Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • McBeast
    replied
    Originally posted by amisqo View Post
    Onko muilla ollut ongelmia koritakuun kanssa?

    Kontti lähtenyt ruostumaan avauspainikkeen vierestä -> laakkoselle -> kuvat eteenpäin -> vastaus: Ei lupaa korjata, koska ei ole vechile chekkiä tehty huoltokirjan mukaan 9/14 jälkeen?

    Siis mitä helvettiä, mulla ei oo mitäänsanomatonta leimaa ja rastia vihkossa niin bemari nostaa kädet ylös?

    Auttaako jos menee autokeskukselle vai käykö se vain saman tien läpi?

    Voiko minnekkään reklamoida?
    Toiset liikkeet on noista tarkempia. Itse käytin Tampereella, Hämeenlinnassa ja Vantaalla merkkiliikkeissä.

    Ex E90:n vaihdettiin lopulta kolme ovea koritakuuseen, vaikka yksi koritarkastus puuttuikin. Myös takakontin luukun sauma oli ruostunut, se ei mennyt kirveelläkään koritakuuseen vaikka ovet menivätkin. Ihan mielivaltaista touhua.

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    Originally posted by amisqo View Post
    Onko muilla ollut ongelmia koritakuun kanssa?

    Kontti lähtenyt ruostumaan avauspainikkeen vierestä -> laakkoselle -> kuvat eteenpäin -> vastaus: Ei lupaa korjata, koska ei ole vechile chekkiä tehty huoltokirjan mukaan 9/14 jälkeen?

    Siis mitä helvettiä, mulla ei oo mitäänsanomatonta leimaa ja rastia vihkossa niin bemari nostaa kädet ylös?

    Auttaako jos menee autokeskukselle vai käykö se vain saman tien läpi?

    Voiko minnekkään reklamoida?
    Oiskos se vehicle check pitänyt tehdä jossain tuon ajankohdan ja nykyhetken välillä huoltovälinäytön mukaan? Sehän on aika ja kilometriperusteinen ja auto pyytää sitä kun on sen aika..

    Leave a comment:


  • amisqo
    replied
    Onko muilla ollut ongelmia koritakuun kanssa?

    Kontti lähtenyt ruostumaan avauspainikkeen vierestä -> laakkoselle -> kuvat eteenpäin -> vastaus: Ei lupaa korjata, koska ei ole vechile chekkiä tehty huoltokirjan mukaan 9/14 jälkeen?

    Siis mitä helvettiä, mulla ei oo mitäänsanomatonta leimaa ja rastia vihkossa niin bemari nostaa kädet ylös?

    Auttaako jos menee autokeskukselle vai käykö se vain saman tien läpi?

    Voiko minnekkään reklamoida?

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by sportpug25 View Post
    Oma e92 jäi katsastuksessa kiinni takatuennan uloimmista heloista eli narinaheloista. Nyt kun tuota joutuu joka tapauksessa purkamaan, niin kannattaako tuolta vaihtaa myös muuta osaa? 150tkm rullattu alusta.
    No en minä välttämättä muuta tuolla ajomäärällä vaihtaisi kuin nuo vialliset osat. Tuo narinahelojen vaihto ei muistaakseni edellytä edes nelipyöräsuuntausta. Jos pyöräsuuntaus on hiljakkoin tehty noilla huonoilla heloilla, uusilla osilla camber vaan paranee

    Leave a comment:


  • sportpug25
    replied
    Oma e92 jäi katsastuksessa kiinni takatuennan uloimmista heloista eli narinaheloista. Nyt kun tuota joutuu joka tapauksessa purkamaan, niin kannattaako tuolta vaihtaa myös muuta osaa? 150tkm rullattu alusta.

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by tommylee View Post
    ...Kiittää ja kuittaa
    Minä päädyin korjaamaan räminän ja kitinän uudella osalla. Tuossa paketissa tulee myös säädin, eli siili mukana. Vanhasta föönistä oli laakerit jo ihan valmiit vaikkei tuo suomiauto paljoa ole ajettu. Puhaltimen vaihto on todella helppo homma.

    Leave a comment:


  • JP-76
    replied
    Originally posted by TPM1 View Post
    Poltot toimivat ja kaikki muutenkin normaalia.
    Saako tuon laskurin nollattua samalla tyylillä kuin öljynvaihdot sun muut, vai tarvitseeko korkeamman tason bittinikkarointia?
    Ei onnistu mittariston kautta, vaatii testerin.

    En muista onnistuiko INPAlla, muuta ainakin DISillä tai ISTAlla.

    Leave a comment:


  • E-rotu
    replied
    Originally posted by arben View Post
    Tolppa pois,yläpäänlaakerin alle tulee pölysuoja,sen alle ns iso prikka. Se prikka muistaakseni kupera. Sikäli vika on tullut kun oot jtn iskaritolpalle tehnyt?
    Aika huonosti pölynsuojaus on suunniteltu noissa iskarin ylälaakereissa.. Pölyä täynnä se mutterin yläosa ja siltä näyttääkin se hattu ja metallinen prikka joiden pitäis suojata pölyltä mutta ei suojaa kun kaikki sormenpäätä isommat kivet.. Miks ei oo voitu tehdä siitä laakerista pölysuojattua....


    Originally posted by Jarppa63 View Post
    "Poor road package" Maksaa alle kaksikymmentä euroa. Osanumero löytyy esim realoemistä.

    Jarppa
    löysin sen poor road packagen mutta en löytänyt että mitä siihen kuuluu ja mikä se varaosa numero niille osille millä saa takapäätä nostettua.. mistä sais ja mikä osa jos joku viittis valottaa?

    Leave a comment:


  • tommylee
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Raikkarin kotelo pois konehuoneesta ja sieltä näkee puhaltimen akselin pään vänkärin puolella jalkatilan yläpuolella.
    ...Kiittää ja kuittaa

    Leave a comment:


  • Meizzel1
    replied
    Originally posted by jommppa View Post
    Itsellä oli kuskin puolella toinen rinkula himmeämpi kun toinen "valokuidun" pää oli uponnut syvemälle kuin toinen. Eli toisin sanoen oli kauempana polttimosta ja ei sanut kaikkea valoa itseensä. Säätämällä kuidunpää lähemmäksi polttimon kehikkoa korjasi asian.
    Niitä on kyllä säädelty ja rinkulat kirkkaudeltaan samanlaiset samalla puolella. Vasemman ja oikean ajovalon kokonaiskirkkaus parkilla on erilainen, ei nyt älytön, mutta omaan silmään liian iso

    Leave a comment:


  • jommppa
    replied
    Originally posted by Meizzel1 View Post
    Ysiykkösen kanssa vähän valojen kanssa ongelmaa. Edessä parkkirinkulat erilaiset kirkkaudeltaan.. Uudet polttimot ja on kohdistettu oikein ja kuitujen päät puhdistettu ja suunnattu, vaikuttaa että jännite olisi heikompi toisella puolella? Takana toisessa kontissa olevassa valossa valot välillä välähtää ja palaa ajoittain himmeämpänä. Edestä ja takaa oli vikakoodi parkkivaloista, mutta ikinä ei mittaristolle asti ole tieto tullut.

    Olikos näissä jotain maadoitusten hapettumista? Vai onko peräkontin johtosarjaa alettava syynäilemään?

    Edit. Pre-lci
    Itsellä oli kuskin puolella toinen rinkula himmeämpi kun toinen "valokuidun" pää oli uponnut syvemälle kuin toinen. Eli toisin sanoen oli kauempana polttimosta ja ei sanut kaikkea valoa itseensä. Säätämällä kuidunpää lähemmäksi polttimon kehikkoa korjasi asian.

    Leave a comment:


  • Meizzel1
    replied
    Ysiykkösen kanssa vähän valojen kanssa ongelmaa. Edessä parkkirinkulat erilaiset kirkkaudeltaan.. Uudet polttimot ja on kohdistettu oikein ja kuitujen päät puhdistettu ja suunnattu, vaikuttaa että jännite olisi heikompi toisella puolella? Takana toisessa kontissa olevassa valossa valot välillä välähtää ja palaa ajoittain himmeämpänä. Edestä ja takaa oli vikakoodi parkkivaloista, mutta ikinä ei mittaristolle asti ole tieto tullut.

    Olikos näissä jotain maadoitusten hapettumista? Vai onko peräkontin johtosarjaa alettava syynäilemään?

    Edit. Pre-lci

    Leave a comment:


  • Hullu savolainen
    replied
    Keskuslukituksen kantama

    Heyy,
    e90, 318D -07.

    Keskuslukitus toimii vaihtelevan etäisyyden päästä. Joskus jopa parin metrin päästä, mutta useimmiten ihan takaluukun/peräpään vierestä. Siitäkin joutuu usein tähtäilemään eri puolille autoa ennen kuin ottaa signaalin. Mistähän voisi lähteä vikaa hakemaan?

    Jossain päin autoa löytynee antennivahvistin, jossa mahdollisesti olisi jotain häikkää. Missä se on ja jaja... nii?

    Leave a comment:


  • Dieselforce
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Onko kaikki umpiot/polttimot autossa alkuperäisiä vai onko asenneltu esim. etuvaloihin jotain tuuninkijuttuloita?
    Ei muuta kun led valot sisätiloissa takatilalle ja rekisterikilvelle.
    Vakio halogeenivalot ja parkit.

    Leave a comment:


  • TPM1
    replied
    Originally posted by JP-76 View Post
    Jos poltot kuitenkin toimii ja auto muutenkin, niin laskurin nollaus ja kovaa ajoa.

    Jos havaittavissa oikeasti jotain tukkeutumiseen viittaavaa, niin uusi pönttö tilalle tai heität sillä kuikkaa ja käyt samalla hakemassa lisävoimaa.

    Joku on koittanut pestä 200000km ajettua pönttöä ja saattaa auttaa joksikin aikaa... siis jos vikaa on.
    Poltot toimivat ja kaikki muutenkin normaalia.
    Saako tuon laskurin nollattua samalla tyylillä kuin öljynvaihdot sun muut, vai tarvitseeko korkeamman tason bittinikkarointia?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