Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • baijeri88
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 958
    • Mikkeli

    pikaista apua kaivataan

    Kauppakassina toimiva E46 316i 2000 alkoi tänään temppuilemaan.
    Röpöttää tyhjäkäynnillä ja ajaessa, sekä pakokaasut haisevat ihan mädälle kananmunalle. Tekee tätä ainakin kuumana, huomenna täytyy kokeilla vielä kylmällä moottorilla.
    Luin vikakoodit boschin KTS:llä ja sieltä löytyi sytytyskatkoksia 4. sylinterissä.
    Vaihdoin ykkösen ja nelosen tulpat keskenään ja heitin pienen lenkin.
    Taas oli sytytyskatkoksia 4. sylinterissä.
    Moottorin merkkivalo tietysti palaa myös ja vilkkuu välillä.
    Autoon on vaihdettu huohotinletku ja venttiili joku aika sitten.
    En tiedä kuvittelinko, mutta ihan kuin öljy olisi haissut hieman bensalle.
    Mittatikku kuitenkin näytti että öljymäärä ei ole lisääntynyt ainakaan paljon.

    Olisi hienoa, jos joku osaisi sanoa missä vika on! Kiitoksia jo etukäteen.
    E36 Cab Atlantisblau
    E92 325i


    eX:
    E39 525i, E36 325i
    E34 Sedan Alpinweiss II
    , 316 -87 & 316i -90

    Comment

    • nnuvi
      Bimmer Rookie
      • Feb 2013
      • 90
      • Härmä

      tuo ihana airbagin valo

      mikähä on vikana? auto e46 325i touring, kun vaihdatin tuulilasin heti sen jälkeen on palanut airbagin valo koko ajan vaikkei autossa kukaan istuisikaan.. kävin nollaamassa samas paikas missä lasi vaihdettiin.. ajoin kotiin ja valo syttyi taas palamaan.. mitäköhä mun pitääs alottaa? ennen kevään katsastusta on valon palaminen sekä moottorin öljyvuoto saatava pois päiviltä
      E46 325i Touring Facelift '02

      Comment

      • dolby
        Bimmer Rookie
        • Feb 2013
        • 70
        • Oulu

        Originally posted by nnuvi View Post
        mikähä on vikana? auto e46 325i touring, kun vaihdatin tuulilasin heti sen jälkeen on palanut airbagin valo koko ajan vaikkei autossa kukaan istuisikaan.. kävin nollaamassa samas paikas missä lasi vaihdettiin.. ajoin kotiin ja valo syttyi taas palamaan.. mitäköhä mun pitääs alottaa? ennen kevään katsastusta on valon palaminen sekä moottorin öljyvuoto saatava pois päiviltä
        Vikakoodi pitäs saada tietoon, muuten vaikea arvata. Mutta vaihtoehtoja on yleensä kaksi, joko apukuskin penkin matosta tai turvavyön kiristimestä. Itellä jos valo syttyy maton kosketushäiriöstä, niin se myös sammuu kun sattuu painamaan oikeasta kohtaa penkkiä.

        Kiristimestä tullut vikakoodi taas vaatii nollauksen ennenkuin valo sammuu, ja minun tapauksessa penkin alla olevan liittimen heiluttelun. Ja se syttyy mulla pelkästä kuskin penkin siirrosta (paloi esim viime pajareissun jälkeen ).

        Comment

        • Matte1411
          Bimmer Rookie
          • Aug 2012
          • 75
          • Jyväskylä

          Mikähän tuossa allekirjotuksen autossa mahtaa olla kun moottorinlämmöt on lähes aina pikkusen verran yli puolenvälin missä sen ilmeisesti pitäisi olla? Siihen se nousee ja siinä pysyttelee tasaisesti. Tässä kuva vielä: http://aijaa.com/yUrbuu
          BMW E46 320i -99
          BMW E30 320i -85

          Comment

          • Furior
            Bimmer Rookie
            • Sep 2012
            • 177
            • Laukaa

            Originally posted by Matte1411 View Post
            Mikähän tuossa allekirjotuksen autossa mahtaa olla kun moottorinlämmöt on lähes aina pikkusen verran yli puolenvälin missä sen ilmeisesti pitäisi olla? Siihen se nousee ja siinä pysyttelee tasaisesti. Tässä kuva vielä: http://aijaa.com/yUrbuu
            Ei tuo mitenkään huolestuttavaa pitäisi olla, mutta kannattaa katsoa vaikka salavalikosta tarkka lämpötila.
            -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
            ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
            ex: -05 E87 120d

