memebuy23buy

BMW 335i (N54) SAA LUKOTTAA viritys part II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • F-Lame
    BTCF Member
    • Jul 2015
    • 251
    • Helsinki-Porvoo

    Originally posted by larippa View Post
    Mun mielestä toi o ihan ok, korkeapainepumppu on kapasiteetin ylärajoilla mutta ei se ole hajoamassa. Mun logi vakiopumpuilla ja 30l e85 30l 98


    Ymmärsinkö oikein että sulla ei ole e85:sta käytössä tossa logissa?
    Kyllä on 30% re85 ja 70% 98
    Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

    1989 E30 316i 2D HARRASTE
    1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
    Ex. E92 335 CiA m-sport
    Ex. 2005 E87 130i m-sport
    ...monta muuta ennen sitä

    Comment

    • larippa
      Bimmer Rookie
      • Jun 2015
      • 110
      • hki

      Nojuu ihmettelinkin kun et ollut sitä maininnut tuossa alkuperäisessä viestissä
      Tosiaan boost safety 21 ja auto boost shift reductionilla voi leikkiä.
      Muuten logi ok.

      Mulla on modattu back endi tosta race flashista sen takia kun siinä on syöttöä vähän liian vähän korkeille etanoliseoksille. Menee trimmit muuten liian korkealla. Ehkä sun tapauksessa voisi kokeilla E85 back endiä kun sulla on tuo stage 2 pumppukin tai sitten ihan customia MHD flashia jos haluat alkaa tuunaamaan lisää. Ja Inletit sitten rautapuolelle

      Originally posted by F-Lame View Post
      Kyllä on 30% re85 ja 70% 98
      e90 335i AT
      JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

      Comment

      • F-Lame
        BTCF Member
        • Jul 2015
        • 251
        • Helsinki-Porvoo

        Originally posted by larippa View Post
        Nojuu ihmettelinkin kun et ollut sitä maininnut tuossa alkuperäisessä viestissä
        Tosiaan boost safety 21 ja auto boost shift reductionilla voi leikkiä.
        Muuten logi ok.

        Mulla on modattu back endi tosta race flashista sen takia kun siinä on syöttöä vähän liian vähän korkeille etanoliseoksille. Menee trimmit muuten liian korkealla. Ehkä sun tapauksessa voisi kokeilla E85 back endiä kun sulla on tuo stage 2 pumppukin tai sitten ihan customia MHD flashia jos haluat alkaa tuunaamaan lisää. Ja Inletit sitten rautapuolelle
        Pitää varmaan siirtyä ajamaan pelkällä re85 kohta ja hommata se TBI
        Tommix vaan saisi ottaa yhteyttä että päästäisiin hieromaan kauppa tuosta TBI:stä romuista
        Last edited by F-Lame; 01-06-2017, 12:52.
        Bensa ja tulitikut on ratkaisu jokaiseen remonttiin...

        1989 E30 316i 2D HARRASTE
        1994 E36 M3 Limousine HARRASTE
        Ex. E92 335 CiA m-sport
        Ex. 2005 E87 130i m-sport
        ...monta muuta ennen sitä

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5477
          • S:t Karins

          Originally posted by F-Lame View Post
          Pitää varmaan siirtyä ajamaan pelkällä re85 kohta ja hommata se TBI
          Tommix vaan saisi ottaa yhteyttä että päästäisiin hieromaan kauppa tuosta TBI:stä romuista
          yv:tä laitettu
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • Markojs
            Bimmer Rookie
            • Apr 2014
            • 160
            • Kirkkonummi

            Downpipejä hommailemassa tohon n54 335i, Onkos se pakko tilata jonkin sortin "DP Fix" samaan syssyyn?

            Mulla procede ja canclear päällähän tuo kuittailee vikavalot mutta
            leimalle kun pitäis laittaa map 0 (canclear off) niin tuleeko mittauksissa ongelmia?

            Ymmärtääkseni kuitenki pitäisi mennä päästöistä läpi ilman etummaisia katteja?
            Mitenkäs porukka suorittanu vastaavan tilanteen
            Last edited by Markojs; 04-06-2017, 19:40.

