318d 10/04

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            Originally posted by SeksiSeppo View Post
            Ei varmaan kannata ees suunnitella tinakolvilla suöattelua ja paikkausta.... No uus vanha tulossa tilalle. Täytyy ottaa ihan kuva kunhan puran irti.
            Juuei kannata. Uudet tiivisteet laittaisin imusarjaan kyllä ja varmistaisin ettei uusvanhassa ole läppiä. Ehkä irrottaisin ahtopaineanturin ja putsaisin sen röörin sekä vilkaisisin ettei anturin röörissä ole töhnää.

            Comment

            • zeeliz
              Bimmer Rookie
              • Aug 2011
              • 82
              • Espoo

              Nyt tarvitaan taas bemarikuskien viisautta. Tuli katsastuksesta maininta että pitää vaihtaa Etuakseliston alatukivarren laakerointi oikealla etummainen ja kynällä merkattu sisempi.

              Enpä ole tuota aikaisemmin tiennyt että mun tukivarressa on laakereita. Ymmärsinkö oikein että pitää vaihtaa koko tukivarsi? tukivarsi vaihdettu 3 vuotta sitten. Takimmainen hela vaihdettu 2 vuotta sitten.
              Myynnissä E46 touring osina, kaikki myydään.

              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=343097

              Comment

              • Misteri30
                Bimmer Rookie
                • Aug 2012
                • 117
                • evijärvi

                Onkos kenelläkään tullut sellaista vastaan vai onko vika ainoa laatuaan että ovi ei aukea, vaikka lukkoa räpläilee, ovenkahvan vaijerit on kiinni ja paikoillaan, mutta ei aukea. Mulla olis uusi lukko oveen mutta ongelmahan on siinä että ei saa vaihdettua kun ei saa ovea auki. Onko tuohon olemassa mitään muuta jipposkontia ku rälläkkä?
                -E46 320d touring 2001 ex
                -E30 324td touring 1989
                -E91 330xda touring 2006

                Comment

                • Ovaali
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2010
                  • 242
                  • Ylivieska

                  Originally posted by zeeliz View Post
                  Nyt tarvitaan taas bemarikuskien viisautta. Tuli katsastuksesta maininta että pitää vaihtaa Etuakseliston alatukivarren laakerointi oikealla etummainen ja kynällä merkattu sisempi.

                  Enpä ole tuota aikaisemmin tiennyt että mun tukivarressa on laakereita. Ymmärsinkö oikein että pitää vaihtaa koko tukivarsi? tukivarsi vaihdettu 3 vuotta sitten. Takimmainen hela vaihdettu 2 vuotta sitten.
                  Jep, koko tukivarsi vaihtoon. Ei siinä tukivarressa mitään laakereita ole vaan 2 palloniveltä.

                  Comment

                  • H3nxu
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2011
                    • 777
                    • Kerava

                    Originally posted by Misteri30 View Post
                    Onkos kenelläkään tullut sellaista vastaan vai onko vika ainoa laatuaan että ovi ei aukea, vaikka lukkoa räpläilee, ovenkahvan vaijerit on kiinni ja paikoillaan, mutta ei aukea. Mulla olis uusi lukko oveen mutta ongelmahan on siinä että ei saa vaihdettua kun ei saa ovea auki. Onko tuohon olemassa mitään muuta jipposkontia ku rälläkkä?
                    Saatko ovipahvin irti? Muistaakseni sen pysty avaamaan pihdeillä sieltä kun veti jotain tankoa/vipua. Mutta mulla vika oli niissä kuuluisissa GM5 releissä.

                    Comment

                    • Misteri30
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2012
                      • 117
                      • evijärvi

                      Originally posted by H3nxu View Post
                      Saatko ovipahvin irti? Muistaakseni sen pysty avaamaan pihdeillä sieltä kun veti jotain tankoa/vipua. Mutta mulla vika oli niissä kuuluisissa GM5 releissä.
                      Ovipahavin sai irti kyllä, kummaltaki kahvalta menee erilliset vaijerit lukolle semmosiin pieniin vipuihin. Niitä vipuja oon koittanu kiskoa ihan käsin niin lujaa ku vaan pysty. Pitääpä sitte koittaa vielä piheillä onnea.
                      -E46 320d touring 2001 ex
                      -E30 324td touring 1989
                      -E91 330xda touring 2006

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        Millanen homma on 320dA:n moottorin kumityynyjen vaihto? Samalla taitaa kannattaa vaihtaa myös laatikon tyynyt.

                        Tarviiko irroittaa muuta kuin pohjamuovit ja nostaa konetta ylöspäin?
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          Ei pitäis olla sen kummempi: KLIK.

                          Comment

                          • ruupanen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 5148
                            • Joensuu

                            Ovet eivät mene lukkoon kaukosäädöllä. Patteri vaihdettu, avain koodattu. Valot välähtää, joten avain toimiioikein ? Vikakoodeja ei ole. Mistä lähtis ekana vikaa hakemaan?
                            328i.
                            Last edited by ruupanen; 22-03-2014, 08:11.
                            E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                            Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                            Comment

                            • Misteri30
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2012
                              • 117
                              • evijärvi

                              Originally posted by Misteri30 View Post
                              Ovipahavin sai irti kyllä, kummaltaki kahvalta menee erilliset vaijerit lukolle semmosiin pieniin vipuihin. Niitä vipuja oon koittanu kiskoa ihan käsin niin lujaa ku vaan pysty. Pitääpä sitte koittaa vielä piheillä onnea.
                              Ovikin aukesi suhteellisen yrittämän jälkeen. Syy lukon takkuiluun oli se normaali ominausuus kuten vaijeri rikki. Ulkokahvan vaijeri oli oven sisällä raudan ja ovipellin välissä ja siinä hinkkaantunut vaijerin suojat rikki ja ruvennut ruostumaan ja siten jäi kanittamaan lukon vipua eikä ovi tahtonut aueta muutakun palauttamalla käsin ulkokahvan vipua ylöspäin. Uusi vaijeri ei onneksi paljoa maksa että vielä pienellä selvisi.
                              -E46 320d touring 2001 ex
                              -E30 324td touring 1989
                              -E91 330xda touring 2006

                              Comment

                              • H3nxu
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2011
                                • 777
                                • Kerava

                                Originally posted by Misteri30 View Post
                                Ovikin aukesi suhteellisen yrittämän jälkeen. Syy lukon takkuiluun oli se normaali ominausuus kuten vaijeri rikki. Ulkokahvan vaijeri oli oven sisällä raudan ja ovipellin välissä ja siinä hinkkaantunut vaijerin suojat rikki ja ruvennut ruostumaan ja siten jäi kanittamaan lukon vipua eikä ovi tahtonut aueta muutakun palauttamalla käsin ulkokahvan vipua ylöspäin. Uusi vaijeri ei onneksi paljoa maksa että vielä pienellä selvisi.
                                Kannattaa vaihtaa nuo hilut mitä siihen lukkoon on saatavana, nuo akselit on yleensä aina poikki.

                                Find many great new & used options and get the best deals for BMW E46 3 Series Door Lock Cylinder Repair Kit Front Right Driver Side OSF at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