            Comment

            • Convertible
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2638
              • Turku

              Originally posted by baijeri88 View Post
              Kauppakassina toimiva E46 316i 2000 alkoi tänään temppuilemaan.
              Röpöttää tyhjäkäynnillä ja ajaessa, sekä pakokaasut haisevat ihan mädälle kananmunalle. Tekee tätä ainakin kuumana, huomenna täytyy kokeilla vielä kylmällä moottorilla.
              Luin vikakoodit boschin KTS:llä ja sieltä löytyi sytytyskatkoksia 4. sylinterissä.
              Vaihdoin ykkösen ja nelosen tulpat keskenään ja heitin pienen lenkin.
              Taas oli sytytyskatkoksia 4. sylinterissä.
              Moottorin merkkivalo tietysti palaa myös ja vilkkuu välillä.
              Autoon on vaihdettu huohotinletku ja venttiili joku aika sitten.
              En tiedä kuvittelinko, mutta ihan kuin öljy olisi haissut hieman bensalle.
              Mittatikku kuitenkin näytti että öljymäärä ei ole lisääntynyt ainakaan paljon.

              Olisi hienoa, jos joku osaisi sanoa missä vika on! Kiitoksia jo etukäteen.
              Puola rikki, kokeilee vaihtaa jokin muun sylinterin.
              F25 X3 35d
              E87 118i
              E46 330ti
              E46 M3
              E30 M3
              E30 M3 Convertible
              Z3 Roadster

              Comment

              • baijeri88
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 958
                • Mikkeli

                vaihdoin kolmosen ja nelosen tulpanjohdot ja vika siirtyi 3. pyttyyn. Eli ilmeiseti johto paskana.
                E36 Cab Atlantisblau
                E92 325i


                eX:
                E39 525i, E36 325i
                E34 Sedan Alpinweiss II
                , 316 -87 & 316i -90

                Comment

                • Magemo
                  Newbiemmer
                  • Dec 2013
                  • 3
                  • Finland

                  Tuoreen -00, 115tkm ajetun 316 omistajana on muutama kysymys ehtinyt ilmetä. Kun ostin auton niin se "nypytti" aika paljon kiihdytyksissä ja vedot olivat kateissa. Auto oli seissyt kauan, (2v sisään ajettu 5tkm) joten ajattelin että oli vaan ryyteessä. Noh, tätä kuitenkin jatkui ja kävin luettamassa vikakoodit. Muuta huomioitavaa ei ollut kun "nakutustunnistin 1 ja 2 ajoittainen hälytys" tai jotain sinnepäin. Ilmeisesti bensa oli jo niin laimeeta että nakutti sen vuoksi? No nyt on parituhatta kilsaa tullut ja oon pelkkää 98 ja v-poweria tankannut. Nykiminen häipyi, mutta vieläkin auto on aika munaton yli 3000rpm. Ihan ymmärrettävää ottaen moottorin huomioon, mutta siis kun vaikka kakkosella tai kolmosella vedättää, niin huomaa selvää kierrosten rajoittamista aina punarajalle saakka. Eli auto vetää, sitten puutuu, vetää, puutuu, vetää eli joku siellä rajoittaa, eikä kone pääse vetämään tasaisesti.

                  Muuten pelittää ihan hyvin, lähtee käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä. Mutta kun lähtee liikkeelle, tai vaikka peruuttaa ja painaa kytkimen pohjaan, niin tiputtaa kierrokset aika alas jolloin rupeaa jyristämään hetkellisesti. Auttaisiko tähän ihan tyhjäkäynnin nosto? Myös kierrokset laskevat mielestäni aika hitaasti jos paikallaan huudattaa.

                  Perstuntumalla kuluttaa myös aika paljon, mutta ei ole vielä tullut mitattua. Tulpat ja ilmanputsarin oon ensalkuun vaihtanu.

                  Mitäs mieltä? Olisko imuvuoto, ilmamassamittari, huohotinventtiili, bensansuodatin vaivai? Mistä aloittaa?

