Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cunttory
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1772
    • Kuopio

    Originally posted by Rrooppee View Post
    Sillain jää siis valot palamaan kun vetää viiksestä mutta saako sillain laitta ovet lukkoon ja aukasee?
    i-drivessa taitaa olla jotain valojen asetuksia....
    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

    Comment

    • Rrooppee
      Bimmer Rookie
      • Jan 2015
      • 119
      • Pirkanmaa

      Originally posted by Cunttory View Post
      i-drivessa taitaa olla jotain valojen asetuksia....
      Nii ja sekin viellä pitää mainita että ei ole i-driveä
      BMW G21 320d xdrive -19 ///M-sport



      EDELLISET

      BMW F31 320d -13 ///M-sport
      BMW F31 320d -14 sportline
      BMW E46 330i -05 ///M-sport
      BMW E46 328i -00
      BMW E46 320i -02

      Comment

      • Cunttory
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1772
        • Kuopio

        Originally posted by Rrooppee View Post
        Nii ja sekin viellä pitää mainita että ei ole i-driveä
        Se ei sitten oliskaan ollu pelastus näköjään. Eli i-drivesta saa vaan asetettua sen päälläoloajan, mutta silti pitää aktivoida viiksestä joka kerta. Koodaushommiksi siis menee, jos tuon turhakkeen haluaa welcome modeenki
        Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

        Comment

        • Rrooppee
          Bimmer Rookie
          • Jan 2015
          • 119
          • Pirkanmaa

          Originally posted by Cunttory View Post
          Se ei sitten oliskaan ollu pelastus näköjään. Eli i-drivesta saa vaan asetettua sen päälläoloajan, mutta silti pitää aktivoida viiksestä joka kerta. Koodaushommiksi siis menee, jos tuon turhakkeen haluaa welcome modeenki
          No olishan se nyt hieno kun valot syttyis
          BMW G21 320d xdrive -19 ///M-sport



          EDELLISET

          BMW F31 320d -13 ///M-sport
          BMW F31 320d -14 sportline
          BMW E46 330i -05 ///M-sport
          BMW E46 328i -00
          BMW E46 320i -02

          Comment

          • _Sylin_teri_
            BTCF Member
            • May 2013
            • 366
            • Suomi finland

            On jo pari viikkoa mietityttänyt sellainen rolina/kolina oikealta takaa. Ääni tulee kun ajaa hiemankin kuoppaisella tiellä. Iskarit ja suurin osa puslista on pois laskuista kun vaihdettu. Akkukaan ei ollut löysällä

            Jäljelle jää koiranluut ja vakaajan puslat. Mutta jarrupalasta puuttuu se "anti-rattle clip" Voiko se aiheuttaa tuollaista ääntä? Ääni ei kyllä häviä vaikka jarruttaa ja ihan tiiviisti se pala siinä on kiinni. Mitä tuo anti-rattle clip edes tekee?

            Edit: Vakaajan pusla ja koiranluu oli kyllä kunnossa. Ja ei tuo anti-rattle homma kyllä voi vaikuttaa tuohon kun jarruttaessakin kuuluu... Mikä ihme siellä rolisee, ei ole kovin metallinen ääni. Konttikaan ei heilunut kun ravistin sitä

            Edit2: Onko näissä takana minkäänlaista iskarin tuki"laakeria"? Sellainenhan kävisi oireisiin mainiosti

            Ja se yläpäähän ongelman ydin oli... Pitää huomenna purkaa ja katsoa tarkemmin mikä on vika
            Last edited by _Sylin_teri_; 03-02-2015, 18:15.

            Comment

            • timoBMW
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2002
              • 198
              • Helsinki

              Umpion sisuskalut irti

              Saako korjattua vai meneekö koko umpio vaihtoon? Halogeni LCI mallin heijastinpinnat heiluu umpion sisällä ja valot tippuu aina osoittamaan parin metrin päähän auton keulaa. Korkeudensäätö moottori toimii ja säätelee kyllä valoja ylös ajas. Joku klipsi umpion sisällä irti vai onko sieltä murtunut jotain? -09 LCI e91 Halogeeni 318d (umpio ilmeisesti 2011 mallia kun siinä päällä niin lukee miks lie edeltäjäni vaihtanut sen)
              Bayerische Motoren Werke
              320I E30 -84
              325iA coupe e36 -92
              318D A E91 Touring Business LCI -09
              520D A Twinpower Turbo Sport F11 Touring -12

              Comment

              • aaty
                Newbiemmer
                • Dec 2010
                • 18
                • joensuu

                Ledejä

                tekeekös näillä nyt sit yhtään mitään ? olin lukevinani aiemmin jotain keskustelua kyseisen maahantuojan tuotteista? http://www.epdtuning.com/angle-eyes-...lit-p-952.html
                E91 318d -08 Facelift
                E46 328

                Comment

                • Holotti
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2014
                  • 37
                  • Hollola

                  Leima tuli notta pauke kuulu! Ilman moitteen sanaa
                  E92 325i -07

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                    On jo pari viikkoa mietityttänyt sellainen rolina/kolina oikealta takaa. Ääni tulee kun ajaa hiemankin kuoppaisella tiellä. Iskarit ja suurin osa puslista on pois laskuista kun vaihdettu. Akkukaan ei ollut löysällä

                    Jäljelle jää koiranluut ja vakaajan puslat. Mutta jarrupalasta puuttuu se "anti-rattle clip" Voiko se aiheuttaa tuollaista ääntä? Ääni ei kyllä häviä vaikka jarruttaa ja ihan tiiviisti se pala siinä on kiinni. Mitä tuo anti-rattle clip edes tekee?