            Comment

            • yarski
              BTCF Member
              • Sep 2013
              • 312
              • Rauma

              Originally posted by Markojs View Post
              Downpipejä hommailemassa tohon n54 335i, Onkos se pakko tilata jonkin sortin "DP Fix" samaan syssyyn?
              ...
              Ei oo pakko tilata dpfix. Yleisin tapa on varmaan kääntää ecu-softasta etukattien vikakoodit pois päältä. Ns. backend-flasheissa toi taitaa olla oletuksena noin.
              Menee läpi pelkillä takakateilla, tiukkaa voi joskus tehdä mutta silti. Kannattaa ajaa kuumaksi ja sitten päästötestiin.
              G26 i4 M50 supercharged
              ex: F36 440i xdrive msport
              ex: E91 335 lci xdrive msport

              Comment

              • hardyy
                Bimmer Rookie
                • Aug 2015
                • 113
                • suomi

                Moi! sain jb4 asennettua autoon millasia arvoja kannataisi nyt puhelimen app:iin laittaa? aika pihalla vielä koko touhusta..

                Comment

                • uusis
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2016
                  • 192
                  • finland

                  Originally posted by Markojs View Post
                  Downpipejä hommailemassa tohon n54 335i, Onkos se pakko tilata jonkin sortin "DP Fix" samaan syssyyn?

                  Mulla procede ja canclear päällähän tuo kuittailee vikavalot mutta
                  leimalle kun pitäis laittaa map 0 (canclear off) niin tuleeko mittauksissa ongelmia?

                  Ymmärtääkseni kuitenki pitäisi mennä päästöistä läpi ilman etummaisia katteja?
                  Mitenkäs porukka suorittanu vastaavan tilanteen


                  melkein kannattaa hakea päästö lappu joltain korjaamolta valmiiksi konttorille kun menee niin ei tarvitse sitä jännittää.ja pääsee yleinsä halvemmallakin siitä.

                  Comment

                  • larippa
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2015
                    • 110
                    • hki

                    Itse otin vloppuna savut, oli puolet e85 tankissa. CO oli liian korkea kun ei ollut katit kunnolla mansikkana, mutta meni se silti lopulta läpi.
                    En suosittelisi vieraalle konttorille menoa ilman päästölappua.

                    DP-fixillä ei tee mitään. Jos pelkkä JB4 -> autoclear päälle - Jos backendi -> vikakoodi poistettu suoraan koodista
                    e90 335i AT
                    JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                    Comment

                    • larippa
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2015
                      • 110
                      • hki

                      MAP1 päälle ja ajoa. Vakioasetuksiin ei tarvitse koskea, voit ottaa login ja sen perusteella sitten katsellaan.


                      Originally posted by hardyy View Post
                      Moi! sain jb4 asennettua autoon millasia arvoja kannataisi nyt puhelimen app:iin laittaa? aika pihalla vielä koko touhusta..
                      e90 335i AT
                      JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                      Comment

                      • Markojs
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2014
                        • 160
                        • Kirkkonummi

                        Originally posted by yarski View Post
                        Ei oo pakko tilata dpfix. Yleisin tapa on varmaan kääntää ecu-softasta etukattien vikakoodit pois päältä. Ns. backend-flasheissa toi taitaa olla oletuksena noin...

                        DP-fixillä ei tee mitään. Jos pelkkä JB4 -> autoclear päälle - Jos backendi -> vikakoodi poistettu suoraan koodista
                        Mulla tosiaan ei oo ku toi proceden piggyback eli en omaa backend flashia..
                        Vikavalohan hoituu tuolla procedella mutta eikös edelleen odb mittauksissa herjaa valmiutta tjs? vai riittääkö pelkkä autoclear päällä ja katit mansikkana leimalle?