                  Comment

                  • Madduli
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2012
                    • 395
                    • -

                    Originally posted by Magemo View Post
                    Tuoreen -00, 115tkm ajetun 316 omistajana on muutama kysymys ehtinyt ilmetä. Kun ostin auton niin se "nypytti" aika paljon kiihdytyksissä ja vedot olivat kateissa. Auto oli seissyt kauan, (2v sisään ajettu 5tkm) joten ajattelin että oli vaan ryyteessä. Noh, tätä kuitenkin jatkui ja kävin luettamassa vikakoodit. Muuta huomioitavaa ei ollut kun "nakutustunnistin 1 ja 2 ajoittainen hälytys" tai jotain sinnepäin. Ilmeisesti bensa oli jo niin laimeeta että nakutti sen vuoksi? No nyt on parituhatta kilsaa tullut ja oon pelkkää 98 ja v-poweria tankannut. Nykiminen häipyi, mutta vieläkin auto on aika munaton yli 3000rpm. Ihan ymmärrettävää ottaen moottorin huomioon, mutta siis kun vaikka kakkosella tai kolmosella vedättää, niin huomaa selvää kierrosten rajoittamista aina punarajalle saakka. Eli auto vetää, sitten puutuu, vetää, puutuu, vetää eli joku siellä rajoittaa, eikä kone pääse vetämään tasaisesti.

                    Muuten pelittää ihan hyvin, lähtee käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä. Mutta kun lähtee liikkeelle, tai vaikka peruuttaa ja painaa kytkimen pohjaan, niin tiputtaa kierrokset aika alas jolloin rupeaa jyristämään hetkellisesti. Auttaisiko tähän ihan tyhjäkäynnin nosto? Myös kierrokset laskevat mielestäni aika hitaasti jos paikallaan huudattaa.

                    Perstuntumalla kuluttaa myös aika paljon, mutta ei ole vielä tullut mitattua. Tulpat ja ilmanputsarin oon ensalkuun vaihtanu.

                    Mitäs mieltä? Olisko imuvuoto, ilmamassamittari, huohotinventtiili, bensansuodatin vaivai? Mistä aloittaa?
                    Kokeile ilmanmassamittarin johdon irroitusta, jos käynti ei muutu -> rikki, jos muuttuu -> ehjä. Noin testaisin alkuun ja sitten viellä mittais jännitteet sen jälkeen.
                    Itellä oli ilmanmassamittari edellisessä rikki ja ei antanut vikakoodia.
                    E46 316 -99
                    Ex:
                    E39 523iA -98
                    E46 316 -99
                    E46 318 -99

                    Comment

                    • Enliz
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 1503
                      • Espoo

                      Onko moni joutunut vaihtamaan eteen protection plateja?

                      Kuuluu todella metallinen helinä/kolina jarrulevyn takaa.
                      Pitää vielä tarkastaa, mutta luulen että kuvassa nro3 pyöreä osa olisi irronnut osittain.
                      Jarrukilpi on kyllä hyvin kiinni.

                      Kuva nro 3

                      Last edited by Enliz; 15-12-2013, 19:20.
                      now: Mercedes Benz 350e AMG
                      ex: f30 320i M-Sport
                      ex: e46 320i M-Sport II
                      ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                      ex: e36 316i Compact
                      ex: e39 530i M-Sport
                      ex: e46 320Cd M-Sport II

                      Comment

                      • riuska
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1160
                        • Lahti

                        Originally posted by nnuvi View Post
                        mikähä on vikana? auto e46 325i touring, kun vaihdatin tuulilasin heti sen jälkeen on palanut airbagin valo koko ajan vaikkei autossa kukaan istuisikaan.. kävin nollaamassa samas paikas missä lasi vaihdettiin.. ajoin kotiin ja valo syttyi taas palamaan.. mitäköhä mun pitääs alottaa? ennen kevään katsastusta on valon palaminen sekä moottorin öljyvuoto saatava pois päiviltä
                        No vaadit sitä missä vaihdatit tuulilasin niin ottamaan selvää ja korjaamaan vian.
                        Kerta sen tuulilasin vaihdon jälkeen on bagin valo ruvennut palamaan.
                        F30 320d
                        F30 320i
                        E46 320i
                        E36 325i
                        E30 316

                        Comment

                        • Magemo
                          Newbiemmer
                          • Dec 2013
                          • 3
                          • Finland

                          Originally posted by Madduli View Post
                          Kokeile ilmanmassamittarin johdon irroitusta, jos käynti ei muutu -> rikki, jos muuttuu -> ehjä. Noin testaisin alkuun ja sitten viellä mittais jännitteet sen jälkeen.
                          Itellä oli ilmanmassamittari edellisessä rikki ja ei antanut vikakoodia.
                          Mukava kun joku täälläkin viitsii antaa vinkkejä. Koitin tuota tyhjäkäynnillä. Kun liittimen irroitti, niin kierrokset tippuivat heijaamalla alas ja kone jyrähti muutaman kerran, mutta sitten nousi taas tyhjäkäynnille ja kävi mun mielestä aikalailla normaalisti. Kun liittimen tökkäsi kiinni, niin tyhjäkäynti nousi tasaisesti vähäksi aikaa, kunnes taas laski normaalille tyhjäkäynnille. Voidaanko tästä päätellä että mittari olisi ehjä kun kumminki jotenkin reagoi?

