E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bavaria
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2002
    • 494

    Ookoo, eli muiltakin on löytynyt noita speisereitä... Kaverin E91LCI:ssä taas ei ollut tuollaisia, tosin tukilaakerin kontaktipinta koriin oli muistaakseni vähän leveämpi.
    E39:ssä ainakin oli jotain itäeuroopan "Poor road package" laippaa, mutta se näyttää kuvissa paksummalta.

    Comment

    • Winx
      Bimmer Rookie
      • Sep 2014
      • 79
      • Tampere

      Ilmeisesti useimmissa E90:n rosterisissa tarviketakavaimentimissa on 2,5"/63mm liitos ja vaimentimelle menevä putki on 2,75"/70mm.

      Jos tuon kuristaa kartiolla, niin montako hevosvoimaa menee harakoille vaiko ollenkaan?

      Esimerkkinä Scorpionilta löytyy takavaimennin 02/2007 jälkeen valmistetuille 6-sylinterisille, jossa tulee 63,5mm väliputki mukana. Ei siis haitanne.

      Performance-vaimennin on mielestäni järjettömän hintainen ja vähän enemmän ääntä saisi lähteä järkihinnalla.
      Last edited by Winx; 27-05-2015, 14:41.
      -09 330xi

      Comment

      • awd-69
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2015
        • 229
        • Sawo

        Ovien tiivisteiden natina, napse.

        Onko ko. ongelmaan hyvää ratkaisua (lue pitkäaikaista) . Itse olen voidellut paukkupullon liukasteella, toimii, mutta vain pari viikkoa.
        F10 530d xdrive LCI

        EX: E90 320d xdrive LCI

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          Originally posted by awd-69 View Post
          Onko ko. ongelmaan hyvää ratkaisua (lue pitkäaikaista) . Itse olen voidellut paukkupullon liukasteella, toimii, mutta vain pari viikkoa.
          Oletko varma että vika on oven tiivisteissä? Kokeilepa häviääkö nitinä ja natina jos raotat ikkunoita. Pari tapausta on tullut vastaan jossa äänien aiheuttaja onkin yllättäen ollut ikkunalistojen urissa.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • awd-69
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2015
            • 229
            • Sawo

            ^ no, en ole varma. Mutta natina loppuu kun suihkii rasvaa ovien tiivisteisiin 😆 Tuonkun selität niin keskustellaan lisää aiheesta😉
            F10 530d xdrive LCI

            EX: E90 320d xdrive LCI

            Comment

            • Jarppa63
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 760
              • Kerava

              Originally posted by awd-69 View Post
              Onko ko. ongelmaan hyvää ratkaisua (lue pitkäaikaista) . Itse olen voidellut paukkupullon liukasteella, toimii, mutta vain pari viikkoa.
              Älä vaan laita silikonia tiivisteisiin. Varmasti alkaa natisemaan.
              Käytä esim Shellin tiivistepuikkoa tai Gummipflegeä.
              Itse käytän tuon avoauton katon tiivisteisiin Krytoxia.

              Jarppa
              BMW i4M50 individual -23
              exiä: BMW 545e -21
              BMW F33 435xd -15
              M550xd-12
              e93 330da -08
              Dodge Stealth RT/TT -91
              Ford Thunderbird SC -91
              Olds Supreme avo -71
              Chevy Chevelle 2d HT -72

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                Originally posted by awd-69 View Post
                ^ no, en ole varma. Mutta natina loppuu kun suihkii rasvaa ovien tiivisteisiin 😆 Tuonkun selität niin keskustellaan lisää aiheesta😉
                Huomaat kyllä sitten jos ei tiivisteitä voitelemalla narinat lopu. BMW:llä on omaa Gummi-pflege-ainetta, mutta voi sinne muutakin laittaa, kunhan ei silikonia niinkuin Jarppa63 jo sanoi.
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • -rik
                  BTCF Member
                  • Nov 2009
                  • 827
                  • Rovaniemi

                  Originally posted by MarQu View Post
                  Sama täällä e91. Katselin purkukuvia enkä löytänyt mitään selitystä noille. Alkuun jopa luulin että joku oli itse värkänny ne tuonne.


                  Osa numero 6. Näitäkö te tarkotatte? Prkl ihmeteltiin noita kans madallusjousien asennuksen yhteydessä mut ei viittiny ottaa pois ku aattelin et noilla joku funktio tuolla on. Ois saanu sen muutaman tarpeellisen millin pois niin ois saanu vielä paremmin auton balanssiin, jäi -35/20 setilläkin lievä keulimis-look, vaikkei enää nii paha kuin vakiojousilla. Meneeköhän tuosa kulmat vituralleen jos käyttäis vielä pois? Yläpäissä on kyllä ne holkit vielä paikallaan, camber nyt ainakaa juurikaan muutu, mut vaikuttaako auraukseen miten sitten..
                  ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                  Comment

                  • McBeast
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2007
                    • 3000
                    • Tallinn

                    Onkos kellään kokemuksia noista Lowtecin HiLow 9.x sarjoista? TÜV:t näyttäisi olevan ja edessä saisi madalleltua iskarista, takana näyttäisi olevan perinteinen säätö.

