Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huppu
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2010
    • 423
    • Rovaniemi

    Kyllä hehkurele kannattaa vaihtaa hehkujen vaihdon yhteydessä vaikkei siinä vikaa oliskaan...eka kerralla muutama vuosi sitten vaihdatin pelkät hehkut kun ei muusta ollut tietoa. Seuraavalla kerralla kun etsivät ammattipajalla vikaa käynnistysongelmaan vuosi sitten talvella, kuulin että relekin olisi syytä vaihtaa samalla...rikkoontuneen releen vuoksi myös hehkut olivat antautuneet. Näin ainakin ymmärsin. Nyt sitten vaihdettu vuoden sisällä myös kaikki suuttimet ilmenneen ohivuodon vuoksi. Jospa auto pelais tällä kertaa ilman ongelmia useamman talven ajan...
    Last edited by huppu; 02-01-2014, 14:58. Reason: Korjaus
    BMW E46 318d 10/04

    Comment

    • Lersahdus
      Bimmer Rookie
      • Aug 2010
      • 43
      • Rauma

      325 CiA -01, kummassa takarenkaassa mahtaa sijaita anturi jossa on luistonesto ja abs? Käsittääkseni toisessa anturissa on myös ainakin näiden lisäks nopeusmittari? Abs ja luistoneston valo palaa välillä mut nopeusmittari toimii ja tarttis se anturi tsekata. Joulunpyhät ja vuodenvaihto painaa sen verran päälle ettei jaksais ylimäärästä tunkkailla ja pyöriä irrotella, että jos joku tääl tietää ja viittis vihjasta et kumpaa puolta alottaa purkamaan.
      E91 318d Touring '11
      Ex E46 330iA Touring M-Sport '02

      Ex E46 325CiA '01
      Ex E39 523iA '98
      Ex E36 323Ci M-Sport '95

      Comment

      • riuska
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1160
        • Lahti

        Originally posted by Lersahdus View Post
        325 CiA -01, kummassa takarenkaassa mahtaa sijaita anturi jossa on luistonesto ja abs? Käsittääkseni toisessa anturissa on myös ainakin näiden lisäks nopeusmittari? Abs ja luistoneston valo palaa välillä mut nopeusmittari toimii ja tarttis se anturi tsekata. Joulunpyhät ja vuodenvaihto painaa sen verran päälle ettei jaksais ylimäärästä tunkkailla ja pyöriä irrotella, että jos joku tääl tietää ja viittis vihjasta et kumpaa puolta alottaa purkamaan.
        Apukuskin puoli
        F30 320d
        F30 320i
        E46 320i
        E36 325i
        E30 316

        Comment

        • Henkka992
          Bimmer Rookie
          • Feb 2011
          • 155
          • Polvijärvi

          Kysytäänpä täältä ku muualta ei löydy vastausta
          Auto e46 323ci -00
          +Kengässä oleva keltainen liitin mustalla johdolla, mikähän johto mahtaa olla?
          on ollut puristuksissa ja liitin on löysällä.. Ei mitään tietoa mikä se on, mut en kehtaa mennä irrottaa jos se on joku airbagin "räjähdepanoksen" johto yms.

          Ja missä on pdc boksi? - meinaa sähkövikaa pukata (ollu jo 2kk)

          Comment

          • McBeast
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2007
            • 2998
            • Tallinn

            Originally posted by riuska View Post
            Apukuskin puoli
            Niin siis kuskin takarengas antaa mittaristolla näyttävän nopeuden, mutta jokaisessa kulmassa on oma anturinsa. Vikakoodit lukuun, niin tiedät mikä noista neljästä on rikki.
            Last edited by McBeast; 03-01-2014, 13:07.
            Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

            Comment

            • SaGGaS
              Bimmer Rookie
              • Jul 2013
              • 32
              • Turku