                    Edit: Vakaajan pusla ja koiranluu oli kyllä kunnossa. Ja ei tuo anti-rattle homma kyllä voi vaikuttaa tuohon kun jarruttaessakin kuuluu... Mikä ihme siellä rolisee, ei ole kovin metallinen ääni. Konttikaan ei heilunut kun ravistin sitä

                    Edit2: Onko näissä takana minkäänlaista iskarin tuki"laakeria"? Sellainenhan kävisi oireisiin mainiosti
                    On siellä ylätukilaakeri mallia sandwich = puolikas alle, kori väliin ja toinen puolikas päälle. (olipas laadukkaasti selitetty )

                    Mulla kolisi takapää aika reilusti tuossa äskettäin. Oli iskari jäätynyt ja pamauttanut ylätukilaakerin tukilautasen iskarin vartta pitkin alaspäin. Iskarin yläpää heilui sitten siellä poterossaan irtonaisena.






                    Rakenne tuossa ylätukilaakerissa on kyllä sellainen että se ei helpolla sieltä rikki mene, tai ei ainakaan 287tkm ajetussa ollut alkuperäinen mennyt vielä miksikään, tuosta edellämainitustakin episodista huolimatta.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • aaty
                      Newbiemmer
                      • Dec 2010
                      • 18
                      • joensuu

                      Vikakoodeja!

                      noniin lukasin koodit ja anto tällasta. osan löysin googlettamalla osaa en. joku viisaampi vois kertoa mahd kaikki että mie tarkalleen sit tarkoittaa?

                      5DE2 ( jarrupalojen kuluminen, etuakseli)
                      5DE1 ( jarrupalojen kuliminen, taka-akseli) eli nää visii noita antureita?

                      A559 virransyöttö MPM-rele
                      A125 MSA-vika. Signaali korkea

                      A6D1 Lisävesipumpun tila -oikosulku plusnapaan tai arvoin virtapiiri. ?
                      A6E0 -istuinlämmitys etuvasen (lämmitin toimii, mutta miksi antaa koodia?)

                      40D4 -Pakokaasujen kierrätyksen ohjain, asennossa ohjaus ??
                      E91 318d -08 Facelift
                      E46 328

                      Comment

                      • mikeboo
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2009
                        • 63
                        • Tuusula

                        Jaahas, nythän se tempun teki. Ajelin vakkarilla motarilla kun alkoi kuulumaan sisälle lievää ulinaa, vastaava kuin aux kautta kuunneltaessa ottaisi häiriötä. Luulin aluksi, että puhaltimen moottori ujeltaa, mutta ääni ei kadonnut sammuttaessa. Ajelin n. 60km/h n. 5km matkan huoltoasemalle ja hiljaa ajaessa ääni olikin jo suhteellisen kova. Selvästi tulee ahtimen suunnalta helvetinmoinen ulina. Vikavalo ei syttynyt tauluun enkä pääse nyt koodejakaan lukemaan.

                        Ahdin vaihdettu bemarilla tehdasuuteen n. 40t takaperin, onko tämä uusi ahdin nyt jo tiensä päässä vai voiko tuo "palosireenin" ääni tulla jostain muusta syy-yhteydestä? Auto on 320d m47 -06.

                        Tehon puutteesta en osaa sanoa kun ei uskaltanu antaa kuin varovaisesti pintakaasua. Ääni kuuluu hyvin tyhjäkäynnillä ja kovenee kierrosten mukaan.


                        EDIT: purin imuputken pois ja koitin, niin päittäis välystä ei tunnu, mutta poikittain oikein "hölskyy" eli useamman millin...
                        Last edited by mikeboo; 01-02-2015, 21:15.

                        Comment

                        • Sipuli
                          Newbiemmer
                          • Aug 2013
                          • 25
                          • Nokia

                          Vikakoodit ja moottorivikavalo

                          Juu eli bemarissa on vilkkunu/palanu viimisen 10tkm aikana vähän väliä se keltanen check engine light ja se antaa vikakoodit p1100 ja p1101 jotka viittais maf ja map antureihin, onko muilla ollu samaa? Tyyppivika? Liittimien putsaus ei vaikuta. Nollaaminen auttaa joksikin aikaa mutta koodit tulevat aina takas. Hämmentävää vain kun auto toimii täysin normaalisti niin en oo saanu aikaseks huolestua vielä.
                          exät ja nykyiset:
                          -e90 318i -05 (ex)
                          -e36 320 -93 (ex)
                          -e34 530 -88 (ex)
                          -e91 330d -07 (ex)
                          -e60 530i -03 (ex)
                          -e61 535d -07 (ex)
                          -e46 320ia cabrio -01

                          Comment

                          • LCI-11
                            Newbiemmer
                            • Jan 2015
                            • 1
                            • TKU

                            Koeajamassani -10 318d:ssä oli hieman kermanväristä pintaa öljykorkin sisäpinnalla. Onko normaalia näin talvikeleillä vai unohdanko auton suosiolla?

                            Comment

                            • Sto
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2013
                              • 89
                              • Helsinki

                              Tuo kerma johtuu yleinsä lyhyestä ajosta/monista kylmästarteista kylmillä keleillä. Yleinsä katoaa kun ajelee pidempää matkaa ja kone lämpiää. En jättäisi sen perusteella autoa ostamatta.
                              EX E92 325xia -07, EX E60 530xda LCI -08, nykyinen E61 530XDA LCI -09.

                              Comment

                              • Alpha 13
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2014
                                • 61
                                • Helsinki

                                Paljonko M57N2 menee öljyä? Käytin juuri huollossa ja kuitissa seisoo 7,8litraa, joka tuntuu aika isolta määrältä.
                                E90 330DA M-Sport
                                EX: Astra H OPC Z20LEH EDS, Vectra C GTS Z20NET BSR, Astra G Wagon X18XE1

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