memebuy23buy

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw92
    replied
    Peräpään kolinoita

    Mahdollisia vian aiheuttajia tuntuu olevan useita mutta osaako kukaan sanoa todennäköisintä syytä kolinalle? Tai onko muilla ollut vastaavanlaista? Ongelmat : pienillä nopeuksilla ajettaessa 1-2 ja 2-3 vaihdettaessa kuuluu jonkinlainen väljä kolahdus tai lotkahdus kun painaa kytkimen pohjaan. Perästä kuuluu myös kolahdus jos vaihtaa vaihteen hieman "huonosti" tai kun on pakittanut ja painaa jarrua tuntuu samainen tömähdys..

    Leave a comment:


  • E-rotu
    replied
    Originally posted by arben View Post
    Tolppa pois,yläpäänlaakerin alle tulee pölysuoja,sen alle ns iso prikka. Se prikka muistaakseni kupera. Sikäli vika on tullut kun oot jtn iskaritolpalle tehnyt?
    Mää en oo koskenu kumpaankaan, mutta kai ne täytyy pois otta että näkee mikä on vialla

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Originally posted by E-rotu View Post
    Miten pääsee käsiks? Ja kuinka päin kuuluu olla?
    Tolppa pois,yläpäänlaakerin alle tulee pölysuoja,sen alle ns iso prikka. Se prikka muistaakseni kupera. Sikäli vika on tullut kun oot jtn iskaritolpalle tehnyt?

    Leave a comment:


  • E-rotu
    replied
    Originally posted by arben View Post
    Prikka väärinpäin tai puuttuu kokonaan sieltä välistä.
    Miten pääsee käsiks? Ja kuinka päin kuuluu olla?

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Originally posted by E-rotu View Post
    Mikä on kun iskarin yläpää ei käänny tai kääntyy vain vähän pyörää käännettäessä? Molemmat samanlaiset, mitä rikki vai voiko olla vaan liian kireellä kun pistin kiinni ilman momentti avainta?
    Prikka väärinpäin tai puuttuu kokonaan sieltä välistä.

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Huomasin tuossa todella kummallisen vian... Kiihdytyksissä/tasakaasulla E92 320d 07:ssa alkaa kulutusmittari hyppimäänn ihan omaa elämäänsä? Vaatii että kierroksia on yli 2000rpm :think Tasakaasullakin esim. 120kmh vauhdissa neula tekee pientä liikettä edestakaisin kokoajan. Kierroslukumittari ei heittele eikä auto nyi tai käyttäydy mmuutenkaan oudosti. Onko kenelläkään ollut tällaista ennen? Google ei sanonut mitään.

    Leave a comment:


  • E-rotu
    replied
    Mikä on kun iskarin yläpää ei käänny tai kääntyy vain vähän pyörää käännettäessä? Molemmat samanlaiset, mitä rikki vai voiko olla vaan liian kireellä kun pistin kiinni ilman momentti avainta?

    Leave a comment:


  • Jarppa63
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    Mites nuo E92 ovipahvit lähtee irti? Kuskin puolelta repsottaa tympeästi vasemmasta nurkasta joten voi olla helpompi käyttää koko pahvi irti ja laittaa uudet kiinnikkeet?
    Esim. tuolta ohjeet: http://www.billswebspace.com/e92DoorPanelRemoval.htm

    Jarppa

    Leave a comment:


  • Alvar
    replied
    Mikähän mahtaa olla vikana kun 2007 vuoden 318d ei lähde käyntiin. Starttaa kyllä, mutta ei käynnisty.
    Näyttää cruisen ja DSC:n varoitusvaloja.

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Mites nuo E92 ovipahvit lähtee irti? Kuskin puolelta repsottaa tympeästi vasemmasta nurkasta joten voi olla helpompi käyttää koko pahvi irti ja laittaa uudet kiinnikkeet?

    Leave a comment:


  • ruu
    replied
    Originally posted by Cunttory View Post
    Kokeile vielä sitä vanhaa pakopuolen anturia imupuolen anturin tilalle.
    Oli vetästy niin kireelle ettei saanut auki :0 kokeilin uudestaan käynnistää niin sytty abs-valo ja anto koodit 2a59 ja 2a5b valvetronic sensoreita? Onko ketää korjannu tai käyttäny korjaamolla? Ihan hinta kiinostaisi. Kiitos

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by ruu View Post
    moro.. auto ei starttaa e90 320i aluksi tuli että nokka-akselin sensori pakopuoli no osa vaihdettiin ja koodi nollattiin eikä tullu uudestaan, mutta ei käynnisty eikä antanu uusia koodeja.... kyllä se pyörittää konetta? mutta ei vaan hörähdä pääle
    Kokeile vielä sitä vanhaa pakopuolen anturia imupuolen anturin tilalle.

    Leave a comment:


  • ruu
    replied
    moro.. auto ei starttaa e90 320i aluksi tuli että nokka-akselin sensori pakopuoli no osa vaihdettiin ja koodi nollattiin eikä tullu uudestaan, mutta ei käynnisty eikä antanu uusia koodeja.... kyllä se pyörittää konetta? mutta ei vaan hörähdä pääle

    Leave a comment:


  • tuoasm
    replied
    Carlylla immobilizer kohdassa nämä 3 vikakoodia. vikakoodit topikista ei oikein iloa ole ollut. kenelläkään muulla ollut tämmösiä koodeja? 325da -08 kyseessä:

    Driver KL15 1 FZG KS
    Code: A0BE

    Driver KL15 2 FZG KS
    Code: A0BF

    Driver KL15 3 FZG KS
    Code: A0C0

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Brake cleanerilla ja paineilmalla... Öljyä O-renkaat hyvin ennen asennusta.
    Tulipahan tämä "valohoito" tehtyä. Solenoidit oli kuin uudet, paineilmalla puhalsin pelkästään. O-renkaatkin oli tosi pehmeät, eli ei tarvetta uusia ainakaan omalla kohdalla. Ajatuksissani asensin kasatessa alempaan o-renkaan kanteen paikalleen ja öljysin renkaan, meni helposti paikalleen. Oikea tapa lienee laittaa tiiviste solenoidin uraan ja työntää solenoidi tiivisteineen paikalleen. No yhtä tiukkaan menivät, eikä testilenkin jälkeen kostunu ympäristö.

    ...tämä ihan vinkkinä vaan, jos joku samaa hommaa on tekemässä.

    Leave a comment:

Working...
X