Ajat vaan menemään. Kyllä se siitä sitten oppii, että hei tää jantteri painaa pelkkää kaasua eikä jarrua koskaan, lisätääs ennusteeseen vähän kilometrejä..
Selvä homma, nyt saattaa jo unikin tulla
Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Yritin etsiskellä oikeeta keskusteluu mut ei oikeen löytynyt nii kysästään täällä. Millaisia arvoja porukka laittanut pyöränsuuntauksissa. Minun auto e91 ja siinä ois 19 vanteet. Konehhan tiety antaa joitakin arvoja mut ois hyvä saada kerrasta hyvät.
Käytin oman autoni perjantaina 4-pyöräsuuntauksessa. Lappu on, mutta siitä ei taida olla apuja, kun mulla on kyseessä sedani, sporttialusta ja 18" vanteilla?
Terve. En löytänyt kyseiseen moottorimalliin ohjeita vesipumpun ja termarin vaihdosta ja ilmauksesta. Lähinnä mietityttää ilmaaminen, onnistuuko kuinka helposti ja osaisiko joku antaa siihen ohjeita? Tai jotain mitä täytyy osien vaihdossa erityisesti huomioida?
Terve. En löytänyt kyseiseen moottorimalliin ohjeita vesipumpun ja termarin vaihdosta ja ilmauksesta. Lähinnä mietityttää ilmaaminen, onnistuuko kuinka helposti ja osaisiko joku antaa siihen ohjeita? Tai jotain mitä täytyy osien vaihdossa erityisesti huomioida?
Auto E92 325i -06
Eipä siinä mitään ihmeempiä ole, vähän ahtaat paikat on, eli monttu tai nosturi pitää olla. katsoo vaan että ne sokkalukitteiset letkut menee kunnolla pohjaan kasatessa (osa letkuista on ihan normi klemmarilla).
..... Viimeksi noin kuukausi sitten olen kirjottanu
Ohjeet:
Eipä siinä mitään ihmeempiä ole, vähän ahtaat paikat on, eli monttu tai nosturi pitää olla. katsoo vaan että ne sokkalukitteiset letkut menee kunnolla pohjaan kasatessa (osa letkuista on ihan normi klemmarilla).
..... Viimeksi noin kuukausi sitten olen kirjottanu
Ohjeet:
3. Lämmöt paneelista kuumimmalle ja puhallin ykköselle
4. Pidä kaasupoljinta n. 10 sekuntia pohjassa
5. sitten pitäis alkaa kuulumaan veden solinaa, kun pumppu aktivoitui
Ilmaus kestää noin 12 minuuttia, siksi akkulaturi on hyvä olla.
Monttua tai nosturia ei oo, pukkeja ainoastaan. Eli ennen tuota ilmausoperaatiota säiliö ylärajaan asti jäähdytysnestettä ja korkki kiinni? Ei tarvitse mitään ilmausruuveja aukoa mistään, liekkö siellä sellaisia edes on tyhmän on pakko kysyä..
Monttua tai nosturia ei oo, pukkeja ainoastaan. Eli ennen tuota ilmausoperaatiota säiliö ylärajaan asti jäähdytysnestettä ja korkki kiinni? Ei tarvitse mitään ilmausruuveja aukoa mistään, liekkö siellä sellaisia edes on tyhmän on pakko kysyä..
On siinä ilmausruuvi säiliön korkin vieressä. Avaa ilmausruuvi ja täytä niin paljon että tulee ilmausruuvista nestettä pihalle, sitten ilmausruuvi ja paisarin korkki kiinni ja pumppu ilmaamaan.
Itse en ainakaan rupeis ilman kunnollista auton alle pääsyä tekemään tuota hommaa, mutta voihan sitä kokeilla.
Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
On siinä ilmausruuvi säiliön korkin vieressä. Avaa ilmausruuvi ja täytä niin paljon että tulee ilmausruuvista nestettä pihalle, sitten ilmausruuvi ja paisarin korkki kiinni ja pumppu ilmaamaan.
