Itsellä oli kuskin puolella toinen rinkula himmeämpi kun toinen "valokuidun" pää oli uponnut syvemälle kuin toinen. Eli toisin sanoen oli kauempana polttimosta ja ei sanut kaikkea valoa itseensä. Säätämällä kuidunpää lähemmäksi polttimon kehikkoa korjasi asian.
Niitä on kyllä säädelty ja rinkulat kirkkaudeltaan samanlaiset samalla puolella. Vasemman ja oikean ajovalon kokonaiskirkkaus parkilla on erilainen, ei nyt älytön, mutta omaan silmään liian iso
Nyk:E46 320i Touring Black Sapphire E91 320i Alpinweiss III
EX: E36 318is Coupe Alpinweiss II E21 315i Hennarot (projekti/kesäauto)
E36 320i Taxi Schwarz joku? E36 318i Touring Hellrot
Tolppa pois,yläpäänlaakerin alle tulee pölysuoja,sen alle ns iso prikka. Se prikka muistaakseni kupera. Sikäli vika on tullut kun oot jtn iskaritolpalle tehnyt?
Aika huonosti pölynsuojaus on suunniteltu noissa iskarin ylälaakereissa.. Pölyä täynnä se mutterin yläosa ja siltä näyttääkin se hattu ja metallinen prikka joiden pitäis suojata pölyltä mutta ei suojaa kun kaikki sormenpäätä isommat kivet.. Miks ei oo voitu tehdä siitä laakerista pölysuojattua....
"Poor road package" Maksaa alle kaksikymmentä euroa. Osanumero löytyy esim realoemistä.
Jarppa
löysin sen poor road packagen mutta en löytänyt että mitä siihen kuuluu ja mikä se varaosa numero niille osille millä saa takapäätä nostettua.. mistä sais ja mikä osa jos joku viittis valottaa?
Poltot toimivat ja kaikki muutenkin normaalia.
Saako tuon laskurin nollattua samalla tyylillä kuin öljynvaihdot sun muut, vai tarvitseeko korkeamman tason bittinikkarointia?
Ei onnistu mittariston kautta, vaatii testerin.
En muista onnistuiko INPAlla, muuta ainakin DISillä tai ISTAlla.
Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Minä päädyin korjaamaan räminän ja kitinän uudella osalla. Tuossa paketissa tulee myös säädin, eli siili mukana. Vanhasta föönistä oli laakerit jo ihan valmiit vaikkei tuo suomiauto paljoa ole ajettu. Puhaltimen vaihto on todella helppo homma.
Oma e92 jäi katsastuksessa kiinni takatuennan uloimmista heloista eli narinaheloista. Nyt kun tuota joutuu joka tapauksessa purkamaan, niin kannattaako tuolta vaihtaa myös muuta osaa? 150tkm rullattu alusta.
Oma e92 jäi katsastuksessa kiinni takatuennan uloimmista heloista eli narinaheloista. Nyt kun tuota joutuu joka tapauksessa purkamaan, niin kannattaako tuolta vaihtaa myös muuta osaa? 150tkm rullattu alusta.
No en minä välttämättä muuta tuolla ajomäärällä vaihtaisi kuin nuo vialliset osat. Tuo narinahelojen vaihto ei muistaakseni edellytä edes nelipyöräsuuntausta. Jos pyöräsuuntaus on hiljakkoin tehty noilla huonoilla heloilla, uusilla osilla camber vaan paranee
Kontti lähtenyt ruostumaan avauspainikkeen vierestä -> laakkoselle -> kuvat eteenpäin -> vastaus: Ei lupaa korjata, koska ei ole vechile chekkiä tehty huoltokirjan mukaan 9/14 jälkeen?
Siis mitä helvettiä, mulla ei oo mitäänsanomatonta leimaa ja rastia vihkossa niin bemari nostaa kädet ylös?
Auttaako jos menee autokeskukselle vai käykö se vain saman tien läpi?
Kontti lähtenyt ruostumaan avauspainikkeen vierestä -> laakkoselle -> kuvat eteenpäin -> vastaus: Ei lupaa korjata, koska ei ole vechile chekkiä tehty huoltokirjan mukaan 9/14 jälkeen?
