Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Slazha
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2284
    • Joensuu/Syvyys

    Originally posted by jjanii View Post
    vanoksethan noista menee, tai tiiviste ainakin
    Vanoksen tiivisteet, tiivistesarja muutamia kymppejä ja muutama tunti töitä. Tätä ei minusta kannata liikaa pelätä. Joskus myös ihan vaan nokka-akselin asentotunnistin jonka takia ei sitten vanoksetkaan pelitä. Yksi tapaus sattui mikä ei sytyttänyt edes moottorinhäiriövaloa

    perät ei repeile, tai ainakaan en ole kuullut yhdestäkään tapauksesta.
    Pari tapausta tiedän missä hieman ratkeamia mutta ei vielä murikka tielle tippunut
    Last edited by Slazha; 18-03-2014, 11:07.
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    E36 318is class II, e30 turpo

    Comment

    • kani
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 699
      • Espoo

      E46ssa on kumi ja muoviosat sekä piuhat ja niiden eristeet suunnilleen yhtä huonoja kuin E36ssa. Samoin vettä valuu joihinkin sähköboxeihin kuten E36 ecuun. Onneksi enemmän muut boksit kastui kuin ecu, lähinnä takaluukun elektroniikka. Disa venttiilin läpän akseli tai osia saattaa lentää koneeseen ja kolmelitraisissa on öljypumpun rattaan muttereita irtoillut. Omassa nuo oli vielä ok, mutta koneen tiivisteet ja kumiletkut haperoa huohotus ja alipainepuolella. Joissain tehokkaammissa malleissa on perän repeytymistä ilmennyt muttei kai ihan niin paljon kuin e36. BMWllä tuntuu pari generaatiota vähintään menevän että viat tulee kuntoon. Kumiletkut ja tiivisteet on ilmeisesti tarkoituksella tuollaiset kuin myös sähköjohtojen eristemateriaali..

      Itse en ymmärrä miksi kukaan ostaisi kangaspenkillisen ei sporttipenkeillä olevan bmwn neloskoneella. Vasta oikean varustelun ja kivan kokonaisuuden synnyttämä nautinto ylittää tyyppivikojen aiheuttaman vaivan . Ei näitä ole ilmeisesti tarkoitettu kestämään kuin vajaa tai reilu kymmenen vuotta ilman kunnollista läpikäyntiä. Ainakin omalla kohdalla neloskone huonolla ja hiirenharmaan tylsällä perusvarustelulla tyyppivilkoineen lähinnä vituttaisi. Eihän siinä ole bmw fiilistä kuin merkissä ja ulkonäössä, sitten kaikki huolto päälle..
      E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

      Comment

      • huppu
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2010
        • 423
        • Rovaniemi

        Originally posted by kani View Post
        E46ssa on kumi ja muoviosat sekä piuhat ja niiden eristeet suunnilleen yhtä huonoja kuin E36ssa. Samoin vettä valuu joihinkin sähköboxeihin kuten E36 ecuun. Onneksi enemmän muut boksit kastui kuin ecu, lähinnä takaluukun elektroniikka. Disa venttiilin läpän akseli tai osia saattaa lentää koneeseen ja kolmelitraisissa on öljypumpun rattaan muttereita irtoillut. Omassa nuo oli vielä ok, mutta koneen tiivisteet ja kumiletkut haperoa huohotus ja alipainepuolella. Joissain tehokkaammissa malleissa on perän repeytymistä ilmennyt muttei kai ihan niin paljon kuin e36. BMWllä tuntuu pari generaatiota vähintään menevän että viat tulee kuntoon. Kumiletkut ja tiivisteet on ilmeisesti tarkoituksella tuollaiset kuin myös sähköjohtojen eristemateriaali..

