Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cunttory
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1772
    • Kuopio

    Originally posted by pyroz View Post
    Ajat vaan menemään. Kyllä se siitä sitten oppii, että hei tää jantteri painaa pelkkää kaasua eikä jarrua koskaan, lisätääs ennusteeseen vähän kilometrejä..
    Selvä homma, nyt saattaa jo unikin tulla
    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

    Comment

    • Lunza
      Bimmer Rookie
      • Feb 2014
      • 90
      • Vantaa

      Originally posted by von View Post
      Yritin etsiskellä oikeeta keskusteluu mut ei oikeen löytynyt nii kysästään täällä. Millaisia arvoja porukka laittanut pyöränsuuntauksissa. Minun auto e91 ja siinä ois 19 vanteet. Konehhan tiety antaa joitakin arvoja mut ois hyvä saada kerrasta hyvät.
      Käytin oman autoni perjantaina 4-pyöräsuuntauksessa. Lappu on, mutta siitä ei taida olla apuja, kun mulla on kyseessä sedani, sporttialusta ja 18" vanteilla?
      E90 320i -05

      Comment

      • Bmw92
        Bimmer Rookie
        • Mar 2016
        • 147
        • Eteläkarjala

        Bmw vesipumpun + termarin vaihto ja ilmaus.

        Terve. En löytänyt kyseiseen moottorimalliin ohjeita vesipumpun ja termarin vaihdosta ja ilmauksesta. Lähinnä mietityttää ilmaaminen, onnistuuko kuinka helposti ja osaisiko joku antaa siihen ohjeita? Tai jotain mitä täytyy osien vaihdossa erityisesti huomioida?

        Auto E92 325i -06
        E91 335i /// LCI Alpinweiß III

        E92 325i
        E39 520i
        E46 316i

        Comment

        • Cunttory
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1772
          • Kuopio

          Originally posted by Bmw92 View Post
          Terve. En löytänyt kyseiseen moottorimalliin ohjeita vesipumpun ja termarin vaihdosta ja ilmauksesta. Lähinnä mietityttää ilmaaminen, onnistuuko kuinka helposti ja osaisiko joku antaa siihen ohjeita? Tai jotain mitä täytyy osien vaihdossa erityisesti huomioida?

          Auto E92 325i -06
          Eipä siinä mitään ihmeempiä ole, vähän ahtaat paikat on, eli monttu tai nosturi pitää olla. katsoo vaan että ne sokkalukitteiset letkut menee kunnolla pohjaan kasatessa (osa letkuista on ihan normi klemmarilla).

          ..... Viimeksi noin kuukausi sitten olen kirjottanu
          Ohjeet:

          1. Laita auto akkulaturiin (ei pakollinen)

          2. Virrat kakkosasentoon (älä paina kytkintä/jarrua)

          3. Lämmöt paneelista kuumimmalle ja puhallin ykköselle

          4. Pidä kaasupoljinta n. 10 sekuntia pohjassa

          5. sitten pitäis alkaa kuulumaan veden solinaa, kun pumppu aktivoitui

          Ilmaus kestää noin 12 minuuttia, siksi akkulaturi on hyvä olla.
          Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

          Comment

          • Bmw92
            Bimmer Rookie
            • Mar 2016
            • 147
            • Eteläkarjala

            Originally posted by Cunttory View Post
            Eipä siinä mitään ihmeempiä ole, vähän ahtaat paikat on, eli monttu tai nosturi pitää olla. katsoo vaan että ne sokkalukitteiset letkut menee kunnolla pohjaan kasatessa (osa letkuista on ihan normi klemmarilla).

            ..... Viimeksi noin kuukausi sitten olen kirjottanu
            Ohjeet:

            1. Laita auto akkulaturiin (ei pakollinen)

            2. Virrat kakkosasentoon (älä paina kytkintä/jarrua)

            3. Lämmöt paneelista kuumimmalle ja puhallin ykköselle

            4. Pidä kaasupoljinta n. 10 sekuntia pohjassa

            5. sitten pitäis alkaa kuulumaan veden solinaa, kun pumppu aktivoitui

            Ilmaus kestää noin 12 minuuttia, siksi akkulaturi on hyvä olla.
            Monttua tai nosturia ei oo, pukkeja ainoastaan. Eli ennen tuota ilmausoperaatiota säiliö ylärajaan asti jäähdytysnestettä ja korkki kiinni? Ei tarvitse mitään ilmausruuveja aukoa mistään, liekkö siellä sellaisia edes on tyhmän on pakko kysyä..
            E91 335i /// LCI Alpinweiß III

            E92 325i
            E39 520i
            E46 316i

            Comment

            • Cunttory
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1772
              • Kuopio

              Originally posted by Bmw92 View Post
              Monttua tai nosturia ei oo, pukkeja ainoastaan. Eli ennen tuota ilmausoperaatiota säiliö ylärajaan asti jäähdytysnestettä ja korkki kiinni? Ei tarvitse mitään ilmausruuveja aukoa mistään, liekkö siellä sellaisia edes on tyhmän on pakko kysyä..
              On siinä ilmausruuvi säiliön korkin vieressä. Avaa ilmausruuvi ja täytä niin paljon että tulee ilmausruuvista nestettä pihalle, sitten ilmausruuvi ja paisarin korkki kiinni ja pumppu ilmaamaan.
              Itse en ainakaan rupeis ilman kunnollista auton alle pääsyä tekemään tuota hommaa, mutta voihan sitä kokeilla.
              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

              Comment

              • Bmw92
                Bimmer Rookie
                • Mar 2016
                • 147
                • Eteläkarjala

                Originally posted by Cunttory View Post
                On siinä ilmausruuvi säiliön korkin vieressä. Avaa ilmausruuvi ja täytä niin paljon että tulee ilmausruuvista nestettä pihalle, sitten ilmausruuvi ja paisarin korkki kiinni ja pumppu ilmaamaan.
                Itse en ainakaan rupeis ilman kunnollista auton alle pääsyä tekemään tuota hommaa, mutta voihan sitä kokeilla.
                Eli ainoa mahdollisuus on purkaa pohjan kautta se pumppu pois? Täytynee miettiä sitten jos veis johonkin.
                E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                E92 325i
                E39 520i
                E46 316i

                Comment

                • Smistik
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 1130
                  • Kanta-Häme

                  Mitkäs aiheuttaa herkimmin pre-lci:ssä kolinoita edessä? Jotenkin tuntuu, että jotain on pientä siellä on vaikka katsastaja ei mitään löytänyt. Alustalla menty nyt ainakin 295tkm ja siitä 155tkm minun omistuksessa enkä ole mitään puslia vaihdattanut.
                  ex E91 320d käsiaskilla
                  ex E46 330dat
                  japski
                  ranu

                  ex E30 316i 4d

                  Comment

                  • Kepa
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2008
                    • 353
                    • Nokia

                    Mitäs olette mieltä N43-B20A -koneesta?

                    Comment

                    • Puistis
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2013
                      • 849
                      • 09

                      Originally posted by Kepa View Post
                      Mitäs olette mieltä N43-B20A -koneesta?
                      Luotettavasti toimi noin 30tkm omassa käytössä. Ei mikään raketti(170hv), mutta kohtuu ripeä kuitenkin. Pääsee tarvittaessa pienellä kulutuksella. Jakopääongelmia noissakin on, mutta ilmeisesti vähemmän kuin edellisessä moottorimallissa.

                      Comment

                      • xhenkkax
                        Newbiemmer
                        • Jul 2014
                        • 15
                        • Seinäjoki

                        Mikähän mahtais olla vikana, kun ainoastaan kuskin ovi ja kontti oli mennyt lukkoon lukitessanin ovet? Kumpikaan ei myöskään avautunu nappia painamalla. Sulake oli palanut ja sen vaihdettua vika siirty apukuskin oveen, mutta nyt sentään kaikki muut lukot toimii! Lukittaessa apukuskin oven nuppi liikahtaa hieman, mutta ei mene kuitenkaan lukkoon :think
                        Ja auto on -05 e90 320dA

                        Comment

                        • Cunttory
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1772
                          • Kuopio

                          Originally posted by xhenkkax View Post
                          Mikähän mahtais olla vikana, kun ainoastaan kuskin ovi ja kontti oli mennyt lukkoon lukitessanin ovet? Kumpikaan ei myöskään avautunu nappia painamalla. Sulake oli palanut ja sen vaihdettua vika siirty apukuskin oveen, mutta nyt sentään kaikki muut lukot toimii! Lukittaessa apukuskin oven nuppi liikahtaa hieman, mutta ei mene kuitenkaan lukkoon :think
                          Ja auto on -05 e90 320dA
                          Jos siellä oli 15A sulakkeet, niin ekana korjaustoimena voi kokeilla 20A sulakkeita, mutta ei yhtään isompia!
                          Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                          Comment

                          • poteroa
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2010
                            • 311
                            • Tuusula

                            Minä kyllä lähtisin sille linjalle että ovipanelit auki ja rasvaamaan koneistot, tuo sulake jos paukahtaa niin jotain mätää siellä on, joko vettä tai täysin kuivuneet mekanismit = kuormittaa ja polttaa sulakkeen. Poltat vielä johtosarjat sieltä..
                            E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                            E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                            Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                            Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                            Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                            Ex: E34 520i "winter wagen"
                            Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                            Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                            Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                            Comment

                            • Cunttory
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2004
                              • 1772
                              • Kuopio

                              Originally posted by poteroa View Post
                              Minä kyllä lähtisin sille linjalle että ovipanelit auki ja rasvaamaan koneistot, tuo sulake jos paukahtaa niin jotain mätää siellä on, joko vettä tai täysin kuivuneet mekanismit = kuormittaa ja polttaa sulakkeen. Poltat vielä johtosarjat sieltä..
                              Tämä 20A sulakkeen muutos on ihan BMW:n siunaama toimenpide.
                              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                              Comment

                              • Turbo-Extra
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2012
                                • 42
                                • Vantaa

                                E93

                                Nyt tuli hommattua tuollainen e93, 2008vm 325 kiulu Lohkolämmitintä/säteilylämmitin/webastoa huutaa ja myöskin talvirenkaita pitäs hommailla jo ensi talveksi. Eli minkälainen homma tuohon on laittaa lämmitintä ja minkähintaista n. about?

                                Renkaiksi löytyi 225/45-17 ja vanne on 7.5t, et 45. Mahtuuko pyörimään raapimatta? Et:t näissä ilmeisesti suositellaan alle 40?

                                Avaimesta vielä yksi kysymys. Eli avaako muilla ikkunat avaimesta? omasta ei aukea millään, ehkä joku ohjelmoitava ominaisuus?

                                Onko tuossa nyt jotain mitä kannattaa tsekkailla valmiiksi kuntoon ennen kuin hajoaa? Eli perinteisiä tyyppivikoja? :think

                                Kiitokset vastauksista etukäteen =)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