Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    Kuinkas tuo m57 paisuntasäiliö lähtee irti? Pitäisi jäähdytin vaihtaa, mutta eipä se mahdu nouseen ilman paisarin irroitusta. Se väliosa mihin automaatin lämmönvaihdin tulee kiinni ja missä paisari, on irti jäädyttimestä, mutta nuo pitäisi saada toisistaan irti.
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      Originally posted by Pekumie View Post
      Järkevää on aloittaa EGR-termarista, mikäli ei kovemmilla pakkasilla pysy lämpöviisari klo 12. Marmorilta ko. termari maksaa reilut 30e ja on helppo vaihtaa.

      Ympyrän alaosassa näkyvä musta pötikkä on siis ko. termari.
      <clip>
      Omassakin oli ongelmia lämpöjen nousun kanssa ensimmäisenä talvena ja EGR-termarin vaihdolla on lämpöä piisannut siitä lähtien
      Vaihto-ohje: KLIK.

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        Originally posted by Esal View Post
        Kuinkas tuo m57 paisuntasäiliö lähtee irti? Pitäisi jäähdytin vaihtaa, mutta eipä se mahdu nouseen ilman paisarin irroitusta. Se väliosa mihin automaatin lämmönvaihdin tulee kiinni ja missä paisari, on irti jäädyttimestä, mutta nuo pitäisi saada toisistaan irti.
        Räjäytyskuvat sanois että pikalukko 4 ja ruuvit 2 kpl osa 8 pois: KLIK.

        Lämmönvaihdin on eri osaa, siinäkin pikalukitsin jäähdyttimelle: KLIK.

        Sitten on vielä nuo sivutuet ja tiivisteet (sovitteet?) noihin + adjustment screw: KLIK.

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          Mitä mahtaa tarkoittaa tämä autocomin antama vikakoodi joka ei nollaannu? Auto on 320d 2004 vuosimallia.


          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • fex
            Bimmer Rookie
            • Aug 2009
            • 49
            • Kajaani

            Kuinka mitata tarvittavan koiranluun pituus helpoiten? Atuossa on KW V1 alustasarja. Ylätukilaakereita vaihtaessa huomasin alla olevan nelivetoalustan helkkarin pitkät koiranluut. Mietin että hoituisiko mittaus helposti vain nostamalla auton etupää ilmaan ja ottamalla renkaat pois, mutta eikö tällöin kiinnityspisteiden väli pitene? Ainakin ainut keino laittaa alkuperäiset luut takaisin oli tunkata jarrusatulan alta jousta lyhyemmäksi, jotta yläpään reikä oli edes suunnilleen kohdallaan.

            330xdA -01

            Comment

            • Tuiske
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 1441
              • Lempäälä

              Originally posted by fex View Post
              Kuinka mitata tarvittavan koiranluun pituus helpoiten? Atuossa on KW V1 alustasarja. Ylätukilaakereita vaihtaessa huomasin alla olevan nelivetoalustan helkkarin pitkät koiranluut. Mietin että hoituisiko mittaus helposti vain nostamalla auton etupää ilmaan ja ottamalla renkaat pois, mutta eikö tällöin kiinnityspisteiden väli pitene? Ainakin ainut keino laittaa alkuperäiset luut takaisin oli tunkata jarrusatulan alta jousta lyhyemmäksi, jotta yläpään reikä oli edes suunnilleen kohdallaan.

              330xdA -01
              Vähän nyt vaikee käsittää mikä on ongelmana. Etupää ilmaan, vanhat koiranluut irti (molemmat ensin, tai ei toki oo väliä jos uudet on saman pituiset), sitten uudet kii. Ei vakaaja väännä vastaan missään vaiheessa.
              Corvette C4 LT4 TURBO
              Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

              Comment

              • fex
                Bimmer Rookie
                • Aug 2009
                • 49
                • Kajaani

                Originally posted by Tuiske View Post
                Vähän nyt vaikee käsittää mikä on ongelmana. Etupää ilmaan, vanhat koiranluut irti (molemmat ensin, tai ei toki oo väliä jos uudet on saman pituiset), sitten uudet kii. Ei vakaaja väännä vastaan missään vaiheessa.
                Nimenomaan kun olen käsittänyt että madalletun auton kanssa täytyisi aina vaihtaa lyhyemmät luut. Haluasin siis mitata mihin mittaan säädän luut jos hommaan esim. säädettävät versiot.
                Last edited by fex; 14-03-2014, 14:29.

                Comment

                • Tuiske
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 1441
                  • Lempäälä

                  Originally posted by fex View Post
                  Nimenomaan kun olen käsittänyt että madalletun auton kanssa täytyisi aina vaihtaa lyhyemmät luut.
                  Voin olla väärässä mutta olen käsittänyt että lyhyemmät koiranluut tarvittaisiin vasta kun madallusta alkaa olla "reilusti". Nelivetomallin erikoisuuksista en osaa sanoa tähän kyllä mitään. Mutta oli ne koiranluut nyt sitten minkä pituiset tahansa niin kyllä se irrotus ja asennus menee ihan samalla tavalla kuin tuossa aikaisemmin kirjoitin.