        Itse en ymmärrä miksi kukaan ostaisi kangaspenkillisen ei sporttipenkeillä olevan bmwn neloskoneella. Vasta oikean varustelun ja kivan kokonaisuuden synnyttämä nautinto ylittää tyyppivikojen aiheuttaman vaivan . Ei näitä ole ilmeisesti tarkoitettu kestämään kuin vajaa tai reilu kymmenen vuotta ilman kunnollista läpikäyntiä. Ainakin omalla kohdalla neloskone huonolla ja hiirenharmaan tylsällä perusvarustelulla tyyppivilkoineen lähinnä vituttaisi. Eihän siinä ole bmw fiilistä kuin merkissä ja ulkonäössä, sitten kaikki huolto päälle..
        On siinä "perusvarustelullakin" olevassa bimmerissä sitä jotain, erityisesti AJAMISEN ILOA..tarvi olla penkit neekerin-nahkaa tai sporttimallia, eikä se kutoskone oo mikään must... ainakaan mulle monitoimiratti ja automaatti-ilmastointi oli tärkeimmät, ja kunhan väri on musta...
        Last edited by huppu; 18-03-2014, 21:37. Reason: lisäys
        BMW E46 318d 10/04

        Comment

        • Madduli
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 395
          • -

          Originally posted by huppu View Post
          On siinä "perusvarustelullakin" olevassa bimmerissä sitä jotain, erityisesti AJAMISEN ILOA..tarvi olla penkit neekerin-nahkaa tai sporttimallia, eikä se kutoskone oo mikään must... ainakaan mulle monitoimiratti ja automaatti-ilmastointi oli tärkeimmät, ja kunhan väri on musta...
          Jos meinaa yhtään ohitella isommilla teillä ni en kyllä lähtis neloskoneista enää ostamaan, tuntuu itsemurhalta semmosseella ohittaa ku sitä saa polkea ku tulpatonta mopoa. Kaupunki neppailussa tommonen vajaa koneinen menee hyvin ja onhan se hyvä ajettavakin Turha ajelu lisäänty kyllä paljon ku tuli kone joka pitää ääntä eikä tunnu että ajelis ruohonleikkurilla.
          E46 316 -99
          Ex:
          E39 523iA -98
          E46 316 -99
          E46 318 -99

          Comment

          • carNac
            Newbiemmer
            • Jul 2013
            • 26
            • Tampere

            Dieseliä kehiin, meno on taloudellista ja ohitukset onnistuu oikein kivasti ja sanoisin että aika pommin varma laitos!

            Comment

            • _ville
              BTCF Member
              • Sep 2013
              • 236
              • Pirkanmaa

              Kiisseli ny ei oo vaihtoehto kulujen vuoksi. Täytyy sitä kai bensa kutosta alkaa metsästää oikee tosissaa, tuntuu vaan että ei oikeen löydy kohtuu kilometreillä 5k€ budjettii sopivaa.:think

              Comment

              • carNac
                Newbiemmer
                • Jul 2013
                • 26
                • Tampere

                Originally posted by _ville View Post
                Kiisseli ny ei oo vaihtoehto kulujen vuoksi. Täytyy sitä kai bensa kutosta alkaa metsästää oikee tosissaa, tuntuu vaan että ei oikeen löydy kohtuu kilometreillä 5k€ budjettii sopivaa.:think
                Mistä kuluista sä puhut?

                Comment

                • _ville
                  BTCF Member
                  • Sep 2013
                  • 236
                  • Pirkanmaa

                  Dieselvero. Ei tuu ajettuu tarpeeks että olis kannattavaa ajaa savustimella.