              Originally posted by huppu View Post
              Kyllä hehkurele kannattaa vaihtaa hehkujen vaihdon yhteydessä vaikkei siinä vikaa oliskaan...eka kerralla muutama vuosi sitten vaihdatin pelkät hehkut kun ei muusta ollut tietoa. Seuraavalla kerralla kun etsivät ammattipajalla vikaa käynnistysongelmaan vuosi sitten talvella, kuulin että relekin olisi syytä vaihtaa samalla...rikkoontuneen releen vuoksi myös hehkut olivat antautuneet. Näin ainakin ymmärsin. Nyt sitten vaihdettu vuoden sisällä myös kaikki suuttimet ilmenneen ohivuodon vuoksi. Jospa auto pelais tällä kertaa ilman ongelmia useamman talven ajan...
              Eli mahdoinko ymmärtää oikein, mutta meinaat että kun relettä ei nyt vaihdettu niin uudet tulpat kärvähtää samantie uudelleen ?
              Mimmonen homma tuo releen vaihto on, kannattaako lähteä edes itse yrittämään.. Parempi varmaan pistää auto seisontaan kunnes ilmat lämpenee

              Comment

              • MR-
                Bimmer Rookie
                • Aug 2013
                • 44
                • Kuopio

                Onko kenelläkään tiedossa onko Kuopiossa korjaamoa joka käyttää savukonetta millä voi kahtoo imuvuodot? Luulis, että tolla sais 100% varmuuden mahdollisesta vuodosta.

                Meinaa kohta huumori loppua ton auton kanssa. Tyhjäkäynti seilailee joskus kylmänä ja joskus lämpimänä ja sitten vinkuu tietyllä kaasun asennolla plus vielä täydessä kiihdytyksessä kovemmilla kierroksilla viheltää mikä taitaa olla merkki imuvuodota.

                Itse en ole löytänyt vuotoja, niin siks kyselen tosta koneesta enkä kehtaa liikkeeseen 80€/tunti hinnalla viedä, että suihkutteleevat kliineriä sinne tänne.

                Comment

                • huppu
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2010
                  • 423
                  • Rovaniemi

                  Originally posted by SaGGaS View Post
                  Eli mahdoinko ymmärtää oikein, mutta meinaat että kun relettä ei nyt vaihdettu niin uudet tulpat kärvähtää samantie uudelleen ?
                  Mimmonen homma tuo releen vaihto on, kannattaako lähteä edes itse yrittämään.. Parempi varmaan pistää auto seisontaan kunnes ilmat lämpenee
                  Ilmeisesti hehkut antautuu jos rele antautuu. En osaa sanoa, millainen homma itse vaihtaa. Pajalla olen teettänyt tämän(kin) neloskoneen hehkut ja releen vaihto taisi kustantaa vuosi sitten n. 450 € (sis. työn ja osat) kun tuntiliksa oli 46€.
                  BMW E46 318d 10/04

                  Comment

                  • alexei
                    Newbiemmer
                    • Jan 2014
                    • 1
                    • Oulu

                    Kansi

                    Morjes,

                    löytyiskö jollakin vm. -04 316i 1.8 bensakoneelle kannen pulttien momentteja ja kiristysjärjestystä? Moottorityyppi siis N42B18. Kansi irti, pitäs takaisin laittaa ja ei tahdo mistään löytyä ja vähän kiirettä pukkaa tuon auton kanssa. Kiitos jo etukäteen!

                    Ps. Ei löytyny haulla, tai sitten oon niin kädetön ja puusilmä ettei osu silmään.

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      Originally posted by alexei View Post
                      Morjes,

                      löytyiskö jollakin vm. -04 316i 1.8 bensakoneelle kannen pulttien momentteja ja kiristysjärjestystä? Moottorityyppi siis N42B18. Kansi irti, pitäs takaisin laittaa ja ei tahdo mistään löytyä ja vähän kiirettä pukkaa tuon auton kanssa. Kiitos jo etukäteen!

                      Ps. Ei löytyny haulla, tai sitten oon niin kädetön ja puusilmä ettei osu silmään.
                      Eikös tuolla sanota että 30 Nm + 90º + 90º: KLIK.

                      Vaihto-ohje alkaa: KLIK, sivulla 536 on kiristys. Sivulla 534 mainitaan irroitusjärjestys.