                        Mikäli vaatii tuon backend flashin niin eikö tuo dp fix aja saman asian vaikka
                        se ei sitten muuta pöytään tuokkaan?
                        On kuitenkin vain n. 50-60e lisä

                        Täytyy tuo päästölappu hakea varmaan jostai pajalta etukäteen kuitenkin,
                        mutta tavoite olis kuitenkin ettei tarvis joka leimalle niitä orkkiksia takasin tuuppaa..
                        Pää pyörällä lukenu aiheesta kommentteja ristiin rastiin

                        Comment

                        • Rale
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 1483
                          • Porvoo

                          N55:een

                          Tervehdys,
                          Onko täällä porukat asennellu metanoli/vesi ruiskutusta imusarjaan. Itseä ei varsinaisesti viritys mielessä niinkään kiinnosta, mutta sillä voisi olla positiivinen vaikutus imusarjan ja venttiilien karstoittumiseen ja puhtauteen. Tarvisiko silti olla se jb jos tuollaisen hankkisi, että sitä voisi käyttää huoletta?

                          Comment

                          • juha_335i
                            BTCF Member
                            • Sep 2016
                            • 44
                            • Vantaa

                            Originally posted by Markojs View Post

                            Täytyy tuo päästölappu hakea varmaan jostai pajalta etukäteen kuitenkin,
                            mutta tavoite olis kuitenkin ettei tarvis joka leimalle niitä orkkiksia takasin tuuppaa..
                            Pää pyörällä lukenu aiheesta kommentteja ristiin rastiin
                            Omaan autoon tuli laitatettua catittomat downpipet pari kuukautta sitten. Olin pyytänyt samalla ottamaan päästömittaukset, mutta olivat unohtaneet. Hakiesssani auton pyysin sitten tekemään mittaukset. En tiedä kauanko oli auto pihalla seissyt, mutta muutama minuutti myöhemmin mulla oli lappu kourassa . Eli mulla meni ns. heitttämällä läpi , mutta kait nuo N54 moottorit on yksilöitä. Kannattaahan se jossain muualla kuin katsastuskonttorissa päästöt mitata, niin ei tarvii jänskittää.

                            JB4:sta ei kokemusta, mutta MHD:ssä etukattien puute näkyy vikakoodeja lukiessa, mutta on asetettu inactivemoodiin eli ei sytytä moottorivikavaloa.
                            ___________
                            E91 335i -08, Fin-Turbo stage2, Evolve DPs,Wagner Performance EVO1 fmic, DCI, MHD + custom softa, xHP Stage 3

                            Comment

                            • Pohjoisen Poika
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2014
                              • 464
                              • Lappi

                              Originally posted by Rale View Post
                              Tervehdys,
                              Onko täällä porukat asennellu metanoli/vesi ruiskutusta imusarjaan. Itseä ei varsinaisesti viritys mielessä niinkään kiinnosta, mutta sillä voisi olla positiivinen vaikutus imusarjan ja venttiilien karstoittumiseen ja puhtauteen. Tarvisiko silti olla se jb jos tuollaisen hankkisi, että sitä voisi käyttää huoletta?
                              Mullakin oli N54 se ihan vain että pysyy puhtaana.

                              Kukas sitä nyt sen ++50hv:n takia laittaisi

                              Comment

                              • Topster
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2014
                                • 31
                                • Oulu

                                Originally posted by pohjoisen poika View Post
                                mullakin oli n54 se ihan vain että pysyy puhtaana.

                                Kukas sitä nyt sen ++50hv:n takia laittaisi
                                :think
                                Last edited by Topster; 06-06-2017, 08:40.
                                G31 520d x-drive 2017
                                Porsche Cayenne Turbo 2006
                                VW Kupla 1967

                                Ex-E90 335i (pre-LCI 2008)
                                TTE550 turbos, TTE inlets, catless dp's, Wagner Evo II, Burger DCI, Burger CP, Turbosmart BOV Dual, MMP port injection, Walbro stage2, Burger Meth kit, Supersprint
                                Ulkopuolelta melko vakio m-sport.
                                Ex- Käyttis F11 530D
                                Ex- Suzuki Hayabusa

                                Comment

                                Working...
                                X