                    Schmiedmann myy reilun 800e hintaan ja ebaysta irtoisi n. 650e.
                    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                    Comment

                    • awd-69
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2015
                      • 229
                      • Sawo

                      Tätä puikkohommaa haeskelinkin. Silikoni ei todellakaan tule kysymykseen.
                      F10 530d xdrive LCI

                      EX: E90 320d xdrive LCI

                      Comment

                      • Bavaria
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2002
                        • 494

                        Originally posted by -rik View Post
                        http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=31_0716

                        Osa numero 6. Näitäkö te tarkotatte? Prkl ihmeteltiin noita kans madallusjousien asennuksen yhteydessä mut ei viittiny ottaa pois ku aattelin et noilla joku funktio tuolla on. Ois saanu sen muutaman tarpeellisen millin pois niin ois saanu vielä paremmin auton balanssiin, jäi -35/20 setilläkin lievä keulimis-look, vaikkei enää nii paha kuin vakiojousilla. Meneeköhän tuosa kulmat vituralleen jos käyttäis vielä pois? Yläpäissä on kyllä ne holkit vielä paikallaan, camber nyt ainakaa juurikaan muutu, mut vaikuttaako auraukseen miten sitten..
                        Toi 6:nen on se paperitiiviste mikä tulee tukilaakerin ja korin väliin, tilasin itse mm. nuo uudet. Mut joo sijainti on sama, tuon alla oli se parisen milliä paksu spacer. Laitoin itsekkin ne takaisin, tuota paria milliä ei ulkonäössä huomaa ja eipähän jäänyt vaivaamaan.

                        Comment

                        • Crossmx
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2006
                          • 144
                          • Lahti

                          Originally posted by Crossmx View Post
                          Tuli hommattua tuollanen -06 vuoden 320d, pitää outoa ääntä, niin sanotusti ulvontaa, tyhjäkäynnillä ja kierroksien mukaan kovenee.. Myyjä oli käyttänyt auton pyynnostäni korjaamolla että saisi vihiä mistä kuuluu.. Sielä oli sanottu että ilmastoinnin kompura ääntää, tai laturi.. Mutta voiko tuo kompura ääntää jos ilmastointi on pois päältä?
                          Tämän äänen kun hyvin todennäköisesti sain paikannettua ilmastoinnin kompuraan niin nyt ilmeni uusia ääniä..

                          Eli kierroksia esim. Paikallaan antaessa imuäänet kuulosta todella oudolta, auto tavallaa hörähtelee, todella vaikea kuvailla ääntä. Olisko kellää ideoita mistä voisi johtua?
                          e30 325i M-Tech I -86
                          e61 530i M-Sport -08

                          e30 318i 2d -89


                          Ex:
                          e91 320d M-sport -06
                          e39 528i M-sport -00
                          e39 528i -97


                          Vikakoodien lukua Lahdessa!

                          Comment

                          • 69pauli69
                            Newbiemmer
                            • Apr 2014
                            • 17
                            • suomi

                            Ostin noin viikko sitten e91 ja näytti mittaristossa että polttimo on palanut, no vaihdoin polttimon uuteen ja mittaristossa näkyy vieläkin että olisi polttimo palanut. Pitääkö tuo jotenkin nollata että häviäisi näkyvistä?
                            Bmw e91 318d 2008

                            Comment

                            • JIPSKI
                              BTCF Member
                              • Feb 2003
                              • 1009
                              • Vaasa

                              Originally posted by 69pauli69 View Post
                              Ostin noin viikko sitten e91 ja näytti mittaristossa että polttimo on palanut, no vaihdoin polttimon uuteen ja mittaristossa näkyy vieläkin että olisi polttimo palanut. Pitääkö tuo jotenkin nollata että häviäisi näkyvistä?
                              Ei tarvi kuitata. nappia pohjassa pitämällä antaa koodin mistä selviää että mitä polttimoa se herjaa.
                              exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

                              Comment

                              • MarQu
                                Moderator
                                • Mar 2006
                                • 5529
                                • Vaasa

                                Originally posted by -rik View Post
                                http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=31_0716

                                Osa numero 6. Näitäkö te tarkotatte? Prkl ihmeteltiin noita kans madallusjousien asennuksen yhteydessä mut ei viittiny ottaa pois ku aattelin et noilla joku funktio tuolla on. Ois saanu sen muutaman tarpeellisen millin pois niin ois saanu vielä paremmin auton balanssiin, jäi -35/20 setilläkin lievä keulimis-look, vaikkei enää nii paha kuin vakiojousilla. Meneeköhän tuosa kulmat vituralleen jos käyttäis vielä pois? Yläpäissä on kyllä ne holkit vielä paikallaan, camber nyt ainakaa juurikaan muutu, mut vaikuttaako auraukseen miten sitten..
                                Mä kans käsitin että tuo on tiiviste. Se pulikka oli enemmänki pieni spaceri. emt jos joskus avaan nuo etupäät vielä niin laitan takaasin.
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X