Siis mitä helvettiä, mulla ei oo mitäänsanomatonta leimaa ja rastia vihkossa niin bemari nostaa kädet ylös?
Auttaako jos menee autokeskukselle vai käykö se vain saman tien läpi?
Voiko minnekkään reklamoida?
Oiskos se vehicle check pitänyt tehdä jossain tuon ajankohdan ja nykyhetken välillä huoltovälinäytön mukaan? Sehän on aika ja kilometriperusteinen ja auto pyytää sitä kun on sen aika..
Kontti lähtenyt ruostumaan avauspainikkeen vierestä -> laakkoselle -> kuvat eteenpäin -> vastaus: Ei lupaa korjata, koska ei ole vechile chekkiä tehty huoltokirjan mukaan 9/14 jälkeen?
Siis mitä helvettiä, mulla ei oo mitäänsanomatonta leimaa ja rastia vihkossa niin bemari nostaa kädet ylös?
Auttaako jos menee autokeskukselle vai käykö se vain saman tien läpi?
Voiko minnekkään reklamoida?
Toiset liikkeet on noista tarkempia. Itse käytin Tampereella, Hämeenlinnassa ja Vantaalla merkkiliikkeissä.
Ex E90:n vaihdettiin lopulta kolme ovea koritakuuseen, vaikka yksi koritarkastus puuttuikin. Myös takakontin luukun sauma oli ruostunut, se ei mennyt kirveelläkään koritakuuseen vaikka ovet menivätkin. Ihan mielivaltaista touhua.
Keskuslukitus toimii vaihtelevan etäisyyden päästä. Joskus jopa parin metrin päästä, mutta useimmiten ihan takaluukun/peräpään vierestä. Siitäkin joutuu usein tähtäilemään eri puolille autoa ennen kuin ottaa signaalin. Mistähän voisi lähteä vikaa hakemaan?
Jossain päin autoa löytynee antennivahvistin, jossa mahdollisesti olisi jotain häikkää. Missä se on ja jaja... nii?
Täällä vähän samansuuntaista häikkää sigun E92. Kauko-ohjain ottaa vain noin 2 metrin päästä autosta, ei tosin tarvitse tähtäillä vaan toimii taskunpohjalta maata osoittaen.
Toinen häikkä, et välillä radion rattinapit lakkaa toimimasta. Radion paneelista toimii aina. Yleensä nuo rattinapit lakkaa toimimasta kesken ajon, mutta alkavat toimi X ajan päästä tai jos auton sammuttaa ja käynnistää uudestaan.
Audi A3 GTRON
EX: BMW 325D Coupe -07
EX: BMW 320ia -08
Keskuslukitus toimii vaihtelevan etäisyyden päästä. Joskus jopa parin metrin päästä, mutta useimmiten ihan takaluukun/peräpään vierestä. Siitäkin joutuu usein tähtäilemään eri puolille autoa ennen kuin ottaa signaalin. Mistähän voisi lähteä vikaa hakemaan?
Jossain päin autoa löytynee antennivahvistin, jossa mahdollisesti olisi jotain häikkää. Missä se on ja jaja... nii?
Täällä vähän samansuuntaista häikkää sigun E92. Kauko-ohjain ottaa vain noin 2 metrin päästä autosta, ei tosin tarvitse tähtäillä vaan toimii taskunpohjalta maata osoittaen.
Toinen häikkä, et välillä radion rattinapit lakkaa toimimasta. Radion paneelista toimii aina. Yleensä nuo rattinapit lakkaa toimimasta kesken ajon, mutta alkavat toimi X ajan päästä tai jos auton sammuttaa ja käynnistää uudestaan.
Kysellään taas sama kuin pari sivua taaksepäinkin, eli eikai autoissa ole comfort accessia?
E92 oikea taka-ajovalo, eli se ainoa ledi, heitti palamasta. Ei kyllä ainakaan mittariin tule herjaa ettei palaisi. Katsoin sulakkeet kaikki jotka liittyi valoihin ja oli ok. Onkohan se koko ledi nyt kyrvähtänyt vai mikä :think
Comment