                      Comment

                      • Ovaali
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2010
                        • 242
                        • Ylivieska

                        Originally posted by MR- View Post
                        Onko kenelläkään tiedossa onko Kuopiossa korjaamoa joka käyttää savukonetta millä voi kahtoo imuvuodot? Luulis, että tolla sais 100% varmuuden mahdollisesta vuodosta.

                        Meinaa kohta huumori loppua ton auton kanssa. Tyhjäkäynti seilailee joskus kylmänä ja joskus lämpimänä ja sitten vinkuu tietyllä kaasun asennolla plus vielä täydessä kiihdytyksessä kovemmilla kierroksilla viheltää mikä taitaa olla merkki imuvuodota.

                        Itse en ole löytänyt vuotoja, niin siks kyselen tosta koneesta enkä kehtaa liikkeeseen 80€/tunti hinnalla viedä, että suihkutteleevat kliineriä sinne tänne.
                        Imuvuodolla ei pitäisi olla suurta merkitystä täyskaasulla koska silloin imusarjan alipaine on pienimmillään. Ja kannattaa se koneen tyyppikin ilmoittaa

                        Edit: Yllä oleva teksti olettaen että puhutaan bensa vaparista.
                        Last edited by Ovaali; 04-01-2014, 15:06.

                        Comment

                        • MR-
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2013
                          • 44
                          • Kuopio

                          Originally posted by Ovaali View Post
                          Imuvuodolla ei pitäisi olla suurta merkitystä täyskaasulla koska silloin imusarjan alipaine on pienimmillään. Ja kannattaa se koneen tyyppikin ilmoittaa

                          Edit: Yllä oleva teksti olettaen että puhutaan bensa vaparista.
                          Joo sori. 320i vm.98 aivan aivan. Eli siellä periaatteessa riittää pienikin halkeama jossain tiivisteessä mistä vislaa läpi kun pienemmällä kaasulla ajetaan kun siellä on alipainetta hirveesti.. ymmärsinkö nyt oikein?

                          Comment

                          • Sansq
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2013
                            • 54
                            • Espoo/Lahti

                            meniköhän kannentiiviste vai mitäköhän...? auto siis 330d 150kw. kesken ajon alkoi täristää alakierroksilla todella voimakkaasti, ~2000 kierroksessa tärinä vähenee huomattavasti muttei ole siltikään normaalin oloista. myös öljyä palaa dieselin seassa mukavaa kyytiä... ei kuulunut mitään kilinää eikä kolinaa tuon tärinän alkaessa.
                            E46 330d touring '03

                            Comment

                            • Tuiske
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2004
                              • 1441
                              • Lempäälä

                              Originally posted by Sansq View Post
                              meniköhän kannentiiviste vai mitäköhän...? auto siis 330d 150kw. kesken ajon alkoi täristää alakierroksilla todella voimakkaasti, ~2000 kierroksessa tärinä vähenee huomattavasti muttei ole siltikään normaalin oloista. myös öljyä palaa dieselin seassa mukavaa kyytiä... ei kuulunut mitään kilinää eikä kolinaa tuon tärinän alkaessa.
                              Onko nimenomaan öljy mikä palaa.. Itellä antautu suutin ja savutti vaaleeta savua melkosesti tyhjäkäynnilläkin. Mut huomaa kyllä siitä että savu haisi diiseliltä.
                              Corvette C4 LT4 TURBO
                              Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                              Comment

                              • huppu
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2010
                                • 423
                                • Rovaniemi

                                Kaikki suuttimet uusittu, mutta edelleen tyhjäkäynti humppaa aiemmin uusittu MAF (Bosch) ja huohotin...voisiko tämän aiheuttaa jompi kumpi näistä? :think mielestäni humppaaminen alkanut nimenomaan näiden vaihtamisen jälkeen...jossakin kenties häikkää? Mitään vikakoodeja ei tästä humppaamisesta ole tullut, kun eivät ole pajalla sanoneet.
                                BMW E46 318d 10/04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