Itse en ainakaan rupeis ilman kunnollista auton alle pääsyä tekemään tuota hommaa, mutta voihan sitä kokeilla.
Eli ainoa mahdollisuus on purkaa pohjan kautta se pumppu pois? Täytynee miettiä sitten jos veis johonkin.
Mitkäs aiheuttaa herkimmin pre-lci:ssä kolinoita edessä? Jotenkin tuntuu, että jotain on pientä siellä on vaikka katsastaja ei mitään löytänyt. Alustalla menty nyt ainakin 295tkm ja siitä 155tkm minun omistuksessa enkä ole mitään puslia vaihdattanut.
ex E91 320d käsiaskilla ex E46 330dat japski ranu ex E30 316i 4d
Luotettavasti toimi noin 30tkm omassa käytössä. Ei mikään raketti(170hv), mutta kohtuu ripeä kuitenkin. Pääsee tarvittaessa pienellä kulutuksella. Jakopääongelmia noissakin on, mutta ilmeisesti vähemmän kuin edellisessä moottorimallissa.
Mikähän mahtais olla vikana, kun ainoastaan kuskin ovi ja kontti oli mennyt lukkoon lukitessanin ovet? Kumpikaan ei myöskään avautunu nappia painamalla. Sulake oli palanut ja sen vaihdettua vika siirty apukuskin oveen, mutta nyt sentään kaikki muut lukot toimii! Lukittaessa apukuskin oven nuppi liikahtaa hieman, mutta ei mene kuitenkaan lukkoon :think
Ja auto on -05 e90 320dA
Mikähän mahtais olla vikana, kun ainoastaan kuskin ovi ja kontti oli mennyt lukkoon lukitessanin ovet? Kumpikaan ei myöskään avautunu nappia painamalla. Sulake oli palanut ja sen vaihdettua vika siirty apukuskin oveen, mutta nyt sentään kaikki muut lukot toimii! Lukittaessa apukuskin oven nuppi liikahtaa hieman, mutta ei mene kuitenkaan lukkoon :think
Ja auto on -05 e90 320dA
Jos siellä oli 15A sulakkeet, niin ekana korjaustoimena voi kokeilla 20A sulakkeita, mutta ei yhtään isompia!
Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Minä kyllä lähtisin sille linjalle että ovipanelit auki ja rasvaamaan koneistot, tuo sulake jos paukahtaa niin jotain mätää siellä on, joko vettä tai täysin kuivuneet mekanismit = kuormittaa ja polttaa sulakkeen. Poltat vielä johtosarjat sieltä..
Minä kyllä lähtisin sille linjalle että ovipanelit auki ja rasvaamaan koneistot, tuo sulake jos paukahtaa niin jotain mätää siellä on, joko vettä tai täysin kuivuneet mekanismit = kuormittaa ja polttaa sulakkeen. Poltat vielä johtosarjat sieltä..
Tämä 20A sulakkeen muutos on ihan BMW:n siunaama toimenpide.
Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Nyt tuli hommattua tuollainen e93, 2008vm 325 kiulu Lohkolämmitintä/säteilylämmitin/webastoa huutaa ja myöskin talvirenkaita pitäs hommailla jo ensi talveksi. Eli minkälainen homma tuohon on laittaa lämmitintä ja minkähintaista n. about?
Renkaiksi löytyi 225/45-17 ja vanne on 7.5t, et 45. Mahtuuko pyörimään raapimatta? Et:t näissä ilmeisesti suositellaan alle 40?
Avaimesta vielä yksi kysymys. Eli avaako muilla ikkunat avaimesta? omasta ei aukea millään, ehkä joku ohjelmoitava ominaisuus?
Onko tuossa nyt jotain mitä kannattaa tsekkailla valmiiksi kuntoon ennen kuin hajoaa? Eli perinteisiä tyyppivikoja? :think
Comment