                  Comment

                  • Tuiske
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 1441
                    • Lempäälä

                    Originally posted by _ville View Post
                    Dieselvero. Ei tuu ajettuu tarpeeks että olis kannattavaa ajaa savustimella.
                    Ite laskeskelin että 15tkm/vuosi ajolla on 320d ja 320i saman hintaset ajaa. Kulutuksessa on selvä ero. Dieselin vääntö on mukava mutta voin omalta kohdalta sanoa että luotettavuus ei ainakaan omasta mielestäni yllä bensakoneisen tasolle. Myös viat voivat olla kalliita korjata (mm. suuttimet (commonrail), turbo, syöttöpumppu).
                    Corvette C4 LT4 TURBO
                    Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                    Comment

                    • carNac
                      Newbiemmer
                      • Jul 2013
                      • 26
                      • Tampere

                      Originally posted by Tuiske View Post
                      Ite laskeskelin että 15tkm/vuosi ajolla on 320d ja 320i saman hintaset ajaa. Kulutuksessa on selvä ero. Dieselin vääntö on mukava mutta voin omalta kohdalta sanoa että luotettavuus ei ainakaan omasta mielestäni yllä bensakoneisen tasolle. Myös viat voivat olla kalliita korjata (mm. suuttimet (commonrail), turbo, syöttöpumppu).
                      Mulla jotenkin sellanen kutina että 300tkm kohdalla se vois kääntyä niin päin että, bensaa sais vähän pelätä

                      Nää on näitä eli mielipiteitä

                      Comment

                      • jjanii
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2012
                        • 629
                        • joensuu

                        aikasemmin oli jo puhetta mutta tuota, 46nen cabrio, jääkö öljypohja miten matalalle ja semmoiselle paikalle että se voisi hajota? mitään huonompia hiekkateitä yms ei tule ajettua mutta hidasteissa jne auton pohja raapii varmasti

                        Comment

                        • McBeast
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2007
                          • 2998
                          • Tallinn

                          Originally posted by jjanii View Post
                          aikasemmin oli jo puhetta mutta tuota, 46nen cabrio, jääkö öljypohja miten matalalle ja semmoiselle paikalle että se voisi hajota? mitään huonompia hiekkateitä yms ei tule ajettua mutta hidasteissa jne auton pohja raapii varmasti
                          Tottakai sen varmasti rikki saa, mutta itsellä ei ole ainakaan ollut mitään ongelmia tuon kanssa. Välissä on kuitenkin se metallinen pohjapanssari.

                          Hidastetöyssyissä/parkkihalleissa on ennemminkin vaarana jäädä keskeltä kiinni.
                          Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                          Comment

                          • jjanii
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2012
                            • 629
                            • joensuu

                            Originally posted by McBeast View Post
                            Tottakai sen varmasti rikki saa, mutta itsellä ei ole ainakaan ollut mitään ongelmia tuon kanssa. Välissä on kuitenkin se metallinen pohjapanssari.

                            Hidastetöyssyissä/parkkihalleissa on ennemminkin vaarana jäädä keskeltä kiinni.
                            kun sitä juuri mietin että muistaakseni itellä ei ole kuin semmonen muovinen suoja siellä.. vai onko vielä sen alla joku muu suoja..? no tänään onneks pääsee tutkimaan, auto 60km päässä niin ei jaksa "turhantakia" lähteä aina

                            Comment

                            • SeksiSeppo
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2014
                              • 69
                              • Suomi

                              Onkohan kuinka yleistä että 330xd imusarjan sauma pamahtaa auki melkeen kokonaan? Näin kävi ainaki minulle. Tosi on ehkä hiukan falskannu öljytikun kohdilta ennen kun on ollut kosteutta siinä.

                              Comment

                              • hile88
                                Newbiemmer
                                • Mar 2014
                                • 1
                                • Joensuu

                                e46 M3-takapuskuri

                                Moro! Sattuuko kukaan tietämään onko mahdollista saada alkuperäinen e46 coupe/convertible M3 takapuskuria sopimaan e46 328 coupeen? Joutuuko mimmosia muutoksii tekee että saa suht siististi pysyy paikoillaan? Onko esim kiinnitykset puskureissa lähellekään samoilla kohdilla vai joutuuko veistämään ylimääräsiä pois yms? briteissä ois suht halvalla myynnissä tällä hetkellä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