memebuy23buy

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Supra^
    replied
    Originally posted by Dieselforce View Post
    Auto e91 325d 08/2007

    Valot välkkyvät hyvin nopeatempoisesti ilman selkeää sykliä. Ei merkitystä onko auto käynnissä vai ei, saatika jos virrat on pois päältä ja lyö pitkät päälle alkaa vilkkuminen samantien. (Pitkät myös jäävät tällöin päälle ?)
    Akku hyväkuntoinen ja jännitteet normaalit. Vilkunnan aikana valojen jännite heittelee 7-14 voltin välillä.

    Autosähköfirmassa eivät osanneet sanoa mitään.
    Vikakoodi canbusista ja virheellisestä akun lepovirrasta.

    Sisävalot siis eivät vilku kun auton oven avaa. Vilke alkaa vasta kun kytkee ajovalot/parkit.

    Mittariston valot/idrive toimivat täysin normaalisti.

    Todella kova sana jos joku osais jelpata!
    Kiitos
    Onko kaikki umpiot/polttimot autossa alkuperäisiä vai onko asenneltu esim. etuvaloihin jotain tuuninkijuttuloita?

    Leave a comment:


  • Dieselforce
    replied
    Kaikki ulko- ja sisävalot välkkyy kun parkit tai ajovalot palaa

    Auto e91 325d 08/2007

    Valot välkkyvät hyvin nopeatempoisesti ilman selkeää sykliä. Ei merkitystä onko auto käynnissä vai ei, saatika jos virrat on pois päältä ja lyö pitkät päälle alkaa vilkkuminen samantien. (Pitkät myös jäävät tällöin päälle ?)
    Akku hyväkuntoinen ja jännitteet normaalit. Vilkunnan aikana valojen jännite heittelee 7-14 voltin välillä.

    Autosähköfirmassa eivät osanneet sanoa mitään.
    Vikakoodi canbusista ja virheellisestä akun lepovirrasta.

    Sisävalot siis eivät vilku kun auton oven avaa. Vilke alkaa vasta kun kytkee ajovalot/parkit.

    Mittariston valot/idrive toimivat täysin normaalisti.

    Todella kova sana jos joku osais jelpata!
    Kiitos

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Ja sitten kun se puhallin alkaa taas viikon päästä vikisemään, niin ostaa uuden ja vaihtaa. On meinaan tehty vaihtohomma helpoksi näissä, pari hassua ruuvia vaan tarvii irroittaa.

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Raikkarin kotelo pois konehuoneesta ja sieltä näkee puhaltimen akselin pään vänkärin puolella jalkatilan yläpuolella.

    Leave a comment:


  • tommylee
    replied
    E90 Lämmityslaitteen puhallin vikisee?

    Muistelen lukeneeni ongelmasta jostain topicista täällä. Eli puhallin alkaa vikistä v****maisesti, kun ilmastointilaite alkaa pienentää puhallustehoa. Miten tuosta vikinästä pääsee helpoiten eroon?
    Muistelin että WD40:stä tms suihkautetaan jostain johonkin :think
    Mutta tarkempaa neuvoa tarttis?
    Järki lähtee vikinää kuunnellessa
    Kiitos!

    Leave a comment:


  • MikaF
    replied
    Originally posted by ohohh View Post
    Eihän tuossa käsijarrussa ole, kun mekaanisia osia. Varmaan siinä kahvan juuressa oleva tunnistin eloton. Kytkimet sun muut varmaan sattumaa?
    Vika selvisi. Johtonippu oli hangannut kuvassa näkyvään kytkinpolkimen sokkaan. Eli käsijarrun johto maadotti sokan kautta....
    Attached Files

    Leave a comment:


  • aku1979
    replied
    Originally posted by Malagutisti View Post
    Kytkinkopan rei'istä ruuvarilla vääntää vauhtipyörän hammastuksesta
    Ookei..kiitti!

