Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne30
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 2198
    • Vantaa

    Originally posted by Ragnar View Post
    Moroo! Osaako joku ammattilainen sanoa, onko 325d vm2007 samat suuttimet kuin 325d vm 2009? Olin jo 330d moottoria vaihtamassa autoon mutta ei käynyt koska siinä oli piezo suuttimet ja jotain muuta mikä ei käynyt. Ja onko noissa 325d mitään eroa vuosimallien 2007-2009 välillä, moottorissa siis? Valaiskaahan tietämätöntä.. :think
    2008-2009 välissä vaihtui lci :hin ja 330d muuttui ainakin m57 sarjasta n57 sarjaan, en tiedä onko sama 325d.

    Mulla prefacelift 325d ja on m57n2 motilla, ilmeisesti sama kun sulla. En muista kummat suuttimet vaikka oon yhden jo vaihtanukki.
    G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
    E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


    1 x F20
    3 x E30
    2 x E36
    5 x E46
    3 x E9X

    Comment

    • 530daa
      Bimmer Fanatic
      • May 2012
      • 231
      • ks

      Originally posted by 530daa View Post
      No joo auto sitten hyytyy täyskaasu kiihdytyksessä edelleen, alkaa käymään vajailla ja suuttimet sekoaa ,arvot heittelee varsinkin 1, 4 ja 6pytyssä tasaantuu kun antaa käydä ni aika pian ja puolilämpöisenä pahin ei niinkään kun kone täysin lämmin. Tein DELPHILLÄ ilman poiston ja sen jälkeen antoi koodin 42E2 VAIHTOVENTTIILI YHDYSPUTKEN PAINEEN SÄÄTÖ ,KATKONAINEN

      Onko nyt sitten kumman päädyn säädin kun on etu ja takapäässä tukissa semmoset? auto 335d
      Voi per...unohtakaa toi raili koodi käytinkin piuhaa irti jos oikeen muistelen, mutta polttoainesuodattimen lämmityksestä antaa koodia tuskin se vaikuttaa mihinkään toimintaan?

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        Originally posted by 530daa View Post
        Voi per...unohtakaa toi raili koodi käytinkin piuhaa irti jos oikeen muistelen, mutta polttoainesuodattimen lämmityksestä antaa koodia tuskin se vaikuttaa mihinkään toimintaan?
        Ei vaikuta toimintaan.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • jt78
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 62
          • Imatra

          Kertokaahan viisammat mielipiteitä, mitä kannattaa tehdä, jos bensa 335:ssa on katiton Supersprintin putkisto tuplaulostuloilla ja orkkis putki on tallessa, niin kumpi on järkevämpi ratkaisu, laittaa ne ilmaiset orkkis katit siihen väliin, vai ostaa supersprintin katit?
          Kyseessä siis takakatit. Onko työ sama vai onko orkkiksissa enemmän työtä?

          Eihän se ilman katteja mee päästöistä läpi..? Ja ne tuplaulostulot pitäs jäädä..
          Osanumeroita tai tarkempia speksejä ei oo antaa.

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            Originally posted by jt78 View Post
            Kertokaahan viisammat mielipiteitä, mitä kannattaa tehdä, jos bensa 335:ssa on katiton Supersprintin putkisto tuplaulostuloilla ja orkkis putki on tallessa, niin kumpi on järkevämpi ratkaisu, laittaa ne ilmaiset orkkis katit siihen väliin, vai ostaa supersprintin katit?
            Kyseessä siis takakatit. Onko työ sama vai onko orkkiksissa enemmän työtä?

            Eihän se ilman katteja mee päästöistä läpi..? Ja ne tuplaulostulot pitäs jäädä..
            Osanumeroita tai tarkempia speksejä ei oo antaa.
            Onko etukatit paikoillaan?

            Comment

            • 530daa
              Bimmer Fanatic
              • May 2012
              • 231
              • ks

              Originally posted by Supra^ View Post
              Ei vaikuta toimintaan.
              Kiitos, ja itse ei vissiin myöskään pysty pietzoista ohivuotoja kattelemaan?

              Comment

              • Tome
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 548
                • Joensuu

                Originally posted by Ragnar View Post
                Moroo! Osaako joku ammattilainen sanoa, onko 325d vm2007 samat suuttimet kuin 325d vm 2009? Olin jo 330d moottoria vaihtamassa autoon mutta ei käynyt koska siinä oli piezo suuttimet ja jotain muuta mikä ei käynyt. Ja onko noissa 325d mitään eroa vuosimallien 2007-2009 välillä, moottorissa siis? Valaiskaahan tietämätöntä.. :think
                325d ssä vaihtuu kone n57:ksi 2010 joten 2006-2009 on moottori sama.

                Comment

                • 530daa
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2012
                  • 231
                  • ks

                  Originally posted by 530daa View Post
                  Kiitos, ja itse ei vissiin myöskään pysty pietzoista ohivuotoja kattelemaan?
                  Pistäkää paikka mikä huoltaa/osaa korjata biezoja

                  Comment

                  • amisqo
                    BTCF Member
                    • Apr 2011
                    • 1615
                    • Vantaa

                    Moo! Nyt 20tkm toimineena se alkoi taas, eli moottorin vikavaloa ja chekissä increased emissions. Koodit meen kattelemaan huomenna, mutta senverta voin jo sanoa, että egr puhdas.