                          Voiko tolla koittaa ajaa niin että liitin on irti ja kokeilla miten vaikuttaa?

                          Sellaisen voisin aikasempaan lisätä, että auto kiihtyy oikeastaan paremmin pintakaasulla kuin täyskaasulla. Kun autolla peruuttaa tai lähtee liikkeelle ilman kaasua, niin tyhjäkäynti käy alhaalla jyristäen, nousee ylös, käy alhaalla, nousee ylös, eli kierrokset vähän heijaa. Tyhjäkäyntiä taasen käy ihan tasaisesti.

                          Comment

                          • McBeast
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2007
                            • 2998
                            • Tallinn

                            Originally posted by Magemo View Post
                            Mukava kun joku täälläkin viitsii antaa vinkkejä. Koitin tuota tyhjäkäynnillä. Kun liittimen irroitti, niin kierrokset tippuivat heijaamalla alas ja kone jyrähti muutaman kerran, mutta sitten nousi taas tyhjäkäynnille ja kävi mun mielestä aikalailla normaalisti. Kun liittimen tökkäsi kiinni, niin tyhjäkäynti nousi tasaisesti vähäksi aikaa, kunnes taas laski normaalille tyhjäkäynnille. Voidaanko tästä päätellä että mittari olisi ehjä kun kumminki jotenkin reagoi?

                            Voiko tolla koittaa ajaa niin että liitin on irti ja kokeilla miten vaikuttaa?

                            Sellaisen voisin aikasempaan lisätä, että auto kiihtyy oikeastaan paremmin pintakaasulla kuin täyskaasulla. Kun autolla peruuttaa tai lähtee liikkeelle ilman kaasua, niin tyhjäkäynti käy alhaalla jyristäen, nousee ylös, käy alhaalla, nousee ylös, eli kierrokset vähän heijaa. Tyhjäkäyntiä taasen käy ihan tasaisesti.
                            Kuulostaa ihan massamittarivialta. Ota vaan se piuha irti ja käy heittämässä pikku lenkki. Jos vastailee kaasuun normaalimmin, niin tiedät missä vika.

                            edit. Saattaa se mittari siten olla ehjä, että antaa signaaleja. Humppaaminen kierrosten annon jälkeen ja täyskaasulla puutuminen viittaisi vahvasti, että antaa vääriä arvoja koneelle.
                            Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                            Comment

                            • Lersahdus
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2010
                              • 43
                              • Rauma

                              Missä sijaitsee jäähdytysnesteen anturi? Oli laitettu vissiin väärä anturi, nesteen ''mitta-anturi'' kiinni vesiventtiiliin ja kun vaihdoin sen toiseen samanlaiseen joka konehuoneesta löytyi, alkoi keltainen vesivalo palamaan ja vesiventtiili toimimaan.
                              Nyt mulla on tuo toinen anturi ilman paikkaa koska en sille mitään vastakappaletta löytänyt, vesivalo palaa ja ajattelin kaikki vikavalot saada mittaristosta sammumaan ennen kun autoa alan pois myymään.
                              E91 318d Touring '11
                              Ex E46 330iA Touring M-Sport '02

                              Ex E46 325CiA '01
                              Ex E39 523iA '98
                              Ex E36 323Ci M-Sport '95

                              Comment

                              • Madduli
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2012
                                • 395
                                • -

                                Originally posted by Lersahdus View Post
                                Missä sijaitsee jäähdytysnesteen anturi? Oli laitettu vissiin väärä anturi, nesteen ''mitta-anturi'' kiinni vesiventtiiliin ja kun vaihdoin sen toiseen samanlaiseen joka konehuoneesta löytyi, alkoi keltainen vesivalo palamaan ja vesiventtiili toimimaan.
                                Nyt mulla on tuo toinen anturi ilman paikkaa koska en sille mitään vastakappaletta löytänyt, vesivalo palaa ja ajattelin kaikki vikavalot saada mittaristosta sammumaan ennen kun autoa alan pois myymään.
                                eikö sen jäähdytysnestesäiliön pohjassa oo joku anturi:think
                                E46 316 -99
                                Ex:
                                E39 523iA -98
                                E46 316 -99
                                E46 318 -99

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