    Leave a comment:


  • Malagutisti
    replied
    Kytkinkopan rei'istä ruuvarilla vääntää vauhtipyörän hammastuksesta

    Leave a comment:


  • aku1979
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Ei onnistu. Joko erikoistyökalulla tai sitten vauhtipyörästä ruuvarilla.
    Miten ruuvarilla..sori mut ei ymmärrä

    Leave a comment:


  • ohohh
    replied
    Originally posted by E-rotu View Post
    laakeri se sielä oli ihan jumissa. Uutta yläpäätä kun ei kovin paljon näyttänyt köyhtyvän. Jotain huomioitavaa asennuksessa? kannattaako rasvata?
    Jousessa v***sti voimaa. Putsailee prikat siitä alta niin asettuu oikein. Ei se lisärasva haittaa tee, ylimäärä kyllä tulee pois itsekseen. Loppukirraus, kun auton paino tolpan päällä.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by aku1979 View Post
    Miten pyöritän konetta? Onnistuuko yhtä tai kahta torxia veivaamalla?
    Ei onnistu. Joko erikoistyökalulla tai sitten vauhtipyörästä ruuvarilla.

    Leave a comment:


  • aku1979
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Kuningaspultista pyörittämällä. (EDIT: onkin ilmeisesti M57:ssa 4kpl torxia.)
    Ohjaustehostimen hihna on stretch-fit-tyyppinen (ei kiristintä), sille on oma erikoistyökalunsa asennukseen. Menee kyllä paikoilleen myös konetta pyörittämällä ja väkisin vääntämällä.
    Miten pyöritän konetta? Onnistuuko yhtä tai kahta torxia veivaamalla?

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by yarski View Post
    Voin muistaa väärin mutta mielikuva on että tuon koodin saa aikaiseksi jos flashaa EU-auton US-autolle speksatulla softalla. Olikohan tuo joku jenkkien päästöihin liittyvä varuste jota ei EU-autoissa ole ja siksi antaa vikakoodin ?
    Millä flashasit, millä tuli koodi ja millä ei ?

    Tuo selittääkin asian. Varmaan oli jenkkien videoita/kuvia joita googlella katoin kun koodi tuli. Sunnuntaina latasin MHD e40 V6.1 flashin ja sillä tuli tuo "vika". Nyt on V5 versio (flashatessa oli tiedoston nimenä "e40_fbo_v5.1") ja tällä ei herjoja tule.

    Leave a comment:


  • yarski
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Onko 335i:ssä bensatankin alipainepumpun systeemissä useempaa versiota? Pari päivää sitten kokeilin toisella flashillä (moottorin ohjaus). Niin antoi kylmän koneen käynnistyksen jälkeen moottorin vikavalon ja koodi oli 2A18 "DMTL diagnosis module tank leakage, heating input signal". Nyt on toinen flashi ja ei enää vikavaloa/-koodia, eli asia ok. ...
    Voin muistaa väärin mutta mielikuva on että tuon koodin saa aikaiseksi jos flashaa EU-auton US-autolle speksatulla softalla. Olikohan tuo joku jenkkien päästöihin liittyvä varuste jota ei EU-autoissa ole ja siksi antaa vikakoodin ?
    Millä flashasit, millä tuli koodi ja millä ei ?

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Onko 335i:ssä bensatankin alipainepumpun systeemissä useempaa versiota? Pari päivää sitten kokeilin toisella flashillä (moottorin ohjaus). Niin antoi kylmän koneen käynnistyksen jälkeen moottorin vikavalon ja koodi oli 2A18 "DMTL diagnosis module tank leakage, heating input signal". Nyt on toinen flashi ja ei enää vikavaloa/-koodia, eli asia ok. Mutta jäi vaivaamaan jos sieltä on se johto kuitenkin poikki.

    Googlailin ja vika hyvin pitkälle pitäisi olla poikki hankautuneessa johdossa. Irroittelin alamuovit yms. sieltä missä pumpun pitäisi olla (vasemmalla takapuskurin "sisässä").
    Ei siellä ollut mitään sellaista mihin pitäisi mennä sähköjohto, mutta oli jonkin näköinen säiliö, johon meni etupuolelta kolme alipaineputkea ja takaa lähti ilmeisesti pakoputken läpälle yksi letku (nousi kontin pohjaa kohti jossa läpivienti konttiin, siellä se venttiili pakoputken läpälle). Missä itse pumppu on?

    Pitäisi googlettelun perusteella olla tälläinen, mutta en tuommoista sieltä bongannut (eikä löytämääni "säiliöön" mennyt sähköjohtoa)
    Last edited by bemmeri; 01-06-2016, 18:35.

    Leave a comment:

Working...
X