                    Jostain oon kuullut vähän villiä huhua että osa nro 7 (onko toi nyt sitten joku imusarjan painesensori tms), karstaantuu helposti ja vois tämmöstä aiheuttaa... Onko kellään kokemuksia? Vedot on hyvin tallella ja auto toimii normaalisti. Aikoinaan tuo hävisi omia aikojaan ja toimikin sen 20tkm, mutta nyt taas tänään alko oireilemaan, että vois kai sen kuntoon pistää
                    http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_3877

                    e: jaja silloin kun aikasemmin tätä tuli, läppäri herjas egr:rää, lisäksi livedatalla katteltiin niin jonkun anturin arvo oli väärä normiarvoon nähden, olisiko kyseessä ollut just sit tää imusarjan paineanturi?
                    e2: Ja nyt se sit sammu. Pari kovaa vetoo ja 100km myöhemmi. =D Kaippa sen egr vois vielä availla ja putsaa ja tsekkaa alipaineletkujen kondikse
                    Last edited by amisqo; 01-05-2016, 13:57.
                    G30 530e iPerfomance M-sport -18
                    Ex: F30 330D M-sport -15
                    Ex: E90 330D M-sport -06
                    Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                    Ex: e30 320i -89
                    Ex: e30 318iS -90

                    Comment

                    • jt78
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2004
                      • 62
                      • Imatra

                      Originally posted by brainsurgery View Post
                      Onko etukatit paikoillaan?
                      Ei etukattejakaan.

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4180

                        Originally posted by jt78 View Post
                        Ei etukattejakaan.
                        No haluatko ajaa ilman katteja ja leimalle jumpata katit kiinni, vai laittaa katit pysyvästi?
                        Jos jälkimmäinen, niin silloin kannattaisi laittaa vaikka ns SS keskikatit, tai jotkin muut "race"-katit niihin suoriin keskiputkiin. Tosin päästöistä läpi pääsy voi olla haastavaa pelkillä race keskikateilla, yksilöstä kiinni.

                        Jos eka vaihtoehto ja haluaa jumpata leimalle, niin samalla työllähän ne orkkikset sinne menee kuin supersprintin omatkin, tosin joudut katkaisemaan orkkisputken siitä kattien takaa (siinä liitos SS-putkessa, pitäis sopia vakioputkeen).

                        Jos pelkästään leimakäyttöön haluat katit, niin koko vakiojöötin vaihtaminen on nopein tie ja sitten takaisin SS putki, edellyttää kyllä nosturia(vittumainen sen painavan putken kanssa teluta auton alla...).
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • juvee_
                          BTCF Member
                          • Feb 2012
                          • 66
                          • Kuopio & Kouvola

                          2005 professional mankka

                          Onko totta että tommosee vm2005 e90 ei mahdollisuutta lisätä jälkikätee usbi liitäntää? Ebayssä ois halvalla mutta lueskelin tuolta eri sivuilta että alle 2007 malleihin ei saa toimimaan ollenkaan

                          Comment

                          • MPu-
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2014
                            • 66
                            • Helsinki

                            Mitä kaikkia hiluja pitää laittaa tilaukseen, että saan pelkän AUX-in 3,5mm liitännän kaveriksi vielä USB-portin? Varustelistalta löytyy seuraavat:

                            6AA BMW TELESERVICES
                            609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL
                            612 BMW ASSIST
                            620 VOICE INPUT SYSTEM
                            633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF.
                            F11 530xD M-Sport

                            Ex.
                            E91 330i -06
                            E60 530d -09
                            E46 320d M-Sport -04

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              Originally posted by MPu- View Post
                              Mitä kaikkia hiluja pitää laittaa tilaukseen, että saan pelkän AUX-in 3,5mm liitännän kaveriksi vielä USB-portin? Varustelistalta löytyy seuraavat:

                              6AA BMW TELESERVICES
                              609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL
                              612 BMW ASSIST
                              620 VOICE INPUT SYSTEM
                              633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF.
                              Riippuu mitä haluat USB-portilla tehdä? Käytännön hyöty CCC:n USB-portista on melkeinpä nolla, joten retrofittauksena järjetön operaatio. Kallis mutta ainioa järkevä päivitys on CIC sen CCC:n tilalle. Siihen taitaa touhutonni mennä.

                              Tuossa vielä tuo 6FL varusteen retrofit jolla ei paljoa saavuteta:
                              http://www.zen104526.zen.co.uk/320d/...trofit%201.pdf
                              Last edited by Supra^; 02-05-2016, 15:47.
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • MPu-
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2014
                                • 66
                                • Helsinki

                                Originally posted by Supra^ View Post
                                Riippuu mitä haluat USB-portilla tehdä? Käytännön hyöty CCC:n USB-portista on melkeinpä nolla, joten retrofittauksena järjetön operaatio. Kallis mutta ainioa järkevä päivitys on CIC sen CCC:n tilalle. Siihen taitaa touhutonni mennä.

                                Tuossa vielä tuo 6FL varusteen retrofit jolla ei paljoa saavuteta:
                                http://www.zen104526.zen.co.uk/320d/...trofit%201.pdf
                                Tarkoituksena oli käyttää USB/AUX-in yhdistelmän kautta Viseeon Tune2Air palikkaa musiikin toistoon Bluetoothin yli. Toimi ainakin navittomassa E60:ssa heittämällä, joka oli tosin LCI mallia.

                                CIC:n tai NBT:n tulen todennäköisesti myöhemmin retrofittaamaan, mutta ajattelin tätä väliaikaisena budjettiratkaisuna kun on akuutimpia rahareikiä tukittavana ennen navi/hifi päivityksiä.

                                Tämä oli siis tarkoitus laittaa kiinni:

                                ViseeO, established since 2007 is a leading company that manufactures world-class wireless upgrade solutions for in-car handsfree communication (MB-2, MB-4), Apple music system (Tune2Air Wireless Music Adaptor), and Carplay System (Wireless Carplay Upgrade) for luxury cars, and also IoT Products.
                                F11 530xD M-Sport

                                Ex.
                                E91 330i -06
                                E60 530d -09
                                E46 320d M-Sport -04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