Originally posted by SeksiSeppo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kyllä niitä on mennyt joitain.
Originally posted by SeksiSeppo View PostOnkohan kuinka yleistä että 330xd imusarjan sauma pamahtaa auki melkeen kokonaan? Näin kävi ainaki minulle. Tosi on ehkä hiukan falskannu öljytikun kohdilta ennen kun on ollut kosteutta siinä.Diesel, fuel of satin man
Comment
-
-
Originally posted by Madduli View PostJos meinaa yhtään ohitella isommilla teillä ni en kyllä lähtis neloskoneista enää ostamaan, tuntuu itsemurhalta semmosseella ohittaa ku sitä saa polkea ku tulpatonta mopoa. Kaupunki neppailussa tommonen vajaa koneinen menee hyvin ja onhan se hyvä ajettavakin Turha ajelu lisäänty kyllä paljon ku tuli kone joka pitää ääntä eikä tunnu että ajelis ruohonleikkurilla.
Itellä kun on tuo 318d 115 heppasena ja oon ajanut aiemmin myös 316i:ta saman tehoisena, niin kyllä ero on ku yöllä ja päivällä...bensakoneinen tuon tehoisena on todellaki kunnon nuhapumppu ja kaasun painallukseen reagoi ku hidastetussa filmissä. Ainaki minusta tuo diesel kulkee huomattavasti luihakammin reilumman väännön ansiosta ainahan vois olla enemmänkin heppoja, mutta kyllä noillakin on yllättävän hyvin pärjänny...kampe alkaa liikkua jopa raikkaasti, kun vauhtia alkaa olla yli 100 km/h Perävalot vaan näkyy Toki ajanut E46:sta myös 320d 150 hv:na ja onhan sen kiihtyvyys tuohon tehottomampaan versioon verrattuna selvä...BMW E46 318d 10/04
Comment
-
-
Originally posted by SeksiSeppo View PostEi varmaan kannata ees suunnitella tinakolvilla suöattelua ja paikkausta.... No uus vanha tulossa tilalle. Täytyy ottaa ihan kuva kunhan puran irti.
Comment
-
-
Nyt tarvitaan taas bemarikuskien viisautta. Tuli katsastuksesta maininta että pitää vaihtaa Etuakseliston alatukivarren laakerointi oikealla etummainen ja kynällä merkattu sisempi.
Enpä ole tuota aikaisemmin tiennyt että mun tukivarressa on laakereita. Ymmärsinkö oikein että pitää vaihtaa koko tukivarsi? tukivarsi vaihdettu 3 vuotta sitten. Takimmainen hela vaihdettu 2 vuotta sitten.
Comment
-
-
Onkos kenelläkään tullut sellaista vastaan vai onko vika ainoa laatuaan että ovi ei aukea, vaikka lukkoa räpläilee, ovenkahvan vaijerit on kiinni ja paikoillaan, mutta ei aukea. Mulla olis uusi lukko oveen mutta ongelmahan on siinä että ei saa vaihdettua kun ei saa ovea auki. Onko tuohon olemassa mitään muuta jipposkontia ku rälläkkä?-E46 320d touring 2001 ex
-E30 324td touring 1989
-E91 330xda touring 2006
Comment
-
-
Originally posted by zeeliz View PostNyt tarvitaan taas bemarikuskien viisautta. Tuli katsastuksesta maininta että pitää vaihtaa Etuakseliston alatukivarren laakerointi oikealla etummainen ja kynällä merkattu sisempi.
Enpä ole tuota aikaisemmin tiennyt että mun tukivarressa on laakereita. Ymmärsinkö oikein että pitää vaihtaa koko tukivarsi? tukivarsi vaihdettu 3 vuotta sitten. Takimmainen hela vaihdettu 2 vuotta sitten.
Comment
-
-
Originally posted by Misteri30 View PostOnkos kenelläkään tullut sellaista vastaan vai onko vika ainoa laatuaan että ovi ei aukea, vaikka lukkoa räpläilee, ovenkahvan vaijerit on kiinni ja paikoillaan, mutta ei aukea. Mulla olis uusi lukko oveen mutta ongelmahan on siinä että ei saa vaihdettua kun ei saa ovea auki. Onko tuohon olemassa mitään muuta jipposkontia ku rälläkkä?
Comment
-
-
Originally posted by H3nxu View PostSaatko ovipahvin irti? Muistaakseni sen pysty avaamaan pihdeillä sieltä kun veti jotain tankoa/vipua. Mutta mulla vika oli niissä kuuluisissa GM5 releissä.-E46 320d touring 2001 ex
-E30 324td touring 1989
-E91 330xda touring 2006
Comment
-
-
Ovet eivät mene lukkoon kaukosäädöllä. Patteri vaihdettu, avain koodattu. Valot välähtää, joten avain toimiioikein ? Vikakoodeja ei ole. Mistä lähtis ekana vikaa hakemaan?
328i.Last edited by ruupanen; 22-03-2014, 08:11.E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by Misteri30 View PostOvipahavin sai irti kyllä, kummaltaki kahvalta menee erilliset vaijerit lukolle semmosiin pieniin vipuihin. Niitä vipuja oon koittanu kiskoa ihan käsin niin lujaa ku vaan pysty. Pitääpä sitte koittaa vielä piheillä onnea.-E46 320d touring 2001 ex
-E30 324td touring 1989
-E91 330xda touring 2006
Comment
-
-
Originally posted by Misteri30 View PostOvikin aukesi suhteellisen yrittämän jälkeen. Syy lukon takkuiluun oli se normaali ominausuus kuten vaijeri rikki. Ulkokahvan vaijeri oli oven sisällä raudan ja ovipellin välissä ja siinä hinkkaantunut vaijerin suojat rikki ja ruvennut ruostumaan ja siten jäi kanittamaan lukon vipua eikä ovi tahtonut aueta muutakun palauttamalla käsin ulkokahvan vipua ylöspäin. Uusi vaijeri ei onneksi paljoa maksa että vielä pienellä selvisi.
Comment
-
Comment