                  En ite laittas kyllä madalletullakaan alustalla säädettäviä koiranluita ja totta puhuakseni en ole sellaisiin koskaan törmännyt.
                  Last edited by Tuiske; 14-03-2014, 14:33.
                  Corvette C4 LT4 TURBO
                  Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                  Comment

                  • fex
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2009
                    • 49
                    • Kajaani

                    Originally posted by Tuiske View Post
                    Voin olla väärässä mutta olen käsittänyt että lyhyemmät koiranluut tarvittaisiin vasta kun madallusta alkaa olla "reilusti". Nelivetomallin erikoisuuksista en osaa sanoa tähän kyllä mitään. Mutta oli ne koiranluut nyt sitten minkä pituiset tahansa niin kyllä se irrotus ja asennus menee ihan samalla tavalla kuin tuossa aikaisemmin kirjoitin.

                    En ite laittas kyllä madalletullakaan alustalla säädettäviä koiranluita ja totta puhuakseni en ole sellaisiin koskaan törmännyt.
                    Nämä kommentit on kyllä ollut käsittämättömän turhia. Ensinnäkin kysyin kuinka on helpoin mitata minkä kokosuhteen koiranluita laitetaan alle. Säädettävien koiranluiden vertaus oli rautalangasta vääntämistä. Toisekseen nelivetomalli on valmiiksi useampia senttejä vakioalustaa korkeampi ja voinen sanoa että madallusta on reilusti (jopa 70mm). Kolmanneksi koiranluiden asennuksen olen tehnyt jo aikaisemmin kuten aikaisemmin kirjoitin. Btw vetarit on kunnossa - vielä .
                    Last edited by fex; 14-03-2014, 14:51.

                    Comment

                    • racing02
                      BTCF Member
                      • Nov 2004
                      • 2015
                      • Riihimäki

                      Originally posted by fex View Post
                      Nämä kommentit on kyllä ollut käsittämättömän turhia.
                      Se johtuu nyt kyllä kysymyksistä. Mittaa minkäpituinen se vanha luu on ja fiilistele minkäverran lyhyempi tuntuis paremmalta. Ei siihen ole määritelty mitään mittauspisteitä tai kaavaa. Auto ajoasennossa olisi hyvä jos vakaaja on suunnilleen vaakasuorassa ja se koiranluu jokseenkin pystysuorassa. Jos sulla oikeasti on madallus 70 mm niin silloin noin 70mm lyhyemmillä luilla vakaaja asettuu alkuperäiseen asentoon.

                      Comment

                      • janne30
                        BTCF Member
                        • Apr 2011
                        • 2198
                        • Vantaa

                        Eikös noi koiranluut oo sen takia lyhkäsemmät kun coilover alustassa koiranluun kiinnityspiste on erikohdassa kuin orkkis alustassa? Ei kai se madaltaminen vaikuta siihen pituuteen :think Asiasta en oo täysin varma
                        G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                        E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                        1 x F20
                        3 x E30
                        2 x E36
                        5 x E46
                        3 x E9X

                        Comment

                        • fex
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2009
                          • 49
                          • Kajaani

                          Kommentointini oli ehkä hiukan timakansävyinen, koska mielestäni kysymys on selkeä. Tosin tämä tosiaan mun näkökulma. Kyselin asiaa kun oletin että näiden mittailuun olis joku systeemi, ilmeisesti alapuolelta on mahis katsoa tarkkaan. Odotin myös että näihin ois järjestään joku suoranainen ratkaisu tyyliin 16cm luu kävisi aina hyvin suurimmissa osin coilien kanssa jne. Ainakin lyhyet koiranluut nimikkeellä suurin osa on 16cm pitkiä. Odotellaan vielä.

                          btw en voi kuin suositella oven reikiä äänenlaadun parantamiseksi. Ero on kuin valkoisella ja mustalla miehellä

                          kiitos ja anteeksi

                          Comment

                          • 5/5
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2012
                            • 135
                            • suomi

                            Tein takajarru remontin viikko sitten, ja sen jälkeen toinen takajarru jää laahaamaan. Eli kun painan kerran jarrua, niin jarru menee kiinni eikä aukea, täytyy puristimella painaa (eli satula auki ), että aukeaa. Onko siellä ilmaa tai jotain muuta jossain

                            Comment

                            • eeskoo
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2012
                              • 91
                              • Chicago

                              Originally posted by 5/5 View Post
                              Tein takajarru remontin viikko sitten, ja sen jälkeen toinen takajarru jää laahaamaan. Eli kun painan kerran jarrua, niin jarru menee kiinni eikä aukea, täytyy puristimella painaa (eli satula auki ), että aukeaa. Onko siellä ilmaa tai jotain muuta jossain
                              Jarrusatulan mäntä jumittaa?
                              Uudet jarrupalat on liian timmit paikoilleen?
                              Liukutapit jumittaa?

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                Satulat ja satulanpidikkeet putsattu? Ihan viilalla kans ettei jarrupalat ole lyöneet pykimää pidikkeen sisäpintaan.

                                Kumiosat saa vaihtaa uusiin ATE:n tuotteisiin. Anti-rattle clip uusiksi myös.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